Skocz do zawartości
IGNORED

Klub AudioSolutions


Scout
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytałem. Barwnym językiem pisane, trzeba docenić. Ale o basie chciałem, nie o języku. Kolumny w czasie recenzji były ustawione na kolcach i płytach granitowych. Każdy z tych zabiegów z osobna uszczupla bas. A zastosowane razem... cóż uszczuplają jeszcze bardziej :-) To czasami dobrze, a czasami źle. Może akurat w tym przypadku tego odchudzania było już za dużo.

 

To była wypowiedź odnośnie wpisu Scouta i recenzji pana Ryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czcigodni, a ma ktoś wpracowany patent na ustawienie kolumn? Tak się składa, że klasyczne ustawienie w trójkącie równobocznym u mnie nie jest możliwe. Miejsce odsłuchowe jest dość daleko od kolumn. Mamy zatem trójkąt równoboczny, gdzie linia kolumn tworzy krótszy bok. Zauważyłem, że nadmierne ich rozsuwanie niszczy głębię sceny. Decyduje nawet pół centmetra, a zmiany są duże. To pokazuje, że warto poświęcić uwagę poszukiwaniom optymalnego ustawienia. Tylko jakie ono jest cholercia? Kolumny są delikatnie skręcone do wewnątrz. Naprawdę delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czcigodni, a ma ktoś wpracowany patent na ustawienie kolumn? Tak się składa, że klasyczne ustawienie w trójkącie równobocznym u mnie nie jest możliwe. Miejsce odsłuchowe jest dość daleko od kolumn. Mamy zatem trójkąt równoboczny, gdzie linia kolumn tworzy krótszy bok. Zauważyłem, że nadmierne ich rozsuwanie niszczy głębię sceny. Decyduje nawet pół centmetra, a zmiany są duże. To pokazuje, że warto poświęcić uwagę poszukiwaniom optymalnego ustawienia. Tylko jakie ono jest cholercia? Kolumny są delikatnie skręcone do wewnątrz. Naprawdę delikatnie.

Wlasnie w tej sprawie kiedys pisalem do Gediminasa, jak najlepiej ustawic kolumny w swoim pokoju 18m2 (4x4,5m). Oto co mi odpisal:

I recommend to start on

triangle where speakers turned 30 degrees. It is always good if speaker

can be placed 1/3 of room length and listening position is also 1/3 room's

length from back wall. Then by changing angle between speakers You can

adjust sound stage to wider or narrower image. Placing speakers further

from listening position gives You more deep bass but less tight response

and vice versa, also mid transparency is affected. In 18sq. m. room it is

worth to try to place speakers along with longest wall. This will giver

You wider sound stage and better punch, but You will suffer from back wall

reflections. But I always find that best position in small rooms is along

with longer wall

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, dzięki za szybką reakcję.

Informacje są równie interesujące co dla mnie złe, bo w moich warunkach nie do zastosowania :(

Cóż, przynajmniej wiadomo na czym się stoi :)

 

Pozdr

OlO

 

 

Wlasnie w tej sprawie kiedys pisalem do Gediminasa, jak najlepiej ustawic kolumny w swoim pokoju 18m2 (4x4,5m). Oto co mi odpisal:

I recommend to start on

triangle where speakers turned 30 degrees. It is always good if speaker

can be placed 1/3 of room length and listening position is also 1/3 room's

length from back wall. Then by changing angle between speakers You can

adjust sound stage to wider or narrower image. Placing speakers further

from listening position gives You more deep bass but less tight response

and vice versa, also mid transparency is affected. In 18sq. m. room it is

worth to try to place speakers along with longest wall. This will giver

You wider sound stage and better punch, but You will suffer from back wall

reflections. But I always find that best position in small rooms is along

with longer wall

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietasz ktore to bylo pre i koncowka ?

Cześć,

 

preamp Lavardin C62, końcówka Atoll AM200, źródło Lumin D1. Okablowanie Harmonix CS-120 Improved, IC Harmonix HS-101 Improved-S.

Bardzo fajny zestawik do Rhapsody 80. Musimy jeszcze spróbować z dwoma końcówkami AM200, może być grubo.

Kto słucha, nie błądzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

preamp Lavardin C62, końcówka Atoll AM200, źródło Lumin D1. Okablowanie Harmonix CS-120 Improved, IC Harmonix HS-101 Improved-S.

Bardzo fajny zestawik do Rhapsody 80. Musimy jeszcze spróbować z dwoma końcówkami AM200, może być grubo.

 

te dwie końcówki to już za dużo dobrego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze...muszę posłuchać w Premium...tych Rhapsody 80...obym się kolejny raz nie zawiódł...

 

Nie ma co się napinać w kwestiach "zachwyt lub zawód" po prostu traktować w kategoriach czysto poznawczych . U mnie SF Liuto to porażka , u innych szczyt finezji audiofilskiej . Rhapsody 80 to świetne kolumny , docenione w całej Europie . Na pewno warto się z nimi spotkać na osobności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn right man, damn right.

