Skocz do zawartości
IGNORED

Studio 16 Hertz Canto Grand vs Harpia Acoustics Graffiti


Turki85

Rekomendowane odpowiedzi

Co to jakaś "Duma i uprzedzenie" ? :-)

 

Do samych produktów zero uprzedzeń. Bardzo możliwe, że to świetne kolumny. Tak jak pisałem nie słyszałem ich.

 

Turki85 czy już robiłeś jakieś odsłuchy? Czekamy na wrażenia.

Panowie, proponuje nie rozmawiać w tym wątku o producentach (o tym drugim także można by kilka ciekawych spraw przypomnieć i nie wiem, który by całościowo bardziej blado wypadł). Proponuje zatem popisać o dźwięku, o zaletach i wadach kolumienek. Zostawmy potomnym chociaż jeden w pełni merytoryczny i konkretny wątek o brzmieniu tytułowych kolumn, najlepiej o ich bezpośrednim porównaniu...

To miał już ktoś przyjemność porównać?

Kupię używane - (dobrze wygrzane) Canto Grand to przeprowadzenia porównania z Graffiti, którego obszerny opis później tu umieszczę dla szukających opinii.

Chyba, że można gdzieś takie wypożyczyć do testu? Ma ktoś informacje na ten temat?

  • 1 miesiąc później...

Griffiti to moje ulubione monitorki. Po półtorarocznej przygodzie z kolumnami podłogowymi wróciłem do monitorów - jakoś bardziej mi pasują. Są subtelniejsze, świetnie budują scenę i jak to u Harpii: szybkość, dokładność, barwa. Graffiti ma to wszystko i z moim Linn'em pięknie się zgrały.

Jestem przekonany, że Studio16Hz też są świetne - po prostu trzeba samemu sprawdzić co komu się podoba.

 

BTW: pit80, jakbyś miał Canto to się odezwij - może zrobimy sobie jakąś sesyjkę ;-)

BTW: pit80, jakbyś miał Canto to się odezwij - może zrobimy sobie jakąś sesyjkę ;-)

Oczywiście :) Obowiązkowo się odezwę, zwłaszcza jeśli będziemy słuchać takich płyt, jak ostatnio mi poleciłeś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja juz przestalem wierzyc, ze ktos tu na forum porowna te kolumny...

Ależ skąd to zwątpienie? :) Do porównania dojdzie tylko wygrzane Canto się znajdą.

A dziwisz się? Te kolumny całkowicie się różnią od siebie, więc kłania się kwestia preferencji.

Kolega już porównywał? Można prosić o trochę szczegółów, w czym się dokładnie całkowicie różnią?

Kolega już porównywał? Można prosić o trochę szczegółów, w czym się dokładnie całkowicie różnią?

Wszystkim. Wystarczy spojrzeć na użyte przetworniki i podejście danej firmy do tematu.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

To sie nazywa tresciwa odpowiedz.... A podobno sam uzyty glosnik w monitorze nie gra a w tym wypadku juz po tym mozna wydac osad heh, brawo!

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Czytajac watki moge tylko stwierdzic, ze nad by muda to hi-end, ktory gra ze wszystkim i zagra wszystko....

Na litosc, jak roznice odnajdujemu po wpisach to ja nie mam pytan...

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Niesamowite...

Rozpatrując takie podejście przestaję widzieć sens w porównywaniu czegokolwiek, ba... nawet w odsłuchiwaniu czegokolwiek. W sumie to już nawet nie będzie potrzeby słuchać muzyki, bo po co? Wystarczy przecież przeczytać tekst piosenki + nuty, zobaczyć zdjęcie wokalisty i instrumentów, następnie spis użytych części do budowy kolumn i elektroniki a na koniec poczytać forum.

Życie stało się takie proste :)

Ja jestem ciekaw wersji Canto Grand Signature - czy ktoś miał okazję?

 

Wiem, że w klubie ktoś ma wersję Signature. Musiałbyś podpytać. Wiem tylko, że w tej wersji jest lepszy głośnik wysokotonowy (morel elite) i są lepsze elementy zwrotnicy. Co do brzmienie to niestety nie pomogę mam wersję standardową.

Niesamowite...

Rozpatrując takie podejście przestaję widzieć sens w porównywaniu czegokolwiek, ba... nawet w odsłuchiwaniu czegokolwiek. W sumie to już nawet nie będzie potrzeby słuchać muzyki, bo po co? Wystarczy przecież przeczytać tekst piosenki + nuty, zobaczyć zdjęcie wokalisty i instrumentów, następnie spis użytych części do budowy kolumn i elektroniki a na koniec poczytać forum.

Życie stało się takie proste :)

A jak patrzysz na mercedesa i bmw, to nie jesteś w stanie nic powiedzieć na temat chociażby zawieszenia? Nikt nie napisał, że kolumn nie trzeba słuchać, ale na pewno techniczne różnice można wskazać bez słuchania.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

A jak patrzysz na mercedesa i bmw, to nie jesteś w stanie nic powiedzieć na temat chociażby zawieszenia?

