Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny Stereo używane 4000-6000 zł


InsideTheReactor

Rekomendowane odpowiedzi

Kupujcie Choooopy polskie kolumny. Jest kilku uznanych producentów. Trzeba sobie tylko łepetyny otworzyć i przewietrzyć z marketingowego bełkotu zachodnich koncernów sprzedających kolumny warte 100$ od sztuki u producenta po 5-6 tys zł za komplet w Bolandzie, nie w Polandzie, bo tak nas cenami traktują w relacji do naszych zarobków. W polskim produkcie jest polska myśl techniczna, świetne wykonanie obudów, świetne strojenie, a użyte komponenty zazwyczaj z bardzo wysokiej półki nie występujące w produktach importowanych w porównywalnej cenie. Firma Studio 16 Hertz, Audio Academy, Akkus robią bardzo dobrą robotę. Minęły czasy gdy dostęp do urządzeń pomiarowych, do komponentów był tylko za zachodnią granicą. Dziś My Polacy też to mamy. Nie kupujcie szajsu z chin w paździerzowych skrzynkach na przetwornikach po 6 dolarów od sztuki.

Bardzo dobrze grające kolumny to nie jest prom kosmiczny, da się je zrobić w Polsce i je robią !

 

Tak dla przykładu wyglądają bardzo dobre, dobrze grające polskie kolumny od firmy Studio 16 Hertz model "Minas Anor". Idealnie się wpiszą w 35m2 plan otwarty, tylko warto posłuchać u siebie co producent umożliwia. Kontakt z producentem i kolumny w domu za parę dni na odsłuch są. Sprawdzone, działa :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A gdzie jak nie Chinach nasi producenci kupują podzespoły do tych kolumn.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zapewne racji trochę masz, bo np zaciski pod kable bankowo, chińskie, może jakiś kabelek w środku, opornik we zwrotkach czy kondensator też, ale przetworniki prawdziwie duńskie ScanSpeak plus izraelski na wysokich tonach. Skrzynia robiona w Polsce, lakiery hmmmm no to trudna sprawa bo może i niemieckie jak w Twoich Magnatach. Fornir czereśnia amerykańska to może z Ameryki ;) Najważniejsze jednak, że kasa w większości z produkcji polskich kolumn zostaje w kraju. To z perspektywy świadomego konsumenta rzecz bardzo ważna.Często i gęsto polskie kolumny powstawały z pasji, doskonalone i dopracowywane przez wiele lat, jak te wyżej już w trzeciej edycji produkowane, a nie produkty zamawiane i strugane pod chwilowy target kliencki. Polscy producenci mają pod górkę i to mocno pod górkę w starciu z zagranicznymi koncernami za którymi stoi ogromny kapitał napędzający jeszcze ogromniejszy marketing piorący mózgownice klientom oraz ogromną skalę produkcji pozwalająca w dowolny sposób kreować ceny.

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Witam ponownie,

 

Jestem już po odsłuchach: Chario Pegasus, Dynaudio Focus 260.

Biorąc pod uwagę opisy w czasopismach i testach to szczerze o dup... rozbić.

 

Chario zagrały bardziej równo, miło w środku, detalicznie, i biorąc pod uwagę opisy o potężnym basie i dudnieniu to byłem wręcz zdziwiony tym co prezentowały. Bo było go mniej dużo mniej niż sądziłem. Głośniki wykonane na bardzo wysokim poziomie.

Drugie na ogień poszły Dynaudio Focus 260. Tutaj więcej basu, niżej schodził co ciekawe. Grają bardziej sterylnie detalicznie, co przy niektórych otowarach było ciekawe, a przy niektorych bardziej leżały mi Chario.

 

Niestety sprzęt testowany był na wzmacniaczu Acuphase którego zapewne nigdy nie będę miał.

 

W weekend jestem umówiony na odsłuch Audio Physic Tempo 6, może uda się też sprawdzić Precision 6.4

 

 

Jakieś jeszcze propozycje? JAk do tego wypadają rodzime konstrukcje jak Akkus czy Studio 16 HZ?

Minas Anor IIIs - Studio16Hz wspominam do dzisiaj bardzo dobrze. Podobnie słuchałem ostatnio kolumny Wigg Art Enzo - również świetne brzmienie.

AP grają fajnie - przestrzennie, niestety to już nie jest takie granie jak starsze, legendarne AP.

Witam ponownie,

 

Jestem już po odsłuchach: Chario Pegasus, Dynaudio Focus 260.

Biorąc pod uwagę opisy w czasopismach i testach to szczerze o dup... rozbić.

