Skocz do zawartości
IGNORED

Bi Amping w NAD 375


manfred1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak miałem Onkyo 805 wyciągałem zworki i głośniki miałem podpięte w sumie czterema kablami. Czy ktoś może mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie mogę podłączyć głośniki w Nad ?

Góralem jestem i nikt kto ma okowite nie jest mi obcy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/132259-bi-amping-w-nad-375/
Udostępnij na innych stronach

Witaj

NAD C375 BEE ma dwa komplety wyjść głośnikowych, czyli przewodami do "Speakers A" podłączasz górne zaciski kolumn a do "Speakers B" dolne. Musisz tylko pamiętać żeby wyciągnąć zworki pomiędzy zaciskami na kolumnach.

Dodam tylko ,że prawidłowy Bi-AMPING to użycie dwóch oddzielnych wzmacniaczy.

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Nie zapominaj, że bi amping, po którym można się spodziewać rzeczywistych zalet, to tylko ze zwrotnicą aktywną przrd wzmacniaczami, a kolumny z ominiętą zwrotnicą.

 

Reszta to marna namiastka działająca przede wszystkim na samopoczucie właściciela systemu.

Przy bi wiringu wiele nie zmienisz. Owszem sekcja wysokotonowa nie będzie miała spadku mocy przy nadmiernym graniu niskiej. Jednak o to bym się przy 375 nie bał.

Podłącz solidnymi kablami raz. Do tego wymień zworki na kawałki dobrego kabla.

Tyle z kombinowania.

Przy bi wiringu wiele nie zmienisz. Owszem sekcja wysokotonowa nie będzie miała spadku mocy przy nadmiernym graniu niskiej. Jednak o to bym się przy 375 nie bał.

Podłącz solidnymi kablami raz. Do tego wymień zworki na kawałki dobrego kabla.

Tyle z kombinowania.

 

Zworki od razu w sklepie wymieniłem. Zamówiłem nowy kabel sieciowy. Co do kabli głośnikowych wstrzymuję się do zakupu kolumn i odsłuchu wtedy podejmę decyzję. Zastanawiałem się nad bi teraz juz wiem wiring bo mam kable z poprzedniego systemu i szkoda mi je w piwnicy trzymać.

 

Żeby zastosować bi amping to muszę dokupić ... nie chce popełnić gapy ale dopiero wkraczam w świat stereo przedwzmacniacz? Jeśli tak to może coś z używki godnego polecenia do mojego wzmacniacza ktoś zaproponuje?

Góralem jestem i nikt kto ma okowite nie jest mi obcy.

O jakim braku spadków mocy mówisz? Przecież w bi wiringu obie drogi są podłączone do jednego wzmacniacza. Żadne podwójne okablowanie tego nie zmieni.

Bi wiring to ściema wymyślona przez producentów kabli :-)

Pojedynczy, porządny przewód i polutowane od wewnątrz sekcje terminala kolumny są dużo lepszym rozwiązaniem.

Przy niskiej impedancji i długich kablach mogą wystapić spadki napięcia ale to są niuanse, w domowych warunkach nie do wychwycenia.

W amplitunerach jest mozliwość zastosowania bi ampingu z racji wykorzystania 4 końcówek mocy, wzmacniacz stereo ma ich tylko dwie, rozdzielone na dwa terminale.

 

Bi Wiring daje to, że kazda z sekcji kolumny dostaje prąd bezpośrednio z kabla i nie oddziaływuje wzajemnie na siebie. Przy zwyklych kablach można sie bawić bo koszt dodatkowej pary to pare zlotych, przy drogich już pare stówek. Wtedy lepiej założyć zworke z dobrego kabla i pozostać przy pojedynczym kablu. Zworka psuje najwięcej w brzmieniu kolumny i to ja trzeba wyeliminować w pierwszej kolejności. Jesli piszesz, że zworke już wymieniłes na kabel to bi wire nie ma sensu. W miare dobry kabel i pozostać przy single wire.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

<br />Żeby zastosować bi amping to muszę dokupić ... nie chce popełnić gapy ale dopiero wkraczam w świat stereo przedwzmacniacz? Jeśli tak to może coś z używki godnego polecenia do mojego wzmacniacza ktoś zaproponuje?<br />

Witam, musisz dokupić wzmacniacz mocy czyli tzw. końcówkę mocy ( np.NAD C275 BEE ).Prawdziwy bi-amping to rzeczywiście tak jak pisze Porlick crosownica za źródłem i brak zwrotnic w kolumnach. Nie zgodzę się jednak , że podłączenie dwóch końcówek nie zmienia brzmienia systemu. Wielokrotnie próbowałem wrócić do jednej końcówki ale po paru godzinach słuchania za każdym razem podłączałem jednak drugą. Nie wiem, czy ma to związek z ilością prądu dostarczaną kolumnom, ale dużo lepszą szczegółowość , kontrolę basu uzyskuje przy dwóch.

