Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie, ma ogromne szanse na uzyskanie fajnych warunków akustycznych. Zwłaszcza z wełną koło komody ubraną w czarną szmatkę, szklaną taflą za sprzętem i TV po środku bazy głośników. Co mają dać te czarne, wygięte blaszki na wełnie w ramce pokrytej czarną tkaniną? Ostatnio jak robiliśmy pomiary u gościa co to zakupił to po założeniu i zdjęciu różnice były niezauważalne. Taniej chyba kupić kawałek wełny za 20zł lub iść z żoną do kina. Podstaw adaptacji na razie brak.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3239411
Udostępnij na innych stronach

Teoria względności pana Alberta Einsteina ma szerokie zastosowanie :). Chodzę po domach młodych ludzi z racji swojego zawodu i to co widzę u kolegi Choiny można by rzec że to perfecto warunki do wyjścia na fajną względnie akceptowalną akustykę w stosunku do realiów blokowych w jakich ludzie męczą swoje sprzęty a nimi swoje uszy. Baaaaaaaa nie tylko blokowych bo i w domach też tragicznie bywa.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3239417
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, ma ogromne szanse na uzyskanie fajnych warunków akustycznych. Zwłaszcza z wełną koło komody ubraną w czarną szmatkę, szklaną taflą za sprzętem i TV po środku bazy głośników. Co mają dać te czarne, wygięte blaszki na wełnie w ramce pokrytej czarną tkaniną? Ostatnio jak robiliśmy pomiary u gościa co to zakupił to po założeniu i zdjęciu różnice były niezauważalne. Taniej chyba kupić kawałek wełny za 20zł lub iść z żoną do kina. Podstaw adaptacji na razie brak.

Szymon ty widziales te panele chociaz na zywo?

Gdzies ty widzial te powiginane blaszki, bo na mich panelach, zadnych blaszek nie mam.

Znasz lepszy material od welny mineralnej do wygluszenia?

Tu chyba nie trzeba jakiejs kosmicznej technologi.

A moze pochwal sie jak ty zaadaptowales akustycznie pomieszczenie, moze cos podpatrze:)

U mnie po wniesieniu tych paneli to i telewizor zaczal lepiej grac:)

Jak bys czytal dokladniej to bys widzial, ze ustawienie z kolumnami na scianie z oknami jest juz nieaktualne.

Stereo Cayin A70 MKII, Marantz 67SE, Studio Hertz 16 Minas Anor 2,5III

Kino Yamaha 767, Blu-ray Panasonic, Himedia 600, Dali concept 1, JBL ES 150, Epson TW 3200

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3239514
Udostępnij na innych stronach

Choina ja się na prawdę bardzo cieszę, że jesteś zadowolony i zakupiłeś świetne kolumny ale Twoja adaptacja nie jest nawet szczątkowa. Samo przestawienie sprzętu nie powoduje zdematerializowania szklanej tafli i zlikwidowania niekorzystnych rezonansów w pomieszczeniu.

 

Mój system i adaptację masz w "o mnie", możesz zerknąć w wolnej chwili. Tematem akustyki zajmuję się kilkanaście lat i wierz mi jest wiele rozwiązań dużo skuteczniejszych od płatka wełny. Posiadany przez Ciebie panel to zwykły pochłaniacz do tego praktycznie nieskuteczny w zakresie niskich częstotliwości. Podobne efekty uzyskasz przy pomocy dużego pluszowego misia lub "babcinej" kołdry. Stłumić zakres średnio-wysokotonowy to żadna sztuka. Akurat absorbery w tym zakresie stosuje się na sam koniec adaptacji w razie potrzeby, zazwyczaj po zastosowaniu dyfuzorów nie ma takiej konieczności. Zaczyna się od niskich składowych bo to jest klucz każdej adaptacji i najcięższa robota. Poczytaj o ustrojach hybrydowych, binarnych, Schroedera, szczelinowych, skyline-ach, fraktalnych, przeponowych, rezonatorach płytowych, szczelinowych, otworowych, Helmholtza itd. a odkryjesz nowy nieznany świat.

 

Pozdrawiam serdecznie

Edytowane przez Szymon
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3239596
Udostępnij na innych stronach

Panie Szymon ale ja też się cieszę tylko gdzie ja napisałem, że mój pokój jest akustycznie tip top przygotowany?

