Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  351 członków

Sonus Faber Klub
IGNORED

Sonus Faber CLUB


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

modyfikowsne scan speaki

 

Z tą modyfikacją to bywa różnie .

Przeważnie jest to slogan reklamowy anty DIY-owy.

Podobnie jest z picowaniem słownictwa gdzie to

głośnik wysokotonowy 28 mm nagle urasta do rozmiaru 29 mm .........np. Xavian.

A wytłumaczenie jest proste - w inny sposób został zmierzony w firmie Xavian.

Edytowane przez Firewall 1

Z tą modyfikacją to bywa różnie .

Przeważnie jest to slogan reklamowy anty DIY-owy.

Podobnie jest z picowaniem słownictwa gdzie to

głośnik wysokotonowy 28 mm nagle urasta do rozmiaru 29 mm .........np. Xavian.

A wytłumaczenie jest proste - w inny sposób został zmierzony w firmie Xavian.

 

Kolega pisze dla samego pisania? ...co ma wspólnego Sonus Faber z Xavianem??? Co ma oznaczać takie zestawienie dwóch różnych firm?

 

Napisz Kolego o swoich odkryciach w klubie Xaviana, może tam to kogoś zainteresuje.

 

Jeśli masz dowody na to że Sonus Faber oszukuje na pomiarach czy na czymś tam innym to dawaj konkretne przykłady a nie sugeruj coś tam pośrednio i niby tylko tak przypadkiem

 

A w temacie SF należy napisać, że modyfikacja woofera SF Auditor M była jak najbardziej poważna. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia.

 

Fabryczny model

 

15w-4531g00.gif

 

Model na zamówienie SF

 

5(28).jpg

 

Kisiel dobrze to opisał w recenzji kolumn.

 

Nisko-średniotonowy to Scan-Speak, o którym można najogólniej powiedzieć, że to "piętnastka" z serii Revelator. Nie jest to jeden ze standardowych typów dostępnych w ogólnej sprzedaży, ale "Sonus Faber Exclusive". Różnicę względem wersji standardowych widać w profilu membrany - nie ma ona charakterystycznych dla Revelatorów nacięć, a część centralna nie jest wypukła, lecz wklęsła. Materiałem membrany jest celuloza z domieszką włókien drzewnych.

Czym róznią się monitorki Elipsa od "zwykłej" cremony auditor? Czy sa to tylko tyły do kina domowego czy "pełnowartościowe" kolumny?

 

Auditor Elipsa to kolumny do postawienia na półce w biblioteczce...lub w gabinecie prawnika, prezesa czy innego człowieka z kasa;)

 

One nie wymagają zastosowania podstawek tak jak tego wymagają Auditor M.

 

Kosztowały tak samo jak Auditory ale sprzedawały sie dużo dużo gorzej bo były swojego rodzaju dziwactwem SF. Pięknym bibelotem.

 

Oczywiście mogą funkcjonować jako tył do kina domowego. Mają slabszy zakres zejścia na niskich tonach w porównaniu do Auditor M ale w kinie domowym przy tyłach to raczej nie ma znaczenia.

Dzięki za informację. No to nie dla mnie...

 

A czego szukasz i do czego?;-) Cremona Auditor M to porządny monitor jeśli lubisz ładną i naturalną średnicę oraz mają porządny bas jak na tak małe monitory z 15 cm wooferem. Dobre do 15-20m2...

A czego szukasz i do czego?;-) Cremona Auditor M to porządny monitor jeśli lubisz ładną i naturalną średnicę oraz mają porządny bas jak na tak małe monitory z 15 cm wooferem. Dobre do 15-20m2...

 

 

Kolumny Sonus Faber rozważam jako jedną z opcji do monobloków Unisona.

Kolumny Sonus Faber rozważam jako jedną z opcji do monobloków Unisona.

 

A jaką moca dysponują owe monobloki? Kiedyś Cremona Auditor była często zestawiana z wzmakami firmy PATHOS. Podobno bywała między nimi synergia...może więc i z Unisonem będzie?

A jaką moca dysponują owe monobloki? Kiedyś Cremona Auditor była często zestawiana z wzmakami firmy PATHOS. Podobno bywała między nimi synergia...może więc i z Unisonem będzie?

