Skocz do zawartości
IGNORED

Dobra listwa zasilająca


Introverder

Rekomendowane odpowiedzi

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

A np. ten Oehlbach 905 nie jest porządną listwą?:http://www.oehlbach.pl/index.php5?theme=pricelist&task=print_product&product_id=12788i w ogóle mam trochę mętlik, bo jak właściwie sprawdzić czy produkt jest oryginalny, tj. z oficjalnej dystrybucji jak rozumiem. W rozmowie z jednym z gości pracujących w audiopolis usłyszałem, że cena za listwę w kwocie 450 zł jest podejrzana (oni mają za ok. 600 zł) i tak się zastanawiam czy to może oznaczać, że produkt nie pochodzi z oficjalnej dystrybucji czyli jest jakąś podróbką - produktem znacznie gorszym i stąd np. opinia niska o Oehlbachu 905 na euro-rtv-agd (ktoś trafił felerny iskrzący egzemplarz i napisał na stronie euro komentarz taki) i cena również? Nie ukrywam, że jednak 450 a 600 zł to różnica, ale tak się zastanawiam skąd wiedzieć czy ktoś - także ten co mówił o oryginalności - że faktycznie ma oryginalny produkt.

 

Wiadomo, że każdy mówi też co mu pasuje, ale faktycznie trochę zasiało to wątpliwości mi czy zwrócenia uwagi na tą kwestię.

 

W ogóle z tym Oehlbachem mi się nie podoba to, że prawie żadnych danych nie podaje co do swoich produktów - a przynajmniej 905-ki, co jest chyba mocno podejrzane i że każe sobie bulić głównie za markę chyba. Nie podaje paru chyba kluczowych parametrów - typu maksymalne obciążenie itd.

 

na ebay'u nigdy nie kupowałem i nie wiem jak to wygląda to sprowadzanie stamtąd, ile się czeka, odnośnie tego jak odbiera i wyczekiwania odnośnie dnia dostawy.

 

Z tego co kojarzę na opakowaniu winna/musi być metka od tego skąd pochodzi, jakiego dystrybutora towar chyba tak?

 

W sumie to zawsze jest jakieś ryzyko, że mozemy kupić nieoryginalną rzecz.

 

Zresztą dystrybutorem Oehlbacha jest z tego co widzę Elco-Exim Sp.Jawna a więc jeśli na stronie jest podany ten dystrybutor to pewnie produkty pochodzą z oficjalnej dystrybucji, a po prostu w audiopolis mają narzucona wyższą marżę na ten produkt.

 

Poza tym nie wiem czy dobrze czytam ale brak rubryki gwarancja na stronach sklepów wybranych świadczy o tym, że producent nie daje żadnej gwarancji na produkt?

Myślę jeszcze nad zainwestowaniem w takie coś - warte swoich pieniędzy??:

 

http://www.brennenst...ermanent-3.html .

 

Zastanawiam się jeszcze jak działa dopływ prądu w gniazdkach - czy ten włącznik/wyłącznik (seledynowy) działa tylko odnośnie gniazda master i slave czy tylko slave czy też do wszystkich gniazd.

 

Czy gniazda schuko są w pełni kompatybilne z naszymi wtyczkami i to jest tak samo w pełni kompatybilne + jeszcze można wtyczkę w dwóch ustawieniach wsadzić??

Nie przejmuj się to ignorant.

Nie przejmuj się - sam jesteś ignorantem.

 

Niektórzy jak socjalizm są niereformowalni, no ale zejdźmy z człowieka.

No właśnie, nie rozumiem jak można być tak niereformowalnym i nie dopuszczać do siebie faktów (ślepe testy itd.).

Bo jesteś prosty jak drut na szczęście nie prostak.

Czasem nie warto komplikować. Na koniec dodam, że polecacie komuś zakup listwy, której cena przekracza wartość tych Edifier R2600.

