Skocz do zawartości
IGNORED

Yamaha rx v 481 - odwrotne podłączenie kolumn

Marcin93B

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na samym początku zaznaczę że jestem amatorem audio. W związku z powyższym mam pytanie czy mogę kolumny frontowe (wysokie) dać na tył a te niskie postawić z przodu. Dotyczy to także podłączenia kablami tj kable od frontowych (wysokich) dać do niskich i odwrotnie. Boję się że przez taki podłączenie mogę coś spalić. Takie ustawienie kolumn podyktowane jest tym ze te frontowe (wysokie) nie mieszczą się ani pod ani obok tv. Proszę o poradę. Pozdrawiam.

Jeśli system jest wspierany przez subwoofer wielkiej straty nie będzie, ale jeśli niskie częstotliwości opierają się o kolumny frontowe, to zastąpienie ich kolumnami przeznaczonymi na tyły będzie skutkowało obniżeniem możliwości odgrywania niskich rejestrów. Oczywiście zamiana jest możliwa i nic nie spalisz tylko w takim przypadku fronty trzeba ustawić na small.

Jeśli system jest wspierany przez subwoofer wielkiej straty nie będzie, ale jeśli niskie częstotliwości opierają się o kolumny frontowe, to zastąpienie ich kolumnami przeznaczonymi na tyły będzie skutkowało obniżeniem możliwości odgrywania niskich rejestrów. Oczywiście zamiana jest możliwa i nic nie spalisz tylko w takim przypadku fronty trzeba ustawić na small.

Na chwilę obecną nie ma subwoofera, ale może w niedalekiej przyszłości coś zakupię. Głośniki jakie dostałem w zestawie są firmy Pure acoustics i frontowe i te male maja po 8 Ohm. Nie wiem jak mam ustawić fronty na small.

Przy kalibracji jak ci ustawia możesz zrobić samemu korekty mi STX przody ustawiał na duże i zmieniałem na small w KD. Jak nie masz suba w KD to lipa bo jak odetniesz na 80hz czy wyżej to dupa bo leca tylko efekty specjalne jak u mnie a sub przejmuje całe pasmo niskotonowe.Do KD kup suba

Jak duże będą z przodu to fronty ustaw na Large.