Skocz do zawartości
IGNORED

Warsztat elektronika


Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, tdrozd napisał:

Tylko czy je da się zsynchronizować?znaczy puścić z dwóch to samo U i I?

Zasilacze można łączyć szeregowo lub równolegle. Korady mają włącznik wyjścia, więc da się włączyć jednocześnie przyciskami. Są tanie, ale przyzwoicie wykonane i trzymają parametry. Dlaczego dwa oddzielne. W razie awarii masz do dyspozycji drugi, z kombajnami zostajesz bez zasilacza i wychodzi to też taniej. Mam KA3005D, dla mnie czytelniejszy, niż nowsze KA3005DS. KA3005P i KA3005PS mają dodatkowo sterowanie z komputera. 

18 minut temu, tdrozd napisał:

Tylko czy je da się zsynchronizować?znaczy puścić z dwóch to samo U i I?

a jak laczysz dwie baterie w szereg lub rownolegle to tez je musisz synchronizowac?

jak polaczysz np szeregowo dwa zasilacze i mase chwycisz na srodku bedziesz mial np na koncowce mocy -40.1V / 0 / 40.2V (bo np dokladniej nie wyregulujesz) to i tak dla koncowki nie ma to znaczenia

39 minut temu, tdrozd napisał:

Tylko czy je da się zsynchronizować?znaczy puścić z dwóch to samo U i I?

Taki GW Instek GPD-3303S ma dokładność napięcia na poziomie 0,5mV, więc ustawiasz i jest. 😉

24 minuty temu, Muzg napisał:

Taki GW Instek GPD-3303S ma dokładność napięcia na poziomie 0,5mV, więc ustawiasz i jest. 😉

Tylko kosztuje 3 koła, a dwa Korady 8 stówek. Jeśli cena nie gra roli ... 

1 godzinę temu, BB84 napisał:

Tylko kosztuje 3 koła, a dwa Korady 8 stówek. Jeśli cena nie gra roli ... 

Na ebayu kupiłem używany za 1000 zł, często można je znaleźć w tej cenie.

Korad robi bardzo przyzwoite zasilacze, sam mocno nad nim się zastanawiałem. 

Edytowane przez protagoras
7 godzin temu, BB84 napisał:

Tylko kosztuje 3 koła, a dwa Korady 8 stówek. Jeśli cena nie gra roli ... 

Też używam dwóch koradow do odpalania wzmacniaczy, czy gdzie tam potrzebuję symetrycznego zasilania z ograniczeniem prądowym. Są w pyte. Szczególnie stosunek jakości do ceny. Trochę głośne wentylatory mają, mi to nie przeszkadza…

Warto było poświęcić 15 minut dla bezpieczeństwa. Tylko znajdź gdzieś żarówkę 200W do kompletu ...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przy okazji udało mi się zaobserwować wspomniany efekt "migacza", gdy przetwornica nie może "wstać". Żarówka 100W i zasilacz ATX Codegen 350W obciążony rezystorem 10W na linii 5V. Bez włączania standby (nieobciążony) uruchamia się poprawnie (rozbłysk i przygaszenie żarówki). 

A co z sygnałem Power on i power good? 

Chodziło mi o to, że jeśli powyższe sygnały sa OK to lipny jest to zasilacz jak nie wstaje przy 10W mając 350...

Co niby ma wnieść tu żarówka o większej mocy?

 

Nie powiem Ci co z tymi sygnałami, bo mam go w formie "zasilacza warsztatowego" z wyprowadzonymi bananami i przełącznikiem standby, a nie chcę szukać ich teraz w środku. Pamiętam tylko, że obciążałem go rezystorami 2x5W na linii 5V, żeby napięcia były stabilne. Codegeny nie cieszyły się dobrą opinią, najtańsza chińszczyzna, ale zabezpieczenia miały przyzwoite, nieraz udało mi się zewrzeć wyjścia i nadal żyje. Trzeba dołożyć żarówkę jak na filmie. Gdybym znalazł sensowną obudowę (może korytko kablowe) zamontowałbym z 5 opraw E27 z przełącznikami i byłby wypas.