 

Dużo to tej mocy nie ma bo 24 waty. ale za to klasa A SET no i monobloki. A ile maja te patosy?

Dużo to tej mocy nie ma bo 24 waty. ale za to klasa A SET no i monobloki. A ile maja te patosy?

 

No to spokojnie napędzą wiele Sonusów jeśli masz 24 waty z klasy A. To musi zagrać;-)

Kisiel dobrze to opisał w recenzji kolumn.

 

Nisko-średniotonowy to Scan-Speak, o którym można najogólniej powiedzieć, że to "piętnastka" z serii Revelator. Nie jest to jeden ze standardowych typów dostępnych w ogólnej sprzedaży, ale "Sonus Faber Exclusive". Różnicę względem wersji standardowych widać w profilu membrany - nie ma ona charakterystycznych dla Revelatorów nacięć, a część centralna nie jest wypukła, lecz wklęsła. Materiałem membrany jest celuloza z domieszką włókien drzewnych.

 

Faktycznie większość modyfikacji głośników jest symboliczna lub nieznacznie różnią się od fabrycznie sprzedawanych głośników ,czasem są to zmiany rezystancji cewki drgającej po to aby prostym sposobem nie można było skopiować kolumn,np .ProAc Responnse 3,8 miał zmieniona impednację z 8 na 12 ohm dla głośnika ScanSpeak 18W8535 .Dali Evidence 470 także z 8 na 9 Ohm dla VIFA M18WH 08-08 ,reszta była ta sama .

Sonus Faber Amati I generacji miał 4 ohmową impednację i zamiast nakładki z celulozy stożek aluminium ale zbudowany na klasycznym 18W8545 węglowcu.

 

Inaczej sprawa wygląda z Auditor M -ten midwoofer zrobiony jest naprawdę bardzo dobrze .Nadany symbol 15W4539 G01- czyli impedancja 4 ohm ,karkas z włókna szklanego nieprzewodzącego pradów wirowym ,ma większą bezwładność od aluminium (oznaczenie G akutat standard tez ma taki karkas in plus ) i dopisek 01 oznacza w scanspeaku celulozę z domieszkami włókien drzewnych ,czyli do sztywnej twardej membrany dodano włókna drzewne i tutaj zdecydowanie korzysta na tym średnica pasma ,mamy większe tłumienie w membranie ,relatywnie niską masę układu drgającego ,większe tłumienie ,mniejsza sztywność ale w centrum znajduje się wklęsła nakładka usztywniająca połączenie cewka -membrana .Relatywnie duża cewka w stosunku do wielkości membrany 38mm nie powoduje wyginania membrany . Dziś włókna drzewne są coraz częściej widoczne w głośnikach celulozowych to bardzo dobry kompromis szybkości basu do naturalnej soczystej średnicy .Mamy trochę głośników protoptypowych ze scanspeaka ,na dzień dzisiejszy to dobry dostawca głośników specjalnych . W Auditor M mamy jeden polski akcent ,należy się tym pochwalić ,mianowicie cewka w zwrotnicy w zakresie mid-bas rdzeń +dyski pochodzi z Jantzena a dla Jantzena całą produkcję wykonuje nasz Polink ze Świebodzina ,poniekąd rodzinnie skojarzony z Duńczykami. W zał. zdjęcia z magazynu AUDIO .

post-15230-0-17191200-1423899879_thumb.jpg

post-15230-0-64937100-1423900143_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz

Faktycznie większość modyfikacji głośników jest symboliczna lub nieznacznie różnią się od fabrycznie sprzedawanych głośników ,czasem są to zmiany rezystancji cewki drgającej po to aby prostym sposobem nie można było skopiować kolumn,np .ProAc Responnse 3,8 miał zmieniona impednację z 8 na 12 ohm dla głośnika ScanSpeak 18W8535 .Dali Evidence 470 także z 8 na 9 Ohm dla VIFA M18WH 08-08 ,reszta była ta sama .

Sonus Faber Amati I generacji miał 4 ohmową impednację i zamiast nakładki z celulozy stożek aluminium ale zbudowany na klasycznym 18W8545 węglowcu.

