Skocz do zawartości
IGNORED

Kino domowe Monitor Audio Silver


123Marek123

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Martin Rejek napisał:

@123Marek123 na twoim miejscu ja mając taki budżet to poszedł bym w taki set 5.1— 2x Silver 100, Silver C-350, 2x Silver FX same głośniki wyjdą 9500 i po upuścić 20% to się robi 7600 , Amplituner Denon AVR-X4500H i do tego reszta na suba czyli. 13/14 tys. zł po odjęciu kolumn i kabli zostaje około 5-6tys zł jeżeli byś dołożył 2 tys to kupiłbyś SVS -PB4000, jeżeli nie to za 6 tys wyrwiesz SVS - PB3000 obydwie konstrukcje mega do kina... a 100 MA wystarcza Ci w 24m2 ojciec słucha starych Bowers&Wilkins DM601 w 25m2 i dają radę...

Przecieram oczy ze zdziwienia bo sam bym tego lepiej nie ujął...brawo Martin.

Ludzie błędnie myślą że podstawkowe nie mogą głośno zagrać, duży błąd. 

Basu będzie mniej ale to już wiemy skąd bas w kinie się bierze i jest dużo lepsze rozwiązanie niż w stereo tzn SUBY.

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

52 minuty temu, Xpedite999 napisał:

słuchać stereo ( wtedy prawda że bas przyda się z kolumn )

nawet najlepsze kolumny wymienne w temacie bas mają marny i to nie o niego się rozchodzi

15 minut temu, Martin Rejek napisał:

wiem co pisze.

?

13 minut temu, Xpedite999 napisał:

Ludzie błędnie myślą że podstawkowe nie mogą głośno zagrać, duży błąd. 

od dzisiaj zdolność wydzierania się jest wyznaczaniem jakości.

z resztą szkoda czasu na bzdury.

Arogancki i bezczelny kolego @fetek jeżeli już tu wchodzisz i cytujesz to zwróć uwagę od początku o czym jest temat i tym bardziej różnica między seria 100 czy 200 czy 300 . Teoretycznie można się spodziewać po kolumnach podłogowych lepszego basu ale wytłumaczyłem dlaczego w kinie będą lepsze podstawkowe nawet nie zwracając uwagi czy wyższe modele mają dobry bas , natomiast twoja reakcja na wpis Martina w tym momencie jest jak bardziej nie na miejscu bo w tym układzie ( swojego terażniejszego systemu ) chłop dokładnie wie co pisze lepiej od Ciebie bo cały system ma na podstawkowych i to dość małych i wie on jakich poziomów głośności można się spodziewać.  Wrzucasz swoje 5 gr wszędzie gdzie możesz zapominając że częściej wychodzisz na aroganta i pajaca niż na znawcę tematu. 

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Gość

(Konto usunięte)

Ja dodam jeszcze swoje 5 groszy... ustawiając małe podstawki na 80hz odcinamy je od niższego basu, za tem możesz wycisnąć z nich tyle aż nie spalisz wysokotonówek... wiec pisanie i gadanie ze małe kolumny się nie nadają to można między książki wsadzić...

1 minutę temu, Martin Rejek napisał:

Ja dodam jeszcze swoje 5 groszy... ustawiając małe podstawki na 80hz odcinamy je od niższego basu, za tem możesz wycisnąć z nich tyle aż nie spalisz wysokotonówek... wiec pisanie i gadanie ze małe kolumny się nie nadają to można między książki wsadzić...

Powiem więcej. Właśnie z takich powodów kolumny wspaniałe do stereo czyli panów @paul klacska i @fetek będą się po prostu w kinie marnowaly i systemy z nich tworzone to zwykła strata kasy . STEREO to 2 kolumny a sub to profanacja , kino natomiast to wsio minimalnie na 80-120hz a reszta sub więc po co komu kolumny na 3 czy 4 głosnikach SS  , pfff koń by się uśmiał i dalej fetek pyta głupio czym różni się zestaw do kina od stereo . Wie doskonale ale tym samym wywalił kasę w błoto kupując YB skoro grają w kinie na pół gwizdka . Ww koledzy powinni grzecznie mówiąc nie zabierać głosu w tej zakładce skoro tak walczą o kolumny stereo i wszystko w rozmowach z nimi do tego się sprowadza .

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

3 minuty temu, Xpedite999 napisał:

kolumny wspaniałe do stereo czyli panów @paul klacska i @fetek będą się po prostu w kinie marnowaly i systemy z nich tworzone to zwykła strata kasy

 Warto zaznaczyć, że pisząc kino masz na myśli system wielokanałowy czyli do filmów i muzyki. Chyba dobrze rozumiem ?

8 minut temu, WARMSTONE napisał:

 Warto zaznaczyć, że pisząc kino masz na myśli system wielokanałowy czyli do filmów i muzyki. Chyba dobrze rozumiem ?

