Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie, nie interesują mnie wartości parametrów tyko odczucie
Chodzi o to, żeby usłyszeć indywidualną prezentacje, aby wokalista czy główny plan był wyraźnie przed nami, odseparowane źródła pozorne realnej wielkości, poczucie pogłosu sceny na której jest prezentacja, spokój i realne dociążenie a nie jazgot bez barwy

Nawet takie cuda słyszałem, ale to nie grało
spacer.png
 

Gość

(Konto usunięte)
3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Nawet takie cuda słyszałem, ale to nie grało

a jakie odgrody slyszaleś , ktore Ci naprawdę dobrze zagrały?

14 minut temu, slawek.xm napisał:

a jakie odgrody slyszaleś , ktore Ci naprawdę dobrze zagrały?

Mówią ze na Audio Show w Monachium to sie nie liczy wiec pomijam,
w Studio w Monachium ze zrobiona akustyka słuchałem Spatial Europe No 5,
w tym pomierzeniu słuchałem parę uznanych i drogich kolumn ale Spatial zagrał najlepiej, tylko bardzo niespójnie, mam zamiar posłuchać MC Series No8

Ja nie mam nic przeciwko OB, dla mnie nie ma czegoś takiego jak wyższość konstrukcji, nie ma czegoś takiego jak wyższość 18" nad 8"
albo jest dobry projekt albo nie
 

Edytowane przez .:Gerard:.
1 minute ago, .:Gerard:. said:

Mówią ze na Audio Show w Monachium to sie nie liczy wiec pomijam,
w Studio w Monachium ze zrobiona akustyka słuchałem Spatial Europe No 5,
w tym pomierzeniu słuchałem parę uznanych i drogich kolumn ale Spatial zagrał najlepiej, tylko bardzo niespójnie, mam zamiar posłuchać MC Series No8

Ja nie mam nic przeciwko OB, dla mnie nie ma czegoś takiego jak wyższość konstrukcji, nie ma czegoś takiego jak wyższość 18" nad 8"
albo jest dobra konstrukcja albo nie
 

To akurat jest nieprawda. Kazdy rozmiar glosnika ma swoje cechy fizyczne od ktorych nie ma mozliwosci sie uwolnic. Nie ma mozliwosci zrobienia takiego 8" ktory dorowna 18" w dolnych rejestrach (chyba ze bedzie mowa o bardzo niskim SPL), oraz nie ma mozliwosci zrobienia 18" ktory pociagnie w pasmie tak wysoko jak 8" i z tak malymi znieksztalceniami.

 

Polowa tutaj omawianych konstrukcji ma bledy juz przy podstawowych zalozeniach i nie ma fizycznej mozliwosci aby zrobic z tego "projekt bezbledny".

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, piter z napisał:

Polowa tutaj omawianych konstrukcji ma bledy juz przy podstawowych zalozeniach i nie ma fizycznej mozliwosci aby zrobic z tego "projekt bezbledny"

móglbyś zatem wnieść kaganek oświaty i pomóc swoją merytoryczną opinią

18 minut temu, piter z napisał:

To akurat jest nieprawda. Kazdy rozmiar glosnika ma swoje cechy fizyczne od ktorych nie ma mozliwosci sie uwolnic. Nie ma mozliwosci zrobienia takiego 8" ktory dorowna 18" w dolnych rejestrach (chyba ze bedzie mowa o bardzo niskim SPL), oraz nie ma mozliwosci zrobienia 18" ktory pociagnie w pasmie tak wysoko jak 8" i z tak malymi znieksztalceniami.

 

Polowa tutaj omawianych konstrukcji ma bledy juz przy podstawowych zalozeniach i nie ma fizycznej mozliwosci aby zrobic z tego "projekt bezbledny".