 

Inaczej sprawa wygląda z Auditor M -ten midwoofer zrobiony jest naprawdę bardzo dobrze .Nadany symbol 15W4539 G01- czyli impedancja 4 ohm ,karkas z włókna szklanego nieprzewodzącego pradów wirowym ,ma większą bezwładność od aluminium (oznaczenie G akutat standard tez ma taki karkas in plus ) i dopisek 01 oznacza w scanspeaku celulozę z domieszkami włókien drzewnych ,czyli do sztywnej twardej membrany dodano włókna drzewne i tutaj zdecydowanie korzysta na tym średnica pasma ,mamy większe tłumienie w membranie ,relatywnie niską masę układu drgającego ,większe tłumienie ,mniejsza sztywność ale w centrum znajduje się wklęsła nakładka usztywniająca połączenie cewka -membrana .Relatywnie duża cewka w stosunku do wielkości membrany 38mm nie powoduje wyginania membrany . Dziś włókna drzewne są coraz częściej widoczne w głośnikach celulozowych to bardzo dobry kompromis szybkości basu do naturalnej soczystej średnicy .Mamy trochę głośników protoptypowych ze scanspeaka ,na dzień dzisiejszy to dobry dostawca głośników specjalnych . W Auditor M mamy jeden polski akcent ,należy się tym pochwalić ,mianowicie cewka w zwrotnicy w zakresie mid-bas rdzeń +dyski pochodzi z Jantzena a dla Jantzena całą produkcję wykonuje nasz Polink ze Świebodzina ,poniekąd rodzinnie skojarzony z Duńczykami. W zał. zdjęcia z magazynu AUDIO .

 

Dzięki wielkie za interesujący i merytoryczny opis. Oby takich jak najwięcej pojawiało się na tym forum i w tym wątku.

 

Co możesz więcej powiedzieć o tweeterze i zwrotnicy Auditora M? Gdybyś to Ty wybierał oba te elementy to jakich komponentów byś użył? Rozumiem, że ten opisany przez Ciebie woofer chętnie byś pozostawił bez zmian w tej kolumnie? Jest wystarczająco dobry;-)?

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Kolega pisze dla samego pisania?

 

Wiem że się różnimy w opiniach ale zawsze jestem zdania że trzeba stawiać sprawę jasno przykro mi że w Twoim klubie też są "kwiatki"...a ten post jest nie w związku z SF ale wiele wskazuje celowy ślinotok i mijanie się z prawdą producentów kolumn...Każdy wnioski niech wyciągnie sam ...

 

Iceman007

 

Użytkownicy

780 postów

Rejestracja: 13.07.2009

Napisano 07.01.2015 - 15:30

Jako ciekawostkę podam, że głośniki z Sounddeco Alpha F2 to te same które Wilson Audio używa w modelu Sophia 3 i droższych. Teraz już wiem czemu F2 mają tak doskonałą średnicę a przy okazji też bas. Wilson napisał o tym głośniku tak:

 

Własnej konstrukcji głośnik średniotonowy Wilsona, który dokonał transformacji brzmienia zestawów Alexandria X2 Series 2 i został w konsekwencji zastosowany w zestawach MAXX i Sasha, w uproszczonej postaci, znalazł swe miejsce również w modelu Sophia. Żaden inny głośnik nie wnósł większego wkładu w dokładność barwy i piękno brzmienia zestawów Wilson Audio.

 

Wilson trochę przesadził, że to głośnik robiony pod niego co widać poniżej.

 

Polecam zobaczyć drugi wpis pod linkiem:

 

http://www.audiostereo.pl/elberoths-audio-nirvana_32698.html/page__st__8040

No to spokojnie napędzą wiele Sonusów jeśli masz 24 waty z klasy A. To musi zagrać;-)

 

Też odniosłem takie wrażenie po bardzo króciutkim odsłuchu Auditorów. Wyszło trochę śmiesznie bo okazało się że jeden głosnik średnio-niskotonowy był zepsuty i zamiast tego tak an otarcie łez posłuchałem sobie tylko czterech innych monitorów znanych i cenionych marek w podobnej cenie( nie napiszę jakich żeby nie wszczynać awantur bo to była kwestia współpracy z moim wzmacniaczem a nie jakości tych kolumn) to zarówno w na mnie jak i na moim koledze ta jedna Cremona zrobiła lepsze wrażenie niż tamte w parach...