Oczywiście bo jesteśmy w zakładce kino domowe więc dźwięk wielokanalowy i jeżeli tu ktoś wspomina nawet o muzyce to w taki sposób słuchanej,  na logikę.  Panowie mogą napisać ok ok ale jak wlaczycie pure audio w ampli to wasze glosniczki szans nie mają z naszymi YB , zgoda ale wtedy mówimy o stereo czyli w obie strony trzeba pamiętać o reszcie komponentów.  Jakoś mało panowie wspominają o elektronice i subach których używają w swoich systemach i całe HALO opierają na dwóch kolumnach jakie mają do kina , powagi trochę ludzie ....napędzane byle czym z byle jakimi pre, nie wiadomo jakie suby ale system ma być kocur bo fronty od YB ....

Poza tym jaki sens wspominać o wspaniałych frontach w kinie jeżeli potrzeba dłuższej chwili żeby zauważyć jeżeli będą odłączone np podczas filmu itp , kozacki central to rozumiem ale jaki sens szczycenia się frontami za grubą kasę skoro biorą na siebie nie wiele więcej niż surroundy....każdy kto ma nawet 5.1 może sam sprawdzić odłączając fronty i dla porównania centralny .

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

3 godziny temu, Xpedite999 napisał:

Poza tym jaki sens wspominać o wspaniałych frontach w kinie jeżeli potrzeba dłuższej chwili żeby zauważyć jeżeli będą odłączone np podczas filmu itp

No chyba nie bardzo. Odłączenie frontów słychać od razu, nie wiem o czym tu piszesz. To surroundy możesz mieć odłączone i się nie zorientować, tym bardziej że niektóre filmy mają bardzo skąpą ścieżkę na tyły.

Poza tym są różne koncepcje kina domowego. Jeśli ktoś lubi czasem posłuchać też muzyki albo koncertu to ma to robić na mini głośniczkach i kinowym subie? Każdy kto próbował połączyć kino z muzą wie, że sprawa nie jest prosta. Ale na pewno podstawą są tutaj dobre pełnowymiarowe fronty.

I przestańcie przeceniać już rolę tego centrala. Wiadomo że ten kanał jest ważny, ale bez przesady. Tam w 80% idą dialogi, a to jest najprostsze do osiągnięcia środkowe pasmo. Taka kolumna nie musi mieć ani rewelacyjnych basów, ani wysokich i też będzie ok. Fronty są tutaj bardziej wymagające, tym bardziej jak ktoś chce połączyć kino z muzyką.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

16 minut temu, qbakos napisał:

Odłączenie frontów słychać od razu, nie wiem o czym tu piszesz.

Jestem przekonany, że odłączoną jedną kolumnę zauważysz dopiero po pewnym czasie. Odłączoną lub spaloną wysokotonówkę namierzysz po tygodniu. Poproś kogoś w domu żeby zrobił ci niespodziewany kawał.

 

20 minut temu, qbakos napisał:

I przestańcie przeceniać już rolę tego centrala.

Rola centrala jest taka ,że robi scenę ( do spóły z dobrym ampli i frontami i surroundami) tak jak cztery ellipticory w dwóch kolumnach a kosztuje tyle co jeden ellipticor.  

 

26 minut temu, qbakos napisał:

Tam w 80% idą dialogi

Jajcarz jesteś.

 

Ja opiszę omawiane zagadnienie tak. Hajendowe stereo nie gwarantuje dobrego dźwięku w filmach, tak jedynie przypuszczam. Dobry multichanell gwarantuje znakomity film i muzę, o tym jestem przekonany. 

@qbakos piszesz jakbyś kina nie miał a jeżeli masz to taki podrabiany z Ciebie kinomaniak co ma stereo za uszami i w takich kategoriach myśli o dźwięku przestrzennym jak ww dwaj koledzy . Niby kolumny/głośniki i jakaś elektronika tu i tu ( stereo i kino ) ale całkiem inne cele i ogólnie zasady budowania tych zestawów. Piszemy o kinie i tylko o kinie A jak ktoś chce muzy w stereo posłuchać to już kinem tego nie nazwiesz.  Kino jest nieodłącznie związane z subami a stereo odwrotnie i dlatego dobry bas w stereo kosztuje krocie skoro ma pochodzić z kolumn co ciągnie za sobą dodatkowe problemy ( ustawienie kolumn jest dużo cięższe i trudniejsze od samych oddzielnych subów) wymiary to następny problem itp itd . Kino nie obędzie się bez subów bo kino to realia , emocje , nastrój i cała otoczka poza obrazem więc bas ma raz budować napięcie,  raz odwzorowac głos " Venoma " a potem pier....ć podczas eksplozji tak aż kapcie ci spadną albo z kanapy zlecisz.  Tego nie uswiadczysz z kolumn a jeżeli łączysz drogie kolumny z subem to automatycznie sprawiasz że cena ich spada ( przydatność że względu niepełnego wykorzystania ich pasma ) i wracamy dlatego do tego jak i dlaczego wyglądają zestawy typowo kinowe jak Procella,  M&K czy nawet klipsch THX,  nie ma tam zbędnych rzeczy i funkcji plus zawsze LCR to 3 jednakowe głośniki też nie bez powodu . Nowych forumowiczów karmicie shitem od wejścia że kolumny w kinie muszą mieć spójność jeżeli chodzi nawet o atmosy ( nie wspominajac o surroundach czy froncie ) A sami do swoich hajendów dorabiacie gdzieś tam u kogoś tam w najlepszym wypadku albo używacie takiego centrala jaki pasuje wg was do frontów,  hipokryzji szczyt !!!

