Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.04.2025 o 21:57, piter z napisał:

Zalezy od sytuacji. Jezeli masz tak wysokie zapotrzebowanie na prad to mozna policzyc czy lepiej by Ci wyszedl prad i pompa, czy piec i drewno. Odpowiedz znam w ciemno. Prad jest fajny i bezobslugowy, ale niestety zeby nim wygrzac niedoizolowany dom to troche nierozsadne/nieekonomiczne. Trzeba policzyc w izolacjach to ze jak sie je zrobi to jest to trwale mniej energii na ogrzewanie i chlodzenie kompletnie za darmo. Pompa jedynie troche redukuje zuzycie. Ogolnie wszystko jest jednostkowym przypadkiem.

Tylko że drewnem palić nie możesz więc po co ta filozofia ?

Znam wielu którzy przeszli z groszku / pelletu na PC i w każdej konfiguracji prąd wyszedł taniej. Problemem pozostaje koszt instalacji bo im gorszy dom i grzejniki tym w lepsza pompa.

Po za tym kluczem do sukcesu jest podłogówka i jej automatyka, zwłaszcza przy bardzo słabym oprogramowaniu pomp ciepła. Dopiero potem szczelność i izolacja.

W dniu 27.04.2025 o 22:34, piter z napisał:

Wentylatory jakbym poszukal to znajde za okolice 200-300 pln. Poza tym to najtaniej reszte zrobic z XPS i folii aluminiowej (tak robiac DIY na max. xD).

Wentylator jak sobie dziala powoli to bierze z 30W. 30Wx2x24x365, wychodzi 525,6 kWh/rok, lub niecale 44kWh/miesiac.

Te wentylatory nie zbudują ciśnienia i nie przetłoczą powietrza, 30W to jest przysłowiowe gówienko.

14 godzin temu, piter z napisał:

Po drugie jak sie ma wentylacje mechaniczna to mozna ja wykorzystac do grzania i chlodzenia budynku i tutaj odpadna koszty ktore by sie wydalo na inne instalacje (jak sie jeszcze nie ma)

Chłopie przestań głupoty pierd.... bo po tej wypowiedzi widać że bladego pojęcia o temacie nie masz.

Rekuperacja ma zbyt małą wydajność by nagrzać lub schłodzić pomieszczenie, do tego dochodzą inne problemy jak zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura w układzie i jej nierównomierne rozprowadzenie.

Jak chcesz ją doposażyć o grzałki, chłodnice , systemy mieszania powietrza idziesz w dodatkowe nie małe koszty a efekt jest mizerny. Przystawki kosztują dużo więcej niż sam rekuperator a do tego musisz mieszać powietrze.

 

13 godzin temu, mariusz05 napisał:

Lepiej żeby działała przynajmniej na minimum bo wilgoc w kanałach może zacząć żyć własnym życiem tzn. zrobi się grzybek który można poznać po specyficznym zapaszku. Co nie przeszkadza w otwieraniu okna. W okresach przejściowych czyli 0-5 stopni  w rekuperatorze wykrapla się dziennie kilka litrów skroplin .

o ile pamiętam temp nie może spaść poniżej 7 st i nie ma mowy o żadnej wilgoci. Po za tym masz 100% racji, rekuperacja musi działać, długie przestoje nie są zalecane.

13 godzin temu, mariusz05 napisał:

Dlatego sam robiłem ,wiem co mam jak to serwisować,

na jaki system rur się zdecydowałeś ?

Edytowane przez fetek
W dniu 28.04.2025 o 09:35, piter z napisał:

Rekuperacja nie musi dzialac caly rok i duza czesc wiosny i jesieni mozna poprostu otwierac okna (po co tracic prad jak nie ma na tym zysku?), jedyna opcja to jak sie chce chronic przed pylkami/zanieczyszczeniami. Po drugie jak sie ma wentylacje mechaniczna to mozna ja wykorzystac do grzania i chlodzenia budynku i tutaj odpadna koszty ktore by sie wydalo na inne instalacje (jak sie jeszcze nie ma). Po trzecie to dobrej instalacji mechanicznej praktycznie nie slychac bo stosuje sie odpowiednie przekroje, rury i tlumiki.

