Skocz do zawartości
IGNORED

REL T5 czy T7


specnaz3

Rekomendowane odpowiedzi

omen jaki masz teraz sub ? pewnie gdziesz czytalem , ale czlowiek zapomina... Jak gralem xxls400 wypuscili wtedy tego R-528SE naturalnie tak sie podjaralem, ze go kupilem i... ok do muzy byl swietny, ale w kinie niestety nie bylo dla mnie fajerwerkow :) wrecz ta 400ka wydawala mi sie lepsza w kinie co mnie zdziwilo.... moglem juz wtedy dokupic drugi i bylby gicior a tak umoczylem kase ehhh

 

omen jaki masz teraz sub ? pewnie gdziesz czytalem , ale czlowiek zapomina... Jak gralem xxls400 wypuscili wtedy tego R-528SE naturalnie tak sie podjaralem, ze go kupilem i... ok do muzy byl swietny, ale w kinie niestety nie bylo dla mnie fajerwerkow :) wrecz ta 400ka wydawala mi sie lepsza w kinie co mnie zdziwilo.... moglem juz wtedy dokupic drugi i bylby gicior a tak umoczylem kase ehhh

 

Ja dosyć długo zbierałem się do zakupu suba. Miałem kino domowe kiedy jeszcze królowały suby pasywne, a wiele amplitunerów miało w sobie wzmacniacze dla subów.

W końcu stwierdziłem, że coś trzeba kupić i chciałem suba, który będzie grał zarówno w kinie jak i stereo. Ponieważ miał grać również w muzyce to chciałem model w zamkniętej obudowie. Wybrałem chwaloną w muzyce firmę REL. Chciałem model R-218 10", jednak sprzedawca przekonał mnie na R-328, ten miał dodatkowo membranę bierną 12".

Zacząłem odsłuchy i byłem rozczarowany, moje oczekiwania rozminęły się z rzeczywistością, o efektach subsonicznych można było zapomnieć. Nie wiem być może za dużo oczekiwałem.

Dla porównania przyjechał do mnie znajomy z subem Monitor Audio, 12", 600W RMS. Ten grał już mocniej.

Jedno co mogę powiedzieć, że REL był bardzo dobrze wykonany i podtrzymuję zdanie, że zdecydowanie lepiej od Velo.

 

Byłem skołowany i nie wiedziałem co o tym wszystkim myśleć. Kupiłem na przeczekanie okazyjnie Paradigm DSP 3100, 10", 200W RMS.

 

Następnie przyszedł Velodyne DSP 1200R, 12", 1000W RMS i tutaj już był postęp. Najbardziej w tym subie imponuje jego moc w porównaniu do gabarytów urządzenia. Można już było poczuć doły.

 

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc szukałem dalej, ale nie na siłę, jak coś się trafi w dobrej cenie.

 

No i trafił się Paradigm Sub-15 i to u mnie aktualnie gra. Jest to sub 15" w obudowie zamkniętej, 1700W RMS.

To co ma również bardzo dobre, to system autokalibracji. Jest to kalibracja parametryczna, podobno ta sama, która jest stosowana w sprzęcie Anthema.

Mogę powiedzieć, że na pewno jest lepsza niż w Velodyne, w każdym razie w serii DSP, bo nie wiem jak jest w serii DD. Sub również lepiej wygląda niż Velo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2118-0-79937200-1476034154_thumb.jpg

post-2118-0-03746300-1476034155_thumb.jpg

post-2118-0-86440800-1476034284_thumb.jpg

post-2118-0-45715700-1476034333_thumb.jpg

post-2118-0-51032000-1476034423_thumb.jpg

post-2118-0-91803800-1476034423_thumb.jpg

post-2118-0-10468400-1476034578_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

Ja dosyć długo zbierałem się do zakupu suba. Miałem kino domowe kiedy jeszcze królowały suby pasywne, a wiele amplitunerów miało w sobie wzmacniacze dla subów.

W końcu stwierdziłem, że coś trzeba kupić i chciałem suba, który będzie grał zarówno w kinie jak i stereo. Ponieważ miał grać również w muzyce to chciałem model w zamkniętej obudowie. Wybrałem chwaloną w muzyce firmę REL. Chciałem model R-218 10", jednak sprzedawca przekonał mnie na R-328, ten miał dodatkowo membranę bierną 12".

Zacząłem odsłuchy i byłem rozczarowany, moje oczekiwania rozminęły się z rzeczywistością, o efektach subsonicznych można było zapomnieć. Nie wiem być może za dużo oczekiwałem.