Polecam zrobić sobie listwę, na forum jest taki wątek gdzie ludzie składają sobie listwę. Moim zdaniem jest bardzo duża możliwość wariacji na temat podstawowy, można dać lepszy wkład, kable jak to mówią w.g. stawu grobla.

 

Drugi wariant to kupienie prostej ale nadającej się do upgreadu listwy i jej przeróbka po swojemu.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Rafaell ma rację, przy ograniczonym budżecie lepiej kupić dobre gniazdka, porządny kabel miedziany ze szpuli i zrobić sobie listwę samemu. Odpada koszt robocizny i wszystkie marże. Najlepiej wybrać jakiś kabel w którym użyto miedzi Furukawy.

A z tych zapodanych modeli, który jest najlepszy:

 

https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-apc-performance-surgearrest-8-pl8vt3-de-637149/ ,

https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-belkin-bsv804vf2m-745955/,

http://www.conrad.pl...38&rid=0&page=2 - ten model jest 7-gniazdkowy, więc najmniej mi się podoba, bo z 7-ma gniazdkami w domu może mi brakować gniazdka/gniazdek.

 

Te wszystkie modele schuko w ofertach polskich sklepów internetowych muszą mieć wtyczkę, która pasuje do naszych gniazdek?

A z tych zapodanych modeli, który jest najlepszy:

 

https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-apc-performance-surgearrest-8-pl8vt3-de-637149/ ,

https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-belkin-bsv804vf2m-745955/,

http://www.conrad.pl...38&rid=0&page=2 - ten model jest 7-gniazdkowy, więc najmniej mi się podoba, bo z 7-ma gniazdkami w domu może mi brakować gniazdka/gniazdek.

 

Te wszystkie modele schuko w ofertach polskich sklepów internetowych muszą mieć wtyczkę, która pasuje do naszych gniazdek?

JA bym wybrał Belkin:

- obciążalność do 3680W

- 8 gniazd ( a nie np. 7)

- wskazanie prawidłowego uziemienia ( fajny dodatek )

 

Rafaell ma rację, przy ograniczonym budżecie lepiej kupić dobre gniazdka, porządny kabel miedziany ze szpuli i zrobić sobie listwę samemu. Odpada koszt robocizny i wszystkie marże. Najlepiej wybrać jakiś kabel w którym użyto miedzi Furukawy.

Zwracasz uwagę na pierdoły (od kogo miedź), a nie na to co najbardziej istotne (konstrukcja filtrów i ogólna budowa elektryczno-mechaniczna).
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Zwracasz uwagę na pierdoły (od kogo miedź), a nie na to co najbardziej istotne (konstrukcja filtrów i ogólna budowa elektryczno-mechaniczna).

 

Kyle, nie obraź się, ale to co piszesz to są herezje skażone czysto inżynierskim podejściem. Po pierwsze jeśli rozmawiamy o filtrach to jedynym możliwym rozwiązaniem jest dobrze zaimplementowany filtr Schaffnera. Moim zdaniem najlepiej sprawdza się w tej roli zewnętrzna wtyczka w rodzaju Enacoma, a nie filtr zabudowany bezpośrednio do listwy. Ładowanie skomplikowanego układu filtracji do listwy przeważnie powoduje zakłócenia fazowe, których efektem jest utrata dynamiki. Po drugie, kluczowe dla dobrego dźwięku są właśnie dwa elementy: jakość gniazdek sieciowych oraz kabel którego użyto wewnątrz. Musi mieć odpowiednio duży przekrój (i w tym jesteśmy zgodni) oraz dobrej jakości materiał. Spróbuj sobie w warunkach domowych poskręcać listwę z taniej miedzi z Castoramy a potem użyj do tego celu przykładowo Furukawy, Beldena a na koniec jakiegoś srebrnego przewodnika. Bardzo cennym testem jest też porównanie pięciu wariantów listwy Base, wykonanych odpowiednio na okablowaniu: Acrolink, AR, Oyaide, Furukawa oraz Vovox. Każda z tych listew brzmi zauważalnie inaczej, a różnice pomiędzy Oyaide a Furukawą czy AR są dramatycznie wielkie. Posłuchaj, a potem powrócimy do rozmowy;-) To co piszesz nadaje się na elektrodę a nie na portal audio;-)

Nie dogadamy się w ten sposób. Na moje ucho o 1,5dB w zakresie wysokich tonów i o 2dB w zakresie najniższych. Zadowolony?