Ale niedawno próbowałem umówić się na odsłuch Guarneri Memento ale pan z góry założył ze to nie zagra wiec nie nalegałem

mijanie się z prawdą producentów kolumn...Każdy wnioski niech wyciągnie sam ...

 

Tu się zgodzę, że wielu po prostu kłamie. A wnioski najlepiej wyciągać poprzez wyciągnięcie portfela lub nie zrobienie tego.

Trzeba promować produkty dobrze wykonane i uczciwe firmy. W SF jeśli zdarzają się przekręty to należy je opisywać z całą mocą jeśli tylko o tym wiemy.

 

Też odniosłem takie wrażenie po bardzo króciutkim odsłuchu Auditorów. Wyszło trochę śmiesznie bo okazało się że jeden głosnik średnio-niskotonowy był zepsuty i zamiast tego tak an otarcie łez posłuchałem sobie tylko czterech innych monitorów znanych i cenionych marek w podobnej cenie( nie napiszę jakich żeby nie wszczynać awantur bo to była kwestia współpracy z moim wzmacniaczem a nie jakości tych kolumn) to zarówno w na mnie jak i na moim koledze ta jedna Cremona zrobiła lepsze wrażenie niż tamte w parach...

Ale niedawno próbowałem umówić się na odsłuch Guarneri Memento ale pan z góry założył ze to nie zagra wiec nie nalegałem

 

Ale słuchałeś modelu Auditor M czy Auditor?

 

A gdzie znajdują się te MEMENTO? W jakimś sklepie? Od wielu lat już nie są produkowane...

 

Co do tego Pana to sądzę, że nie chciał abyś przywoził do niego tyle kilogramów sprzętu;-)

Niby czemu Memento nie zagrało by z monosami klasy A? Znane są przypadki gdy te kolumny zasilane były monoblokami Jadisa i dawały sporo radości swoim właścicielom.

Auditor. Z nacinana membraną

 

To było u prywatnego właściciela i już ich nie widzę w ogłoszeniach. Zresztą niedawno widziałem kilka par i Memento i Momage i juz ich nie ma. Ale tez pojawiły sie nowe i tez i Homage i Memento na www.marktplaats.nl

 

Tak ale jakimi monoblokami jadisa?. Najsłabsze jakie widziałem mają 30 wat. Chciał bym uniknąć tego co mam teraz z Dynaudio 25 że jest PRAWIE dobrze

Wiem że się różnimy w opiniach ale zawsze jestem zdania że trzeba stawiać sprawę jasno przykro mi że w Twoim klubie też są "kwiatki"...a ten post jest nie w związku z SF ale wiele wskazuje celowy ślinotok i mijanie się z prawdą producentów kolumn...Każdy wnioski niech wyciągnie sam ...

 

Iceman007

 

Użytkownicy

780 postów

Rejestracja: 13.07.2009

Napisano 07.01.2015 - 15:30

Jako ciekawostkę podam, że głośniki z Sounddeco Alpha F2 to te same które Wilson Audio używa w modelu Sophia 3 i droższych. Teraz już wiem czemu F2 mają tak doskonałą średnicę a przy okazji też bas. Wilson napisał o tym głośniku tak:

 

Własnej konstrukcji głośnik średniotonowy Wilsona, który dokonał transformacji brzmienia zestawów Alexandria X2 Series 2 i został w konsekwencji zastosowany w zestawach MAXX i Sasha, w uproszczonej postaci, znalazł swe miejsce również w modelu Sophia. Żaden inny głośnik nie wnósł większego wkładu w dokładność barwy i piękno brzmienia zestawów Wilson Audio.

 

Wilson trochę przesadził, że to głośnik robiony pod niego co widać poniżej.