Napisałem tylko, że po przestawieniu kolumn z jednej sciany na drugą wyraźnej zmianie uległ dźwięk. W moim odczuciu w większości na plus i proszę nie neguj tego bo tak jest.

Wybacz ale nie każdy może sobie pozwolić na ustroje za kwotę znacząco przewyższającą sam sprzęt do odtwarzania muzyki.

Poza tym pokój w którym, stoją kolumny, to tak jak u wiekszosci w blokowiskach służy nie tylko jako pokój odsłuchowy. Nie mam możliwości zrobienia go tylko pod audio. Napisałeś, że powinienem zacząć od niskich częstotliwości. U mnie akurat największym problemem nie są niskie, ale właśnie średnie i wysokie a tu akurat pochłaniacze z wełny świetnie się sprawdzają. No ale ty wiesz najlepiej bo byłeś u mnie.

Wiem, że mogłem sobie zamiast tych paneli obszyć wełnę materiałem i git, albo jak radzisz powiesić pierzynę od babci. Tylko, że mi nie chcę się pierdzielić w struganie takich ustrojów i wdychać pył z wełny, a z misiami i pierzynami też nie chcę latać po pokoju. Druga sprawa, musi to jednak jakoś wygladać bo sam nie mieszkam i nory z pokoju nie zrobię.

Zdaję sobie sprawę, że w tych warunkach nie osiagnę nie wiadomo czego, ale w miarę możliwości staram się poprawić co się da. A w moim przypadku muszę wytłumić ile się da :)

Jak kiedyś doczekam się osobnego pomieszczenia i będzie kasa, to pomyślę o bardziej profesjonalnej adaptacji :)

Wracając do paneli avconu to

viollet ze stereo kolorowo też miał styczność z nimi i nie narzekał. Zresztą opisał je tu na forum i jakoś nikt nie napisal, że niczego nie wnoszą. Twierdzisz, że panele avconu się nie sprawdzają tak?

To albo tych paneli faktycznie na oczy nie widziałeś, albo jesteś głuchy, albo ja i ci wszyscy ludzie, którzy wypowiadali się na ich temat bo innej opcji nie ma:)

Edytowane przez choina

Stereo Cayin A70 MKII, Marantz 67SE, Studio Hertz 16 Minas Anor 2,5III

Kino Yamaha 767, Blu-ray Panasonic, Himedia 600, Dali concept 1, JBL ES 150, Epson TW 3200

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3239726
Udostępnij na innych stronach

Panele Avconu są tak samo dobre jako pochłaniacz jak każde inne z obszytym płatkiem z wełny. Z profesjonalną adaptacją nie mają nic wspólnego. Mają ładnie wyglądać i to jest podstawa. 99% osób właśnie dlatego je wybiera. To jest smutna rzeczywistość o świadomosći akustycznej w Polsce. Minie jeszcze kilkadziesiąt lat zanim osiągniemy zachodni poziom w tej kwestii.

 

Viollet jak każdy testujący zachwala wszystko co dostanie. Takie jest dzisiaj życie. Wątpię aby kolega miał styczność z bardziej profesjonalnymi rozwiązaniami bo takich pierdół by nie pisał.

Osobiście cieszy mnie Twoja radość i wiara w cudowne działanie wełny, która siedzi w Avconie a sam narzekasz na jej pylenie. Pewnie jest tak jak piszesz, jak kiedyś przeprowadzisz się do dedykowanego pokoju to docenisz prawdziwą siłę akustyki. Na razie to musi wystarczyć. Proszę kontynuować opis brzmienia kolumn Studio 16Hz, przepraszam za wątek poboczny.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3239737
Udostępnij na innych stronach

To albo tych paneli faktycznie na oczy nie widziałeś, albo jesteś głuchy,

Nie unoś się bo gość ma rację-zobacz jego foto z jego lokum,to profesjonalista.

Te twoje AVCONY-na pewno wniosły poprawę względem wyeliminowania trochę pogłosu w pokoju,i na pewno jest to słyszalne,i z tym TV że gra lepiej(inaczej) to naprawdę jest prawda.

