Skocz do zawartości
IGNORED

Klub tych co mieli do czynienia z wiedzą i umiejętnościami Audiosynergii vel Father_PiO


Rekomendowane odpowiedzi

Pokażę i swoje w takim razie.

Na dole Scan Discovery 10" alu, potem Scan Discovery 6,5" szkło, potem Audax HM130Z0 aerożel, potem Fountek X1.

post-61601-0-82610500-1502260476_thumb.jpg

post-61601-0-41176100-1502260589_thumb.jpg

post-61601-0-42742900-1502260604_thumb.jpg

post-61601-0-33149000-1502260615_thumb.jpg

post-61601-0-45712900-1502260644_thumb.jpg

Ja również dodam coś od siebie. I nie chodzi mi o reklame, tylko tak po prostu, jego wiedza jak i on sam, zasluzyl na to. Znam Piotra dobrych kilka lat, pomagał mi przy moim raczkowaniu, tłumaczac wiele zagadnien. Na tą chwilę dzięki pomocy doraźnej, jak poprzez wspieranie swoja wiedza, udało sie stworzyć wysokiej jakości sprzęt oferujący typowo eteryczny i dynamiczny sposób grania, czyli tak jak chciałem. Słuchałem już kilka kolumn Audiosynergii i powiem szczerze że projektant potrafi się dopasować się do potrzeb klienta, stosując bardzo dobre jak i przemyślane elementy, np moje rezystory hehe ups to już brzmi jak samoreklama.

Cholera, coś jest nie tak i nie mogę w żaden sposób dodać zdjęć.

Edytowane przez bmxmen

Probuje. Mam problem z kontem. Pelna skrzynka zalacznikow, ktore moge zaznaczyc a nie moge nic z nimi zrobic. Nie ma zadnych opcji. Sory za off top. Odrazu jak bedzie mozliwe to dodam. Dodam ze kolumny sa oparte na przetfornikach Beyma 12g40+bms4550 z tuba tractrix 350+ Zmodyfikowany Fountek Neo 5i Pro. Kolumna budowy bezstratnej, modulowej oddzielona wibroizolatorami. Gra dobrze..:) Wyglada co najmniej nie tuzinkowo..

To wina GoPro.

 

A co to takiego ?

 

P.S.

Już doczytałem. Nie było pytania.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Piotr_57210
Gość Gosc

(Konto usunięte)

DAC zamawiałem dużo później, miał go okazję przesłuchiwać w swoim systemie także autor wątku. DAC technicznie wykorzystuje najnowszą wersję Soekrisa, który od wielu lat jest znany w środowisku DIY. Co ciekawe Soekrisa wykorzystał też nasz Lampizator w modelu Atlantis. Mój egzemplarz został poddany licznym modyfikacjom, ma bardzo rozbudowane zasilanie (4 trafa), posiada wejściowy USB Amanero.

Tak jak pisałem, mam zamówiony u audiosynergi ten DAC.

 

Mam parę słów od niego na temat jego budowy. Na wyjściu Father_PiO dokłada bufor lampowy lub na J-fetach. W innym temacie padło pytanie o zasadność takiej modyfikacji.

 

,,To jest bufor, nie wzmacniacz. To nie jest typowy stopień wyjściowy, jak w innych DACach, tylko bufor o wzmocnieniu 1 i to bufor tak "czysty" i "koszerny", jak to tylko możliwe. Składa się z 2 tranzystorów (z których jeden jest aktywnym obciążeniem) i 1 rezystora antyparazytowego. Ne ma w nim żadnego kondensatora. Jest doskonale przejrzysty, nic od siebie nie wnosi. Łącznie zbudowałem 6 buforów do tego DACa, 5 lampowych i ten jeden na 2SK170. Wszystkie lampy przegrały z J-FETam, nawet, kiedy grały w układzie bezkondensatorowym (jest to trudne, bo DC na wyjściu jest niestabilne, ale wykonalne).

 

A po co jest bufor? 2 powody:

1) Wyjście po opampach nie gra tak dobrze, jak wyjście "raw" (czyli prosto z drabinki), więc oczywistym jest, że pobieranie sygnału z wyjścia "raw" jest jedyną opcją. Niestety, to wyjście ma jakieś 625 Ohm oporności wyjściowej, tak pisał Soren. Zastosowanie buforu zmniejsza tą wartość do ok. 23 Ohm.

2) Kwestia idiotoodporności. Pobieranie sygnału prosto z drabinki jest trochę ryzykowne. Jeśli z winy usera na wyjściu DACa pojawi się napięcie stałe, prawdopodobnie można się pożegnać z płytką DACa. Bufor jest bezpiecznikiem - w sytuacji z buforem najwyżej zjarają się 2 tranzystory, a nie drabinka przetwornika.''