2xPiotr pozdrawiam serdecznie

 

Nie ma co się napinać w kwestiach "zachwyt lub zawód" po prostu traktować w kategoriach czysto poznawczych . U mnie SF Liuto to porażka , u innych szczyt finezji audiofilskiej . Rhapsody 80 to świetne kolumny , docenione w całej Europie . Na pewno warto się z nimi spotkać na osobności ;)

 

Dziękuję wszystkim, którzy starali się coś mi podpowiedzieć w sprawie ustawienia kolumn.

Wychodzi na to, że ustawienie zalecane/idealne jest trudno dostępne, w związku z tym każdy orze jak może.

Pod długich testach w tej chwili kolumny mam ustawione na planie trójkąta równoramiennego. I są one mocno skręcone do środka. Naprawdę mocno. W moich kiepskich warunkach lokalowo akustycznych efekt w ten sposób osiągnięty jest całkiem ciekawy. Co nie oznacza, że idealny. Tzn. może jest idealny, a może nie, nie miałem już więcej czasu na kombinowanie. Zatem obecne ustawienie można nazwać tymczasowo najlepszym ;-)

Tak, czy owak warto szukać, chociaż czasem to już cholery idzie dostać od ciągłego zmieniania płyt i odsłuchiwania :-)

 

Gdzieś tam dalej opisywałem co może być przyczyną oskarżenia przez Pana Rykę opisywanych kolumn o brak basu, czyli kolce i ustawienie na granitowych platformach. Na załączonych do rezenzji fociach zauważyłem jeszcze coś ciekawego. A mianowicie na kolumnach leżały elementy dociążające. Sorry, jeśli nazewnictwo wzbudza śmiech, ale nie wiem jak to inaczej nazwać.

I zaprawdę powiadam Wam spróbujcie tego. U mnie bas jest, bo kolumny stoją bez kolców na platformach trzech warst klejonego MDFu. Dociążenie kolumn od góry robi coś magicznego. Dzwięk się klaruje, ale niczego nie ubywa. Wszystko jest o wiele czytelniejsze, sterefonia głębsza, bas robi się przyjemnie twardszy. Na moim systemie zmiany są z gatunki takich, że nie ma powrotu do słuchania bez dodatkowego obciążenia.

Zatem dobrej zabawy życzę i odkrycia kolejnej audiofilskiej Ameryki.

Kilka dni temu ukazała się recenzja Pana Ryki http://hifiphilosophy.com/recenzja-audiosolutions-euphony-50/?caly-artykul=1 podzielacie jego zdanie? Ja z większością się zgadzam. Nie zgodzę się jedynie ze stwierdzeniem, że nie generują basu na odpowiednim poziomie. W odpowiednim pomieszczeniu i konfiguracji sprzętowej basu jest tyle ile być powinno i to w satysfakcjonującej jakości. Nadmienię, że poprzednie moje kolumny krajowego producenta, zresztą bardzo dobre w swoim przedziale cenowym aspirujące i konkurujące z konstrukcjami dwukrotnie od siebie droższymi, przy Euphonach 50 nie miały zwyczajnie przysłowiowego "startu".

Może napiszą coś koledzy zaznajomieni z tą filigranową konstrukcją, którzy słyszeli je w akcji z różnymi źródłami i w różnym repertuarze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Pojawił się na horyzoncie nowy kompan dla Euphonów 50 w postaci lampy na EL84 PP. Świetne zestawienie do pokoi do 20m2. Nawet z Raphsodami 80 radził sobie nadzwyczaj dobrze. Jaki z tego wniosek? A no taki, że Audiosolutions mogą być z powodzeniem napędzane przez lampę o mocy 8W i to z jakim pozytywnym skutkiem. Ja jestem zachwycony takim zestawieniem, zapewne do następnego razu no i lepszej lampy. Natomiast litewskie wynalazki coraz bardziej mnie zaskakują i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

I już po AS 2015. Wiele rozczarowań, nawet porażek, ale jeden jak zwykle nie zawiódł - mam na myśli Giedyminasa i jego serię Overture, wyglądają super i tak samo grają. Na AS grały Bookshelf z Audia Flight Strumento - najlepszy dźwięk w Sobieskim. Polecam posłuchać nowej serii. Litwin znowu się postarał. Jego koncepcja jest prosta - muzykalność i to przyciąga uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Piękne zdjęcia redaktor Violator z pclab robi. http://www.premiumsound.pl/aktualnosci/110_AudioSolutions-O202B---%C5%9Bwietna-recenzja-Dawid

MG.3268.jpg

 

W sobotę podłączyliśmy je pod Lumin M1 i okazało się, że to się świetnie zgrywa, zarówno brzmieniowo, jak i designem.

Świetnie brzmiący system zintegrowany do nowoczesnych pomieszczeń.

 

8.png

Kto słucha, nie błądzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

No to trzeba dorzucić jeszcze zapowiedź recenzji AudioSolutions Overture O202B i O203F przez Srajana Ebaena z 6moons.com:

 

http://www.6moons.com/audioreviews2/audiosolutions2/1.html

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.