 

Polecam zobaczyć drugi wpis pod linkiem:

 

http://www.audiostereo.pl/elberoths-audio-nirvana_32698.html/page__st__8040

 

 

Tego posta wcześniej czytałem. Wygląda to ciut inaczej . Wilson Audio do całej nowej serii Sasha,Sophia i inne wprowadził na średnicy głośnik SB Acoustic ,z zewnątrz przypomina kosz Scanspeaka Discovery ma ten sam wymiar 180mm i ten sam wygląd co może zmylić doskonałego" rozpoznawacza " głośników. Z Tyłu widać żebra znane z modelu SB Acoustic SB17 MF oraz SB17 NRX i ten głośnik jest podawany często jako rozpoznany . A jest tak w rzeczywistości iż membrana to podawany Papyrus z włóknami znany z głośnikami Satorii co widać na zdjęciach ale oprawiony na kosz z serii NRX . Zapewne w ten sposób jest nieco tańszy ,kosz jest i tak bardzo solidny aluminiowy i ma klasyczny układ magnetyczny z pierscieniem ferrytowym w miejsce neodymowego znanego z SATORI. Mamy wszystkie NRX 5 i 6 calowe oraz Satori 6 cala.

 

Dzięki wielkie za interesujący i merytoryczny opis. Oby takich jak najwięcej pojawiało się na tym forum i w tym wątku.

 

Co możesz więcej powiedzieć o tweeterze i zwrotnicy Auditora M? Gdybyś to Ty wybierał oba te elementy to jakich komponentów byś użył? Rozumiem, że ten opisany przez Ciebie woofer chętnie byś pozostawił bez zmian w tej kolumnie? Jest wystarczająco dobry;-)?

 

 

Każdy producent duży czy mały robi ofertę handlową ,a w ofercie Sonus ma tez droższe modele ,zatem nie może dać wszystkiego ,zresztą w aspekcie handlowym wszystkiego się nie da w konkretnym budżecie . Głośnik wysokotonowy to seria Discovery Scanspeaka pierścieniowy ,bliźniaczy z Vifą pierścieniową lecz mimo wygladu tych głośników identycznych to są nieco inne membrany i graja nieco inaczej ,mówię o VIFA XT25BG(podwojny magnes) i Scanspeaka D2604/83300. Uważam że w tej cenie handlowej to dobra oferta doboru podzespołów . Oczywiście oburzą się majsterkowicze mówiąc ,cewka do wymainy na powietrzna i kostki MKT także ,ale podkreśle ze świat specjalnie lepszych podzespołów nie daje ,a najważniejsze są głośniki a tutaj mocnym punktem jest "przebudowany " revelator ,gdzie klasycznemu z nacięciami często zarzucana jest bardziej płaska średnica pasma mimo bardzo dobrego przetwarzania basu .

post-15230-0-68816700-1423919348_thumb.jpg

post-15230-0-98838200-1423919408_thumb.jpg

post-15230-0-95727500-1423920186_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz

Auditor. Z nacinana membraną

 

To było u prywatnego właściciela i już ich nie widzę w ogłoszeniach. Zresztą niedawno widziałem kilka par i Memento i Momage i juz ich nie ma. Ale tez pojawiły sie nowe i tez i Homage i Memento na www.marktplaats.nl

 

Tak ale jakimi monoblokami jadisa?. Najsłabsze jakie widziałem mają 30 wat. Chciał bym uniknąć tego co mam teraz z Dynaudio 25 że jest PRAWIE dobrze

 

Dynaudio 25 to wredne kolumny jesli chodzi o dobór wzmakow. Kilka osób tak długo dobierało ze w końcu zmienili kolumny;) u mnie nawet 400 wat na kanał nie wysterowalo poprawnie 25...poza tym one potrzebują odpowiedniego pokoju i dokładnego ustawienia. Jesli lubisz Dynaudio to spróbuj modelu C1. Dużo łatwiejsze w wysterowaniu i maja fajny dżwiek.

 

Auditory w swojej pierwszej wersji są trudniejsze podobno do napędzenia niz Auditory M ale i tak dużo dużo łatwiejsze niz 25. Pamiętaj ze w 25 masz 20 cm woofer a w Auditorach tylko 15 cm. Wiec sprawa jest jasna:) w Memento tez masz 15 cm. twoje Monobloki powinny ruszyć te membrany jak trzeba...