Nie bo przy centralnej rekuperacji z klimatyzacją sa tylko dwa cykle roczne, pierwszy ogrzewanie powietrza a drugi jego chłodzenie. Z praktyki jest najgorszy okres przejściowy gdzie nie wiadomo czy chłodzić czy grzać bo jednym ludziom w budynku jest za chłodno a innym za ciepło i o dziwo przy regulacji lokalnej temperatury zużycie energii rośnie więcej niż w zimnym lub ciepłym okresie

Otwieranie okien zakłóca cykl wymiany powietrza, jego uzdatnianie za tym cała masa syfu z zewnątrz do tej pory wyłapywanego z zewnątrz osadza nam się poza płucami dosłownie wszędzie!

 

Co gorsza ktoś to musi sprzątać i trzeba za ten dodatkowy kaprys otwartych okien zapłacić!

 

Piszę to jako osoba mająca praktycznie do czynienia z tym o czym mówisz, parę lat starałem się żeby ludziom było po prostu dobrze pracować lub wypoczywać uprawiać sport bo i obiektami sportowymi też zarządzałem

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

10 godzin temu, fetek napisał:

Tylko że drewnem palić nie możesz więc po co ta filozofia ?

Znam wielu którzy przeszli z groszku / pelletu na PC i w każdej konfiguracji prąd wyszedł taniej. Problemem pozostaje koszt instalacji bo im gorszy dom i grzejniki tym w lepsza pompa.

Po za tym kluczem do sukcesu jest podłogówka i jej automatyka, zwłaszcza przy bardzo słabym oprogramowaniu pomp ciepła. Dopiero potem szczelność i izolacja.

Te wentylatory nie zbudują ciśnienia i nie przetłoczą powietrza, 30W to jest przysłowiowe gówienko.

Chłopie przestań głupoty pierd.... bo po tej wypowiedzi widać że bladego pojęcia o temacie nie masz.

Rekuperacja ma zbyt małą wydajność by nagrzać lub schłodzić pomieszczenie, do tego dochodzą inne problemy jak zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura w układzie i jej nierównomierne rozprowadzenie.

Jak chcesz ją doposażyć o grzałki, chłodnice , systemy mieszania powietrza idziesz w dodatkowe nie małe koszty a efekt jest mizerny. Przystawki kosztują dużo więcej niż sam rekuperator a do tego musisz mieszać powietrze.

 

o ile pamiętam temp nie może spaść poniżej 7 st i nie ma mowy o żadnej wilgoci. Po za tym masz 100% racji, rekuperacja musi działać, długie przestoje nie są zalecane.

na jaki system rur się zdecydowałeś ?

Rury dwuścienne fi 75mm."Po za tym kluczem do sukcesu jest podłogówka i jej automatyka" akurat  w przypadku podłogówki wodnej i gazu przekombinowanie jest niewskazane duża bezwładność podłogówki powoduje problemy ze sterowaniem czego efektem są wyższe koszty ogrzewania. Wystarczy po jednym termostacie (może być z systemem "Pi") na kondygnacje  który załącza pompę od danego piętra i piec ,plus czujnik temperatury zewnętrznej podłączony do źródła ciepła (pieca) tzn. pogodówka który nie dopuszcza do dużych wahań temperatury w domu.

 

11 godzin temu, fetek napisał:

Tylko że drewnem palić nie możesz więc po co ta filozofia ?

Znam wielu którzy przeszli z groszku / pelletu na PC i w każdej konfiguracji prąd wyszedł taniej. Problemem pozostaje koszt instalacji bo im gorszy dom i grzejniki tym w lepsza pompa.

Po za tym kluczem do sukcesu jest podłogówka i jej automatyka, zwłaszcza przy bardzo słabym oprogramowaniu pomp ciepła. Dopiero potem szczelność i izolacja.

Te wentylatory nie zbudują ciśnienia i nie przetłoczą powietrza, 30W to jest przysłowiowe gówienko.

Chłopie przestań głupoty pierd.... bo po tej wypowiedzi widać że bladego pojęcia o temacie nie masz.