@WARMSTONE kolejny dobry wpis , naprawde lepiej sie ciebie czyta niz kolegów którym dużo się wydaje a próba zwrócenia na siebie uwagi i zabłyśnięcia sprawia tylko tyle że wychodzą na idiotów.  Ciebie lepiej się czyta bo ....myślisz logicznie,  czego brakuje większości wpisów na forum . Na to zwracam uwage a nie to co kto ma czy ile zaplacil za swoje zabawki . To że ktoś postawi przed Tobą dzika a ty do niego strzelasz nie czyni cię hardkorowym myśliwym czyli nie liczy się co masz i za ile ale jak podchodzisz do swojego hobby i czy potrafisz połączyć że sobą fakty i doświadczenia i wyciągnąć wnioski .

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Gość

(Konto usunięte)
1 godzinę temu, qbakos napisał:

Poza tym są różne koncepcje kina domowego. Jeśli ktoś lubi czasem posłuchać też muzyki albo koncertu to ma to robić na mini głośniczkach i kinowym subie? Każdy kto próbował połączyć kino z muzą wie, że sprawa nie jest prosta. Ale na pewno podstawą są tutaj dobre pełnowymiarowe fronty.

Święta racja kolego.

Jak milutko.???

IMG_20200313_214932.jpg

7 godzin temu, Xpedite999 napisał:

Arogancki i bezczelny kolego @fetek jeżeli już tu wchodzisz i cytujesz to zwróć uwagę od początku o czym jest temat i tym bardziej różnica między seria 100 czy 200 czy 300 . Teoretycznie można się spodziewać po kolumnach podłogowych lepszego basu ale wytłumaczyłem dlaczego w kinie będą lepsze podstawkowe nawet nie zwracając uwagi czy wyższe modele mają dobry bas , natomiast twoja reakcja na wpis Martina w tym momencie jest jak bardziej nie na miejscu bo w tym układzie ( swojego terażniejszego systemu ) chłop dokładnie wie co pisze lepiej od Ciebie bo cały system ma na podstawkowych i to dość małych i wie on jakich poziomów głośności można się spodziewać.  Wrzucasz swoje 5 gr wszędzie gdzie możesz zapominając że częściej wychodzisz na aroganta i pajaca niż na znawcę tematu. 

 

7 godzin temu, Martin Rejek napisał:

Ja dodam jeszcze swoje 5 groszy... ustawiając małe podstawki na 80hz odcinamy je od niższego basu, za tem możesz wycisnąć z nich tyle aż nie spalisz wysokotonówek... wiec pisanie i gadanie ze małe kolumny się nie nadają to można między książki wsadzić...

 

7 godzin temu, fetek napisał:

bas mają marny i to nie o niego się rozchodzi

maksymalny poziom głośności nie jest wyznacznikiem jakości czy też możliwości kolumn, nawet najtańsze głośniki tubowe przekraczają 100db a jakaś ich nikt nie kupuje...

6 godzin temu, Xpedite999 napisał:

więc po co komu kolumny na 3 czy 4 głosnikach SS

żeby mieć piękny detal, przestrzeń, lokalizację i bardzo dobre średnie pasmo ? nie wiem czy wiesz ale w filmie też jest muzyka i masę innych dźwięków o których najwyraźniej nie masz bladego pojęcia.

6 godzin temu, Xpedite999 napisał:

Poza tym jaki sens wspominać o wspaniałych frontach w kinie jeżeli potrzeba dłuższej chwili żeby zauważyć jeżeli będą odłączone np podczas filmu itp , kozacki central to rozumiem ale jaki sens szczycenia się frontami za grubą kasę skoro biorą na siebie nie wiele więcej niż surroundy....każdy kto ma nawet 5.1 może sam sprawdzić odłączając fronty i dla porównania centralny .

Różnice wyłapiesz natychmiast, system to całość nie jeden głośnik. To byś dopiero miał używanie... central za 30k a fronty za 1500zł. 

Godzinę temu, Xpedite999 napisał:

ale całkiem inne cele i ogólnie zasady budowania tych zestawów.

po raz kolejny pytam, czym się różnią ?

Godzinę temu, Xpedite999 napisał:

A sami do swoich hajendów dorabiacie gdzieś tam u kogoś tam w najlepszym wypadku albo używacie takiego centrala jaki pasuje wg was do frontów,  hipokryzji szczyt !!!

Nawet ja doczytałem że głośniki robiła jedna firma.

 

Panowie załóżcie sobie oddzielny temat albo nawet zakładkę z uwzględnieniem kolumn do stereo w kinie domowym bo robicie tego jak Częstochowy gdzie argumenty są proste i zrozumiałe.  Wydaliscie kasę i na siłę chcecie zrobić ze sprzętu " sprzęt uniwersalny " A wiadomo nie od dziś co jest do wszystkiego jest do niczego . 