Właśnie podłączyłem Soekrisa, sygnał pobieram z wyjścia "raw" , ale na razie trudno o wnioski.... ;) mam go na tydzień, więc trochę posłucham,

zanim podejmę decyzję o kupnie.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

W dniu 10.08.2017 o 14:43, gość napisał:

Tak jak pisałem, mam zamówiony u audiosynergi ten DAC.

 

Mam parę słów od niego na temat jego budowy. Na wyjściu Father_PiO dokłada bufor lampowy lub na J-fetach. W innym temacie padło pytanie o zasadność takiej modyfikacji.

 

,,To jest bufor, nie wzmacniacz. To nie jest typowy stopień wyjściowy, jak w innych DACach, tylko bufor o wzmocnieniu 1 i to bufor tak "czysty" i "koszerny", jak to tylko możliwe. Składa się z 2 tranzystorów (z których jeden jest aktywnym obciążeniem) i 1 rezystora antyparazytowego. Ne ma w nim żadnego kondensatora. Jest doskonale przejrzysty, nic od siebie nie wnosi. Łącznie zbudowałem 6 buforów do tego DACa, 5 lampowych i ten jeden na 2SK170. Wszystkie lampy przegrały z J-FETam, nawet, kiedy grały w układzie bezkondensatorowym (jest to trudne, bo DC na wyjściu jest niestabilne, ale wykonalne).

 

A po co jest bufor? 2 powody:

1) Wyjście po opampach nie gra tak dobrze, jak wyjście "raw" (czyli prosto z drabinki), więc oczywistym jest, że pobieranie sygnału z wyjścia "raw" jest jedyną opcją. Niestety, to wyjście ma jakieś 625 Ohm oporności wyjściowej, tak pisał Soren. Zastosowanie buforu zmniejsza tą wartość do ok. 23 Ohm.

2) Kwestia idiotoodporności. Pobieranie sygnału prosto z drabinki jest trochę ryzykowne. Jeśli z winy usera na wyjściu DACa pojawi się napięcie stałe, prawdopodobnie można się pożegnać z płytką DACa. Bufor jest bezpiecznikiem - w sytuacji z buforem najwyżej zjarają się 2 tranzystory, a nie drabinka przetwornika.''

 

Dodam może, że niska oporność wyjściowa sprzyja kompatybilności ze przedwzmacniaczami pasywnymi...

Co do DACa, mój wygląda tak:

post-227-0-11514600-1502393488_thumb.jpg

20170808_130832.mp4 Wciąż nie udało się naprawić konta także tylko tak mogę podzielić się jedna z prac Piotrka. Wybór takich głośników padł na te ponieważ sam takie chciałem.

Nikt mi z moim kontem nie pomógł. Dlatego daje linka z opisem sprzętu i zdjęciami.

(linkowanie konkurencyjnego forum)

Kamil fajne klamoty.

Ciekaw jestem jak to gra z jakiej części Polski jesteś.

Miałeś kiedyś monitory na seasie takie czarne dobrze pamiętam.

plus aktywne DRC dla najniższych rejestrów w celu pozbycia się modów pomieszczenia.

 

Co to za ustrojstwo jest? Możesz coś więcej napisać?

Jestem z Śląska. Okolice Katowic. Hmm jak gra. Opisalbym to jako dynamiczne, szczegółowe granie, duże źródła pozorne, raczej bezwzględny sposób grania zmuszający słuchacza do skupienia,do siedzenia prosto. Bardzo dobry bas, tubowy sposób oddawania ekspresji, do tego bardzo dobry szczegół z wstegi. Kolumny mają szacuje koło 94 może nawet 95db co z dość mocnym wzmakiem można zrobić całkiem przyzwoity koncert . Raczej nie jest to pitu pitu. Ale tak chciałem. Zobaczymy co się zmieni jak w wzmaku zmienie scr fep sn na v cap tftf.

 

Tak miałem kiedyś czarne kolumny z seasami. DRC to nic innego jak digital room corection. Tutaj jako bardzo dobra wtyczka w foobarze o nazwie electriq.

Tak pytam bo leżą te seasy u mnie w garażu i umilają podczas garażowych prac.Ktoś kiedyś zostawił je u mnie w rozliczeniu za jakąś robotę

Edytowane przez zibii

Nie sądziłem że kiedyś będą grać w garażu hehe. Jeśli tamte w garażu to aktualne chyba skończa w kościele hehe

Jestem z Śląska. Okolice Katowic. Hmm jak gra. Opisalbym to jako dynamiczne, szczegółowe granie, duże źródła pozorne, raczej bezwzględny sposób grania zmuszający słuchacza do skupienia,do siedzenia prosto. Bardzo dobry bas, tubowy sposób oddawania ekspresji, do tego bardzo dobry szczegół z wstegi. Kolumny mają szacuje koło 94 może nawet 95db co z dość mocnym wzmakiem można zrobić całkiem przyzwoity koncert . Raczej nie jest to pitu pitu. Ale tak chciałem.