Rekuperacja ma zbyt małą wydajność by nagrzać lub schłodzić pomieszczenie, do tego dochodzą inne problemy jak zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura w układzie i jej nierównomierne rozprowadzenie.

Jak chcesz ją doposażyć o grzałki, chłodnice , systemy mieszania powietrza idziesz w dodatkowe nie małe koszty a efekt jest mizerny. Przystawki kosztują dużo więcej niż sam rekuperator a do tego musisz mieszać powietrze.

 

o ile pamiętam temp nie może spaść poniżej 7 st i nie ma mowy o żadnej wilgoci. Po za tym masz 100% racji, rekuperacja musi działać, długie przestoje nie są zalecane.

na jaki system rur się zdecydowałeś ?

Bo to jest tylko takie pisanie i czesto pisze ze zalezy, a powinienem ze zawsze. Nie da sie rozmawiac o takich rzeczach nie podajac konkretnego przykladu. Wszystko zalezy od zbyt wielu czynnikow i takie uogolnianie tak naprawde nie do konca cokolwiek mowi. Jak mozna wogole cokolwiek podawac nie znajac powierzchni, kubatury, ksztaltu i zaizolowania budynku?. Jak mozna cos zgadywac nie wiedzac ile osob mieszka w budynku i ile zuzywa energii oraz jak spedza dzien?. Jak mozna rozmawiac o systemach nie wiedzac gdzie i jak budynek jest polozony? Znalazlo by sie jeszcze wiele innych zaleznych.

Godzinę temu, mariusz05 napisał:

tzn. pogodówka który nie dopuszcza do dużych wahań temperatury w domu.

 

To się nazywa dobre ocieplenie a nie podłogówka

Godzinę temu, piter z napisał:

Bo to jest tylko takie pisanie i czesto pisze ze zalezy, a powinienem ze zawsze. Nie da sie rozmawiac o takich rzeczach nie podajac konkretnego przykladu. Wszystko zalezy od zbyt wielu czynnikow i takie uogolnianie tak naprawde nie do konca cokolwiek mowi. Jak mozna wogole cokolwiek podawac nie znajac powierzchni, kubatury, ksztaltu i zaizolowania budynku?. Jak mozna cos zgadywac nie wiedzac ile osob mieszka w budynku i ile zuzywa energii oraz jak spedza dzien?. Jak mozna rozmawiac o systemach nie wiedzac gdzie i jak budynek jest polozony? Znalazlo by sie jeszcze wiele innych zaleznych.

Wcześniejszym tekstem zaprzeczasz sam sobie... 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

29 minut temu, ASURA napisał:

To się nazywa dobre ocieplenie a nie podłogówka

Mylisz pojęcia. Tak na szybko  co to jest czujnik pogodówka -

Cytat

Regulator pogodowy mierzący temperaturę zewnętrzną i wewnętrzną dostosowuje pracę kotła w zależności od temperatury powietrza na zewnątrz budynku oraz powietrza wewnątrz pomieszczenia. W ten sposób może on jednocześnie zwiększać sprawność kotłów grzewczych oraz dbać o prawidłowy komfort cieplny wewnątrz budynku.

 

10 minut temu, mariusz05 napisał:

Mylisz pojęcia. Tak na szybko  co to jest czujnik pogodówka -

 

Jak ocieplenie do d.. to i pogodówka nie nadąży bo rośnie latencja układu

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Kolega co mieszka w PL wczoraj mi opowiadał że jego somsiedzi-frajerzy, co się dali przekręcić na pompę ciepła teraz jęczą że ich miesięczny rachu/nek za prąd = średnia polska pensja. 🙂 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

36 minut temu, il Dottore napisał:

Kolega co mieszka w PL wczoraj mi opowiadał że jego somsiedzi-frajerzy, co się dali przekręcić na pompę ciepła teraz jęczą że ich miesięczny rachu/nek za prąd = średnia polska pensja. 🙂 

A u mnie pół średniej.  Ale nie rachunek miesięczny, tylko roczny.