Przepraszam autora za offtop ale tak już bywa jak ktoś nie może się pogodzić z pewnymi sprawami albo różnic prostych nie rozumie ( raczej udaje że nie rozumie udając głupka). 

Masz tu panie fetek porównanie 3 zestawów do 10k € i pomyśl dlaczego wyglądają tak a nie inaczej .

 

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Gość

(Konto usunięte)
41 minut temu, fetek napisał:

żeby mieć piękny detal, przestrzeń, lokalizację i bardzo dobre średnie pasmo ? nie wiem czy wiesz ale w filmie też jest muzyka i masę innych dźwięków o których najwyraźniej nie masz bladego pojęcia.

I tu się wszystko zgadza.??

Oczywiście wybór nie jest prosty. Jak to mówią ,nie wystarczy chcieć. 

Kto powiedział ,że SS jest najlepszy , chyba nikt. Jednemu pasuje SS, drugiemu accuton ,seas i tak dalej.

Ważne jest by wiedzieć co tak naprawdę się chce. Zestawy na SS są najbardziej popularne, z tego względu że jest ich bardzo duży wybór. Można złożyć fajny zestaw już za nie duże pieniądze, ale trzeba wiedzieć czy nam się to podoba by dokonać właściwego wyboru. Takiej wiedzy w markecie się nie znajdzie. Cóż trzeba odwiedzić paru chłopaków, trudno takie życie.

W przypadku metkowcòw jest to proste, idziemy do salonu i wybieramy to co nam się podoba i na co nas stać. Pakujemy do domu i sprawa załatwiona.

 

W drugim przypadku nie jest tak łatwo, albo robimy w ciemno albo szukamy kogoś kto ma to ,co nas interesuje .

Dróg jest wiele,tak więc niech każdy wybiera swoją i nią podąża.

W klubie scan speaka jest kolega który złożył fronty i centralny na SS. Jak ktoś jest zainteresowany , to może go łatwo namierzyć i porozmawiać z nim. Kolega udzieli sporo informacji.

 

 

28 minut temu, Xpedite999 napisał:

Panowie załóżcie sobie oddzielny temat albo nawet zakładkę

To już się trochę rozpędziłeś albo zapomniałeś o czym wątek jest. 

29 minut temu, Xpedite999 napisał:

Masz tu panie fetek porównanie 3 zestawów do 10k € i pomyśl dlaczego wyglądają tak a nie inaczej .

Mianowicie autor tematu rozpatruje zakup kina domowego do 24m2. A ty rozwodzisz się nad systemami do dedykowanych sal kinowych. Nie ma to nic wspólnego z kinem domowym. To zupełnie jasne, że taki sprzęt będzie inny bo służy do zupełnie czego innego i musi spełniać inne zadania. Próbujesz udowodnić, że białe jest białe a czarne jest czarne. Przecież tego już czytać się nie da.

Koledzy natomiast bawią się w zwykłe kino domowe często w zwykłych salonach i u niewątpliwie bardziej uniwersalne są systemy tworzone pod stereo rozbudowane o kilka głośników. Na tym bardzo dobrze słucha się stereo ale także można komfortowo obejrzeć (słuchać) filmy. Oczywistym jest, że takich systemów nie ma co porównywać do dedykowanych systemów kinowych. Więc pytanie ile można jeszcze o tym na Boga pisać.

2 minuty temu, daniel-de napisał:

To już się trochę rozpędziłeś albo zapomniałeś o czym wątek jest. 

Mianowicie autor tematu rozpatruje zakup kina domowego do 24m2. A ty rozwodzisz się nad systemami do dedykowanych sal kinowych. Nie ma to nic wspólnego z kinem domowym. To zupełnie jasne, że taki sprzęt będzie inny bo służy do zupełnie czego innego i musi spełniać inne zadania. Próbujesz udowodnić, że białe jest białe a czarne jest czarne. Przecież tego już czytać się nie da.

Koledzy natomiast bawią się w zwykłe kino domowe często w zwykłych salonach i u niewątpliwie bardziej uniwersalne są systemy tworzone pod stereo rozbudowane o kilka głośników. Na tym bardzo dobrze słucha się stereo ale także można komfortowo obejrzeć (słuchać) filmy. Oczywistym jest, że takich systemów nie ma co porównywać do dedykowanych systemów kinowych. Więc pytanie ile można jeszcze o tym na Boga pisać.

To po co to roztrząsasz i dodajesz swoje 5gr  jak nie do Ciebie było kierowane ani o twoim systemie,  wchodzisz nie wiadomo skąd i po co i piszesz coś z D... skończ już sprawa jest jasna . Autor dostał najlepszą odpowiedź od Martina który akurat perfekcyjnie podsumował to o czym pisałem i koniec tematu . Ile można pisać? A o to zapytaj Fetka który dalej nie wie gdzie różnica pomiędzy zestawami do stereo a kinem .