 

Godzinę temu, Daniel_68412 napisał:

tez nie raz nie dwa mialem tak ze na zarowce mi nie startowal zasilacz atx od kompa

Mam wszystko pochowane ze względu na remont warsztatu (będzie świetny 🙂). 

Ale zobaczę albowiem zapomniałem, że mam na ATX zrobiony zasilacz warsztatowy. Nawet fotę zaraz pstryknę...

 

Oto on:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Macie rację. Po podłączeniu do sieci rozbłyska żarówka i gaśnie. Ten pstryczek na dole po prawej to właśnie "Power on".  Robi rozruch ale gaśnie. Prawdopodobnie uznaje sieć za "małosztywną". Nie mam innego wytłumaczenia. Ale pamiętam, że od początku były z nim jakieś problemy. 

A może chcecie pogadać o tym zasilaczu. Ma kilka ciekawych rozwiązań. Jest upchany elektroniką 😉.

Np. skąd tam 24V i ponad 25V ustawione na zasilaczu regulowanym (prawo-góra)...?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Grzegorz7

Wal śmiało, informacji nigdy zbyt wiele, a każdy, nawet banalny temat ciekawy. Pewnie zastosowałeś przetwornicę step up ?

Mnie interesują jeszcze kabelki zasilające/pomiarowe diy, jakich używacie gniazd bananowych i końcówek, bo w zalewie chińszczyzny czasem można znaleźć coś taniego i dobrego. Widziałem patent z obustronnymi bananami i końcówkami z gniazdem pod to, eliminuje to kilometry kabli. Widziałem też wtyki, do których można podpinać kolejne, chyba na amazonie, ale nie widzę u nas na allegro.

61KOWeoyS7L._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Step Up to to napięcie 24V na panelu głównym (dolnym). Ma wspólną masę z pozostałymi (nizej) zaciskami.

Panel górny ma max. napiecie 50V a zasilany jest z przetwornicy wolnobieżnej. Jest izolowana galwanicznie od reszty. 

 

14 minut temu, BB84 napisał:

Mnie interesują jeszcze kabelki zasilające/pomiarowe diy

Te chińskie sa w 80% bardzo złej jakości. W tym wątku w ramach zabaw z kamerą termowizyjną pokazywałem jak nagrzewają się wtyczki w tych kablach. Jak to się rozbierze to do wtyku drut jest co najwyżej zagnieciony zgrzaną do trzpienia "banana" blaszką. Jak bedę miał czas to mogę to pokazać. Styk jest tak podły a przede wszystkim niestabilny, że tam właśnie przegrzewa się. Zresztą nie tylko miejsce zaciśnięcia plecionki, sam przewód z reguły ma za mały przekrój i również się grzeje. 

Są również przyzwoite kabelki przejściowe. Po wszystkim pokażę je.

Natomiast najlepsze "nieprzejściowe" zrobiłem sam. Są zrobione z przewodu o odpowiednim przekroju i giętkiej otulinie, solidnie zalutowane we wtyki bananowe. Sa nie do pobicia. 

Mała modyfikacja "rozładowywacza kondensatorów", dodany wskaźnik LED. Działa od około 2V niezależnie od biegunowości sond. Dla dużych pojemności przydatna rzecz. Przy jakim napięciu można bezpiecznie mierzyć multimetrem pojemność ? czekałem zawsze, aż spadnie do 0V.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chinczycy robią różne dziwne rzeczy np. nie uziemiają grotów lutownic. 

Dla 220uf/450V leci przez te 1.2k około 200W. Rezystor 47k dla LEDa przy tym napięciu powinien mieć niecałe 5W. Oczywiście mowa o ułamku sekundy, więc powinno wystarczyć. 