:]

 

Kyle, nie obraź się, ale to co piszesz to są herezje skażone czysto inżynierskim podejściem.

... no faktycznie raczej się nie dogadamy, jeśli podejście inżynierskie Twoim zdaniem jest "skażeniem".

Raczej to co jest ważne przy dynamice to czas narastania sygnału. Kyle nie wymagaj od Tomklyego takich pomiarów bo nawet w szanujących się serwisach audio też za bardzo taką aparaturą nie dysponują. Te dB w.g. Tomklyego to raczej informacja o ograniczaniu pasma przenoszenia wynikająca z konstrukcji listwy zasilającej.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

... no faktycznie raczej się nie dogadamy, jeśli podejście inżynierskie Twoim zdaniem jest "skażeniem".

 

Skażenie polega na tym, że Ty nie dostrzegasz szeregu kluczowych dla dobrego brzmienia elementów. Możesz sobie to nazywać inaczej niż skażenie, dla mnie to jest po prostu bardziej eleganckie określenie słowa, które mi się nasunęło na samym początku. Słowo to ignorancja.

A jak widzicie jeszcze taką listwę, trochę droższa, gdzieniegdzie polecana, ale mało producent podaje danych.. :

 

http://www.hifimedia.pl/listwy-zasilajace/368-oehlbach-powersocket-905-listwa-zasilajaca-.html .

 

Tak w sumie nie wiem już co wybrać i w końcu wybiorę pierwszą jaka mi się nawinie niemalże chyba, bo mam już dosyć tego szukania. Zwł. że jeszcze większy mętlik powoduje czytanie o tym, że filtry w listwie coś tam obniżają dynamikę czy coś.

 

Z tym, że z tym Oehlbachem jest ten problem, że na styk może kabel co jest w zestawie mi starczyć :/.

 

Z droższych trochę wariantów jeszcze to, ale nie wiem czy warto brać.. :

 

https://www.morele.net/listwa-zasilajaca-brennenstuhl-1391000608-791038/

 

 

W sumie nie znam się na tym, często nie podają nawet parametrów technicznych i nie do końca wiem co brać i czy warto, skoro nie wiem czy warto dopłacić do danej listwy i czym różni się w praktyce od drugiej poza ilością gniazd np.

 

 

I w sumie nawet nie wiem czy warto dopłacać do listwy ponad 100 zł. Bo jednak 300 czy 400 zł na ziemi nie leży a tą kasę można chyba lepiej znacznie wydać i do czegoś innego dołożyć.

 

Z droższych udało mi się znaleźć jeszcze takie coś:

 

http://sklep.audiofan.eu/pl/p/MONSTER-MP-HDP-750G-Listwa-zasilajaca-7-gniazd%2C-Gwarancja-dystrybutora-HORN%2C-Zamow-telefonicznie-22-266-87-29/1196 ale odpada bo tylko 7 gniazd i znowu nie wiadomo jak dokładnie działają te gniazda master i slave czy da się to wyłączyć czy nie i co znaczy jak przy jakiejś listwie jest opis permanent albo always on czy to znaczy, zę wtedy wyłącznik na listwie nawet nie odcina im prądu?..

 

Może kupię tego Belkina, choć jest on tylko w sklepie, którego nie znoszę i do tego w liczbie jeden. Ludzie w ogóle nie biorą tych droższych nawet trochę listw i opinii o danych listwach tych droższych trochę też jak na lekarstwo.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Raczej to co jest ważne przy dynamice to czas narastania sygnału.