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

2 minuty temu, Xpedite999 napisał:

To po co to roztrząsasz i dodajesz swoje 5gr  jak nie do Ciebie było kierowane ani o twoim systemie,  wchodzisz nie wiadomo skąd i po co i piszesz coś z D... skończ już sprawa jest jasna .

Bo ludzie już się boją kolejnych wątków zakładać aby czegoś konkretnego się dowiedzieć, bo zaraz kolejne wojny prowadzicie. Ja też próbuję czegoś ciekawego się dowiedzieć ale w każdym wątku to samo, każdy jest zasrany nic nie wnoszącym gównem do tematu.

1 godzinę temu, Xpedite999 napisał:

Masz tu panie fetek porównanie 3 zestawów do 10k € i pomyśl dlaczego wyglądają tak a nie inaczej .

Jedyne sensowne kolumny na tym filmie to accutony w tyle, które chyba są wyposażeniem tej sali i własnością recenzenta. Nie wiem czy dostrzegasz swoją głupotę, pomogę... na filmie masz kolumny (tzw fronty) zbudowane na accuton'ie, czyli głośnikach na których buduje się hiendowe kolumny stereo, mało tego masz aż trzy głośniki niskotonowe, które według Ciebie w kinie są w 100% zbędne. Widocznie właściciel wie że kino to bardziej skomplikowany ekosystem i liczy się dużo wiele elementów niż sam bas, który w reprodukcji jest relatywnie tani.

To ja zadałem pytanie i oczekuje odpowiedzi. Konkretnie, czym się różni budowa głośnika stereo / kino ?

 

Cytat

Manufacturer’s recommended price in Europe for the Model XB Diamond Edition is €39 000.

a tu żebyś wiedział ile accu potrafi kosztować i nie myśl że to jest top tej firmy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

47 minut temu, Xpedite999 napisał:

A o to zapytaj Fetka który dalej nie wie gdzie różnica pomiędzy zestawami do stereo a kinem

zestawy jak to nazywasz do kina składają się z tych samych kolumn co zestawy stereo, oczywiście nie mówię tu o plastikowych produktach z chin czy głośników do nagłośnia dużych powierzchni i zabudowy. 

Reprodukcja dźwięku w każdej kolumnie odbywa się w ten sam sposób, w różnych kolumnach możesz znaleźć te same przetworniki, kable elementy zwrotnicy itd. Nie od dziś wiadomo że systemy typowo kinowe są po prostu słabe bo jak sam napisałeś mają inny target i nie jest to ogólnie rozumiana jakość generowanego dźwięku.

47 minut temu, Xpedite999 napisał:

Ile można pisać?

do bana i aktywacji kolejnego konta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
5 godzin temu, WARMSTONE napisał:

Jestem przekonany, że odłączoną jedną kolumnę zauważysz dopiero po pewnym czasie. Odłączoną lub spaloną wysokotonówkę namierzysz po tygodniu. Poproś kogoś w domu żeby zrobił ci niespodziewany kawał.

To źle jesteś przekonany. Miałem sytuację, że coś się skopało w ustawieniach i nie miałem dźwięku to z frontów to z tylnych i wyłapałem to po ok. 10 min. oglądania. Bez frontów nie masz przestrzennej sceny i to od razu słychać. I to nie central buduje scenę jak piszecie, tylko głównie fronty... piszecie chłopaki jakbyście dobrych frontów nie słyszeli, tyko powtarzacie jak mantrę coś co gdzieś przeczytaliście.
Jeśli macie w filmie muzykę to ona idzie właśnie przez fronty, a central to głównie dialogi i wszelkie odgłosy otoczenia itp. Polecam sprawdzić zanim zaczniecie głosić swoje teorie o jakiejś magicznej zdolności budowania sceny przez centrala. Druga sprawa, że zdarza mi się oglądać filmy ze ścieżką stereo i wtedy przez które kolumny ona wg was idzie? Na pewno nie przez centrala.

5 godzin temu, Xpedite999 napisał:

Kino nie obędzie się bez subów bo kino to realia , emocje , nastrój i cała otoczka poza obrazem więc bas ma raz budować napięcie,  raz odwzorowac głos " Venoma " a potem pier....ć podczas eksplozji tak aż kapcie ci spadną albo z kanapy zlecisz.  Tego nie uswiadczysz z kolumn a jeżeli łączysz drogie kolumny z subem to automatycznie sprawiasz że cena ich spada

No jeśli tylko to się dla Ciebie liczy w filmie to ... bez komentarza. Ja tam wolę słyszeć w filmie dobrą muzę z solidnych kolumn, niż z jakichś pierdziawek podrasowanych kinowym subem. Dlatego u mnie sub jest najsłabszy w całym systemie i wcale nie jest mi z tym jakoś źle. Zrozumcie w końcu, że różni ludzie mają różne priorytety. Dla Was mam wrażenie istnieje tylko jedna prawda, czyli Wasza.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

12 godzin temu, Xpedite999 napisał:

bo kino to realia

kino, zwłaszcza to "efektowne" to najczęściej dźwięk generowany komputerowo, pusty i tandetny. No ale skoro pisk opon na piasku jest dla Ciebie realistyczny to może faktycznie zostań przy gównianych podstawkach.