 

Chario zagrały bardziej równo, miło w środku, detalicznie, i biorąc pod uwagę opisy o potężnym basie i dudnieniu to byłem wręcz zdziwiony tym co prezentowały. Bo było go mniej dużo mniej niż sądziłem. Głośniki wykonane na bardzo wysokim poziomie.

Drugie na ogień poszły Dynaudio Focus 260. Tutaj więcej basu, niżej schodził co ciekawe. Grają bardziej sterylnie detalicznie, co przy niektórych otowarach było ciekawe, a przy niektorych bardziej leżały mi Chario.

 

Niestety sprzęt testowany był na wzmacniaczu Acuphase którego zapewne nigdy nie będę miał.

 

W weekend jestem umówiony na odsłuch Audio Physic Tempo 6, może uda się też sprawdzić Precision 6.4

 

 

Jakieś jeszcze propozycje? JAk do tego wypadają rodzime konstrukcje jak Akkus czy Studio 16 HZ?

 

Audio Academy i AudioSolutions już chyb polecałem. Do tego dorzuć Wigg Art z Bydgoszczy. Tannoy Precision 6.2 posiadam i powiem szczerze, że ze wzmacniaczem lampowym za 9 tys pokazały dużo więcej niż ze wzmakiem tranzystorowym za połowe tej ceny. Mają również potencjał.

 

Celuj w małe manufaktury, to dostaniesz więcej za mniej. Podsumowując Audio Academy, Wigg Art, AudioSolutions, Diapason. Pamiętej jednak, że paczki tych marek pokazują co potrafią na prawdę, dopiero ze wzmakami droższymi od nich.

 

np. Hyperion ze wzmakiem za 10 tys zagrają dużo lepiej niż z takim za 5.

A widzisz, mój znajomy ma AP Virgo 2 z Krellem s300i i cd KAV 280 i moje AA Phoebe III np. jeśli chodzi o jakość wysokich tonów przewyższają je o klasę. Średnica na podobnym poziomie, ale bas, dynamika to wiadomo, Phoebe III nie mają startu-co nie dziwi biorąc pod uwagę różnice w konstrukcji.

Piszę to celowo, bo zgadzam się z Robinem, że polskie kolumny naprawdę są warte zainteresowania. Kontakt bezpośrednio z konstruktorem (jego cenne uwagi i pomoc) to dodatkowa ogromna zaleta.

Ja też się z tym zgadzam - wiele polskich kolumn jest naprawdę wartych polecenia.

Ja mam z kolei Avanti I i ani Studio 16hz ani żadna z polskich konstrukcji, które znam ( AA, Wigg Art, Sounddeco ) nie są w stanie tak dobrze oddać całości przekazu. Neutralne brzmienie, świetna góra ( nie krzycząca, nie ostra ale bardzo szczegółowa ), przestrzeń jak to AP i fizjologiczny przekaz całościowo mimo wszystko trzymają mnie przy powyższych :)

Te, które opisałem powyżej konkurują z droższymi o ok 50% - z zagranicznych ofert, ale są też używane smaczki jak moje Avanti - którymi warto się zainteresować.

JAk do tego wypadają rodzime konstrukcje jak Akkus czy Studio 16 HZ?

 

Tu masz test kolumn Akkus:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Koledzy mają rację warto zainteresować się kolumnami Polskiej produkcji Studio 16Hz, Audio Academy, Akkus to produkty o znakomitym stosunku jakości do ceny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co do AP znam dość dobrze tą firmę gościły u mnie , Tempo i 1 i 2, Virgo 1, Avanti 1- budowa modułowa, Paduła i Scoprio. Im wyżej w modelach tym trudniej z elektroniką, kolumny świetnie tworzące spektakl muzyczny ,lecz często ogromnie wymagające szczególnie od modelu Avanti w górę. Poszukajcie Kef z serii References. R 500 i 700 to do kina dobre a nie muzyki.

Im wyżej w modelach tym trudniej z elektroniką, kolumny świetnie tworzące spektakl muzyczny ,lecz często ogromnie wymagające szczególnie od modelu Avanti w górę

Masz rację i bliski byłem rezygnacji, ale teraz już wiem że opłaciło się dobrze poszukać :)

Napisałem do Akkusa czy są w stanie wypozyczyc głosniki czekam na informacje. Studio 16 HZ chyba tez nigdzie w Krakowie nie ma. Wiec tez spróbuje to zrobic w ten sposób. Jutro odsłuch Tempo VI i bede wiedział na czym stoję.