Dla porównania przyjechał do mnie znajomy z subem Monitor Audio, 12", 600W RMS. Ten grał już mocniej.

Jedno co mogę powiedzieć, że REL był bardzo dobrze wykonany i podtrzymuję zdanie, że zdecydowanie lepiej od Velo.

 

Byłem skołowany i nie wiedziałem co o tym wszystkim myśleć. Kupiłem na przeczekanie okazyjnie Paradigm DSP 3100, 10", 200W RMS.

 

Następnie przyszedł Velodyne DSP 1200R, 12", 1000W RMS i tutaj już był postęp. Najbardziej w tym subie imponuje jego moc w porównaniu do gabarytów urządzenia. Można już było poczuć doły.

 

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc szukałem dalej, ale nie na siłę, jak coś się trafi w dobrej cenie.

 

No i trafił się Paradigm Sub-15 i to u mnie aktualnie gra. Jest to sub 15" w obudowie zamkniętej, 1700W RMS.

To co ma również bardzo dobre, to system autokalibracji. Jest to kalibracja parametryczna, podobno ta sama, która jest stosowana w sprzęcie Anthema.

Mogę powiedzieć, że na pewno jest lepsza niż w Velodyne, w każdym razie w serii DSP, bo nie wiem jak jest w serii DD. Sub również lepiej wygląda niż Velo.

 

 

A jak Ci gra ??

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Generalnie z tych subów, które miałem okazję u siebie posłuchać najlepszy był Velodyne DSP 1200R, do momentu kiedy nie pojawił się Paradigm. Paradigm ma mocniejsze te najniższe doły, czuć, że odtwarza je z większą mocą, większym ciśnieniem. Generalnie najniższe efekty są bardziej odczuwalne.

Co mnie najbardziej zdziwiło to szybkość suba, zawsze myślałem że takie suby 15" to muszą być trochę wolniejsze ze względu na swoje gabaryty, powierzchnię membrany. Nic z tych rzeczy, sub jest naprawdę szybki i spokojnie może grać w muzyce, nie ustępuje głośnikom frontowym.

Velodyne nie do końca dawał sobie radę z kalibracją w moim pomieszczeniu, mimo kalibracji miałem wrażenie, że niektóre czestotliwości były za bardzo uwypuklone, to troch przeszkadzało przy filmach gdzie były długie fragmenty basowe. Velodyna nie mogly mi okiełznać dwie kalibracje razem wzięte, tzn t w nim i ta w procesorze. Choć z pewnością wiele w tym winy mojego pomieszczenia, więc nie ma się tym co sugerować, niemniej jednak w Paradigmie nie ma takich problemów. Jakość wykonania, podobnie jak w przypadku RELa stawiam wyej niż Velo. Zreszta, każdy kto widział oba suby na żywo nie będzie miał wątpliwości.

Kiedy kupowałem Paradigma zastanawiałem się nad SVS PB13 Ultra, ale jego gabaryty porażają, poza tym to sub basreflex, a ja chciałem zamknięty, no i nie posiada tak dobrego systemu kalibracji jak Paradigm.

SVS ma niby jakiś system kalibracji, ale z tego co doczytałem to jakaś ręczna korekcja.

 

Chciałbym kiedyś móc porównać mojego suba w tym samym pomieszczeniu z jakimś dużym, porządnym basreflex, np. takim jak ten Twój Monolith. Testowałeś tego suba w muzyce ?

 

Jeszcze jedno, fajnie że zaczyna się pisać o innych subach, bo choć Velodyne SPL, czy Paradigm Studio to dobre suby to jednak bardzo drogie, a Velodyne DD to już w ogóle jakiś kosmos cenowy, nie wiem czy się trochę nie zagalopowali. Warto pisać o alternatywach takich jak BK czy SVS. Jest jeszcze kilka innych mało znanych firm, jak choćby Earthquake czy Sunfire.

 

Jeśli chodzi o RELa i kino domowe to mam podobne zdanie do Twojego, zresztą jak się poczyta forum to mało kto ma RELa jeśli poważnie podchodzi do tematu KD. Kiedyś jak przeglądałem zachodnie fora, gdzie ludzie chwalą się swoim kinem domowym to też chyba RELa widziałem.

 

Na koniec dodam jeszcze jedno, REL R-328 którego testowałem miał glośnik 10" i membranę bierną 12", w instrukcji było napisane, że razem to daje efekt jakby grał sub 15". Niestety ale to chyba tylko w życzeniach producenta., gdzie mu tam do Paradigma 15".