W sumie kiedys wspomnialem o odzysku ciepla z wody "szarej", ale ostatnio trafilem na schematy i pomyslalem ze moge sie nimi podzielic. System nie jest idealny poniewaz nie rozumiem w jakim tam celu jest tam spirala od podlogowki. Rury kanalizacyjne do zbiornika tez bym zreszta troche inaczej podlaczyl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Varme 2.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ile to człowiek musi zużyć wody szarej na ogrzanie domu co by to się przez 100 lat zwróciło, no i ślad węglowy....

 

Kiedyś polecano zostawienie po kąpieli ciepłą wodę w wannie aż ostygnie i ogrzeje mieszkanie. Kończyło się to większym zagrzybieniem łazienki jak i mieszkań

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

34 minuty temu, ASURA napisał:

Kiedyś polecano zostawienie po kąpieli ciepłą wodę w wannie aż ostygnie i ogrzeje mieszkanie

Proponuję zastosować to do basenu. Nagrzać popływać godzinkę a potem ...w podłogówkę 🙂

9 minut temu, expert napisał:

Proponuję zastosować to do basenu. Nagrzać popływać godzinkę a potem ...w podłogówkę 🙂

Mam od 7 lat taki basen na oku w domeczku kociołek gazowy 50KW, kto by się tam w ekologię szczypał przy kupnie....

 

p.s. basen to pożeracz energii zarządzałem takimi obiektami, jeden kryty miał 760m3 a drugi otwarty 1600m3

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Dlatego napisalem ze nie rozumiem co tam robi podlaczenie do podlogowki. Woda odpadowa powinna poprostu podgrzewac wode zimna ktora ma trafiac do buforu ciepla. Dzieki temu do bufora trafia woda ktora ma blizej 40c niz 20c i cala filozofia. Dziwne zeby takie proste rzeczy trzeba bylo tlumaczyc.

Podbieranie mrówkom ciepła z gniazd też wchodzi w grę bo to podobna skala efektywności

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

7 minut temu, expert napisał:

Ty tak poważnie? 🙂

Sławku jak bym mógł ale doszliśmy z tym eco do absurdu a tu nam uprawne roślinki fytoftoroza wpieprza i głód nam w Europie lada moment zawita

 

Zobacz dokładnie roślinki czy teraz na wiosnę nie masz żółknących liści, jeśli tak to wyślij próbki do badania nim sucha goła gleba ci zostanie

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

12 godzin temu, expert napisał:

Ty tak poważnie? 🙂

Niektorzy moze poprostu nie potrafia liczyc i moze maja wyksztalcenie humanistyczne bez "wyczucia skali liczb", nie mam pojecia. W kazdym badz razie obecnie nawet nie trzeba liczyc i mozna zapytac chatgpt takze wyksztalcenie humanistyczne i braki w matematyce nie sa jakos usprawiedliwione.

Podgrzanie 100L wody o 20 stopni grzalka elektryczna to okolo 2,5kWh, takze dosc latwo oszacowac ile takie rozwiazanie moze dac/zaoszczedzic energii przy efektywnosci powiedzmy zeby tylko 80%. Jezeli w domu mieszka z 4 osoby to zuzycie dzienne potrafi byc w okolicy 500L cieplej wody (chociaz to ciezko oszacowac, bo jak ktos sie kompie w wannie lub bierze dlugi prysznic 2x dziennie to wyjdzie szybko z 1000L) co przeklada sie na zysk 10kWh/dzien, 300kWh/miesiac i 3650kWh/rok. To tak w kwestii tego czy to duzo, czy malo. Wiadomo ze to szacunki, ale daje pojecie o skali.

7 minut temu, piter z napisał:

Niektorzy moze poprostu nie potrafia liczyc i moze maja wyksztalcenie humanistyczne bez "wyczucia skali liczb", nie mam pojecia. W kazdym badz razie obecnie nawet nie trzeba liczyc i mozna zapytac chatgpt takze wyksztalcenie humanistyczne i braki w matematyce nie sa jakos usprawiedliwione.

