Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Mikha'el napisał:

Czy chodzi Ci o listwę tzw. Goldpin?

Tak, są dwa rodzaje takich listew. Gdy kondy mają wyprowadzenia typu SNAP-IN, lutuję do nich cieńsze druty ze srebrzanki. To samo z cieńszymi nóżkami. Słyszałem opinię, że po wlutowaniu w PCB kondy grają inaczej niż na podstawce 😊 Nie zwróciłem uwagi na to.

Biorąc pod uwagę, że część osób znakomicie słyszy np wtyki sieciowe to może i taki partyzancki slot na kondensatory też jest słyszalny dla nietoperza. No i jakby nie patrzeć kondensator stoi wysoko wtedy, a ta konstrukcja robi za antenę.

Nie ma sensu wyolbzymiac problemu. Metoda slawsim jest bardzo dobra. Sam tak wele razy robilem i po finalnym wlutowaniu konda na stale nie bylo zadnych rozczarowan.

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Co myślicie o wykorzystaniu takiego stoliczka? Te blaszki chyba są sprężynujące to by rozwiązało problem docisku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@Mikha'el właśnie kupiłem takie (5sztuk za 1zł), będę testował kiedyś tam

styk chyba jest dobry 

Edytowane przez kramyeu
29 minut temu, Ajothe napisał:

To ma być lepsze od Wago? 

Może nie lepsze ale bardziej kompaktowe. Do zwrotnicy to wago jest idealne ale ja potrzebuję na wyjście w dac i w tym miejscu wago jest olbrzymie.

Godzinę temu, kramyeu napisał:

To podstawka do dip8

To największy syf jakościowy. Nie wiem kto to kupuje i używa, chyba że w projektach jednorazowych. wlutować, wstawić OPA i udawać, że jest na stałe. W DIY stosują wszyscy precyzyjne podstawki, nawet używając jednorzędowych i docinając na długość bo często to co w nie wkładasz ma dużą wartość. Dlaczego ?? Bo wyciągając cokolwiek z takiego DIP w 80 procent przypadków wyciągasz razem z blaszką, łącznie z możliwością uszkodzenia "nóżek" układu. Jeżeli myślisz, że one sprężynują to chyba mylisz pojęcia. Poza tym średnica otworu przewidziana jest płaską nóżkę układów scalonych. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Tak, ale to jest adapter między precyzyjną podstawką a dip8. Taka przedłużka. Ma płaskie nogi i jest na płaskie nogi.

Jeszcze nie testowałem tego. Będę uważać albo odpuszczę 

Ktoś miał styczność z takim kondensatorem? Nadaje się do zwrotnicy,niby mkp ale firmy nie kojarzę 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
45 minut temu, Mikha'el napisał:

Może nie lepsze ale bardziej kompaktowe

Na pewno nie lepsze a ...ujowe. Jeżeli chcesz się bawić w wymianę kondów to nie żadnymi wago czy DIP/DIL. Zapewne masz lutownice, Nie ma znaczenia jaką, może być stara kolba po dziadku, może być pistoletowa ze składnicy harcerskiej albo nowa stacja z Lidla za 50 zł. 

zakładam, ze układ masz na PCB i tego się trzymasz. Wtedy:

- nabywasz drogą kupna lub obcięcia z innego elementu dobrej jakości drut miedziany dostosowany średnicą do punktów w PCB

- wlutowujesz drut w PCB w miejsce kondensatora wystawiając go do góry parę cm.

- dla bezpieczeństwa przed zwarciami zabezpieczasz wystające druciki termokurczką ( chyba, że jesteś pewien swoje partyzantki ) zostawiając parę milimetrów pocynowanego drutu

- dowolny kondensator który chcesz przetestować wlutowujesz pomiędzy druty. 

 

Cała filozofia, montaż jest zarówno bezpieczniejszy dla układu, pewniejszy niż skrętko wciski i szybszy. Odliczając czas rozgrzania lutownicy zmiana kondów zajmuje dosłownie 3 sekundy.

7 minut temu, kramyeu napisał:

Tak, ale to jest adapter między precyzyjną podstawką a dip8. Taka przedłużka. Ma płaskie nogi i jest na płaskie nogi.

płaskie nogi wychodzą z technologii produkcji, kawałek tandetnej pod każdym względem blaszki jest wytłaczany jako płaski pin i zaginany w górnej części po czym wsadzany w plastik. Lutuje się to normalnie na PCB jak precyzyjną. Używanie tego jako "przedłużka" 🙂 nie ma już żadnego sensu ze względu na materiał z którego jest wykonana a poza tym te "sprężynujące" blaszki trzymają się w plastiku tylko wtedy gdy są wlutowane do PCB. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Mam sporo złoconych podstawek precyzyjnych Dip8, ale one nie zawsze pasują do PCB i trochę kłopotliwe jest ich zamontowanie. Rozbieraliśmy ostatnio w pracy zasilacz komputerowy Atx, taki szrot jako dawca organów i obciąłem sobie taki wtyk. Nóżki kondensatora idealnie w to wchodzą i trzymają się. Jeszcze nie użyłem, ale z tą myślą obciąłem. e1a10a315591d602ee1a4c8c6b347fd8.jpg

Taka ciekawostka , widział , ktoś kiedyś takie ceramiki ? Ja dopiero pierwszy raz spotykam takie z 3 nóżkami 🤔

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A może tantal jednak ?? 