Jak już wcześniej nadmieniałem, nie słuchałem T7, miałem przez tydzień na testach w domu Rela R-328, czyli model mocniejszy. Zrobił na mnie bardzo średnie wrażenie, mówimy oczywiście o kinie, więc go nie kupiłem.

Czyli REL-a nie słuchałeś.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

specnaz3 jak ustawic suba rel masz dobrze opisane w manualu...

zwroc uwage na to, ze rel "zaleca" podlaczyc suba dwoma kablami czyli przez high level i lfe. W takim wypadku w ampli trzeba ustawic kolumny na large. Jak to bedzie dzialac dla Ciebie to juz musisz sam osadzic.

 

 

Omen ja tez chetnie bym porownal tego bk z innymi subami i choc jest naprawde porzadny to ten Twoj Paradigm jest inna liga. Juz nie chodzi o waty, ale o 15".... i to nie byle jakie ;) Takze wydaje mi sie porownywanie dwoch 12" bedzie bardziej adekwatne. Ja osobiscie do kina jestem zwolennikiem suba z portem, ale mysle jakbym wstawil dwie takie bestie to zabawa przednia :)

 

Korzystajac z okazji dodam jeszcze jedna alternatywe.... dla tych tanszych reli i velo.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ciekawostka jest mozliwosc pracy suba jako konstrukcja zamknieta. Producent daje w komplecie dwie wielkie zatyczki do portow i wykres z zakresem czestotliwosci. Cenowo model 12.17 wychodzi taniej jak mono+

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Dziękuje za pomoc w wyborze , postawiłem na T7 . T7 mam podpięte pod kanały na głośniki jak w instrukcji . gra wszystko spoko maroko, tylko jak np przełączam kanał w TV słychać takie buczenie.jak się tego pozbyć. Pytanko drugie jak najlepiej ustawić z paramterami subwoofer ( 3 pokrętła i trzy problemy ) aby dopełniał muzykę czy dzwiek w filmach.

Specnaz nie wiem czy Ty masz amplituner kina domowego czy wzmacniacz stereo, ale jeśli ampli to tutaj masz linka do ciekawego opisu ustawienia suba, jego integracji z kinem:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Te poradnik jest jak najbardziej ok. Tylko w przypadku Rela (jeśli mówimy o kinie domowym) dobrze jest podłączyć LFE i wysokopoziomowo (podłączenie wysokopoziomowe już po autokalibracji). Gra znacznie lepiej.

Warto pisać o alternatywach takich jak BK czy SVS. Jest jeszcze kilka innych mało znanych firm, jak choćby Earthquake czy Sunfire.

Earthquake jest mało znane? Chyba tylko na tym forum. Większość marek może się przy nich schować ze wstydu. To legendarna marka.

 

A SVS to nic ciekawego, odpowiednik najtańszych subwooferów klasy budżetowej przeznaczonych do niezbyt drogiego kina donowego. Dużo huku ale praktyczny brak kobtroli i wręcz słaby niezróżnicowany bas. Do muzyki totalnie nie nadaje się. Słuchałem je za granicą i były takie nijakie, zwyczajne woofery z niezbyt niskim zejściem

Earthquake jest mało znane? Chyba tylko na tym forum. Większość marek może się przy nich schować ze wstydu. To legendarna marka.

Nie tylko na tym forum, generalnie w Polsce są mało znane. Ja osobiście nie znam nikogo kto miały suba Earthquake.

 

Słuchałem je za granicą i były takie nijakie, zwyczajne woofery z niezbyt niskim zejściem

Jeśli chodzi o pomiary to pokazują one, że SVS PB13-Ultra schodzi bardzo nisko i z imponującym ciśnieniem.

Sam go nie słyszałem, więc nie oceniam.

Earthquake jest mało znane? Chyba tylko na tym forum. Większość marek może się przy nich schować ze wstydu. To legendarna marka.

 

A SVS to nic ciekawego, odpowiednik najtańszych subwooferów klasy budżetowej przeznaczonych do niezbyt drogiego kina donowego. Dużo huku ale praktyczny brak kobtroli i wręcz słaby niezróżnicowany bas. Do muzyki totalnie nie nadaje się. Słuchałem je za granicą i były takie nijakie, zwyczajne woofery z niezbyt niskim zejściem

 

 

mmm jak 13 ultra dla ciebie nisko nie schodzi no to musisz miec w domu niezle cacko.... tak propos podaj mi prosze ten odpowiednk najtanszej klasy budzetowej chcetnie sobie taki odslucham.