Podgrzanie 100L wody o 20 stopni grzalka elektryczna to okolo 2,5kWh, takze dosc latwo oszacowac ile takie rozwiazanie moze dac/zaoszczedzic energii przy efektywnosci powiedzmy zeby tylko 80%. Jezeli w domu mieszka z 4 osoby to zuzycie dzienne potrafi byc w okolicy 500L cieplej wody (chociaz to ciezko oszacowac, bo jak ktos sie kompie w wannie lub bierze dlugi prysznic 2x dziennie to wyjdzie szybko z 1000L) co przeklada sie na zysk 10kWh/dzien, 300kWh/miesiac i 3650kWh/rok. To tak w kwestii tego czy to duzo, czy malo. Wiadomo ze to szacunki, ale daje pojecie o skali.

Ty to tak na poważnie?

Ten pomysł dobrze tylko działa w momencie spuszczonej pierwszej zużytej w wannie ciepłej wodzie!
 

Patrzyłeś w ogóle jaki syf w postaci grubego osadu jest uzbierany poniżej w rurach, zużyte mydła, brud, ludzki zmyty naskórek, włosy!
 

Myśl w końcu bo można znając liczenie liczyć bzdury i... mieć dobre wyniki bzdur

Ten gruby brud- szlam osadzający się na "twoich" rurkach wężownicy jest świetnym izolatorem ciepła i po jakimś czasie ta "twoja" polecana  wydumana instalacja spada ze sprawnością odzyskiwania ciepła do paru procent!
 

Będąc "eko" żeby to usunąć trzeba instalację rozebrać i wyczyścić mocno agresywnymi chemicznie środkami zanieczyszczając środowisko...

Kto to będzie robił, czy  są już takie firmy i jaki będzie koszt czyszczenia i dojazdu i jak się to zbilansuje wtedy! wyjdziesz z tą oszczędnością chociaż na zero?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W dniu 29.04.2025 o 20:31, Zbig napisał:

A u mnie pół średniej.  Ale nie rachunek miesięczny, tylko roczny.

Ma tak samo ale przy gazie i ogrzewaniu podłogowym w całym domu.

W dniu 29.04.2025 o 11:38, piter z napisał:

Jak mozna wogole cokolwiek podawac nie znajac powierzchni, kubatury, ksztaltu i zaizolowania budynku?.

wszystko można podać, przy ogólnych zasadach dane nie mają żadnego znaczenia tak samo jak pisanie głupot.

No ale skoro nic nie można i nic nie wiesz to po jakiego grzyba filozofujesz ? Negujesz albo polecasz konkretnej rozwiązania i systemy, dlaczego skoro NIE MASZ DANYCH ??

W dniu 29.04.2025 o 12:41, ASURA napisał:

Wcześniejszym tekstem zaprzeczasz sam sobie... 

dokładnie.

W dniu 29.04.2025 o 13:13, mariusz05 napisał:

Mylisz pojęcia. Tak na szybko  co to jest czujnik pogodówka -

przeszkadzacz który należy wywalić, mieszkasz na dworze czy w domu?  ważny jest target pomieszczenia czy pogody ?

to było fajne 20 lat temu jak nie było nic innego.

W dniu 30.04.2025 o 12:35, piter z napisał:

Dzieki temu do bufora trafia woda ktora ma blizej 40c niz 20c i cala filozofia. Dziwne zeby takie proste rzeczy trzeba bylo tlumaczyc.

ile ? przy normalnym prysznicu wątpię byś pobił chociaż o 1 st, przy myciu rąk temperatury masz często niższe. Pomijam już fakt że często CUW oscyluje w okolicach 40 st.

Uratować może Cie jedynie zmywarka.. ale tu wody odpadowej masz bardzo mało więc życzę powodzenia.

11 godzin temu, piter z napisał:

Jezeli w domu mieszka z 4 osoby to zuzycie dzienne potrafi byc w okolicy 500L cieplej wody

😅 ile ??!! ???

Ty się chłopie już lepiej nie odzywaj bo nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

3 minuty temu, mariusz05 napisał:

Ma tak samo ale przy gazie i ogrzewaniu podłogowym w całym domu.

u mnie jakieś  300 zł rocznie... przebijecie ?

11 godzin temu, ASURA napisał:

Będąc "eko"

nie zużywam 1000 litrów wody dżinnie...