 

Każdy producent duży czy mały robi ofertę handlową ,a w ofercie Sonus ma tez droższe modele ,zatem nie może dać wszystkiego ,zresztą w aspekcie handlowym wszystkiego się nie da w konkretnym budżecie . Głośnik wysokotonowy to seria Discovery Scanspeaka pierścieniowy ,bliźniaczy z Vifą pierścieniową lecz mimo wygladu tych głośników identycznych to są nieco inne membrany i graja nieco inaczej ,mówię o VIFA XT25BG(podwojny magnes) i Scanspeaka D2604/83300. Uważam że w tej cenie handlowej to dobra oferta doboru podzespołów . Oczywiście oburzą się majsterkowicze mówiąc ,cewka do wymainy na powietrzna i kostki MKT także ,ale podkreśle ze świat specjalnie lepszych podzespołów nie daje ,a najważniejsze są głośniki a tutaj mocnym punktem jest "przebudowany " revelator ,gdzie klasycznemu z nacięciami często zarzucana jest bardziej płaska średnica pasma mimo bardzo dobrego przetwarzania basu .

 

Dzięki. Teraz juz lepiej rozumiem skąd tak dobra średnica;)

 

Czy to prawda ze tweeter Auditor M to tez niestandardowy model bo dodano mu pierścień ferrytowy i ma przez to większa puszkę z tylu? Kisiel pisze ze przetwornik pochodzi od Vify a Ty zrozumiałem ze piszesz iż to Scan Speak?

 

Z góry dziękuje za info.

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Auditory w swojej pierwszej wersji są trudniejsze podobno do napędzenia niz Auditory M ale i tak dużo dużo łatwiejsze niz 25. Pamiętaj ze w 25 masz 20 cm woofer a w Auditorach tylko 15 cm. Wiec sprawa jest jasna:) w Memento tez masz 15 cm. twoje Monobloki powinny ruszyć te membrany jak trzeba...

 

Dodam ze swojej strony że te SF mają więcej witalności niż dynaudio 25 zaznaczając że nie rozważamy soczystości w graniu.

Edytowane przez Firewall 1

Polecam pewne ulepszenie dla posiadaczy SF. Zamiast firmowych krążków pod kolce rekomenduję zastosowanie tych:

 

Mówisz że zadziała z dobrym skutkiem ? U mnie standy stoją bez kolców aby łatwiej można było je przesunąć po dywanie.

Edytowane przez Magnepan

Skala zmian na lepsze jest warta wydanych pieniędzy, szczególnie jeśli uda się je kupić z drugiej ręki.

 

Co się zmienia?

 

Średnica jest jeszcze bardziej naturalna. Każdy dźwięk wydaje się bardziej realistyczny i ma ładne wykończenie. Poprawie ulegają kontury poszczególnych dźwięków. W przypadku Auditor M bas staje się lepiej kontrolowany, głębszy i trochę niższy. Poprawia się przestrzenność brzmienia poprzez mocniejsze zarysowanie krawędzi owej przestrzeni.

Na oryginalnych podkładkach dźwięki miały lekka tendencję do rozmywania się. Jednocześnie wysokie tony były ostrzejsze. Z Harmonixami brzmią szlachetniej.

 

Mówisz że zadziała z dobrym skutkiem ? U mnie standy stoją bez kolców aby łatwiej można było je przesunąć po dywanie.

 

U mnie stoją na drewnianej podłodze. Prawdziwe drewniane klepki a nie panele;-). Może dlatego tak dobrze słuchać różnicę?

Dywan chyba tą różnicę może wytłumić...

 

Ale szczerze Tobie polecam sprawdzić, jeśli masz możliwość ustawienia podstawek z kolcami na twardym/drewnianym podłożu...

 

U mnie zmiana na Harmonixy dała na prawdę sporo...ostatnie 4 godziny ciągłego odsłuchu znanych mi świetnie płyt tylko to potwierdziło.

 

Jest też wersja złotawa jak ktoś woli takie wykończenie...

 

harmonix%20rf909x%20IMG_2309%20300pix.jpg

Skala zmian na lepsze jest warta wydanych pieniędzy, szczególnie jeśli uda się je kupić z drugiej ręki.

 

Co się zmienia?

 

Średnica jest jeszcze bardziej naturalna. Każdy dźwięk wydaje się bardziej realistyczny i ma ładne wykończenie. Poprawie ulegają kontury poszczególnych dźwięków. W przypadku Auditor M bas staje się lepiej kontrolowany, głębszy i trochę niższy. Poprawia się przestrzenność brzmienia poprzez mocniejsze zarysowanie krawędzi owej przestrzeni.