 

Świetnie to wygląda. Chętnie bym to zobaczył/usłyszał na żywo. Czy istnieje taka możliwość ? Ja jestem z Katowic więc mamy blisko do siebie.

 

Pozdrawiam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jak najbardziej. Z tym że za niedługo zmieniam kondy w wzmaku, nowe wymagają bardzo wielu godzin wygrzewania, ale też są lepsze.

Jak najbardziej. Z tym że za niedługo zmieniam kondy w wzmaku, nowe wymagają bardzo wielu godzin wygrzewania, ale też są lepsze.

 

To warto by było posłuchać na starych a potem powtórzyć na nowych odsłuch.

Już się anonsuję na priw. Sprawdź wiadomość.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Witam Wszystkich,

Od b.dawna czytam forum, ale uważam, że to dobry moment na pierwszego posta.

Do Piotra trafiłem przez przypadek, moim problemem był projekt kolumn na przetwornikach Accuton'a.

Miało grać pięknie, wszyscy doradzali, wykonywane były kolejne modyfikacje zwrotnicy, a rzeczywistość była smutna. Piotr pomierzył kolumny, zaproponował zmianę głośnika niskotonowego i zaprojektował zewnętrzną zwrotnicę na moją prośbę. Bas gra obecnie w obudowie zamkniętej, wreszcie jest liniowo, detalicznie, b.dynamicznie. Basowy Accuton zastąpiony został przez stosunkowo niedrogi przetwornik SB Acoustic.

Ale historia tutaj się nie kończy. Pozostały 2 basowe Accutony, na bazie których Piotr wykonał monitory modułowe.

 

Projekt monitorów opiera się o głośnik tubowy i wstęgę, która cięta jest b.wysoko. Modułowa budowa jest b.ciekawa, wykonanie nie pozostawia żadnych powodów do narzekania. W dolnej najniższej części znajduje się zwrotnica, która łączona jest przewodami z gniazdami xlr z resztą skrzynek. Kolumny charakteryzują się wyśmienitą jakością wysokich i średnich tonów, a Accuton w zamkniętej skrzyni o dziwo nadąża i nie jest suchy.

Polecam skorzystanie z b.dużej wiedzy Piotra, bo możemy otrzymać wybitne i niepowtarzalne kolumny.

post-67425-0-23494300-1503684976_thumb.jpg

post-67425-0-50681700-1503685881_thumb.jpg

post-67425-0-34150300-1503685882_thumb.jpg

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Byłem dzisiaj u bohatera tego tematu posłuchać jego nowych kolumn z berylowym SB Satori, aerożelowym średniakiem Audaxa 17 cm, i 15'' wooferem w obudowie zamkniętej. Budowa modułowa. Bas i średniak w osobnych skrzynkach OZ, tweeter w OB.

 

To trzeba usłyszeć. Takiego drive-u, energii i zejścia jeszcze nie słyszałem. A ten beryl na górze to osobna historia. Już na niego jestem chory.

Coś niesamowitego. Niewiarygodna szczegółowość bez grama sybilantów czy zbytniej nerwowości.

I to wszystko pędzone tylko mocną lampką tym razem.

W dniu 25.08.2017 o 20:45, gość napisał:

Byłem dzisiaj u bohatera tego tematu posłuchać jego nowych kolumn z berylowym SB Satori, aerożelowym średniakiem Audaxa 17 cm, i 15'' wooferem w obudowie zamkniętej. Budowa modułowa. Bas i średniak w osobnych skrzynkach OZ, tweeter w OB.

 

To trzeba usłyszeć. Takiego drive-u, energii i zejścia jeszcze nie słyszałem. A ten beryl na górze to osobna historia. Już na niego jestem chory.

Coś niesamowitego. Niewiarygodna szczegółowość bez grama sybilantów czy zbytniej nerwowości.

I to wszystko pędzone tylko mocną lampką tym razem.

A mnie z kolei utkwił w pamięci bas, szczególnie referencyjny midbas. Zwolennicy superbasu z 18cm głośniczków powinni posłuchać co to znaczy klasowy woofer 15" (lub więcej) w OZ z odpowiednim wzmocnieniem ?

W dniu 25.08.2017 o 20:42, Piotr_An napisał:

Witam Wszystkich,

Witam i pozdrawiam szanownego kolegę, który dał mi namiar na Audiosynergię vel Father_PiO a także zaraził lampami ?

