Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę, możesz mi wytłumaczyć czym różnią się "zwykłe" Miansy od Premium i jaki wpływ na brzmienie ma modyfiakacja,

W wersji premium głośnik wysokotonowy to Morel Elitte a w zwrotnicy są wysokiej jakości komponenty

Ma to bezpośrednie przełożenie na dzwięk, elitte jest bardziej szczegółowy i przestrzenny jednocześnie kulturalniejszy w przekazie ,prezentuje więcej planktonu i smaczków i lepiej wspomaga średnicę niż standardowy morel w wersji podstawowej Minasów

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3304644
Udostępnij na innych stronach

Czyli średnica też in plus :-))) ? Trochę mi brakuje średnicy z esoteków Dynek , a Pan Grzegorz prawi że Morel premium gra jak esotar .

 

Pardon Morel Elite.

Miałem Esotara w SFEA I i dupy mi nie urwał a jak pojechałem z tymi Sonusami do kolegi to tak się zestresował tymi "legendarnym" monitorami ,że nie mógł trafić płytą do odtwarzacza :)

Maniol jak jesteś średnicowcem jak ja to Minasy są stworzone dla Ciebie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3304731
Udostępnij na innych stronach

W wersji premium głośnik wysokotonowy to Morel Elitte a w zwrotnicy są wysokiej jakości komponenty

Ma to bezpośrednie przełożenie na dzwięk, elitte jest bardziej szczegółowy i przestrzenny jednocześnie kulturalniejszy w przekazie ,prezentuje więcej planktonu i smaczków i lepiej wspomaga średnicę niż standardowy morel w wersji podstawowej Minasów

Dzięki.Do tej pory słuchałem tylko Minasy standardowei,tylko z lampką,która notabene gra jak tranzystor.Ciekawi mnie jak M. grają z tranzystorem masz może jakieś doświadczenia.

Czyli średnica też in plus :-))) ? Trochę mi brakuje średnicy z esoteków Dynek , a Pan Grzegorz prawi że Morel premium gra jak esotar .

 

Pardon Morel Elite.

Jak sięgam pamięcią to Dynaudio kiedyś współpracowało z Morelem, Edytowane przez newadec

Każdy człowiek może zbłądzić , uparcie w błędzie tkwi tylko głupi.... Cyceron

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3304746
Udostępnij na innych stronach

Ja lampowy jestem a nawet jak przewijał się krzem przez mój system to z lampowym pierwiastkiem

Może koledzy pomogą w kwestii tranzystorowej

Dynaudio robi dobre tweetery ale reszta to archaiczna technologia

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3304759
Udostępnij na innych stronach

Miałem Esotara w SFEA I i dupy mi nie urwał a jak pojechałem z tymi Sonusami do kolegi to tak się zestresował tymi "legendarnym" monitorami ,że nie mógł trafić płytą do odtwarzacza :)

Maniol jak jesteś średnicowcem jak ja to Minasy są stworzone dla Ciebie

Ja też preferuję średnicę.Wiem ,że Minasy ja mają podobnie jak Ikony,Mentory.

Każdy człowiek może zbłądzić , uparcie w błędzie tkwi tylko głupi.... Cyceron

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3304763
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Słuchał może ktoś Yaqina MS-20L z Minasami ?? Dobre połaczenie?

 

pzdr.

Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3304920
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj gościł u mnie wraz z kolumnami pan Grzegorz.

W wcześniejszych moich postach pisałem o odsłuchach kolumn Studia 16 Hertz i które najlepiej zgrały się z moim zestawem audio. Ładną synergię stworzyły Ariesy, a moim faworytem były Ariesy Plus i to one były w kręgu mojego zainteresowania. Pisałem, że jestem jak żeglarz, który obrał już kurs na wybrany port i zmierza ku niemu. Wszystko było nakreślone, trzeba było tylko odsłuchać Ariesy u mnie w mieszkaniu i jak "zagrają" w moim pomieszczeniu to osiągnę wspomniany port. Dzisiejszy odsłuch miał być odpowiedzią czy lepiej zagrają u mnie Ariesy czy trzeba "starszego brata", który tak ładnie się wpisał w mój zestaw.