Są filmy z bardzo dobrym dźwiękiem, które nie mają dużych wymagań jeśli chodzi o LFE, analogicznie dużo produkcji z bardzo słabą ścieżka dźwiękową potrafi zasypać basem. 

12 godzin temu, Xpedite999 napisał:

Kino nie obędzie się bez subów

to jest jedyna kwestia w której masz racje i się z Tobą zgadzam, cała reszta to stek wymysłów i bzdur bo nawet w necie ciężko znaleźć takie brednie.

9 godzin temu, fetek napisał:

Konkretnie, czym się różni budowa głośnika stereo / kino ?

Różni się i to bardzo. Pomijając już fakt iż kolumny do sal kinowych wyglądają zupełnie inaczej, to same głośniki wymagają odpowiedniej konstrukcji (wysoka odporność na przeciążenia), są zwykle dużo większe od tych stosowanych do pomieszczeń domowych i co najważniejsze strojenie takich kolumn jest zupełnie inne. Kolumny do kina zwykle nie są pełnopasmowe zwykle schodzą do 70-80 Hz. Są to więc kolumny reprodukujące wysokie i średnie tony ewentualnie wyższy bas i subwoofery. Na kolumnach kinowych słuchanie muzyki bywa męczące bo tu stawia się na większy realizm, są jaśniejsze bardziej ostre w odbiorze. To jest zupełnie inna filozofia tworzenia kolumny i brzmienia. Na domowych kolumnach stereo nie da się odtworzyć dźwięku kinowego zgodnie z zamierzeniami realizatora dźwięku. Pomijając już akustykę zwykłego pomieszczenia domowego.

27 minut temu, fetek napisał:

kino, zwłaszcza to "efektowne" to najczęściej dźwięk generowany komputerowo, pusty i tandetny.

Trywializujesz już. To, że dźwięk jest generowany komputerowo to nie oznacza, że jest pusty i tandetny. Wiele filmów si-fi ma efekty tworzone komputerowo ale nie można powiedzieć o tandetnym dźwięku. Inaczej trzeba oceniać dźwięk stereo a inaczej  brzmienie kinowego zapisane w różnych formatach. Wpadacie ze skrajności w skrajność. Chłopaki rada odpocznijcie trochę od forum bo straciło ono już całkowicie swoje zadanie. Miało wspomóc, uczyć a wprowadza jedynie zamęt i dezinformację.

7 godzin temu, qbakos napisał:

to nie central buduje scenę

Oczywiście ale kanał centralny jest epicentrum tego co dzieje się w filmie. To on stanowi większość tego co zapisane jest na ścieżce dźwiękowej filmu. Dlatego jest on najważniejszym głośnikiem w systemie kina domowego. Obejrzyj film z wyłączonym głośnikiem centralnym a później z wyłączonymi frontami. Fakt, jeśli jest w filmie jakiś utwór muzyczny to fronty przejmują pałeczkę ale to nie zmienia faktu, że są jednak głośnikami współtowarzyszącymi a nie głównymi. Wszystkie te trzy głośniki powinny być jednakowej jakości.

Jesteście mistrzami w spłycaniu tematu i dosłownie udawaniu debili.  Było hasło podłogówki- kino A przez geniusza co nie lubi basu w kinie zeszło na przydatność suba w kinie ( oczywiste i nie podważalne zjawisko globalnie) . Więc skoro wystarczą wam duże drogie podłogówki  a froncie do dźwięku przestrzennego ( bez suba ) to można dyskusję zakończyć bo jest zbędna i nierówna ( 4vs 1 ) i brakuje tu stanowczo osoby o przeszłości kinowej lub wiedzy choć minimalnej typowo w tej dziedzinie ( wy stanowczo jej nie macie skoro tak twierdzicie , macie stereo podstawy które w kinie są bezużyteczne) . Czy można drogie i wielkie kolumny ? Kto bogatemu zabroni ??? Sam mistrz fetek jednak zauważył że testowane przez typa kolumny to koszt 40tys € ( tylko fronty ) więc wypada je sprofanować odcinając od dołu subem ??? Co dalej jeżeli same fronty 40k ? Może zamiast końcówkę dołożyć hajendową lampę na fronty za kolejne 30 - 50 K € ??? Co z resztą zestawu ??? Jaki central i efektowe ??? Jaki procesor ??? Może emotiva za 4 tyś złotych jak ma @paul klacska czy lowendowy budżetowy maraś jak ma @fetek ??? Gdzie logika w tym wszystkim panowie I spójność systemu tym bardziej u was i z waszym budżetem ?????? 

Powtarzam po raz kolejny - DYSKUSJA NIE MA SENSU ZE WZGLĘDU NA WASZE PODSTAWY I MYŚLENIE STEREOFONICZNE KTÓRYMI KIERUJECIE SIE W KINIE , i mam na mysli nie ilość kanałów ale priorytety czyli przecenianie frontów,  nie docenianie subów i kompletne zlewanie reszty głośników o których nawet nie wspominacie ( tak jak o elektronice z uwagi na jej dosłowny brak we własnych systemach )

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

10 minut temu, paul klacska napisał:

Osoby które słuchają tylko od 80 Hz 
w dół  - sztuk 1??????
Osoby które słuchają całego pasma-  cała reszta.????

