Skocz do zawartości
IGNORED

Bolero 200 po odnowieniu - co się z tym może równać w brzmieniu i budowie


yayacek

Rekomendowane odpowiedzi

...bo jeśli nawet pierwsze cięcie było na 120 Hz, drugie chyba typowo dla Tonsilu, ok 5 kHz, to jako główny głośnik powinien być zastosowany szerokopasmowiec, który powinien obsłużyć zakres 120-5000 Hz bez problemów. GDN 16/40/4 niestety do takich nie należy.

 

Drugie cięcie patrząc na schemat zwrotnicy jest w okolicach 3500Hz. GDN 16/40/4 radzi sobie bez problemu z takim pasmem - vide karta katalogowa.

 

Kiedyś robiono wiele dziwnych rzeczy ;-)

 

I z tym się zgadzam :)

 

Pewnie trudno będzie znaleźć ofertę sprzedaży, ale bardzo udane band-pass'y robił KEF...

 

Dzięki za trop - wygląda potężnie i groźnie. Ciekawe czy słyszał to ktoś? A tak przy okazji - jaki to dokładnie model?

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

 

 

Drugie cięcie patrząc na schemat zwrotnicy jest w okolicach 3500Hz. GDN 16/40/4 radzi sobie bez problemu z takim pasmem

 

Tylko czy plastikowy GDWK, który tam siedzi, sobie poradzi?

Nie spotkałem się z cięciem dla takich poniżej 4,5 kHz w żadnych Tonsilach.

 

Nie wszystko jednak zależy od szerokości pasma, jak słychać, mogą występować inne problemy. Szukając kiedyś kolumn dla siebie i znając Bolero, nie brałem ich pod uwagę właśnie z powodu opisanych powyżej ułomności brzmienia. Może, gdyby były tańsze, to by przeszło, ale jak na prawie szczytowy model, nie grały jak należy.

 

Pewnie trudno będzie znaleźć ofertę sprzedaży, ale bardzo udane band-pass'y robił KEF, ale raczej nie znajdziesz w ich brzmieniu cech Bolero200.

A czy to nie jet czasem band-pass 4-go rzędu? Z Bolero to by nie miało absolutnie nic wspólnego.

Nie dowiecie się.

Cokolwiek bym napisał okaże się, że gówno słyszałem i widziałem a wzmacniacz był za słaby i w ogóle z dolnej półki.

 

Imho, to jest właśnie cała tajemnica dlaczego po czasie znaczna część userów przestało pisać na AS jeśli nie wypada napisać, źe tani sprzęt się komuś podoba, starocie itd. Nie każdego interesuje udział w absurdalnym wyścigu szczurów pt. "to nie gra" I wywindowanych cen do niebotycznych kwot dostępnych dla nielicznych osób.

Tylko czy plastikowy GDWK, który tam siedzi, sobie poradzi?

Nie spotkałem się z cięciem dla takich poniżej 4,5 kHz w żadnych Tonsilach.

 

Bez problemu Panie kolego sobie poradzi.

We flagowych Tonsil Tango 200 podział na wysokich wynosił 3000 Hz. I warto wiedzieć, że Tango 200 było sprzedawane z wieczystą gwarancją, więc zespół konstruktorów brał pełną odpowiedzialność za zastosowany wysokotonowiec. Tak samo w Bolero (poprzednik Tango) niskie cięcie na wysokich tonach nie stanowiło problemu dla GDWK tam wstawionego.

 

Tak dla ciekawości jakby ktoś nie wierzył w podział to wklejam schemat zwrotnicy z Tango 200 - wersja 8 Ohm.

Co ciekawe Tango 200 produkowane były w dwóch wersjach: 8 Ohm i 4 Ohm - jak dla mnie to niesamowite i cudowne podejście do klienta. Szkoda, że dziś tak nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Żartujesz sobie? Od kiedy to Tango 200 miało plastikową kopułkę? Tam był zupełnie inny głośnik, wersja skonstruowana pod ten konkretny model.

To, że Tango było w obud. band-pass też nie znaczy, że ma z Bolero coś wspólnego oprócz koncepcji obudowy.

przyglądam się temu tematowi i ....tytuł nie odpowiada treści absolutnie.

Jeśli ktoś przerobił oryginał to to już nie nazywa się Bolero tylko se można nazwać jakoś tam XXX kolumienki, i to nie Bolero gra tylko jego modernizacja, która z tym modelem nie ma już za wiele wspólnego, zwłaszcza że wymieniono istotne i różniące się od pierwowzoru elementy.

Ochy i achy na temat basu .... nie dałem rady przeczytać, każdy ma subiektywne odczucia dźwięku, W kolumnach szukałbym przede wszystkim skuteczności, najbardziej słychać to na basie, jak za wolno głośnik pracuje, albo komora go spowalnia to będzie lipa a nie muzyka.

Co można wrzucić na sprawdzenie ?? muzykę nagrywaną w modnie ostatnio halach, akustyczną.

Pamiętam Bolero......nówka sztuka, ale to był muł, one miały niskie tony a nie bas, sprzedałem od razu.

Proponowałbym raczej poszukać standardowych kolumn dobrej klasy i przede wszystkim dopasowanych dźwiękowo do wzmacniacza posiadanego i źródła dźwięku, bo może się okazać że źródło robi 50% roboty. Różnica między kompaktami jest ogromna .

Jeśli chodzi o sprzęt to mam tego troche ale brakuje czasu ...........a czas ucieka......

To kolumny typu widmo. Wielu o nich słyszało ale nikt ich nie słyszał i nikt na własne oczy nie widział.

Przyjrzyj się mojemu zdjęciu profilowemu. Wiem o czym mówię.

 

P.S.

Patrz Allegro.