Rozbierz parę starych telewizorów albo zasilaczy IBM'a a znajdziesz. Ogólnie jednym z założeń konstrukcji jest  uniemożliwienie zamiany biegunowości kondensatora podczas montażu.

Tu masz na przykład Vishay'a

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Witam,

będę wdzięczy, za polecenie kondów do lampowych monobloków vtla mb185 mk1, jako kondy międzystopniowe. Teraz są jakieś multicapy PPMFX (folia metalizowana). Do wsadzenia łącznie 12 sztuk 0,47uF/600v (realnie jest 360V DC, więc 450v podejdzie). Szukam czegoś, co mnie kosztowo nie zabije, a będzie progresem. Te kondy co mam chodzą nowe 15$ więc też nie jakiś szajs. Myślałem o szybkich janzen z-cap silver, może pól na pół z jakąś miedzią np audyn tc. Nie chciałbym zmulenia, a nawet jeśli dźwięk się nieco jeszcze otworzy i poprawi dynamika, będę zadowolony. Wewnątrz temp. na kondach tych jest ok 46stC - po zmierzeniu, więc olej podejdzie. Nowe mundorfy są 85stC. W najnowszych vtlach mk3 są mundorfy supreme silver oil i grają lepiej, więc chyba będzie to bezpieczny zakup, skoro vtl to wrzuca. Na wejściowe z kolei planuję kupić vcapy CuTF, reszta musi być bardziej kompromisowa, bo komplet vcapów to ponad 15kzł 🙂

Edytowane przez Pawel8610
6 godzin temu, kviku napisał:

Ktoś miał styczność z takim kondensatorem? Nadaje się do zwrotnicy,niby mkp ale firmy nie kojarzę 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardzo dobrej jakości kondensatory Epcosa typowo stosowane w indukcjach obok tranzystorów IGBT co samo w sobie dobrze o nich świadczy . Stosowałem je w zwrotnicach i bardzo chwalę. Czuć duży progres względem nawet czarnych Jantzenów.  W domyśle stosują je pewnie z inną naklejką jako do Audio więc spokojnie można je aplikować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, Pawel8610 napisał:

Teraz są jakieś multicapy PPMFX (folia metalizowana). Do wsadzenia łącznie 12 sztuk 0,47uF/600v (realnie jest 360V DC, więc 450v podejdzie). Szukam czegoś, co mnie kosztowo nie zabije, a będzie progresem.

Ja u siebie wrzuciłem tam  KFPM'a. Walczyłem o miejsce ale w Tritonie się dało, gorzej było w sekcji pre...  Po wymianie słuchać się nie dało ale to  było latem więc włączałem sprzęt a dzień spędzałem na tarasie czy ogrodzie. Teraz nie wyobrażam sobie już lepiej. Łącznie 12 sztuk - dalej 1/3 kosztów CuFT

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

21 godzin temu, eMCZe napisał:

A może tantal jednak ?? 

Nie, zwykły ceramik , połączenie do masy , zapewne ,aby się nie wzbudzało .

Panowie pytanie amatora - czy taki kondensator jest całkiem uszkodzony ?  z ciekawości rozkręciłem swoją kolumnę żeby zerknąć na zwrotnie i taki widok mnie zastał. Wszystko dobrze gra - tak niechcący troche to wyszło 🙂
Co to w ogóle za firma CYC ??  aby to wymienić to mogę jakikolwiek zakupić elektrolityczny na 100µF i minimum 100V   ??  one mają biegunowość bo nie widzę żadnych oznaczeń plus/minus ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
33 minuty temu, maskun napisał:

one mają biegunowość bo nie widzę żadnych oznaczeń plus/minus ?

szukaj non-polar lub bi-polar lub BP w nazwie. 

 

35 minut temu, maskun napisał:

czy taki kondensator jest całkiem uszkodzony ?