I był by, gdyby nie przypadek, bo z powodów "technicznych" zagościły u mnie dziś Minasy i zagrały tak dobrze, że nie jestem już pewien czy statek zawinie do obranego portu.

Minasy wykreowały tak dobrą scenę rozchodzącą się w szerz i wzdłuż, że bez obaw można ją porównać do tej, którą prezentowały kolumny Boenicke na tegorocznym Audio Show. Do tego kapitalny rytm, który przeniósł nas prawie na salę koncertową. Bas był sprężysty i punktualny, a kiedy tego wymagało nagranie zapuszczał się bardzo nisko.

Wysokie tony były rozdzielcze i zarazem gładkie ale kiedy trzeba pokazywały pazur.

Świetnie oddany był pogłos pomieszczeń w jakim dokonywano nagrania np.przy chórze żeńskim Canty Carmina Celtica słychać było wyraźnie, że nagrania dokonano w katedrze.

Jestem pod wielkim wrażeniem jakie zrobiły na mnie Minasy.

W najbliższym tygodniu zagoszczą u mnie Ariesy, będą miały ciężko bo Minasy wysoko postawiły "dźwiękową poprzeczkę".

 

Zamieszczam zdjęcia z odsłuchu (uprzedzam komentarze, ściana nie jest różowa, optyka aparatu tak przekłamuje kolory).

Pozdrowienia.

 

 

Zdarza mi się odwiedzać kilka razy w miesiącu różne pokoje w których ma być lub jest zainstalowany sprzęt grający i niejako zawodowo przewiduje się na podstawie akustyki danego pomieszczenia jak to będzie grać. A akustyka jak sami wiecie to połowa sukcesu ,ona potrafi być skrajnie różna.Z tym samym zestawem jade w dwa pomieszczenia ,jedno salon duży otwarty połączony z kuchnia o kubaturze 40-50 metrów i dźwięk zwykle jest po stronie przestrzeni ,detali ,dobrej sceny lecz zwykle dynamiki mniej .Oczywiście taki salon warto zaaranżować wyposażeniem pomieszczenia elementami po stronie jego tłumienia ,bo rozproszonych dźwięków jest już sporo,trzeba taki dźwiek dobrez zdefiniować .Natomiast nie raz jestem na poddaszu domu gdzie zwykle aranżacji akustycznej potrzeba niewiele aby system zagrał dobrze ,czasem takie poddasza są przetłumione ,wówczas dźwiek nie tworzy dobrej sceny dźwiękowej ,zwykle średnica jest dobrej lub bardzo dobrej jakości z Minas lub Aries ,bas i jego kontury przyzwoicie dobre ale brak otwartości ,detaliczności i poczucia sceny dźwiekowej .Wówczas system trzeba "ustawić " w wyższe granie (kable ,lampki wyżej grające o ile mamy wzmacniacz lampowy) ,czasem bardziej detaliczny głośnik wysokotonowy np.Minas Premium .

 

Jeżeli chodzi o dźwięk u Malwas.pl on jest po stronie budowania planów dźwiękowych ,dobrze zarysowana jest scena dźwiekowa ,generalnie dźwięk bardziej live,życie ,bezpośredniość niż klimat kanapy ,piwka i pilota do telewizora. Wpływ na taką scenę dźwiękową ma zapewne wysokość pomieszczenia 3 metry lub chyba nawet nieco wyżej i to powoduje takie budowanie sceny .Natomiast widziałbym w takim pomieszczeniu aranżację akustyczną ,brak jest nawet dywanu ,a przydałby się pomiędzy kolumnami a słuchaczem,brak zasłon w oknach ,brak firan,są małe rolety tylko ,a ściany puste .Widziałbym tutaj w pierwszej kolejności wg właściciela naturalna aranżację pomieszczenia ,półki z książkami etc jak to zwykle bywa ,w drugiej kolejności ustroje akustyczne .W tak "żywym akustycznie " pomieszczeniu warto byłoby dopracować akustykę bo dźwięk ma duży potencjał.