Nikt mi z moim kontem nie pomógł. Dlatego daje linka z opisem sprzętu i zdjęciami.

http://audiolifestyle.pl/nowosci/wizyty-domowe-vol-77/

 

Byłem w piątek z wizytą u Kamila (bmxmen).

Dzięki Kamil za niezapomniane chwile z Twoim systemem.

Zaraz po wejściu do pokoju odsłuchowego pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne. Widok pięknie wykonanego wzmacniacza wraz z jego osobnym (także lampowym zasilaniem) zapiera dech w piersiach.

Piękna robota i piękny widok.

Po lewej i prawej stronie nie mniej ładnie wyglądające kolumny wraz z tubą w kolorze (no właśnie jaki to kolor ?).

Muszę powiedzieć na samym wstępie robi to duże wrażenie.

Na szczególną jednak uwagę zasługuje patent z podnoszonym telewizorem.

Gdy u Kamila zaczynamy słuchać muzyki to używając jednego pstryczka, TV podnosi się pod sam sufit odkrywając tym samym drewniane ustroje akustyczne.

 

Odsłuch.

Nie będę się rozpisywał co było wpięte w tor bo wszystko jest opisane w linku z powyższego cytatu.

Jako, że właściciel systemu ma zupełnie inny gust muzyczny niż ja przyniosłem własny dysk z plikami.

Na pierwszy ogień poszedł duet Louis Armstrong & Duke Ellington. W utworze Duke's Place wokal Armstronga poprostu czarował. Tuby odtwarzamy dokładnie każdą głoskę, słychać było jego przełyk i pracę krtani. Poezja.

Trąbka była tak naturalna, że aż łezka się w oku zakręciła :)

Podobnie było z damskim wokalem Anny Marii Jopek.

Słychać było nawet jej ślinę w ustach.

Gitara akustyczna Lee Riteneur-a na płycie "Rhythm Sessions" grała przepięknym, prawdziwym dźwiękiem z mocną podstawą basową oraz cudownymi wybrzmieniami.

Tak. Ten system jest stworzony do muzyki z "żywymi" instrumentami.

Nie ważne czy to są dęciaki, czy też instrumenty strunowe. Wszystko to gra bajecznie. Wokale są mocne i namacalne.

 

Gorzej było gdy do testu poszedł utwór "Hey You" grupy Pink Floyd. Dopóki początek utworu nie rozkręcił się na dobre wszystko było OK. Jednak w natłoku instrumentów (w tej części najbardziej głośnej) zupełnie gubiła się perkusja. Kotły czy też werble perkusyjne wraz ze stopą uległy zagłuszaniu przez inne instrumenty.

Nie jestem znawcą ale wydaje mi się, że do takiej muzyki przydałby się dodatkowy głośnik średniotonowy strojony poniżej tej wstęgi founteka.

Podobnie braki odczułem na płycie "Deadwing" grupy Porcupine Tree. Wyraźnie brakowało "mięsa" w niektórych zakresach średnicy.

 

Tak czy owak. System godny podziwu do odpowiedniej muzyki. Nie znam super uniwersalnych systemów w tej klasie cenowej. Do muzyki z żywymi instrumentami oraz do wokali system wzorowy.

Nie wiem jak wypadł by ten system z muzyką klasyczną, gdyż nie słuchaliśmy niczego z tego gatunku ale myślę, że przy następnej wizycie u Kamila czegoś posłuchamy.

 

Jeszcze raz dzięki Kamil za gościnę.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dziękuję za miłe towarzystwo i odsłuch. Niebawem tak jak obiecałem wpadnę posłuchać biorąc swoje źródło, zrobi się pomiary i DRC. Przyznam szczerze że ciężko się przyjmuje krytykę o własnym sprzęcie, ale przecież trzeba się na czymś opierać i dalej pracować. Przecież nie siądę na laurach hehe. Też mi się wydawało że brakuje nieco dociazenia brzmienia, że jest nieco zbyt eterycznie. Ale wiadomo nie siedzę i już nowe kondy się wygrzewaja, powiem tyle. Nie powinno a już jest obiecująco.

 

A i kolor tub to perła root Beer ☺

Jeszcze bym prosił o mini recenzje piosenek z płyty infected mushrooms. Myślę że to wymaga komentarza hehe.

Jeszcze bym prosił o mini recenzje piosenek z płyty infected mushrooms. Myślę że to wymaga komentarza hehe.

 

Trudno mi się wypowiedzieć na temat brzmienia czegoś, czego pierwszy raz słuchałem. Tym bardziej, że jest to gatunek muzyki, której absolutnie nie trawię.

Wybacz mi, więc i daruję sobie :)

Mogę jedynie powiedzieć, że brzmiało to bardzo wyraziście :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.