Nie chciałbym za bardzo rozkręcać offtop-u, ale skoro już poruszyłeś temat motoryzacji:

Owszem, patrząc na mercedesa i bmw mogę powiedzieć co nieco na temat zawieszenia itp, natomiast jak się nimi jeździ nie powiem za wiele póki się nimi nie przejadę i nie porównam.

No i tu masz podobnie.

Tak mam podobnie, czyli nie powiem nic o jeździe samochodem póki się nim nie przejadę tak samo nic nie powiem o brzmieniu kolumny zanim jej nie posłucham. A co dopiero porównywać produkty bez ich bezpośredniego porównania?

Znajomość elementów, z których zostały zbudowane kolumny nie definiuje ich finalnego brzmienia. Konstruktor, jego gust, sposób w jaki sam "widzi" brzmienie, jego talent, umiejętności i świadomość mają bardzo dużo do powiedzenia. Więcej niż się niektórym wydaje.

 

Ok, zatem może by wybronić Twoje twierdzenia zróbmy tak: poproszę kolegę o zdefiniowanie charakterystyki brzmienia Canto i Graffiti oraz przedstawienie wniosków z ich "wirtualnego" porównania. Następnie będziemy mogli je zestawić z wynikiem realnego porównania w konkretnym systemie i pomieszczeniu. Może zacznijmy od prostego parametru: które mają większą potęgę brzmienia?

Widzę, że za głęboko wchodzisz i dalej nie rozumiesz co chce Ci przedstawić.

Ja słuchałem obu zestawów, ale każdy z nich był pod inną elektroniką, więc to porównanie też nie ma większego sensu. A już w ogóle na basie..

Canto zagrają melodyjniej, bardziej miękko.

Graffiti sterylniej, z większą ilością detali, dla niektórych po prostu ostrzej.

16Hz kocha morela na górze, Harpia natomiast metalowego seasa, więc już sporo powinieneś wywnioskować.

Które mają większą potęgę? Nie mam pojęcia, bo ta kwestia w dużej mierze zależy od zasilania. A może zapytać by pomieszczenie jak będzie kształtowało charakterystykę? Takie gdybanie...

Dwa skrajne zestawy, przedstawiające inne granie, inne podejście do tematu konstruktorów. Nie mamy pojęcia jakie są gusta słuchacza.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Widzę, że za głęboko wchodzisz i dalej nie rozumiesz co chce Ci przedstawić.

No właśnie nie rozumiem, co chcesz przedstawić. Na początku stwierdziłeś, że wystarczy spojrzeć na użyte przetworniki i podejście firmy do tematu. Teraz się okazuje, że jednak ich słuchałeś... Jakieś dziwne zamieszanie powstało :)

Nie musiałem ich słuchać, żeby opisać jak mogą się zachować. Wystarczy posłuchać kilka innych modeli 16Hz, Harpii i już wiesz w jakim kierunku ich produkty stroją. Filozofii tu nie ma i konstruktor też ma pewną wizję grania. Do tej wizji dobiera głośniki i je aplikuje pod swój gust, a tu mamy dwa różne światy.

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Nie musiałem ich słuchać, żeby opisać jak mogą się zachować. Wystarczy posłuchać kilka innych modeli 16Hz, Harpii i już wiesz w jakim kierunku ich produkty stroją.

Nadal nie rozumiem, czyli nie trzeba słuchać modeli, którymi się jest zainteresowanym tylko wystarczy posłuchać innych modeli danej firmy.. i sprawa się co raz to bardziej komplikuje...Czyli jednak trzeba czegoś słuchać czy nadal wystarczy spojrzeć na użyte przetworniki?

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem :)

Na prawdę nie widzisz różnic w podejściu do tematu 16Hz i Harpii jeśli chodzi o zestawy głośnikowe?

www.audio.lutuje.se

Trójmiasto

Myślę, że oboje po części macie rację. Rozumiem o co chodzi Dolphin123. Dla przykładu Dynaudio. Słyszałem kilka modeli tego producenta i można powiedzieć, że miały podobną "szkołę grania". Różniły się od siebie, ale nie były to zmiany brzmienia o 180 stopni. Wiedziałem czego mogę się spodziewać. Dla przykładu wystarczy porównać kolumny Paradigm dla porównania i będzie wiadomo o co chodzi. Oczywiście może się zdarzyć tak, że dany producent wyprodukuje model, który będzie zupełnie odbiegał od filozofii firmy, ale to chyba nie jest zbyt częste. Przed zakupem najlepiej odsłuchać bo wiadomo same kolumny nie grają. Różnie będą się zgrywały z daną elektroniką.

U mnie Canto Grand wygrało z Proac studio 118. Od razu uczulam te monitory wymagają dystansu od tylnej ściany

 

Czyli? wiem że to zależy od innych czynników też ale 50cm styknie im na "oddech"

Łokmen Saba

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.