Na oryginalnych podkładkach dźwięki miały lekka tendencję do rozmywania się. Jednocześnie wysokie tony były ostrzejsze. Z Harmonixami brzmią szlachetniej.

 

 

 

U mnie stoją na drewnianej podłodze. Prawdziwe drewniane klepki a nie panele;-). Może dlatego tak dobrze słuchać różnicę?

Dywan chyba tą różnicę może wytłumić...

 

Ale szczerze Tobie polecam sprawdzić, jeśli masz możliwość ustawienia podstawek z kolcami na twardym/drewnianym podłożu...

 

U mnie zmiana na Harmonixy dała na prawdę sporo...ostatnie 4 godziny ciągłego odsłuchu znanych mi świetnie płyt tylko to potwierdziło.

 

Jest też wersja złotawa jak ktoś woli takie wykończenie...

 

harmonix%20rf909x%20IMG_2309%20300pix.jpg

 

Pogrzebałem w swoich rupieciach i znalazłem identyczne Harmonixy 909X.Podłożę i sprawdzę jak to działa.

Będę musiał skombinować drewniane klocuszki na których postawię stożki i sprawdzimy jaka będzie różnica

w brzmieniu.

 

 

Pogrzebałem w swoich rupieciach i znalazłem identyczne Harmonixy 909X.Podłożę i sprawdzę jak to działa.

Będę musiał skombinować drewniane klocuszki na których postawię stożki i sprawdzimy jaka będzie różnica

w brzmieniu.

 

Gratuluję Tobie takich rupieci;)...ciekawe co jeszcze można w nich znaleźć...

 

Sądzę jednak, że aby efekt był znaczący wymagana jest ,,twarda" podłoga. Ale tak czy inaczej daj znać jakie efekty to przyniosło u Ciebie.

 

Ja delektuję się pięknem pewnej włoskiej opery. Znam to nagranie na pamięć. Słuchałem go w swoim systemie z 50 razy w ciągu ostatnich 10 lat. To co dały te niepozorne podkładki zadziwia.

 

Muzykalność i przyjemność ze słuchania jest wprost uzależniająca. Auditor M z tymi podkładkami osiąga nieznaną mi dotąd płynność brzmienia, każdy dźwięk jest po prostu piękny. Wokale wywołują uśmiech na twarzy. Homogeniczność dźwięków uzyskuje nowy wymiar.

 

Podkładki te są stosowane przez Reimyo jako wyposażenie standardowe ich dużych kolumn głośnikowych, które miałem okazję niedawno słuchać. Brzmią świetnie w całym systemie Reimyo. Muzykalność jest w nich wyśmienita.

 

Teraz rozumiem że za osiągnięcie części tego sukcesu są odpowiedzialne te malutkie talerzyki.

 

Gdyby tylko Serblin mógł posłuchać jak jego kolumny potrafią zagrać po zastosowaniu takiego akcesorium. Ale ON już ma najpiękniejszą niebiañską muzykę na codzień ;)

Gratuluję Tobie takich rupieci;)...ciekawe co jeszcze można w nich znaleźć...

 

Sądzę jednak, że aby efekt był znaczący wymagana jest ,,twarda" podłoga. Ale tak czy inaczej daj znać jakie efekty to przyniosło u Ciebie.

 

Ja delektuję się pięknem pewnej włoskiej opery. Znam to nagranie na pamięć. Słuchałem go w swoim systemie z 50 razy w ciągu ostatnich 10 lat. To co dały te niepozorne podkładki zadziwia.

 

Muzykalność i przyjemność ze słuchania jest wprost uzależniająca. Auditor M z tymi podkładkami osiąga nieznaną mi dotąd płynność brzmienia, każdy dźwięk jest po prostu piękny. Wokale wywołują uśmiech na twarzy. Homogeniczność dźwięków uzyskuje nowy wymiar.

 

Podkładki te są stosowane przez Reimyo jako wyposażenie standardowe ich dużych kolumn głośnikowych, które miałem okazję niedawno słuchać. Brzmią świetnie w całym systemie Reimyo. Muzykalność jest w nich wyśmienita.

 

Teraz rozumiem że za osiągnięcie części tego sukcesu są odpowiedzialne te malutkie talerzyki.