Sam oczywiscie ultra tez nie slyszalem, bo w pl nie jest tak prosto takowy odsluchac. Znam za to opinie ludzi z fora zagranicznego, ktorzy maja tego suba lub pb2000.

Coz nie wszystkich stac na suby 20k+

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Czy SVS produkuje tylko jeden model subwoofera?

Jak widzę PB 2000 kosztuje raptem 800 dolarów, seria 1000 połowę mniej. Wskazuje to na zwykłą budżetówkę.

Dopiero PB-16 Ultra kosztuje 2500 papiera.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Tylko jeśli dobrze zrozumiałem tutaj w pojęciu budżetówka nie chodziło o to, że ten sprzęt relatywnie jest tani, tylko że jego dźwięk jest jak z tanich subwooferów, a to zasadnicza różnica.

Hifibloke kupił sub BK, który cenowo w porównaniu do jego poprzedniego RELa też cenowo można nazwać budżetówką, bo jest trzy razy tańszy, a jak pisze w kinie gra znacznie lepiej.

 

Druga sprawa to kolega squiggy wrzucił raptem jakieś zdawkowe informacje, nie napisał w jakich warunkach słuchał tego suba, jaki model i z czym w tych samych warunkach porównywał.

 

Swoją drogą to ten nowy SVS PB-16 Ultra jeszcze większy kolos od poprzednika, prawie 90kg wagi :)

Widzę, że jakiś postęp w sterowaniu zrobili.

Jeśli dobrze widzę po zdjęciach to on ma chyba tylko wejścia wysokopoziomowe. Czyli wzmacniacz musi mieć wyjścia preout, i łączymy go z tym wyjściem wzmacniacza, czyli dwa kabelki rca prawy/lewy kanał.

A no... ludzie sa rozni ktos stwierdzi, ze svsy to budzetowka jeszcze ktos inny, ze za 6000zl to pracuje zlodziej, albo idiota :))

Spierac sie nie bede . Sitek hmmm to czujesz co squiggy mysli o twoim t7 :)

Cena nie jest jedynym wyznacznikiem jakosci suba ot chodziby moj przyklad. A tak na marginesie to pierwszy raz czytam, ze svs to

takie nijakie, no wkoncu Polskie forum to metalnosc tez inna....

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Jeśli dobrze widzę po zdjęciach to on ma chyba tylko wejścia wysokopoziomowe. Czyli wzmacniacz musi mieć wyjścia preout, i łączymy go z tym wyjściem wzmacniacza, czyli dwa kabelki rca prawy/lewy kanał.

To jest połączenie niskopoziomowe.

 

@hifibloke - 400-500 dolarów, to raptem koło 2000zł, a nie 6000zł.

Co squigy myśli, to sam się go zapytaj, z tego co pamiętam pisał, że ma REL T5 lub T7. Więc nie wiem o co ci chodzi?

 

Co do SVS aż tak cię boli, że ktoś ma o nim taką sobie opinię? Ja rozumiem, gdy chodzi o te bydlaki po 100 kg prawie które kosztują kupe kasy, ale ta budżetówka, to jest budżetówka. Tylko ile kosztuje, za tyle zagra. Co w tym dziwnego?

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Z tym 6k nie zalapales ok. moze o Bieni nie slyszales.

Mnie nic nie boli :))i nie obchodzi mnie co kto mysli a SVS nie mam.

Jak na razie to ja widze ty nie umiesz przebolec opini, ze T7 nie nadaje sie do kina..... baa moj rel tez sie nie nadawal, ale co ja tam wiem przeciez T7 nie slyszalem zreszta omen tez nie :)

 

Zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

Z tym 6k nie zalapales ok. moze o Bieni nie slyszales.

Mnie nic nie boli :))i nie obchodzi mnie co kto mysli a SVS nie mam.

Jak na razie to ja widze ty nie umiesz przebolec opini, ze T7 nie nadaje sie do kina..... baa moj rel tez sie nie nadawal, ale co ja tam wiem przeciez T7 nie slyszalem zreszta omen tez nie :)

Nie twierdzę, że REL jest idealny do kina. Należy brać pod uwagę, że są dużo gorsze urządzenia, ale i też lepsze. To wszystko kwestia zasobności portfela i warunków w jakich mamy możliwość cieszyć się KD. Wiadomo, że im droższy tym lepsze zejście, tym ciekawsze efekty, tylko aby to osiągnąć musimy przekroczyć kwotę 10.000 złotych za subwoofer. Kto ma niech się raduje, tylko śmiem twierdzić, że na tym choćby forum , takich osób jest nie więcej niż 5%.