Przede wszystkim każdy głośnik ma swój charakter,
producenci walczą o zszycie, uzyskanie poczucia jedności
Co z tego ze masz ogromny głośnik jak pomiedzy sa duże braki

Mam małe głośniki w kolumnach, znajomy muzyk ostatnio u mnie słuchał, on ma 15" w swoich Burmesterach
on mam pik ca 35dB na basie i po odsłuchu u mnie stwierdzi ze on nie ma basu, chce jechać do Hamburga słuchać wyższe modele
Robiłem pare pomiarów u ludzi którzy maja 15" i wiem jedno, jest jebniecie w bardzo wąskim zakresie, brak spójności po strojeniu i wymuszeniu zszycia, brak swobody, brak urozmaicenia jak selektywnosc

Przetwornik w obudowie pracuje swobodnie i efektywnie w dużym pasmie jakie mu obudowa podbije

Edytowane przez .:Gerard:.
Teraz, slawek.xm napisał:

20 stron a przecież nawet nie zaczęliśmy tak naprawdę

ale chyba sobie daruję...

 

A w życiu, liczę na Twój projekt
 

Ja nie pisze żeby kogoś obrazić ale zeby nie popaść w obłęd, Sławku ogólnie pisze a nie do ciebie

Wyobraź sobie ze ktoś robi sobie dechę, wstawia 18" +12" +AMT i nagle twierdzi ze to ideal a inni sie mylą, inne konstrukcje to błąd
w koncu OB i duże przetworniki, rozumiesz co mam nam myśli ?


 

Proponuje układ jak po prawej

ten po lewej nigdy nie będzie spójny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podsumuje:
Proporcjonalność wzmocniona będzie pokazane w dużej skali i będzie proporcjonalna.
Nieproporcjonalność w każdej skali będzie nieproporcjonalna  

Juz nie przeszkadzam, przepraszam 

Edytowane przez .:Gerard:.
8 hours ago, slawek.xm said:

móglbyś zatem wnieść kaganek oświaty i pomóc swoją merytoryczną opinią

Oczywiscie, nie ma problemu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
9 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

A w życiu, liczę na Twój projekt
 

Ja nie pisze żeby kogoś obrazić ale zeby nie popaść w obłęd, Sławku ogólnie pisze a nie do ciebie

Wyobraź sobie ze ktoś robi sobie dechę, wstawia 18" +12" +AMT i nagle twierdzi ze to ideal a inni sie mylą, inne konstrukcje to błąd
w koncu OB i duże przetworniki, rozumiesz co mam nam myśli ?


 

Gerard my sobie zawsze damy radę bez względu na okoliczności

i nie pisalem pod Twoim adresem

ale układ dla spójności będzie inny

48 cm, 40cm, 34cm, 22cm, 18 cm 12cmi 4 cm

13 hours ago, slawek.xm said:

ba jakich kolumnach teraz sluchasz i jakiej wielkości masz pokój ?

Na takich hybrydach - góra i środek z tyłu otwarte, bass OZ - nie przewaliłem tony firmówek ale chyba coś tam z high-endu słyszałem i te póki co od dawna powodują uśmiech na twarzy [kolumny pochodzą z Wrocławia i gdyby czytał to ich twórca to pozdrawiam serdecznie!]

biuro mam 6x4 x 2m wysokie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Slack Image (2022-01-03_10-40-53-925).jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Daniel_68412
10 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Proponuje układ jak po prawej

ten po lewej nigdy nie będzie spójny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wybacz Gerard, ale to sa straszne glupoty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
52 minuty temu, meloV8 napisał:

Wybacz Gerard, ale to sa straszne glupoty.

Dlaczego ?