 

Trzeba wspomnieć iż sprzęt towarzyszący nie bez znaczenia tutaj jest u kolegi forumowicza ,odtwarzacz LINN IKEMI ,dźwiek tego Linna po stronie sporej przestrzeni i otwartości ,porównywaliśmy go z czymś innym i naprawdę klasa w stronę realizmu brzmienia i otwartości. Monobloki SFINX A klasowe + preamp Sfinx. Tutaj również dźwięk otwarty ,nie jest to Musical Fidelity A klasowy który zaokrągla dźwięk pokazując barwy a raczej otwartość.Czyli żywa akustyka do poprawy i wszystko z życiem w tym dźwięku jest/będzie także po zmianach aranżacji .

Dużo graliśmy z płyt nieco starszych 73 r Kate Bush i The Doors -60 te lata .Dźwięk bardzo koncertowy ,słychać pomimo cyfry w CD że rejestrowana na taśmach analogowych .Osobiście takie lata słucham z winylu gdzie klimat lat 60-70 jest dodatkowo podkreślony .

 

 

Kiedyś sprzedawaliśmy Yaqina i były tutaj modele MC10, MC100, MS34D ,300B

 

Pisałem już o MC10 do monitorów spisywał się najlepiej ,nawet na AudioShow 2010 graliśmy przez kilka godzin w takim połączeniu z małymi monitorkami i brzmiało nieźle .Z podłogówkami mało otwartości lekko kluchowato dołem.

MS34D był lepszy bardziej żwawy ,dynamiczny ,kiedyś przyjechał klient oba testował i wybrał MS34D także do monitorów .Jak brzmiał z Minasami nie pamiętam .nie było chyba takich łączonych konfiguracji .Zresztą był krótko .300B zagrał fajnie z Minasami , analog ,kultura w Warszawie kilka takich połączeń jest .Jeden był przerabiany ,lampy ,kond.sprzegające ,kupiony w jednym z salonów warszawskich zagrał najlepiej .MC100 przemilczę ,wiem że modyfikują ,w standardzie nie brzmiał. Przyjechał kiedyś człowiek ze wzmacniaczem Andrzeja Markówa na 4xEL84 położył go pod każdym względem ,a wzmacniacz był gratisem do kupionego mieszkania a klient nie wiedział co to jest i chciał go sprzedać za 300zł :-) Uświadomił to sobie co jest wart po przesłuchaniu go ,wysterował Ariesy bez problemu . MS20L tego nigdy nie było u nas ,opinie wskazywały na jaśniejszy ostrzejszy dźwięk ale nie dane mi było tego zweryfikować ,jak ktoś ma zapraszam posłuchamy w końcu to EL34 ,a ta jakoś uszu nie kaleczy.

 

Rezysław gra na 211 -tkach Cayina a Imacman na 211-tkach Opery to jest to kwintesencja muzyki ,barwa jaką tworzą lampy 211 jest chyba trudna do zastąpienia .Słynny Ongaku Audio Note kończy także na 211-tce. Nowe wzmacnacze nie są już projektowane na 211-tce. W jej miejsce coraz więcej jest lamp 845. Z nowej oferty Cayina wzmacniaczy zintegrowanych najbliżej 211-tki jest Cayin A70T mkII ,ma najbardziej analogowe brzmienie ,gładkie i muzykalne .Prostownik na lampie 5AR4. Mojego pierwszego Cayina A88 mk I kupiłem w 2002 roku a wraz z nim Cayina TA30 .