2 godziny temu, BB84 napisał:

Mała modyfikacja "rozładowywacza kondensatorów", dodany wskaźnik LED.

Za ok 16 zł można na Ali zakupić coś takiego - do 380V


Mozna też pobawić się w DIY i zrobić to:


lub kupić podobnego gotowca za ok. 60 zł na Ali.
 

Trochę przekombinowane ;) 

Odnośnie bananów znalazłem chyba dość sensowne wtyki Hirschmann buela 30 w okolicach 5 PLN, są lutowane i mają otwór poprzeczny do wpięcia kolejnego banana. Do tego przewód Olflex Heat 180 SiF 2.5mm2, ale podobno niezbyt elastyczny. Widzę też różne końcówki firmy Amass, chociaż nie wyglądają zachęcająco. 

tme_new.png&wat_scale=100p&ci_sign=cdcb6

Edytowane przez BB84

Takich powyżej również używam. Są OK.

Co do przewodów to elastyczne są tzw. silikonowe. Można tu znaleźć również o grubych linkach. Linka oczywiście skręcona z cieńszych drucików. Robi to berdzo dobre wrażenie.

Edytowane przez Grzegorz7
W dniu 9.07.2024 o 09:28, tdrozd napisał:

Czy ktoś ma używał ,opinie ?Zasilacz rigol 832?

Ja posiadam Rigola DP832, moja wersja jest bez "A". Aczkolwiek to "A" to jest upgrade software-owy więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby to zrobić.

Powoli porządkuję warsztat.

To mój zwieracz uniwersalny (rozładowywacz):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rezystor jakiś MŁT 1W 780omów.

Tym przyrządem rozładowuję wszystko od 350V 1000uF w dół... Acz na dole rzeczywiście przydałby się mniejszy rezystor albo rozwiązanie ze stałym prądem rozładowania na MOSFEcie. Jakbym już tak kombinował to dorobiłbym mały woltomierz  (coś chińskiego za 20zł) albo chociaż wskaźnik na 5 ledów (<5V, 5-15V, 15-60V, 60-300V, >300V) na jednym scalaku od skali sygnału. Chłopaki z filmików wyżej kombinują a nie wpadli na coś tak oczywistego przydatnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 10.07.2024 o 19:22, BB84 napisał:

Wal śmiało, informacji nigdy zbyt wiele, a każdy, nawet banalny temat ciekawy. Pewnie zastosowałeś przetwornicę step up ?

Mnie interesują jeszcze kabelki zasilające/pomiarowe diy, jakich używacie gniazd bananowych i końcówek, bo w zalewie chińszczyzny czasem można znaleźć coś taniego i dobrego. Widziałem patent z obustronnymi bananami i końcówkami z gniazdem pod to, eliminuje to kilometry kabli. Widziałem też wtyki, do których można podpinać kolejne, chyba na amazonie, ale nie widzę u nas na allegro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Polecam przeglądnąć ofertę Staubli i Schutzinger.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Muzg

Przy 22000uF 1W 780R powinien po kilku sekundach odparować. Mi tam LED wystarczy, widzę kiedy jest 2-3V i czekam jeszcze chwilę.

U mnie też reorganizacja i porządki. Doszły listwy magnetyczne, nie wszystko powiesiłem. Na pęsety, pisadła, pędzle/szczotki dojdzie jakiś organizer na blat. 

Ciekawi mnie jakich końcówek używacie do zasilacza i miernika i czy w systemie izolowanym (jak w mierniku), bo kable, które przyszły z zasilaczami to tragedia. Wolałbym kable banan-banan i odpowiednie końcówki, na pewno jakieś krokodylki typu Amass 27.258.2 na banan 4mm 15A 12mm rozwarcie ? i może chwytaki pomiarowe 20.135.1 10A też na 4mm ? do multimetru to samo na 2mm ? 

Krokodylek-pomiarowy-na-gniazdo-banan-4m

CHWYTAK-POMIAROWY-HACZYK-L-55mm-__AMASS_ 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.