Drugie cięcie patrząc na schemat zwrotnicy jest w okolicach 3500Hz

Jak Ty wywnioskowales ciecia po schemacie zwrotnicy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ten niepoważny człowiek sprzedaje te kolumny po niepoważnej cenie już od kilku miesięcy albo i roku. Te kolumny z ogłoszenia nadają się jedynie do renowacji - jak każde zresztą Bolero, które nie zostały odnowione. Należy pamiętać, że głośniki na piankowym zawieszeniu nadają się po upływie 15 lat jedynie na śmietnik lub do serwisu.

 

a więc jednak ktoś sprzedaje...

 

... i szuka jelenia na cenę z kosmosu

 

Jak Ty wywnioskowales ciecia po schemacie zwrotnicy?

 

Poniżej schemat zwrotnicy.

Wysoko tonowy głośnik 15 Ohm. Kondensator 2,2uF wraz z cewką dla 15 Ohm głośnika powinien tworzyć filtr górnoprzepustowy od mniej więcej 3500 Hz.

Jak się mylę to proszę mnie poprawić.

 

______

Na fabrycznym schemacie jest czeski błąd.

Zamiast kondensatora 4,7uF w rzeczywistości jest 47uF

post-1956-0-32030300-1480888965_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Poniżej schemat zwrotnicy.

Wysoko tonowy głośnik 15 Ohm. Kondensator 2,2uF wraz z cewką dla 15 Ohm głośnika powinien tworzyć filtr górnoprzepustowy od mniej więcej 3500 Hz.

Jak się mylę to proszę mnie poprawić.

 

Niestety sie kolega myli z prostego wgledu, ze glosnik to nie rezystor i 15 ohm to on ma tylko w pewnym pasmie ktorego nie znamy bez wgladu do karty charakterystyki, podzialu wiec nie mozna nawet z tolerancja oszacowac bo w rzeczywistosci moze sie roznic nawet o kilohertze

...wiec nie mozna nawet z tolerancja oszacowac bo w rzeczywistosci moze sie roznic nawet o kilohertze

 

Hmm, nota katalogowa Bolero 200 podaje informacje o podziale jeszcze niższym bo na wysokości 3000 Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Tę notę można sobie w buty wsadzić, od kiedy to 2 głośniki po 12 ohmów dadzą równolegle połączone impedancję 8 ohm? Nawet z szeregową cewką, a tu jest rdzeniowa i nie powinna mieć więcej, jak ułamek ohma.

Jak wszystkie parametry podają tak rzetelnie, to i podziałom nie należy wierzyć.

Podobno kiedys ktos słyszał dobrze grajace tonsile, ale ceny na rynku wtornym sa zgoła nie odekwatne do tego co oferuja

Sam bym chetnie wlozyl do pokoju pudla pokroju altusow, tylko zeby to grało zgoła inaczej :)

Tę notę można sobie w buty wsadzić, od kiedy to 2 głośniki po 12 ohmów dadzą równolegle połączone impedancję 8 ohm? Nawet z szeregową cewką, a tu jest rdzeniowa i nie powinna mieć więcej, jak ułamek ohma.

Jak wszystkie parametry podają tak rzetelnie, to i podziałom nie należy wierzyć.

 

Ta nota przynajmniej istnieje.

Tak samo jak istnieją noty do każdego wykorzystanego głośnika.

A teraz znajdź parametry i dane katalogowe głośników wykorzystanych w popularnych produktach zachodnich.

 

Impedancja kolumny to nie tylko głośnik niskotonowy. Średniotonowy w Bolero ma 15 Ohm.

Można mówić rożne pierdoły ale Tonsil przynajmniej nie tworzył takich kwiatków jak poniżej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-1956-0-30283300-1481020225_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Impedancja kolumny to nie tylko głośnik niskotonowy. Średniotonowy w Bolero ma 15 Ohm.

 

To TYLKO niskotonowe- dla zakresu największego poboru mocy i spadku impedancji. Średniak się nie liczy, zwłaszcza 15 ohmowy.

 

Przykro mi, ale musisz uzupełnić sporo braków w "wykształceniu" audio.

 

A to, co pokazałeś świadczy tylko o tym, że producent nie chce podać nic konkretnego o swoich wyrobach. Są lepsze przykłady, np Focal, który podaje imp. 8 ohm, minimum 3,5 ohm- to jest kit.

Człowiek się uczy całe życie i dobrze, że tu zajrzałem.

Od wielu lat było dla mnie zagadką, dlaczego te kolumny nie dość, że mają

duży, ale nieczytelny, powolny i bez melodii bas to na dokładkę mają gorszą cechę.

Niewielkie pogłośnienie powodowało u nas "krew z uszu" i do tej pory nie miałem

pojęcia, co mogło być przyczyną.

Zwróciłem uwagę na wpis #Bumpalump, który zwątpił w pewne dogmaty, które

zapodawali koledzy o tych kolumnach.

A sądzę, że jest duuuuużo gorzej, niż myślałem początkowo.

Otóż programem, nie kalkulatorem wychodzi mi, że przy 15 Ohm głośnika, 3 Ohm bezpiecznika

i jeszcze 2,2 rezystora ktoś zmusza tę kiepską kopułkę do pracy już od ok. 2 600 Hz.

Nie twierdzę, że tak jest na 100 % - trzeba byłoby to pomierzyć, ale mam nadzieję, że wreszcie

znalazłem najprostsze z możliwych wytłumaczenie agresywności tej kolumny.

Dzięki za nowe doświadczenie, które aż tak nowe nie jest, bo np. słynny Altus był konstruowany

do starszych głośników z Fs 70 Hz i dużym Qts, a wstawiono ostatecznie GDN 25/40/3 z 36 Hz.....

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.