A88 nadaje się do wolniejszych trudniejszych kolumn bo potrafi je wysterować ale barwy nie ma takiej ,ma jak wyższe modele wejście pre In i można mu podłączyć zewnętrzny preamp wówczas jego możliwości wzrastają ,ale koszta rosną .Nie każdemu lampa pisana i nie każdemu muzykalność ,dla rocka trzeba zadziorności ,pamiętam Panią która nabyła wzmacniacz tranzystorowy do Minasów . Dlatego ta zabawa audio jest taka pasjonująca bo każdy dla siebie coś znajdzie. A są jeszcze lampy grające jak tranzystor.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3304991
Udostępnij na innych stronach

metr

Miałem Esotara w SFEA I i dupy mi nie urwał a jak pojechałem z tymi Sonusami do kolegi to tak się zestresował tymi "legendarnym" monitorami ,że nie mógł trafić płytą do odtwarzacza :)

Maniol jak jesteś średnicowcem jak ja to Minasy są stworzone dla Ciebie

 

Dupy nie urywał bo nie miały warunków. Miałem jednocześnie dynaudio contour 1.1 na których grałem w pomieszczeniu ok 15 metrów i praktycznie miedzy tymi kolumnami nie było różnicy jeśli chodzi o górę pasma. Gdy amator 1 przeniosłem do pomieszczenia 30 metrów to różnica była kolosalna na korzyść amator1. Te kolumny tragicznie grały ze srebrnym siltechem , yp soundem a nawet z drogim velumem kolegi . Tani audioquest cv6 załatwił sprawę. Jak je kupowałem w Warszawie to podłączone były z mcintoshem i tego dzwięku nie udało mi się powtórzyć ani z cayinem a88t ani z wt40 , jedynie setem projektu Fathera_Piona lampie 6c33c zbliżyłem się jakościowo ale niestety nie mocowo co przekłada sie na dynamikę do tego co słyszałem. Daję sobie palca uciąć że wstawię minasy i ariesy do takich pomieszczeni i z taką elektroniką że zagrają tragicznie gdzie inne kolumny będą śpiewać.

Znam 2 osoby które grają na tych kolumnach i próbowały wielu innych nowszych nie tańszych rozwiązań i staruszkom nie dorównały.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305147
Udostępnij na innych stronach

A ja dam sobie uciąć całą rękę że jak wystawisz dopracowany system z Sonusami kontra dopieszczony system pod Minasy to Minasy zagrają lepiej

Żeby nie było ja też u gościa słuchałem SFEAI w dużym salonie na pełnym zestawie Lina i tania srebrzonka głośnikowa lepiej zagrała górą

Marcin daj spokój z tymi przepychankami jakby te sonusy grały to byś ich nie sprzedawał

Zapewne można z nich wyciągnąć więcej niź to co pokazały tylko po co ? Z dzielonym Krellem nie zagrały , z wt40 nie zagrały, z Linnem jeszcze gorzej

Dla mnie to jest przerost formy nad treścią

 

A że z lepszą elektroniką Sonusy zagrały lepiej i w większym pokoju to oczywiste dotyczy to każdych kolumn więc Ameryki nie odkryłeś

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305190
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie Panowie o Cayin 35S lub 35 ?

Była tu mowa o A55 i A70..

Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem MIMO, na razie napędza je leciwy NAD 3240PE.

Jest dobrze...

Ale mam świadomość, że MIMO mogą pokazać więcej.

Wspomniany Cayin to propozycja Pana Grzegorza.

Zastanawiam się też nad NAD-em 356

Accuphase E-205

Szukam wzmacniacza który pozwoli rozwinąć skrzydła moim MIMO a mnie nie puści z torbami.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305299
Udostępnij na innych stronach

Hrehor

 

Znajomy i forumowicz jery23 jest także w posiadaniu MIMO, napędzał je Heglem H70, a następnie MingDa MC34-A, słuchałem w/w zestawów i z lampką było wspaniale, ciepło, muzykalnie, przestrzennie. Dla mnie bardzo ładne granie!