Zarówno w kinie jak i w stereo potrzebne jest pełne pasmo ale uzyskiwane w inny sposób bo służy zupełnie do czego innego.

7 godzin temu, qbakos napisał:

niż z jakichś pierdziawek podrasowanych kinowym subem

Ty się guzik znasz na pierdziawkach. Subfan podał przykład Ambeo ja przypomnę Sonosa. I tak żaden z zacofanych stereofonistów nie widział, nie słyszał ale wyrazi swoje zdanie. Świat ucieka a wy już dawno doszliście do ściany.

 

2 minuty temu, paul klacska napisał:

Co to za inny sposób uzyskiwania pasma?  Ciekawe ????

Spejson ? Z tymi kłami to się doigrasz.

2 godziny temu, paul klacska napisał:

Co to za inny sposób uzyskiwania pasma?  Ciekawe ????

Ty tak na serio? Czy lubisz się zgrywać?  Albo masz kolumny pełnopasmowe albo system dzielony z pasywnym lub aktywnym subwooferem. Nawet w systemach stereo istnieją kolumny z osobną sekcją niskotonową (tyle, że pasywną). W kinie to norma bo masz aktywny subwoofer. Więc jak widzisz sposobów uzyskania pełnego pasma jest kilka. Ja postawiłem na kolumny podstawkowe a pełne pasmo uzyskuję subwooferem aktywnym. Według mnie jest to bardziej uniwersalny sposób sprawdzający się zarówno w stereo jak i w kinie (pomaga przy tym funkcjonalność subwoofera, który posiadam). Oczywiście niesie to za sobą pewne kompromisy ale to mój indywidualny wybór. Każdy tworzy swój system według własnych upodobań i możliwości (zwłaszcza lokalowych) a możliwości jest wiele.

4 godziny temu, daniel-de napisał:

Różni się i to bardzo. Pomijając już fakt iż kolumny do sal kinowych wyglądają zupełnie inaczej, to same głośniki wymagają odpowiedniej konstrukcji (wysoka odporność na przeciążenia), są zwykle dużo większe od tych stosowanych do pomieszczeń domowych i co najważniejsze strojenie takich kolumn jest zupełnie inne. Kolumny do kina zwykle nie są pełnopasmowe zwykle schodzą do 70-80 Hz. Są to więc kolumny reprodukujące wysokie i średnie tony ewentualnie wyższy bas i subwoofery. Na kolumnach kinowych słuchanie muzyki bywa męczące bo tu stawia się na większy realizm, są jaśniejsze bardziej ostre w odbiorze.

rozmawiamy o KINIE DOMOWYM, nie sprzęcie dedykowanym do nagłośnienia dużych powierzchni i zabudowy! ilość zespołów, centra akustyczne i konstrukcja jest inna bo głośniki muszą mieć wysoką efektywność i prawdę mówiąc nic więcej.

Kto słyszał dobry dźwięk w komercyjnym kinie ręka do góry

4 godziny temu, Xpedite999 napisał:

więc wypada je sprofanować odcinając od dołu subem ??? Co dalej jeżeli same fronty 40k ? Może zamiast końcówkę dołożyć hajendową lampę na fronty za kolejne 30 - 50 K € ??? Co z resztą zestawu ??? Jaki central i efektowe ??? Jaki procesor ??? Może emotiva za 4 tyś złotych jak ma @paul klacska czy lowendowy budżetowy maraś jak ma @fetek ??? Gdzie logika w tym wszystkim panowie I spójność systemu tym bardziej u was i z waszym budżetem ?????? 

A czemu ich nie odcinać ? w czym Ty masz problem ? przecież ten bas w kinie i tak będzie wykastrowany.
Central zrobiony pod fronty, efektowe zgrane brzmieniowo,  budżetowy? wyżej jest tylko jeden amplituner w teorii różniący się tylko końcówkami, których i tak nie używam.

Jeśli emotiva za 4k zamiata amplitunery za 8-12k (co jest wysoce prawdopodobne) to na logikę chyba nie ma sensu ubolewać nad jej ceną.

Nikt z nas nie wydaje tyle kasy na klocki, no ale ty jesteś z głupi by zrozumieć pewne mechanizmy.

4 godziny temu, daniel-de napisał:

Trywializujesz już. To, że dźwięk jest generowany komputerowo to nie oznacza, że jest pusty i tandetny. Wiele filmów si-fi ma efekty tworzone komputerowo ale nie można powiedzieć o tandetnym dźwięku.

najczęściej nie znaczy wszystkie, filmy typu transformers, iron man, avengers i podobne mają tragiczną ścieżkę dźwiękowa, trochę lepiej wypada star wars, produkcje sony, ostatnie 3 star treki.