Na przykładzie co proponuje Sławek to jest zachowana proporcja wielkosci
 

Sa dwie możliwości, albo zależy komuś na stworzeniu grania o charakterze analitycznym albo barwnym
Najczystszym problemem jest brak dociążenia średnicy, chodzi o pełną średnice bez poczucia wspomagania gwizdkiem (a wiec bez nadmiernej wyrazistości) i dociążenie które jest wypełnieniem i spójne a nie dobarwieniem bo wtedy to słychać

Moze głupoty ale jak mi słuch mówi ze cos nie pasuje tak opisuje

 

3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Na przykładzie co proponuje Sławek to jest zachowana proporcja wielkosci

Ale Sławek zapewne dobiera głośniki ze względu na ich charakterystykę a nie wygląd zewnętrzny proporcji membran 🙂

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 

Na dobór glosnikow i ich ostateczne brzmienie wpływ ma ogromna ilość czynników i posługiwanie się wyłącznie ich wzajemna wielkością świadczy o nikłym doświadczeniu i wiedzy.

Gość

(Konto usunięte)
3 godziny temu, Daniel_68412 napisał:

Na takich hybrydach - góra i środek z tyłu otwarte, bass OZ - nie przewaliłem tony firmówek ale chyba coś tam z high-endu słyszałem i te póki co od dawna powodują uśmiech na twarzy [kolumny pochodzą z Wrocławia i gdyby czytał to ich twórca to pozdrawiam serdecznie!]

biuro mam 6x4 x 2m wysokie

Slack Image (2022-01-03_10-40-21-827).jpg

Slack Image (2022-01-03_10-40-53-925).jpg

zrób te

http://www.troelsgravesen.dk/OBL-15.htm

 

Gość

(Konto usunięte)
Godzinę temu, meloV8 napisał:

Na dobór glosnikow i ich ostateczne brzmienie wpływ ma ogromna ilość czynników i posługiwanie się wyłącznie ich wzajemna wielkością świadczy o nikłym doświadczeniu i wiedzy.

jeśli o mnie chodzi to uklad ma bardzo istotny cel akustyczny

przemyślany i każdy element jest niezbędny

a że na oko wygląda na malo realny... no cóż czasem prościej nie da się osiągnąć zalożeń

prosty układ ,ktory zagra to faital 15 pr 400/ hm130z0/ beryl sb

szeroka skala możliwości podziału i na pewno trudności z takim skladem głośników będą prawie żadne a jeśli dźwięk z odgrody nie przypadnie do gustu można wrzucić woofer w br wg ukladu Gravesena i zamknąć Audaxa w CL i też można otrzymać bardzo fajnie grającą kolumnę za bardzo skromne pieniądze

polączenie hm130z0 z berylem sb było u mnie na pierwszym miejscu bardzo długi czas

nawet podzial tak wysoko brzmiał świetnie bo aerożel dodawal wypełnienia na wysokich przez co dźwięk byl niesamowicie dociążny w calym paśmie pełny i gęsty

image.thumb.png.773f5a3492ef40593c7147eda7d2e411.png

1 godzinę temu, rafa napisał:

Ale Sławek zapewne dobiera głośniki ze względu na ich charakterystykę a nie wygląd zewnętrzny proporcji membran 🙂

21we i 18we to dwa głośniki absolutnie się uzupelniające muszą grać razem bez względu na cenę to jest symbioza synergia i odlot jeśli się je odpowiednio połączy , poza tym lączna powierzchnia membrany odtwarzającej zakres średni i skuteczność jaką ten tandem może osiągnąć jest naprawdę nie do przecenienia

11 minut temu, slawek.xm napisał:

nawet podzial tak wysoko brzmiał świetnie bo aerożel dodawal wypełnienia na wysokich przez co dźwięk byl niesamowicie dociążny w calym paśmie pełny i gęsty

Jedyne co mogl od siebie dodac to znieksztalcenia i katastofe fazy w osi pionowej, ale jesli Ty to odbierasz jako wypelnienie i dociazenie to ok 🙂

Gość

(Konto usunięte)

do takiej średnicy układ basu musimieć odpowiedni poziom , nie można dać tu dzialających jak rozklekotana sprężyna głośników typu alfa 15 a