Obecnie napędza kolumny wyższym modelem MingDa MC34-ASE ale w tej konfiguracji nie słyszałem jeszcze.

pzdr.

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305313
Udostępnij na innych stronach

A ja dam sobie uciąć całą rękę że jak wystawisz dopracowany system z Sonusami kontra dopieszczony system pod Minasy to Minasy zagrają lepiej

Żeby nie było ja też u gościa słuchałem SFEAI w dużym salonie na pełnym zestawie Lina i tania srebrzonka głośnikowa lepiej zagrała górą

Marcin daj spokój z tymi przepychankami jakby te sonusy grały to byś ich nie sprzedawał

Zapewne można z nich wyciągnąć więcej niź to co pokazały tylko po co ? Z dzielonym Krellem nie zagrały , z wt40 nie zagrały, z Linnem jeszcze gorzej

Dla mnie to jest przerost formy nad treścią

 

A że z lepszą elektroniką Sonusy zagrały lepiej i w większym pokoju to oczywiste dotyczy to każdych kolumn więc Ameryki nie odkryłeś

 

Nie każdych bo znam kolumny które nie grają w dużych pomieszczeniach a w małych tak.

Nie sprzedawałem ich bo źle grały , miałem juz u siebie ponad 30 różnego rodzaju kolumn markowych i DIY i amator 1 należą do czołówki . Amator 1 są na znacznie droższych przetwornikach niż minasy więc z dobrym towarzystwem zagrają lepiej o ile nie są zajechane (po 20 latach przetworniki mogą byc w znacznym stopniu zużyte). To ze zwrotka na tańszych elementach ma niewielkie znaczenie. Jakość elementów zwrotnicy może poprawić brzmienie a w nieznacznym stopniu na pewno nie w takim jak wstawienie lepszego głośnika.

Nie mam żadnego interesu polecać Włoskich kolumn ma te kolumny moich dwóch znajomych (jeden z mojego polecenia) która przesiadła się z kolumn na illuminatorach i oni nie myślą o zmianie i jeśli ktoś krytykuje coś co w moim odczuciu jest dobre i coś co komuś polecałem to będę reagował kontratakiem.

Amator tak jak bardzo podobne extremy (sam eberoth pisał że to jedne z najlepszych kolumn jakie miał pewnie by zmienił zdanie słuchając minasów) przeszły do legendy bo były zrobione na bardzo dobrych przetwornikach w ładnej obudowie i co najważniejsze graja ale nie z byle czym.

Nie dane mi było słuchać dobrze grającego krella więc to że nie grał z amator 1 mnie nie dziwi więc w tej kwestii się zgadzam w 100%.

Pozdrawiam i dalej uważam że w stosunku jakość/cena kolumny S16hertz są bardzo atrakcyjną pozycją na rynku zwłaszcza w stosunku do zachodniej konkurencji SONUSA też szczególnie biorąc pod uwagę koszt zastosowanych przetworników.

Amen.

 

A co powiecie Panowie o Cayin 35S lub 35 ?

Była tu mowa o A55 i A70..

Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem MIMO, na razie napędza je leciwy NAD 3240PE.

Jest dobrze...

Ale mam świadomość, że MIMO mogą pokazać więcej.

Wspomniany Cayin to propozycja Pana Grzegorza.

Zastanawiam się też nad NAD-em 356

Accuphase E-205

Szukam wzmacniacza który pozwoli rozwinąć skrzydła moim MIMO a mnie nie puści z torbami.

 

Nada odpuść to przyzwoite wzmacniacze szczególnie starsze modele ale do lampy im daleko , E-205 to staruszek seria 211,212.213 gra już całkiem ale dobre granie accuphase zaczyna się od serii 400 a to kosztuje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305322
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak z czystej ciekawości - na stronie widnieje wersja aries ring radiator. To jakis nowy projekt Grzegorza?