 

Twierdzenie jednak, że REL nie nadaje się do kina domowego jest bzdurę. Powtarzam : totalną bzdurą.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

W takim razie powtórzę totalną bzdurę. REL t5 do kina się nie nadaje. Za jego równowartość kupię 10 x lepszego sub do kina. Co do muzyki mam jednak odmienne zdanie. T5 jest suuuper!!!!

Za jego równowartość kupię 10 x lepszego sub do kina. Co do muzyki mam jednak odmienne zdanie. T5 jest suuuper!!!!

Tylko 10 razy? Może 20? I naprawdę do muzyki będzie aż taki super jak będzie zły do KD? Jeden model? Hehe

Co jeszcze wymyślisz ciekawego?

 

Pewnie te 10 razy lepsze to SVS ? :-)

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Tylko 10 razy? Może 20? I naprawdę do muzyki będzie aż taki super jak będzie zły do KD? Jeden model? Hehe

Co jeszcze wymyślisz ciekawego?

 

Pewnie te 10 razy lepsze to SVS ? :-)

Nie wiem co to svs i nic ciekawszego nie wymyślę. Nie traktuj wszystkich negatywnych wpisów o REL personalnie. Moim zdaniem za 2 k można lepszego suba do kina kupić. T5 w muzyce nie jest nachalny, dominujący i co najważniejsze jest szybki. Miałem okazje porównywać T5 z EQmax8 i impact 10. Do muzy T5 wygrał za to do kina wybrałbym chyba pozostałe 2 modele.

Wiadomo, że im droższy tym lepsze zejście, tym ciekawsze efekty, tylko aby to osiągnąć musimy przekroczyć kwotę 10.000 złotych za subwoofer. Kto ma niech się raduje, tylko śmiem twierdzić, że na tym choćby forum , takich osób jest nie więcej niż 5%

 

Sittek nie trzeba takich pieniędzy, przecież Hifibloke Ci napisał, że jego BK Monolith kosztował podobnie do Twojego T7. Podłącz jednak tego Monolitha, prawdopodobnie w kinie nie będzie co zbierać z T7, nie mówiąc już o T5.

 

Wydaje mi się, że masz specyficzne potrzeby odnośnie basu.

Pamiętam jak pisałeś, że Ci Velodyne 8" rolował dywany, mi Velodyn SPL 1200R niczego nie rolował. Także wydaje mi się, że to jest różnica oczekiwań.

 

Powiedz jaki najmocniejszy sub miałeś w domu ? Jakie głośniki są u Ciebie na froncie ?

REL T7.

Masz rację, może po prostu nie potrzebuję generowania ogromnego ciśnienia akustycznego, a wystarczy mi nisko i przyjemnie schodzący bas, który też potrzęsie dywanami.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

 

Nie tylko na tym forum, generalnie w Polsce są mało znane. Ja osobiście nie znam nikogo kto miały suba Earthquake.

 

 

Jeśli chodzi o pomiary to pokazują one, że SVS PB13-Ultra schodzi bardzo nisko i z imponującym ciśnieniem.

Sam go nie słyszałem, więc nie oceniam.

W Polsce Earthquake nie są znane bo pewnie nie ma dystrybutora ale obok Velodyne czy REL są najbardziej popularne. SVS te z przedziału kilkuset dolarów są bardzo przeciętne, porównywalne do Paradigmów czy Yamahy. Dupy nie urywa.

 

Gość

(Konto usunięte)

SQUIGGY skoro dupy nie urywa przy svs modelach za kilkaset dolcow to jak firma dzialajaca wylacznie przez internet zdobyla taka reputacje(mowie o ameryce) tam tez nie jest tak ze kazdy kupuje naj naj naj$$$ wejdz na strone svs i zobacz choc ile opini maja sb2000 i pb2000,sprzedaja ich wiecej niz sb13 czy pb13. Pojawil sie nowy zawodnik od svs 1500W RMS i 5000W MAX :)) Pytalem o cene w europie ale dowiedzialem sie ze to zalezy od dystrybutorow,ja przewiduje jakies 2800-3000euro za pb16 i ok 2500 za wersje zamknieta. Ja na razie wypozycze chyba dwa sb2000 i sprawdze czy nie bedzie to lepsze rozwiazanie do muzyki niz pojedynczy sb13.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.