 

Gdyby tylko Serblin mógł posłuchać jak jego kolumny potrafią zagrać po zastosowaniu takiego akcesorium. Ale ON już ma najpiękniejszą niebiañską muzykę na codzień ;)

 

Znalazłem deskę parkietową merbau o grubości 1,5 cm - myślę że wystarczy. Jutro potnę i sprawdzę jak duże zmiany

nastąpią na lepsze.

 

 

Znalazłem deskę parkietową merbau o grubości 1,5 cm - myślę że wystarczy. Jutro potnę i sprawdzę jak duże zmiany

nastąpią na lepsze.

 

I jakie masz efekty swoich eksperymentów? Ja po kilku dniach mogę potwierdzić to co wczesniej napisałem. Zastosowanie tych Harmonixow w moim przypadku daje świetne efekty.

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

I jakie masz efekty swoich eksperymentów? Ja po kilku dniach mogę potwierdzić to co wczesniej napisałem. Zastosowanie tych Harmonixow w moim przypadku daje świetne efekty.

 

Każdy materiał ( do budowy podkładek pod kolce ) = inny kierunek .

 

Jeżeli jest optymalny to czemu nie ....

Edytowane przez Firewall 1

I jakie masz efekty swoich eksperymentów? Ja po kilku dniach mogę potwierdzić to co wczesniej napisałem. Zastosowanie tych Harmonixow w moim przypadku daje świetne efekty.

 

Byłem trochę zajęty innymi sprawami audio i nie zdążyłem dać do pocięcia. Najdalej na początku tygodnia będą

pierwsze próby i nie omieszkam napisać moje spostrzeżenia.

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Byłem trochę zajęty innymi sprawami audio i nie zdążyłem dać do pocięcia. Najdalej na początku tygodnia będą

pierwsze próby i nie omieszkam napisać moje spostrzeżenia.

 

Spokojnie poczekamy....mam nadzieję.

Pomyślałem sobie o tym, że miłośnicy marki Sonus Faber i użytkownicy jej wyrobów, mogliby podać gotowe systemy w jakich konkretne modele SF się doskonale sprawdziły ICH ZDANIEM. Aby innym osobom takie informacje były pomocne proszę podajcie:

 

1. składowe systemu

2. wielkość pomieszczenia w jakim go słuchaliście

3. rodzaj muzyki na nim wówczas odtwarzanej

 

Takie info może bardzo ułatwić wielu osobom zestawienie swojego wymarzonego systemu. Sami wiemy jak trudno o synergię w świecie audio ale czasami zdarza się ZŁOTY STRZAŁ;-)

 

Możemy też opisywać systemy PORAŻKI...coś co nas kompletnie rozczarowało...profesjonalni recenzenci tego nie robią, więc niech chociaż nas będzie stać na odrobinę szczerości;-)

 

Moje typy:

 

Zestaw budżetowy

1. SF Minima Vintage + Baltlab 1v3 + CD marki Jolida + niskie modele kabli MIT

2. Pomieszczenie ok 25 m2

3. Muzyka klasyczna (symfonika), jazz.

Bardzo muzykalne brzmienie. Relaksujące ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Wciągało i zachęcało do dalszego słuchania kolejnych nagrań.

 

Zestaw high-endowy

1. SF Guarneri Evolution + Devialet 250 + CD marki Moon + kable ze średniej półki Audioquest

2. 25m2

3. Muzyka filmowa Vangelisa z filmu Alexander, nagrania z płyty testowej Manger (głównie jazz i klasyka)

Wybitny bas, bardzo spektakularne granie. Trudno uwierzyć co może wysokiej klasy monitor i 18 cm woofer. Ten system wywołuje chęć puszczania kolejnych i kolejnych płyt jakie przedtem baliśmy się odtwarzać na monitorach i jakie nas na nich nudziły.

 

Rozczarowanie:

Wzmacniacz Gryphon Diablo z kolumnami SF. (Próbowałem z SF Auditor M oraz z SF Guarneri Evolution).

Ten wzmacniacz kompletnie położył obie prezentacje. Zero emocji. Kolumny SF brzmiały z nim po prostu nieciekawie. Człowiek słuchał i zastanawiał się czemu to ma tyle kosztować i gdzie jest tu high-end?

 

Pozdrawiam...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.