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305363
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ponawiam pytanie... czy ktoś słyszał Yaqina MS-20L z Minasami, czy to może dobrze zagrać??

Pomalutku zastanawiam się, aby wypożyczyć jakąś lampę do przetestowania u siebie w domu, wziąłbym coś o wiele lepszego na testy, problem w tym, ze nie posiadam gotówki w okolicach 5kzł do wpłaty kaucji, więc myślałem nad czymś tańszym.

 

Pozdrawiam

Obecnie: Roksan Caspian MKII + CD Caspian M1 + S16Hertz Canto Grand. Kable: Audionova StarLight RS, Audionova euphoria RS, Supra Trico. Rapture AMP, Fostex TH-X00, Shure SRH 1540

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305489
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje pomieszczenie odsłuchowe, jak już wspominałem wcześniej, jest niezaadaptowane akustycznie. Dlatego jestem jeszcze bardziej zaskoczony tym co usłyszałem w nim z Minasów, było naprawdę dobrze. Przypomnę, że niejako skreśliłem z mojej listy odsłuchowej Minaski, a skupiłem się na Ariesach lub Ariesach Plus i to wśród tej pary szukałem mojego faworyta. Przypadek sprawił, że Minasy zagościły u mnie, i "przemeblowały" mój wcześniejszy pogląd na temat ich brzmienia.

Tu chciałbym uczulić wszystkich poszukujących kolumn, że pobieżny osąd w czasie odsłuchu w innym pomieszczeniu jak te w, którym będziemy słuchali muzyki w domu może nas zmylić. I głośniki nie pokażą tego na co je stać, jak to się stało w moim przypadku.

Raz jeszcze wspomnę o kreowaniu sceny dźwiękowej przez Minasy u mnie w pomieszczeniu. Oprócz Boenicke, na tegorocznym Audio Show nie usłyszałem tak dobrze kreujących scenę dźwiękową kolumn jak Minasy w moim zestawie audio (fakt nie byłem we wszystkich pokojach ale w przeważającej ilości).

Uprzedzając wpisy, jak wybiorę i zakupię kolumny pomieszczeni zostanie dopieszczone akustycznie i wtedy słuchanie muzyki powinno mi sprawić jeszcze więcej radości.

Dziękuję jeszcze raz panu Grzegorzowi, za możliwość przetestowania kolumn u siebie w domu. Myślę także, że jest mu ciężko chwalić swoją tak udaną konstrukcję, więc jak czynie to za niego.

Na sobotę jestem umówiony na odsłuch Ariesów, wtedy będę miał już wiedzę która konstrukcja zagości u mnie w systemie.

Pozdrowiena dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305556
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje pomieszczenie odsłuchowe, jak już wspominałem wcześniej, jest niezaadaptowane akustycznie. Dlatego jestem jeszcze bardziej zaskoczony tym co usłyszałem w nim z Minasów, było naprawdę dobrze.... potem bla bla bla ;););).

I ja się wcale nie dziwię, że w lipnym pomieszczeniu Minasy grały dobrze. Nie sztuka projektować i produkować kolumny które grają tylko w przyjaznej akustyce. Studio 16Hz robi te kolumny od lat, ciągle dopieszczając konstrukcje i wydaje się, że jednym z celów jest aby te głośniki grały ładnie w blokach, w blokowych realiach. Mając doświadczenie, świetny słuch można tak stroić kolumny. Można by im nawet przydomek dać: świetne kolumny do bloku. W sumie słuchałem 3 razy Minasów i to w lipnych warunkach za każdym razem i zawsze grały przynajmniej dobrze, a można nawet powiedzieć, że bardzo dobrze choć wiemy, że nigdy nie ma tak dobrze aby nie mogło być lepiej :). Za każdym razem z innym wzmacniaczem i było to słychać od razu. Kolumny wydają się być wyjątkowo transparentne jeśli przy tej cenie można używać takiego określenia :) Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305915
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak rozpocząć proces WAF a następnie zainwestować w lampę.