Edytowane przez fetek
2 minuty temu, fetek napisał:

przeszkadzacz który należy wywalić, mieszkasz na dworze czy w domu?  ważny jest target pomieszczenia czy pogody ?

to było fajne 20 lat temu jak nie było nic innego.

Dla mojego domu to dobre rozwiązanie  i z ogrzewanie podłogowym i piecem gazowym spisuje sie bardzo dobrze. Jak jest +10  na zewnątrz to lepiej jak piec będzie grzał z mniejszą temperaturą niż jak jest  -20 i grzeje z większą. Na tym polega krzywa grzewcza i zastosowanie czujnika pogodowego. Przetestowane przez 11 lat. Przy grzaniu piecem węglowym  zastosowanie czujnika pogodowego może mieć mniejszy sens.

W dniu 29.04.2025 o 11:27, mariusz05 napisał:

Po za tym kluczem do sukcesu jest podłogówka i jej automatyka" akurat  w przypadku podłogówki wodnej i gazu przekombinowanie jest niewskazane duża bezwładność podłogówki powoduje problemy ze sterowaniem czego efektem są wyższe koszty ogrzewania. Wystarczy po jednym termostacie (może być z systemem "Pi") na kondygnacje  który załącza pompę od danego piętra i piec ,plus czujnik temperatury zewnętrznej podłączony do źródła ciepła (pieca) tzn. pogodówka który nie dopuszcza do dużych wahań temperatury w domu.

brednie, gaz / PC to źródła z bardzo dobra modulacją i elektroniką umiejącą przeliczyć dostarczenie mocy. Termostaty są w 100% zbędne, tak samo jak stacje pogodowe. 

 

2 minuty temu, mariusz05 napisał:

Dla mojego domu to dobre rozwiązanie  i z ogrzewanie podłogowym i piecem gazowym spisuje sie bardzo dobrze. Jak jest +10  na zewnątrz to lepiej jak piec będzie grzał z mniejszą temperaturą niż jak jest  -20 i grzeje z większą. Na tym polega krzywa grzewcza i zastosowanie czujnika pogodowego. Przetestowane przez 11 lat. Przy grzaniu piecem węglowym  zastosowanie czujnika pogodowego może mieć mniejszy sens.

fan krzywych i stacji pogodnych 👍

Czyli jak mam dzień i np -5 stop to dostaje mniej energii a w nocy gdy mam -20 dostaje więcej energii mimo że jej nie potrzebuje bo wszyscy śpią.

Mnie nie interesuje tempera na zewnątrz bo siedzę w domu, jeśli mam target 20 stopni w danym pomieszczeniu to automatyka przy podgłówce jest w stanie utrzymać cały czas 20 stopni, nie 19, nie 21 choć histereza zalecana.

Mając jeden czujnik system nie zbierze informacji o pomieszczeniu, nie będzie w stanie go kontrować, nie będzie w stanie przeliczyć zapotrzebowania na energię. Nie będziesz w stanie oszczędzać na pomieszczeniach mniej użytkowych, harmonogramach itd. 

 

 

 

Edytowane przez fetek
Teraz, fetek napisał:

brednie, gaz / PC to źródła z bardzo dobra modulacją i elektroniką umiejącą przeliczyć dostarczenie mocy. Termostaty są w 100% zbędne, tak samo jak stacje pogodowe. 

 

Jakie brednie sam ustawiałem sobie w menu serwisowym poziomy ,mocy , czasy załączenia palnika , temp. min/max pracy i kupę innych parametrów pieca. Żeby przeliczyć modulacje to najpierw musi dostać dane z czujników jak masz tylko ten w piecu to pompa pieca musi działać 24h/dobę co generuje duże rachunki za prąd i nie jest beznaczenia dla trwałości pieca. Jakbym słuchał doradców i nie weryfikował tego co twierdzą to zapewne niemiałbym tak niskich rachunków za gaz. Po za tym nie pisze o żadnych stacjach pogodowych tylko o czujniku na zewnątrz podłączonym do pieca !!.Termostat mam po to że jak ustawiam 22.5stopnia to mam tyle +-0.5 stopnia.