 

Mam także dobrą ofertęna Revolution XT6F ale nie wiem czy przeskok z Revolution DC6T jest az tak zauważalny?

Dlaczego zekomo są lepsze od Precision 6.4?

Napisałem do Akkusa czy są w stanie wypozyczyc głosniki czekam na informacje. Studio 16 HZ chyba tez nigdzie w Krakowie nie ma. Wiec tez spróbuje to zrobic w ten sposób. Jutro odsłuch Tempo VI i bede wiedział na czym stoję.

 

Mam także dobrą ofertęna Revolution XT6F ale nie wiem czy przeskok z Revolution DC6T jest az tak zauważalny?

Dlaczego zekomo są lepsze od Precision 6.4?

 

A sa lepsze? Jesli sa to powinno sie je porownywac z kolumnami innych duzych marek za ponad 11 tys.

Pisałem w swoim wątku ale napiszę i tutaj słuchałem dziś małe podstawki Xavian 250 evo podłączone pod hegel 360 plus lumin streamer.

Dźwięk po prostu wymiata nie wiem czy to elektronika ale te małe kolumienki po prostu wyrwał dźwięk z kolumn który się rozszedl po otoczeniu.

Taka przestrzeń była że szukałem czy więcej głośników nie jest ustawione w pokoju.

Super i jeszcze raz super, a bałem się że podstawki będą miałby za mało basu a tu z takich malutkich kolumn było go pod dostatkiem

Szkoda tylko że są takie drogie

Jestem po odsłuchach AP Tempo VI i Tannoy Precision 6.2

 

Powiem tak: pomieszczenie akustycznie tragiczne. Jeden z głównych salonów w moim miejsce a głośniki grały źle. Obie konstrukcje.

 

AP Tempo VI nie specjalnie grzeszyły basem, był też jakby bardziej pudełkowy. Co do góry wyraźna jednak dla mnie za bardzo. Natomiast w połączeniu ze średniotonowcem wyszło nie za dobrze. Przy kawałkach Guano Apes dało się wytrzymać 20 sekund, jedna papka. Dzwięk zlany i kłujący.

 

Tannoye nie tak ostre na górze czego się spodziewałem po słuchaniu moich Revolution. Bas jakby też bardziej poukładany.

 

Chciałem zauwazyc ze pomieszczenie było źle zagospodarowane. I przestrzegam przesłuchaniem rzeczy w salonach. Nie bedzie tak w domu!! nie ważne w którą strone może byćlepiej może gorzej ale będzie zdecydowanie inaczej.

 

Obecna Chierarchia wyglada tak:

1. Chario Pegasus

2. Tannoy Precision 6.2 (nie wiem jak z 6.4 o których myślalem)

3, Dynaudio Focus 260

4. Sonus Faber Venere 3.0

4. AP Tempo VI

 

Chciałbym też odsłuchać rodzimych chwalonych AKKUSów oraz Studio 16 HZ, Natomiast obecnie mocno rozważam w ogóle kwestie wymiany kolumn. Dokładając nie uzyskam specjalnie wiecej.

Dozbieraj więcej kasy i wymień również elektronikę. Nad to fajny wzm. ale to nie ta liga co odsłuchiwane przez Ciebie kolumny. Źródło również. Kupowanie tak drogich kolumny ma niewielki sens do takiej elektroniki. Pegasusy np. zagrają o wiele lepiej ale z droższym wzmacniaczem.

Gość rydz

(Konto usunięte)

Kupowanie tak drogich kolumny ma niewielki sens do takiej elektroniki. Pegasusy np. zagrają o wiele lepiej ale z droższym wzmacniaczem.

 

Sens jest , kolumny to podstawa dobrego grania , póżniej stopniowo wymiana elektroniki .

Natomiast obecnie mocno rozważam w ogóle kwestie wymiany kolumn. Dokładając nie uzyskam specjalnie wiecej.

 

Sensu nie ma kupowanie drogich kolumn i dziwenie się, że nie ma istotnej poprawy z kiepską elektroniką.

 

Sens jest , kolumny to podstawa dobrego grania , póżniej stopniowo wymiana elektroniki .

 

Elementy systemu muszą być dobrane względem siebie możliwie jak najbardziej optymalnie.

Kwestia jaką drogą się do tego dojdzie nie jest istotna. Jedni dobierają kolumny do elektroniki inni elektronikę do kolumn.

Ja osobiście wolę pierwsze podejście. W tym przypadku chyba nie ma sensu licytować się które rozwiązanie jest lepsze.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.