Dziękuję za sugestie.

 

I ja się wcale nie dziwię, że w lipnym pomieszczeniu Minasy grały dobrze.

 

I ja się pod tym podpisuję, co prawda w moich 18m2 stoją MIMO, ale z dudnienia i pogłosu w starych głośnikach zrobiła się przestrzeń i punktowy, zwarty bas.

Dla mnie był to przeskok o lata świetlne !

Edytowane przez Hrehor
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3305968
Udostępnij na innych stronach

N

I ja się wcale nie dziwię, że w lipnym pomieszczeniu Minasy grały dobrze. Nie sztuka projektować i produkować kolumny które grają tylko w przyjaznej akustyce. Studio 16Hz robi te kolumny od lat, ciągle dopieszczając konstrukcje i wydaje się, że jednym z celów jest aby te głośniki grały ładnie w blokach, w blokowych realiach. Mając doświadczenie, świetny słuch można tak stroić kolumny. Można by im nawet przydomek dać: świetne kolumny do bloku. W sumie słuchałem 3 razy Minasów i to w lipnych warunkach za każdym razem i zawsze grały przynajmniej dobrze, a można nawet powiedzieć, że bardzo dobrze choć wiemy, że nigdy nie ma tak dobrze aby nie mogło być lepiej :). Za każdym razem z innym wzmacniaczem i było to słychać od razu. Kolumny wydają się być wyjątkowo transparentne jeśli przy tej cenie można używać takiego określenia :)

 

Czyli mam rozumieć że minasy są strojone na "ucho" pod blokowe pokoje. Czy mogę zobaczyć w takim razie charakterystykę / wykresy z pomiarów bo bardzo mnie ciekawi jak się stroi kolumny pod "blokowy" pokój. Z tego co wiem każdy pokój ma inne mody i jest to niemożliwe.

Takimi wpisami raczej szkodzicie producentowi i prezentujecie swoją niewiedzę.

Z tego co mi wiadomo kolumna (głośniki w obudowie) powinna być mierzona w komorze bezechowej ewentualnie w innym pomieszczeniu z uwzględnieniem warunków jakie posiada to pomieszczenie w stosunku do komory bezechowej a dopiero potem można robić delikatne korekty na "słuch". Większość firm nieco podbija zakres wysokotonowowy bo takie brzmienie zwyczajnie bardziej się podoba.

Prawda jest taka jeśli kolumny zestroimy w gównianym pomieszczeniu i tam one zagrają to nie zagrają w innym o innej charakterystyce.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3306384
Udostępnij na innych stronach

Jak zestroisz w komorze paczki to też nie zagrają w każdym pomieszczeniu więc tak naprawdę nic z tego nie wynika a że komuś dobrze gra w bloku to tylko na plus ale to nie jest jedyny wyznacznik

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3306400
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć że minasy są strojone na "ucho" pod blokowe pokoje. Czy mogę zobaczyć w takim razie charakterystykę / wykresy z pomiarów bo bardzo mnie ciekawi jak się stroi kolumny pod "blokowy" pokój. Z tego co wiem każdy pokój ma inne mody i jest to niemożliwe.

Takimi wpisami raczej szkodzicie producentowi i prezentujecie swoją niewiedzę.

...

 

 

Grzesiek dokłądnie napisał o co chodzi w tym fragmencie:

 