16 minut temu, fetek napisał:

Mając jeden czujnik system nie zbierze informacji o pomieszczeniu, nie będzie w stanie go kontrować, nie będzie w stanie przeliczyć zapotrzebowania na energię. Nie będziesz w stanie oszczędzać na pomieszczeniach mniej użytkowych, harmonogramach itd. 

Nie jeden tylko co najmniej kilka ,temp zewnętrznej dla krzywej grzewczej, drugi temperatury zasilania ,następny temp. powrotu, czujnik jonizacji który określa w przybliżeniu moc pieca i stan zapłonu mieszanki gazowej ,regulator obrotów wentylatora dostarczającego mieszankę gazowo/powietrzną do palnika, plus zabezpieczenia pieca przed stanami nieustalonymi i awariami. Do pomieszczeń mniej użytkowych mam ustawiony mniejszy przepływ na rotametrach -prostota najlepsza. Harmonogramy przy podłogówce wodnej to nieporozumienie , bezwładność podłogi jest tak duża że niema to sensu ekonomicznego.

41 minut temu, mariusz05 napisał:

w piecu to pompa pieca musi działać 24h/dobę co generuje duże rachunki za prąd

Pompy moc dobierają dynamicznie względem programu (przepływ / ciśnienie) i nawet dość mocne w szczycie biorą 20W, bez żadnej dodatkowej automatyki potrafią się dotować do ilości otwartych stref.

Tak masz racje, jeden, nawet dwa czujniki to zdecydowanie za mało. Nie zoptymalizujesz jednocześnie kuchni, sypialni i łazienki i kilku kondygnacji budynku.

41 minut temu, mariusz05 napisał:

Termostat mam po to że jak ustawiam 22.5stopnia to mam tyle +-0.5

A ja chce mieć w łazience 22 w godzinach wieczornych 24, salonie 21, sypialni 18, kuchni 22, gabinet gdy mnie nie ma 18 gdy jestem 21. 

I zaraz mi powiesz że piec Ci policzy ile musi dostarczyć ciepła i w jakim trybie by w łazience w ciągu ~15 minut podnieść mi temperaturę o 2 st.

i to na jednym czujniku...

Żebyś mnie nie rozumiał, nikt nie napisał że bez tego będzie źle albo drogo. Po prostu będzie efektywniej, po za tym im starszy i bardziej zróżnicowany energetycznie dom tym większe korzyści uzyskamy. Ja mam bardzo złe zdanie o logice nowszych piecy gazowych i PC, nawet stare PID;y sobie lepiej radziły a niczego człowiek nie musiał ustawiać.

Edytowane przez fetek

Tylko ja o piecu gazowym a ty mi wyskakujesz z PC. Liczyłem kiedyś zużycie i wychodziło mi 46kW/mrocznie w projekcie miałem 120kW.Czyli chyba nie jest tak źle.

Teraz, mariusz05 napisał:

Tylko ja o piecu gazowym a ty mi wyskakujesz z PC. Liczyłem kiedyś zużycie i wychodziło mi 46kW/mrocznie w projekcie miałem 120kW.Czyli chyba nie jest tak źle.

bez znaczenia, gaz też się dobrze moduluje a piece od kilku lat wszystko umieją przeliczyć.

Każde pomieszczenie ma inne zapotrzebowanie na energię.

Godzinę temu, fetek napisał:

bez znaczenia, gaz też się dobrze moduluje a piece od kilku lat wszystko umieją przeliczyć.

Każde pomieszczenie ma inne zapotrzebowanie na energię.

Jak przekombinujesz to pomimo wydania dużej sumy efekt będzie odwrotny od zamierzonego. U mnie wszystko działa zgodnie z założeniami to nie przewiduje na razie nic zmieniać .Lepsze jest wrogiem dobrego.

2 godziny temu, mariusz05 napisał:

Ma tak samo ale przy gazie i ogrzewaniu podłogowym w całym domu.

Żeby mieć "tak samo", musiał byś mieć taki sam dom, tak samo usytuowany, z tymi samymi mieszkańcami.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.