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Albo kup kabel czterożyłowy np Audioquest TYPE2 / TYPE4 i połącz grubsze żyły kabla z głośnikami niskotonowymi i jednymi zaciskami we wzmacniaczu a cieńsze żyły z wysokotonowymi i drugimi zaciskami we wzmacniaczu.

Lub po prostu skręć i podłącz do jednych zacisków głośnikowych a kabel rozdziel tylko przy kolumnach.

Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
30 lat doświadczenia | 20 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Bi Wiring daje to, że kazda z sekcji kolumny dostaje prąd bezpośrednio z kabla i nie oddziaływuje wzajemnie na siebie.

Bzdura- jak mogą nie oddziaływać, jeśli są podpięte do JEDNEGO wzmacniacza???

 

>manfred1

Polutuj wejścia zamiast zwór, będzie najlepsze połączenie- pewne i niewrażliwe na wibracje.

Tu się zgadzam gdyż moc jest rozdzielana we wzmacniaczu.

 

 

O jakim braku spadków mocy mówisz? Przecież w bi wiringu obie drogi są podłączone do jednego wzmacniacza. Żadne podwójne okablowanie tego nie zmieni.

Bi wiring to ściema wymyślona przez producentów kabli :-)

Pojedynczy, porządny przewód i polutowane od wewnątrz sekcje terminala kolumny są dużo lepszym rozwiązaniem.

Ze wzmacniacza idzie dany prąd który dociera do zwrotnicy. Jeśli następuje nagły mocny bas słuchać spadek głośności na tonach wysokich. Gdyż większy prąd jest kierowany do głośnika niskotonowego.

 

Albo kup kabel czterożyłowy np Audioquest TYPE2 / TYPE4 i połącz grubsze żyły kabla z głośnikami niskotonowymi i jednymi zaciskami we wzmacniaczu a cieńsze żyły z wysokotonowymi i drugimi zaciskami we wzmacniaczu.

Lub po prostu skręć i podłącz do jednych zacisków głośnikowych a kabel rozdziel tylko przy kolumnach.

To jest dokładnie to samo rozwiązanie co zastąpić zworki lepszymi odcinkami kabla :)

<br />Albo kup kabel czterożyłowy np Audioquest TYPE2 / TYPE4 i połącz grubsze żyły kabla z głośnikami niskotonowymi i jednymi zaciskami we wzmacniaczu a cieńsze żyły z wysokotonowymi i drugimi zaciskami we wzmacniaczu.<br />Lub po prostu skręć i podłącz do jednych zacisków głośnikowych a kabel rozdziel tylko przy kolumnach.<br /> <br /> <br />

Tylko po co? Droższych zworek głośnikowych w życiu nie widziałem !

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Na każdym forum ten temat jest walkowany.

Żadne bi wiringi czy bi ampingi a nawet tri ampingi nic Ci kolego nie dadzą.

Nie ta klasa sprzętu, nie ten słuch a może jeszcze nie tak zryty łeb aby udawać ze się słyszy różnice.

W denonie serii 15XX są cztery pary zacisków z czego do sekcji B są poprowadzone kable z sekcji A.

I jak dla mnie to jeden uj jak by to nie było podłączył kolumny.

Bi ampind daje poprawę, ale WYŁĄCZNIE WTEDY, gdy podzieli się drogi PRZED końcówkami mocy i ominie zwrotnicę kolumny. Reszta to ściema, by sprzedać więcej towaru jeleniom.

 

A czemu najtańsze nawet kolumny mają podqójne gnia,da, pomimo, że to nie ma sensu? Bo tak "wypada", no inni to robią, bo można o tym napisać w ulotce, bo można na to nabrać klienta.

Dynaudio, firma, którą barfzo szanuję, twierdzi dokładnie to samo i w ŻADNYM swoim modelu nie stosuje zdublowanych terminali.

Bi ampind daje poprawę, ale WYŁĄCZNIE WTEDY, gdy podzieli się drogi PRZED końcówkami mocy i ominie zwrotnicę kolumny. Reszta to ściema, by sprzedać więcej towaru jeleniom.

Dokładnie podsumowanie. Można by na tym skończyć.

A czy zalecenie aby terminale A podlaczać pod górne zaciski a B pod dolne basowe ma jakieś uzasadnienie ? Terminale A we wzmacniaczu sa lepiej wykonane i stad sugestia aby z nich prad plynął do sekcji średniowysokotonowej?

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

A które są wg Ciebie lepsze ? Ja słyszę różnice w brzmieniu single wire + zworka blaszka a bi wire bez zwory.

Marantz PM6007, Marantz CD6007, Sony UBP-X700, Dali Oberon 7, QED Performance RCA, QED XT25

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.