Zdarza mi się odwiedzać kilka razy w miesiącu różne pokoje w których ma być lub jest zainstalowany sprzęt grający i niejako zawodowo przewiduje się na podstawie akustyki danego pomieszczenia jak to będzie grać. A akustyka jak sami wiecie to połowa sukcesu ,ona potrafi być skrajnie różna.Z tym samym zestawem jade w dwa pomieszczenia ,jedno salon duży otwarty połączony z kuchnia o kubaturze 40-50 metrów i dźwięk zwykle jest po stronie przestrzeni ,detali ,dobrej sceny lecz zwykle dynamiki mniej .Oczywiście taki salon warto zaaranżować wyposażeniem pomieszczenia elementami po stronie jego tłumienia ,bo rozproszonych dźwięków jest już sporo,trzeba taki dźwiek dobrez zdefiniować .Natomiast nie raz jestem na poddaszu domu gdzie zwykle aranżacji akustycznej potrzeba niewiele aby system zagrał dobrze ,czasem takie poddasza są przetłumione ,wówczas dźwiek nie tworzy dobrej sceny dźwiękowej ,zwykle średnica jest dobrej lub bardzo dobrej jakości z Minas lub Aries ,bas i jego kontury przyzwoicie dobre ale brak otwartości ,detaliczności i poczucia sceny dźwiekowej .Wówczas system trzeba "ustawić " w wyższe granie (kable ,lampki wyżej grające o ile mamy wzmacniacz lampowy) ,czasem bardziej detaliczny głośnik wysokotonowy np.Minas Premium .

...

 

 

p.s.

a nie chce, któryś z Twoich znajomych pozbyć się EA1 ?? w razie czego proszę o info na pw.

Edytowane przez squad05

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3306409
Udostępnij na innych stronach
I ja się wcale nie dziwię, że w lipnym pomieszczeniu Minasy grały dobrze. Nie sztuka projektować i produkować kolumny które grają tylko w przyjaznej akustyce. Studio 16Hz robi te kolumny od lat, ciągle dopieszczając konstrukcje i wydaje się, że jednym z celów jest aby te głośniki grały ładnie w blokach, w blokowych realiach. Mając doświadczenie, świetny słuch można tak stroić kolumny. Można by im nawet przydomek dać: świetne kolumny do bloku. W sumie słuchałem 3 razy Minasów i to w lipnych warunkach za każdym razem i zawsze grały przynajmniej dobrze, a można nawet powiedzieć, że bardzo dobrze choć wiemy, że nigdy nie ma tak dobrze aby nie mogło być lepiej :). Za każdym razem z innym wzmacniaczem i było to słychać od razu. Kolumny wydają się być wyjątkowo transparentne jeśli przy tej cenie można używać takiego określenia :)

 

Wypowiedź troszkę nie trafiona, nie mieszkam w bloku. Jak by kolega czytał uważnie to Grzegorz napisał, że pomieszczenie ma ponad 3 metry wysokości, a nie spotkałem się z mieszkaniami w bloku o takiej wysokości. Więc jednak Minasy nie tylko skrojone do bloku.

Moje pomieszczenie nie jest zaadaptowane akustycznie to fakt, ale ma kilka zalet, między innymi różne wysokości sufitu. Zostanie dopracowane w późniejszym czasie, elementy tłumiące jak i rozpraszające.

Mieszkałem kiedyś w bloku i mam znajomych mieszkających w blokach również i mogę stwierdzić, że te pomieszczenie w którym teraz mam sprzęt jest o wiele lepsze akustycznie od tamtych. Więc pisanie o lipnym pomieszczeniu jest nie na miejscu. Może kolega pochwali się jak ma dopieszczone akustycznie pomieszczenie, skorzystają wtedy z doświadczeń kolegi inne osoby czytający to forum.

Na koniec dodam tylko, że jest wiele osób na forum i nie tylko, mających kolumny Studia 16 hertz i słuchających w innych pomieszczeniach niż kolega pisze.

Warto troszkę przemyśleć swoją wypowiedź zanim napisze się na forum bo, później wychodzą takie "kwiatki" i nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3306489
Udostępnij na innych stronach

hehehe dobrze napisane, u mnie w "kamienicy" Minasy dają radę a mam bardzo słabe warunki akustyczne, ale co ja tam się znam na strojeniu i innych tam pierdołach :)

Edytowane przez lupo
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/258/#findComment-3306512
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.