4 godziny temu, Xpedite999 napisał:

Jesteście mistrzami w spłycaniu tematu i dosłownie udawaniu debili.  Było hasło podłogówki- kino A przez geniusza co nie lubi basu w kinie zeszło na przydatność suba w kinie ( oczywiste i nie podważalne zjawisko globalnie) . Więc skoro wystarczą wam duże drogie podłogówki  a froncie do dźwięku przestrzennego ( bez suba ) to można dyskusję zakończyć bo jest zbędna i nierówna ( 4vs 1 )

To ty innym wciskasz kit i to Ty rozwalasz kolejny z rzędu temat. NIKT nie twierdzi że subwoofer czy pozostałe kolumny w kinie są zbędne wręcz przeciwnie.

 

 

5 minut temu, fetek napisał:

Jeśli emotiva za 4k zamiata amplitunery za 8-12k (co jest wysoce prawdopodobne) to na logikę chyba nie ma sensu ubolewać nad jej ceną.

Jezeli nawet to chcesz serce systemu miec za 12k jak same fronty kosztowały 90k ???? Szarpnij się kolego i trzymaj poziom . Kupujesz ferrari żeby mieć wspaniałe sportowe auto ale serwisujesz u wujka Grzesia w szopie bo kasy szkoda ? O czym w ogóle tu piszemy ???

 

8 minut temu, fetek napisał:

 

To ty innym wciskasz kit i to Ty rozwalasz kolejny z rzędu temat. NIKT nie twierdzi że subwoofer w kinie jest zbędny, wręcz przeciwnie.

Więc pytam po raz kolejny , jaki sens używania kolumn na 3 czy 4 accutonach jeżeli zatniesz je na 80hz ???? Pisałem że automatycznie tracą w ten sposób na wartości i nie gra to jak kolumna za 40k€ tylko 1/3 tego albo i mniej . Nie wspominam nawet o muzyce bo nie jesteśmy w zakładce stereo i piszemy o dźwięku wielokanalowym i tak będą te fronty używane do muzyki i kina czyli na 80hz. Wlaczasz stereo , zmieniaj temat i zawracaj gitarę nie tu tylko w " stereo " automatycznie. Temat przewodni - kino - i od tego zaczynamy ocenę kolumn czyli ich przydatność w dźwięku wielokanalowym z subem . Jezeli tematem przewodnim będzie- kolumny na accutonie- i dopiero ocena ich w muzyce stereo i przydatności w kinie to inny sposób oceny. NIE WSPOMINAJ O STEREO I ZAPOMNIJ ZE DOBRZE SIE TAM SPRAWDZĄ,  OCENIAMY 100% PRZYDATNOŚĆ DO KINA DOMOWEGO .

Upraszczajac,  jeżeli dostał bym je w prezencie - cieszył bym się bo mógłbym posłuchać stereo i podłączyć z jakimiś randomowymi i posłuchać w pseudo 5.1 itp ale kupując je za własne pieniądze czuł bym że się marnują do samego kina i po prostu bym ich wtedy nie kupił gdyby to było priorytetem ( kino) , tak czy i raczej te kolumny nierozerwalnie wiążą się ze stereo i taki był zamysł ich projektanta więc dlaczego tego nie przyznacie ....

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

33 minuty temu, Xpedite999 napisał:

Jezeli nawet to chcesz serce systemu miec za 12k jak same fronty kosztowały 90k ???? Szarpnij się kolego i trzymaj poziom . Kupujesz ferrari żeby mieć wspaniałe sportowe auto ale serwisujesz u wujka Grzesia w szopie bo kasy szkoda ? O czym w ogóle tu piszemy ???

ale czy ja gdzieś napisałem że mam fronty za 90k ? jeszcze mnie nie posrało.

33 minuty temu, Xpedite999 napisał:

Więc pytam po raz kolejny , jaki sens używania kolumn na 3 czy 4 accutonach jeżeli zatniesz je na 80hz ????

To Ty pokazałeś konstrukcje na 3 basach, nie ja. Już Ci odpowiedziałem na to pytanie.

33 minuty temu, Xpedite999 napisał:

Pisałem że automatycznie tracą w ten sposób na wartości i nie gra to jak kolumna za 40k€ tylko 1/3 tego albo i mniej

nadal jest to kolumna za 40k i nadal masz jeden z najlepszych na rynku zespołów średnio wysoko tonowych, który warto przenieść do centrala.

Oficjalne pasmo to 20 - 20 000hz, nie 20 - 80hz a dźwięk to coś więcej niż puste darcie ryja byle wygenerować db. Tobie nawet nie ma sensu opisywać co potrafią dobrej nawet średniej klasy kolumny bo tego nie zrozumiesz. Dla Ciebie bas + gówniana reprodukcja reszty pasma jest spełnieniem marzeń i niech tak pozostanie.

33 minuty temu, Xpedite999 napisał:

Upraszczajac,  jeżeli dostał bym je w prezencie - cieszył bym się bo mógłbym posłuchać stereo i podłączyć z jakimiś randomowymi i posłuchać w pseudo 5.1

raczej odpalić film i zbierać zęby z podłogi, sam pokazałeś że sprzęt tej klasy w kinie jak najbardziej ma sens.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.