AE musialyby być cięte bardzo nisko jak u Sylwka i tak od średniego basu trzeba by było dać glośnik odpowiadający skutecznością i potencjałem Elipticorom , na szczęście po długich poszukiwaniach kupiłem te 15 cali ale w wesji odmiennej od stosowanej przez wszystkich i trafiłem

Dynamika atom barwa i szybkość mojego faitala jest na bardzo wysokim poziomie

ale to nie wystarcza bo rozciągnięcie basu musi być głębsze i dlatego teraz probuję uklady to umożliwiające

3 minuty temu, meloV8 napisał:

Jedyne co mogl od siebie dodac to znieksztalcenia i katastofe fazy w osi pionowej, ale jesli Ty to odbierasz jako wypelnienie i dociazenie to ok 🙂

wiem , że maszn obecnie hopla na punkcie charakterystyk kierunkowych i jedyne rozwiązanie jakie widzisz to zastosowanie wavequide do każdego tweetera

ale naprawdę mnie tonie przeszkadza 🙂

poza tym Machnik zrobił projekt ze wstęgą w ktorym ten Audax grał bez low passa w ogole
dlatego teorie są fajne ale praktyka i otrzymane brzmienie może się mieć nijak do Twoich zalożeń 🙂

8 minut temu, slawek.xm napisał:

wiem , że maszn obecnie hopla na punkcie charakterystyk kierunkowych i jedyne rozwiązanie jakie widzisz to zastosowanie wavequide do każdego tweetera

Alez nic z tych rzeczy. Po prostu uwazam, ze tak zrobione filtracje glosnikow, to katastrofa i tyle. Nie ma znaczenia czy to jest WG czy nie.

9 minut temu, slawek.xm napisał:

poza tym Machnik zrobił projekt ze wstęgą w ktorym ten Audax grał bez low passa w ogole
dlatego teorie są fajne ale praktyka i otrzymane brzmienie może się mieć nijak do Twoich zalożeń 🙂

Z calym szacunkiem dla Piotra, ale on nie jest dla mnie autorytetem, za ktorym mialbym podazac. Jego kolumny slyszalem i moja sciezka jest inna.

Ps. Podpytaj w "okolicy" jakie brzmienie wypluwa z siebie Berlina RC 11 z filtrami o nachyleniu 50 db na oktawe, to moze Ci sie przejasni, ze nie samym pierwszym "audiofilskim" rzedem dzwiek zyje. W banialuki o dodawaniu masy i wypelnienia za pomoca znieksztalcen juz dawno przestalem wierzyc.

2 godziny temu, meloV8 napisał:

Na dobór glosnikow i ich ostateczne brzmienie wpływ ma ogromna ilość czynników i posługiwanie się wyłącznie ich wzajemna wielkością świadczy o nikłym doświadczeniu i wiedzy.

A gdzie ja napisałem ze "wyłącznie"  ?

Przecież widać ze Sławek jako jeden z nielicznych stara się zadbać o tą "ogromna ilość czynników"

Ja się przyznaje ze nie mam wiedzy ale niektórzy tutaj myślą ze mają 

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, meloV8 napisał:

Alez nic z tych rzeczy. Po prostu uwazam, ze tak zrobione filtracje glosnikow, to katastrofa i tyle. Nie ma znaczenia czy to jest WG czy nie.

Z calym szacunkiem dla Piotra, ale on nie jest dla mnie autorytetem, za ktorym mialbym podazac. Jego kolumny slyszalem i moja sciezka jest inna.