U mnie też dzwięk się zmienił i z tv jak kotary,i panele zamontowałem-pogłosu nie ma dzwięk się bardzo uspokoił,wyższa średnica nie jest taka męcząca,i góra spokojniejsza.

Pewnie że masz rację-tam się też mieszka i pokój służy do przyjmowania gości,imprez,sexu itd-i nie każdy może sobie pozwolić na taką adaptację jak ten gość-co faktu nie zmienia że rację ma.

Avcony- kosztują sporo-a jeszcze model 11,bo 7 jest tańszy-ja wybrałem Vicoustic-między innymi jak i ty,po czytaniu recenzji Violeta-na pałę- i nie żałuję. :)

Tylko ja za Vicoustic zapłaciłem ułamek ich ceny -bo cena faktyczna jest (chora).Vicoustic Vave Wood

 

Panele Avconu są tak samo dobre jako pochłaniacz jak każde inne z obszytym płatkiem z wełny. Z profesjonalną adaptacją nie mają nic wspólnego. Mają ładnie wyglądać i to jest podstawa. 99% osób właśnie dlatego je wybiera. To jest smutna rzeczywistość o świadomosći akustycznej w Polsce. Minie jeszcze kilkadziesiąt lat zanim osiągniemy zachodni poziom w tej kwestii.

 

Viollet jak każdy testujący zachwala wszystko co dostanie. Takie jest dzisiaj życie. Wątpię aby kolega miał styczność z bardziej profesjonalnymi rozwiązaniami bo takich pierdół by nie pisał.

Osobiście cieszy mnie Twoja radość i wiara w cudowne działanie wełny, która siedzi w Avconie a sam narzekasz na jej pylenie. Pewnie jest tak jak piszesz, jak kiedyś przeprowadzisz się do dedykowanego pokoju to docenisz prawdziwą siłę akustyki. Na razie to musi wystarczyć. Proszę kontynuować opis brzmienia kolumn Studio 16Hz, przepraszam za wątek poboczny.

Smutne to-ale nie stety muszę się z tym zgodzić-a w szczególności z pierwszymi zdaniami.

To samo się tyczy Vicoustic.

Sorry za wątek nie na temat 16 hz. ;)

Edytowane przez Gracjan
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3239743
Udostępnij na innych stronach

Nie unoś się bo gość ma rację-zobacz jego foto z jego lokum,to profesjonalista.

No tak ja wiem, że Szymon ma racje i odnośnie akustyki też ma na pewno duze doświadczenie, tylko jak ktoś jeździ mercedesem to nie znaczy, że musi od razu wszystkim dookoła wytykać, że jeżdźą maluchami :)

Panele Avconu są tak samo dobre jako pochłaniacz jak każde inne z obszytym płatkiem z wełny. Z profesjonalną adaptacją nie mają nic wspólnego. Mają ładnie wyglądać i to jest podstawa. 99% osób właśnie dlatego je wybiera. To jest smutna rzeczywistość o świadomośći akustycznej w Polsce. Minie jeszcze kilkadziesiąt lat zanim osiągniemy zachodni poziom w tej kwestii.

Tak tylko sam wiesz, że żeby profesjonalnie wykonac adaptacje to raz, że trzeba zrobić pomiary a dwa, że materiały do wykonania takiej adaptacji przekraczają możliwosci przeciętnego kowalskiego. I tak jak napisałeś wełna mineralna może z profesjonalna adaptacją nie ma nic wspólnego ale z nieprofesjonalną już ma duzo, wystarczy zajrzeć do zakładki akustyka :)

Mnie w tym momencie na profesjonalna adaptacje nie stać a z dwojga gąbka czy wełna to wybrałem wełnę.

Pewnie, że mogłem kupić paczkę p80 i sobie to obszyć, tylko jak by to wyglądało? Te avconu sa estetyczne, nie sypie się z nich i nie pyli. Dlatego zdecydowałem sie na gotowca. Wiem, że wyprodukowanie panela akustycznego to ułamek ceny końcowej, ale na czym najlepiej zarobić jak nie na hobby :)

Dobra nie ma co zaśmiecać wątku, jutro spróbuje w dziale akustyka pokazać mój pokój dokładniej, moze doradzicie co jeszcze można w nim poprawić od strony akustycznej a przy okazji nie zrujnować kieszeni.

