Skocz do zawartości
IGNORED

Co lepsze? Dylemat: OPA1611, LME49710, AD797


Piotr_1

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję! "Cudownym sonicznie" mi się podoba. Zniekształcenia ujdą, najwyżej je komu odstąpię.

 

Zniekształcenia zabijają różnorodność muzyki. Już po kilku dniach słychać monotonię, jakieś granie wszystkiego „na jedno kopyto”. Nasze ekstra dopalenie dźwięku po czasie zaczyna mdlić jak odgrzewane pierogi na trzeci dzień pod rząd.

Zniekształcenia zabijają różnorodność muzyki. Już po kilku dniach słychać monotonię, jakieś granie wszystkiego „na jedno kopyto”.

Zdecydowanie się zgadzam.

Tylko niezniekształcającego zupełnie nie ma.

Dlatego szukamy tego który nam najbardziej odpowiada.

Właśnie jak jest zbyt sterylnie, to ja po kilku dniach jestem zmęczony i pragnę zmian.

Teraz nie dam się wmanewrować w kolejne kombinacje opampowe;-)

Zapytaj lampy. Lampa bucha to Cię wysłucha! - powiedzonko dziecięce

Cóż, zaproponuję klasykę, gdyż z w/w żaden (u mnie) się nie sprawdził.

OPA620 i OPA627 to układy pojedyncze, są nie do przebicia brzmieniowo,

a i parametrycznie (uwaga na Uzas.).

Podkreślam, iż to moja, obiektywna dla mnie opinia.

Jestem w trakcie zakupu LT, nie rozumiem jednak zdania:

 

"The LT®1028(gain of –1 stable)/LT1128(gain of +1 stable)

achieve a new standard of excellence in noise performance

with 0.85nV/√Hz 1kHz noise, 1.0nV/√Hz 10Hz noise."

 

Co to jest gain -1 i co to jest gain +1 ?

 

Jest jeszcze różnica w cenie LT1028 i 1128 znaczna.

 

Czy LT1028 można zastowować w roli wtórnika ze zwartym wyjściem i wejściem (-) ?

 

Ktoś pomoże?

 

Wszystkiego naj w Nowym Roku.

Megadeth - A House Divided  🤘SENJUTSU🤘  α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π  Ⅵ Ⅵ Ⅵ  TWOYASTARA OF DEATH; TURBO - Blizny [2025]

Wtórnik jest stabilny i wszystkie wzmocnienia (powyżej 1). Plus i minus znaczy wzm. odwracający i nieodwracający.

Ja teraz wybiorę te dwa z tytułu wątku, oprócz ad797. Może podwójne wersje. Możliwe że różnice między nimi nie będą duże, może to ze względu na podobieństwo TI wycołało LME.

Ok, dzięki.

Zalecam restrykcyjne przestrzeganie zaleceń z pdf odnośnie prowadzenia ścieżek

i blokowania zasilania kondensatorami, mają to być najczęściej 100nF ceramik i 10uF tantal,

nie dalej, jak 2 mm od pinów układu. Upaliłem (wzbudzenie) przez brak tego już kilka op-ampów,

m.in. LME49710.

Megadeth - A House Divided  🤘SENJUTSU🤘  α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π  Ⅵ Ⅵ Ⅵ  TWOYASTARA OF DEATH; TURBO - Blizny [2025]

Mam na myśli oczywiście takie o wysokim paśmie.

LME49710 - Gain Bandwidth Product: 55MHz

AD811 też zjarałem, razem z zasilającymi stabilizatorami +-1A.

Megadeth - A House Divided  🤘SENJUTSU🤘  α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π  Ⅵ Ⅵ Ⅵ  TWOYASTARA OF DEATH; TURBO - Blizny [2025]

Czyli używasz LT? W jakiej konfiguracji? Zasilanie? Wrażenia?

Megadeth - A House Divided  🤘SENJUTSU🤘  α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π  Ⅵ Ⅵ Ⅵ  TWOYASTARA OF DEATH; TURBO - Blizny [2025]

OPA 627 to znakomity wzmacniacz jako DC serwo ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny to jako wzmacniacz sygnałowy słabo wypada

No chyba że ktoś słyszy różnicę.

  • 11 miesięcy później...

ciekawe jak by wypadł OPA1622 w waszych testach. Nie słyszałem go jeszcze, a kusi wyjściem z możliwością sterowania nawet 32 Ohmowym głośnikiem. Tylko ta nietypowa obudowa i jego 10 nóg mnie zniechęca ...

 

kilka słów od pana głównego konstruktora:

"

Originally Posted by johnc124 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
A fair question! And although I was the product definer and systems lead for this part, I don't get 100% control over the marketing folks wink.gif

But, I can honestly say that when we started working on this part about a year ago, I was very adamant that I didn't want to create a part with excellent specs but terrible sound quality in the real world. I did not want to create just another op amp with mediocre linearity hidden under 140dB of loop gain. Or one with 100V/us slew rate achieved with a crude slew-boost circuit (not all slew boosting circuits are crude though). These sins tend to be exposed in demanding applications.

That being said, there is no IC-level sound quality simulation, so how do you design a good sounding part? Basically we had a K.I.S.S. methodology (Keep It Simple, Stupid) which focused on using the strengths of our semiconductor process in simple but elegant circuits.

Second, we tried to address distortion at the source first. For example because we were targeting headphone applications, we focused heavily on distortion sources in the output stage which included examining crossover distortion under heavy load conditions. We could have just added a whole bunch of open-loop gain to cover up the bad behavior of the output stage, but instead we chose to develop a completely new output stage topology. 

Third, we put a lot of work into the actual implementation of the circuitry. For example, the standard op amp pin-out is a pretty huge limitation on performance. It's sub-par for internal routing, and it also makes it darn near impossible to achieve low distortion at low frequency and high output current because of thermal feedback effects. So we threw it out the window and went with something new that let us put both amplifiers on the same thermal line of symmetry. This prevents the output transistors of one amplifier from asymmetrically heating the input stage of the other amplifier (or its own input stage) and causing distortion. Funny story: one of our IC designers actually posted a graph of his daily steps while this project was in the layout phase because he was walking to and from the layout engineer's office so often. It was extremely important to re-simulate the circuit at every stage of layout to include the contributions of parasitics.

These are just some of the approaches we took to achieving a product that sounds good. I've been listening to this amplifier from the first day the silicon came back on MANY different headphones and I'm proud of what we achieved. The ultimate judge however is the market, and I think we (the engineers that worked a lot of long hours on it) are pretty excited to see how the OPA1622 is accepted."
niżej link całej dysputy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.