Kondensator elektrolityczny jak sama nazwa wskazuje zawiera w sobie elektrolit i jest uszczelniony aby elektrolit nie odparował/wyciekł. Większość zmian w takim kondensatorze zachodzi właśnie ze względu na utratę elektrolitu. Twój jest otwarty więc... 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

44 minuty temu, maskun napisał:

Panowie pytanie amatora - czy taki kondensator jest całkiem uszkodzony ?  z ciekawości rozkręciłem swoją kolumnę żeby zerknąć na zwrotnie i taki widok mnie zastał. Wszystko dobrze gra - tak niechcący troche to wyszło 🙂
Co to w ogóle za firma CYC ??  aby to wymienić to mogę jakikolwiek zakupić elektrolityczny na 100µF i minimum 100V   ??  one mają biegunowość bo nie widzę żadnych oznaczeń plus/minus ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wymień na Mundorf Ecap lub jantzen ele cap i będziesz zadowolony 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 28.02.2024 o 19:31, Piotrek608 napisał:

Bardzo dobrej jakości kondensatory Epcosa typowo stosowane w indukcjach obok tranzystorów IGBT co samo w sobie dobrze o nich świadczy . Stosowałem je w zwrotnicach i bardzo chwalę. Czuć duży progres względem nawet czarnych Jantzenów.  W domyśle stosują je pewnie z inną naklejką jako do Audio więc spokojnie można je aplikować.

Dzięki właśnie gość mi je wylutował z płyty) i mówił że bardzo dobre

Witam 

Kupię stare kondensatory z lat 70, 80

Jak z Pioneera czy Sansuia, Akaia itp. Są to zazwyczaj szare Elny lub czarne Nippony 

Chętnie kupię też te duże czarne z głównego zasilania, Nippon black negative. 

Może komuś zostały po wymianie i leżą? 

Ciężko zaoferować mi jakąś cenę, nie wiem kto ile czego ma. Więc proszę o fotki i będziemy się dogadywać. 

Dziękuję i pozdrawiam Radek 

Nie ma takich kondensatorów: Nippon black negative. Napis "black negative" odnosi się do czarnej kropki na jednym z wyprowadzeń i oznacza tylko polaryzację kondensatora

 

Ok, chodzi o takie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli jednak są, pierwsze co widać to właśnie na nich taki opis, myślę że tym się wyróżniają i tak będzie łatwiej zobaczyć co zostało komuś po serwisie swojego wzmacniacza 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, radeks0 napisał:

Ok, chodzi o takie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli jednak są, pierwsze co widać to właśnie na nich taki opis, myślę że tym się wyróżniają i tak będzie łatwiej zobaczyć co zostało komuś po serwisie swojego wzmacniacza 

 

Kolega chyba nic nie zrozumiał… negativ black to oznaczenie nogi od polaryzacji… nie rodzaju kondensatora. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystko rozumiem, tylko nie to... po co ta dyskusja 

Czy ja błędnie wpisałem że seria to "black negative" ?  No nie. 

Ja pytam o kondensatory z lat 70, nie współczesna produkcję żeby pamiętać serię.

Wpisałem to co jest na nim napisane, tak one wyglądają i są tak opisane (więc są takie kondensatory na których widnieje taki napis) i o to chodzi żeby każdy wiedział,o których mówię, a nie serię/model podawać. I pamiętaj 5, 10, 20 lat temu pudło w piwnicy jakie są serię. Mało tego. Nie każdy wie które to są popularne np nichicon ufw, ufg. Łatwiej będzie zapytać o te złote nichicony i już wiadomo. Może ten przykład coś rozjaśni że to nie ja nie rozumiem. 

1 godzinę temu, radeks0 napisał:

Wszystko rozumiem, tylko nie to... po co ta dyskusja 

Czy ja błędnie wpisałem że seria to "black negative" ?  No nie. 

Ja pytam o kondensatory z lat 70, nie współczesna produkcję żeby pamiętać serię.

Wpisałem to co jest na nim napisane, tak one wyglądają i są tak opisane (więc są takie kondensatory na których widnieje taki napis) i o to chodzi żeby każdy wiedział,o których mówię, a nie serię/model podawać. I pamiętaj 5, 10, 20 lat temu pudło w piwnicy jakie są serię. Mało tego. Nie każdy wie które to są popularne np nichicon ufw, ufg. Łatwiej będzie zapytać o te złote nichicony i już wiadomo. Może ten przykład coś rozjaśni że to nie ja nie rozumiem. 

Tylko na nich jest napisana seria modelowa a o tym nie wspomniałeś… heh ale pomińmy ten temat

a z innej beczki. Kondensatory z lat 70 w zasadzie nadają się co najwyżej do śmietnika. Elektrolit nie ma prawa nie być wyschnięty itd. To czy były lepsze/gorsze to pojęcie względne ale na pewno są już nie nadające się do dalszej eksploatacji... to tak wtrącając. Sam często prowadzę recaping starych zabawek i niestety nawet nie wyobrażasz sobie w jak tragicznym stanie jest wiele takich kondensatorów… o dziwo nie wybuchały 😛 mimo różnych cyrków z przeżartymi od kwasu wyprowadzeniami itd. 

Edytowane przez daniel69xyz
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.