 

To jest parametr slew rate (SR). Szybkość narastania napięcia w jednostce czasu. Im większa tym lepiej dla oddania transjentów.

Ładowanie skomplikowanego układu filtracji do listwy przeważnie powoduje zakłócenia fazowe, których efektem jest utrata dynamiki.

 

Możesz rozwinąć temat? Zakłócenia fazy czego? I jak zakłócenia wpływają na dynamikę?

Te dB w.g. Tomklyego to raczej informacja o ograniczaniu pasma przenoszenia wynikająca z konstrukcji listwy zasilającej.

Te dB od Tomkly to po prostu dla zabawy wypisane cyferki.

 

Natomiast co do Twojego przypuszczenia, to osobiście wątpię by listwa zasilająca przed np. wzmacniaczem była w stanie działać jak EQualizer :)

Natomiast co do Twojego przypuszczenia, to osobiście wątpię by listwa zasilająca przed np. wzmacniaczem była w stanie działać jak EQualizer :)

 

Jest to banalnie proste do zrobienia, wystarczy wstawić gniazdka różnych liczących się producentów i na każdym gniazdku będziesz miał inne brzmienie.

 

Te dB od Tomkly to po prostu dla zabawy wypisane cyferki.

 

Otóż nie!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Jestem dokładnie odwrotnego zdania - że to Ty ignorujesz to co ma największe znaczenie dla wiernej reprodukcji systemu.

 

Dlatego tak ciężko nam się porozumieć. I piszę to bez złośliwości, po prostu przemawiam jako praktyk a nie teoretyk.

Tak jak pisał Wit-told, poszukaj używanej Sun Leiste. W budżecie rzędu kilku stówek nie ma niczego lepszego.

 

W sumie mógłbym swoją sprzedać, ale tylko odbiór osobisty.

To jest ostatnie wolne miejsce na forum na Twoją reklamę...

Dopytam jeszcze o listwy tomanek. Z tańszych opcji polecacie? Jak to jest z tym DC blokerem? Jak to powinno się używać? Najpierw DC broker potem listwa czy listwa a DC broker przed wzmakiem?

-- Audiolab M-PWR -- Audiolab M-Dac -- Dali Menuet -- Rel T-zero -- Głośnikowy: Chord Rumour X --

DC-Blocker ma za zadanie blokowanie tzw. składowej stałej z sieci 230V. Generalnie stosuje się do urządzeń posiadających swój transformator jak. np. wzmacniacz. Listwy zaś posiadają jakieś tam zabezpieczenia i lepsze lub gorsze filtry zakłóceniowe o różnych harmonicznych czyli tzw. śmieci prądu przemiennego. Czasami filtry w listwach - tak uważają niektórzy - powodują utratę dynamiki itp. Dlatego podpinają wzmacniacz bezpośrednio do gniazdka wpinając w tor DC-Blocker. Natomiast inne urządzenia z zasilaniem impulsowym do listwy. Jak u Ciebie będzie się sprawować to musisz sprawdzić praktycznie u siebie. Możliwe, że nie masz u siebie w sieci tzw. składowej stałej i wtedy DC-Bloker nic nie wniesie.

Co do listwy zasilającej. Kupiłem kiedyś tak na szybko listwę Monster 400 i wpiąłem w nią wzm. Różnica była znaczna. Poprzez listwę dźwięk jakby się "wyczyścił", tło bardziej czarne i nie było żadnych wyostrzeń, wprost przeciwnie. To bezpośrednio z gniazdka miałem nieprzyjemne poszarpane wrażenia.

  • 4 tygodnie później...

jeszcze podrzucę taką Tagę Harmony

http://www.avstore.pl/taga-harmony-listwa-z-filtrem-pf-1000.html

 

4 dodatkowo filtrowane, nie ma bezpośredniego dojścia do sieci... drogie ale bezpieczne cacko

  • 2 tygodnie później...

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.