Ps. Podpytaj w "okolicy" jakie brzmienie wypluwa z siebie Berlina RC 11 z filtrami o nachyleniu 50 db na oktawe, to moze Ci sie przejasni, ze nie samym pierwszym "audiofilskim" rzedem dzwiek zyje. W banialuki o dodawaniu masy i wypelnienia za pomoca znieksztalcen juz dawno przestalem wierzyc.

staram się być miły więc może pisz bardziej oględnie

sposoby konstrukcji , podzialu , nachylenia filtracji mogą być różne jak i otrzymany dźwięk

Ty lubisz swoje sposoby i uważasz , że masz ku temu podstawy a ktoś inny ma inną filozofię konstrukcji

nie podaję Ci też Piotra za autorytet bo w kwestii dźwięku raczej takich nie ma tylko pokazuję przykład jego kolumn jako inne podejście do projektowania

poza tym większość tnie beryl sb nisko bo kierunkowe , bomożna bo wytrzyma , tymczasem on i m wyżej cięty tym gra lepiej przynajmniej tak bylo u mnie tak bylo u sly30 i jeszcze u kilku innych

Ciekawe skąd sie te zniekształcenia biorą ? Moze z próby strojenia na granicy albo poza granicą możliwości przetworników 
 

Edytowane przez .:Gerard:.

Ciesze sie, ze starasz sie byc mily, masz swoja sciezke - tez fajnie, tylko rzecz tym, ze temat czytuja rowniez osoby o mniejszej wiedzy i warto by bylo zachowac pewien balans, obiektywne zestawienie tresci. Ale jak poraz setny wklejasz te same pomiary i piszesz jakie to cuda na kiju w masz w brzmieniu "dzieki" wadom rozwiazan jakie stosujesz, to nie da sie tego czytac bez reagowania.

Jest wiele kolumn, ktore obalaja mit, ktory z uporem maniaka przemyca sie z roznych stron. Berlina RC11 jest doskonalym przykladem na to, ze wielodrozne konstrukcje z filtrami o duzym nachyleniu zbocza nie sa przeszkoda w osiagnieciu doskonalego brzmienia. Nawet powiedzialbym, ze to dzieki nim otrzymujemy taki efekt. Nie dzieki minimalizacji elementow i super prostych zwrotnic.

Tyle i tylko tyle.

Gość

(Konto usunięte)
3 minuty temu, meloV8 napisał:

Jest wiele kolumn, ktore obalaja mit, ktory z uporem maniaka przemyca sie z roznych stron. Berlina RC11 jest doskonalym przykladem na to, ze wielodrozne konstrukcje z filtrami o duzym nachyleniu zbocza nie sa przeszkoda w osiagnieciu doskonalego brzmienia. Nawet powiedzialbym, ze to dzieki nim otrzymujemy taki efekt. Nie dzieki minimalizacji elementow i super prostych zwrotnic.

Tyle i tylko tyle

to podazaj tą drogą i zycze Ci sukcesu na skale swiatową by wszyscy docenili Twoje konstrukcje i przyniosły Ci one zadowolenie nie tylko dźwiekowe ale i materialne

a ja bede podazal własna droga minimalizowal ilośc elementow zwrotnicy zwiekszal zakres wspolpracy glosnikow i cieszyl sie wynikami swojej pracy i mojego subiektywnego poczucia idealnego dźwieku 🙂

w IT KISS jest kluczem do sukcesu, zresztą to powstało w latach 70' w elektronice militarnej i niestety zawsze działa reguła pareto... co zresztą widać w cenie tych RC11 :]

Gość

(Konto usunięte)
36 minut temu, meloV8 napisał:

Berlina RC11

wlaśnie niedawno rozmawialem na temat projektu na accutonach z tym tweeterem 🙂

zacytuję "a daj spokój"

zimne analityczne dzielące na czworo włos granie

nie jest to moja opinia tylko kolegi który sluchał

Zgodnie z Twoją filozofią

 

W dniu 2.01.2022 o 00:20, meloV8 napisał:

nie sprawi, że dany przetwornik straci swój charakter brzmienia, który nadaje mu jego konstrukcja, a w szczególności materiał membrany.

mogę sobie wyobrazić jak gra Berlina

na pewno nie moja bajka 🙂

 

 

tylko , ze ten 50mm diamentowy byl użyty jako tweeter

para ok 20000zł a może sztuka.... nie pamiętam 🙂

Edytowane przez slawek.xm
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.