Edytowane przez choina

Stereo Cayin A70 MKII, Marantz 67SE, Studio Hertz 16 Minas Anor 2,5III

Kino Yamaha 767, Blu-ray Panasonic, Himedia 600, Dali concept 1, JBL ES 150, Epson TW 3200

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3240013
Udostępnij na innych stronach

Panowie żeby nie śmiecić pokój wrzuciłem do działu akustyka, jak ktoś chce pomóc to zapraszam.

http://www.audiostereo.pl/adaptacja-akustyczna-16m-wielka-plyta_114722.html

Stereo Cayin A70 MKII, Marantz 67SE, Studio Hertz 16 Minas Anor 2,5III

Kino Yamaha 767, Blu-ray Panasonic, Himedia 600, Dali concept 1, JBL ES 150, Epson TW 3200

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3240786
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wpisuję się do klubu z Minasami , grają aktualnie z klonem Accu. P5000 + Phast Pre + Mf M1 +PC. REWELACJA. Ale do referencji Pana Grzegorza jeszcze "cuś" do wymiany. Kolumny nabyłem w poniedziałek , podłączyłem i kicha bas napompowany, brak sopranów wokali i wybrzmień ogólny "muł" , odłączyłem "pre" jest lepiej ale brak gainu no to na Allegro ,jest Phast Pre na ECC83 za namową Pana Grzegorza biorę no i :dzisiaj rewelacja wszystko się otwarło . Rewelacja. Stary pre out.

Sorry że trochę na gorąco ale muszem !!!! :-))))

 

Pozdrowienia i podziękowania dla Grzegorza ,Jaskiniowca i Adika

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3242428
Udostępnij na innych stronach

Cieszymy się z kolejnego zadowolonego za przeproszeniem "członka" klubu. Taa, minasy to zdecydowanie bardzo udane kolumny, slyszalem że Grzesiek juz szuka hali produkcyjnej gdzieś w ChRL bo tyle jest zamówień ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3242527
Udostępnij na innych stronach

...podłączyłem i kicha bas napompowany, brak sopranów wokali i wybrzmień ogólny "muł" ,

 

Miałem podobnie z moimi Canto na samym początku . Akurat nie była winna tu elektronika a kabel głośnikowy a bardziej jego podłączenie. Przy wpięciu do dolnych terminali i zastosowaniu zworek z czystego srebrnego druta właśnie było zamulone brzmienie ... Niebo lepsze okazało się połączenie na krzyż ( + do dolnych i - do górnych terminali) . Obecnie połączyłem kablem Bi Wire P.S.C Ciuletto i jest rewelacja ... Góra bardzo otwarta ,żywa a i dół świetnie dociążony i kontrolowany. Super !

Edytowane przez Luk77
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3242751
Udostępnij na innych stronach

Kiepska wiadomość z samego rana od Pana Grzegorza :(. Taka sytuacja: niestandardowe wybarwienie na fornirze moich Minasów Anorów powoduje że producent skrzyń nie może dać orzecha na fornir a dąb. Niestety w tej opcji na froncie kolumny nie było by tych pięknych zaokrągleń tylko fazka pod kątem 45st idąca od góry do dołu. I co teraz drapie się po czuprynie. Kolumny mają być do końca mego życia :) ale życie brutal straszny bywa. A jak przyjdzie sprzedać na chleb albo na wódkę to co wtedy ? Kupi ktoś kolumny Inne niż wszystkie :(

Może któryś z kolegów podrzucił by zdjęcie kolumn chyba Canto Grand i Aries z ta fazką są. Jak to na dobrym zdjęciu wygląd. Podłogówki też z taką fazą na krawędzi są jakieś ? A co z propagacją dźwięku w tej sytuacji. Front skrzynki też akustycznie niby pracuje. Zmiana minimalna ale jednak zmiana. Poradźcie coś :)

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3242803
Udostępnij na innych stronach

robin102

 

Tu masz np. moje foty i są te frezy/załamania na kolumnie :)

 

http://www.audiostereo.pl/klub-milosnikow-studio-16-hertz_48759.html/page__st__6630?do=findComment&comment=3081466

 

pzdr.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3242908
Udostępnij na innych stronach

Kolega sobie żartuje , chyba ;)

Ani trochę.

------------------------------------------------

Patryk-1980 dzięki za linka do zdjęć. Słabo to jednak widzę. Cholercia :(

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3242947
Udostępnij na innych stronach

Robin102 na tak szerokim froncie nie ma znaczenia czy jest obłość czy fazka na krawędzi

 

Obłość czy fazka raczej nie ale ogólnie zaokrąglenie ma znaczenie przynajmniej w pomiarach a ucho każdy ma inne.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3243059
Udostępnij na innych stronach

Robin102 na tak szerokim froncie nie ma znaczenia czy jest obłość czy fazka na krawędzi

Można założyć że może i nie ma to wpływu. Ma za to wpływ na pewien rodzaj dyskomfortu że się ma inne kolumny od innych ;) Jak by było trzeba sprzedać to zonk a przecież Minasy ładnie chodzą na rynku wtórnym. Generalnie to bardzo Miło że Pan Grzegorz w takiej sytuacji pisze jak jest i że dębowy fornir na obłości się nie nadaje. Mógł by przecież zrobić bez wnikania skasować pieniążki a potem po gwarancji za 2-3 lata zaczął by na przykład ten wąski pasek na tym zaokrągleniu odchodzić pękać czy co tam jeszcze. Na drewnie i jego obróbce się nie znam niemniej ta fazka psuje dla mnie wygląd tej pięknej kolumny. Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3243067
Udostępnij na innych stronach

Chyba większość zainteresowanych rozpozna tą markę bez mrugnięcia.

A co do forniru chyba lepiej dobierać do własnego wystroju, kolorystyki pozostałych elementów wnętrza niż martwić się czy następny nabywca będzie w pełni usatysfakcjonowany.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3243197
Udostępnij na innych stronach

A co do forniru chyba lepiej dobierać do własnego wystroju, kolorystyki pozostałych elementów wnętrza niż

To właśnie o to chodzi że dobieram do swojego otoczenia wybarwienie forniru naturalnego bo on jest własnie barwiony. Orzechwoy naturalny podkładowy wydawało się że hop siup da się wybarwić na ten mój ulubiony deseń tzw "złoty dąb" a tu niestety ta bejca na orzechu dała jakieś dziwne efekty i stolarnia zaproponował fornir podkładowy dębowy a ten niestety nie da się ukształtować w obłości na frontowych krawędziach tylko zamiast nich trza zrobić fazke brzydszą :(

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3243214
Udostępnij na innych stronach

Witam parę miesięcy temu rozpocząłem poszukiwania dobrego cd miałem kilka pożyczonych od znajomych inne z salonu tak że sporo przesłuchałem muzy niestety ciężko wybrać dobre cd z przedziału 7 tyś z tego co w salonach na półkach z każdym coś nie tak brakuje dobrej rozdzielczości, naturalnego neutralnego brzmienia, szczegółowości, kontroli basu, wokale syczą itd. . w salonie na krótkich odsłuchach mogą zrobić dobre wrażenie ale w domu po długim słuchaniu już wiadomo co jest nie tak. Więc szukałem innego rozwiązania i znalazłem mój cd creek evo 2 okazał się być zbudowany z dobrych elementów więc został zlampizowany z bardzo dobrym rezultatem. Standardowo już na lampach tesli zagrał bardzo dobrze przepaść do tego co było wcześniej teraz śmiga od jakiegoś czasu na amperexach bugle boy i tu dopiero pokazał na co go stać. Porównanie do vincent s7 vicek gra środkiem z lekkim loudnesem dodaje trochę od siebie w sumie gra dobrze ale mało rozdzielcza średnica a za tym idzie szczegółowość podobna historia z creekiem destiny też brakuje mu szczegółów separacji instrumentów. Celowo nie wspomniałem o tym wcześniej bo musiałem się trochę osłuchać z creekiem lampowym mam go już kilka miesięcy. Wiedziałem że będzie lepiej bo słyszałem denona na lampach ale tak dobrego rezultatu się nie spodziewałem. Słuchałem też wcześniej sanlinga i shengya była okazja kupić za grosze niestety tez nie to. Tak że polecam lampizację, lub dobrego dacka naszej produkcji

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/248/#findComment-3243422
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.