Skocz do zawartości
IGNORED

Niszczę nowe Audio Physic Classic 5 - modyfikacja


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, meloV8 napisał:

To L18 i L22 z serii Prestige. Zapewne ma doklejony magnes. Magnezowe Excele inaczej wyglądają, sama membrana ma zupełnie inny odcień ( jest matowa i szara ).

Hmm... To Harpia sama "doklejała" do L18'stek magnesy i dodatkowo do tego potrzebna była modyfikacja zwrotnicy? Bo o ile wiem, to właśnie tak to wyglądało - wymieniali ten średniotonowiec (faktycznie, w wersji MK1 siedział tam "czarny" L18) i modyfikowali lekko zwrotnicę. To jest wersja właśnie po takim "tuningu". Nie słyszałem, aby Jurek przyjeżdżał do klienta do domu "z magnesem" i coś mu wklejał w kolumnę... Raczej cały głośnik szedł na wymianę + mod zwortnicy. W takim razie po co modyfikacja zwrotnicy, jeżeli wstawiali ponownie L18?

Edytowane przez lete

Zapewne w drugiej wersji, w trakcie montażu kolumny doklejano magnes i tyle. Miała być jeszcze kolejna wersja Marcusów, w oparciu o przetworniki Sba NAC, które Jurek uważał za znacząco lepsze od Seasów, ale poza renderami to chyba nic z tego nie wyszło.

 

9 minut temu, meloV8 napisał:

Zapewne w drugiej wersji, w trakcie montażu kolumny doklejano magnes i tyle. Miała być jeszcze kolejna wersja Marcusów, w oparciu o przetworniki Sba NAC, które Jurek uważał za znacząco lepsze od Seasów, ale poza renderami to chyba nic z tego nie wyszło.

 

No mozliwe. Ale po co grzebanie w zwrotnicy MK1, jezeli driver byl ten sam? Marketing? $$$

Jeśli doklejali magnes, to już nie był ten sam i wymagało to korekcji zwrotnicy, która sama w sobie tez była dość kontrowersyjna. Elektrycznie realizowano filtry pierwszego rzędu, ale akustycznie filtracja była stroma dla midwooferów i łagodna dla tweetera ale elementy zwrotnicy są bardzo dobrej jakości. Poza tym element, którym mocowano tweeter wprowadzał dość zauważalne zniekształcenia dyfrakcyjne. Ciekawie jest zrealizowany sposób strojenia midwooferow, który jest zupełnie rożny dla obu głośników.

 

6 godzin temu, meloV8 napisał:

Jeśli doklejali magnes, to już nie był ten sam i wymagało to korekcji zwrotnicy, która sama w sobie tez była dość kontrowersyjna. Elektrycznie realizowano filtry pierwszego rzędu, ale akustycznie filtracja była stroma dla midwooferów i łagodna dla tweetera ale elementy zwrotnicy są bardzo dobrej jakości. Poza tym element, którym mocowano tweeter wprowadzał dość zauważalne zniekształcenia dyfrakcyjne. Ciekawie jest zrealizowany sposób strojenia midwooferow, który jest zupełnie rożny dla obu głośników.

 

Szczerze mówiąc, gdyby tylko analitycznie oceniać głośniki, to pewnie mało które by się ostały, jako te 'zgodne ze sztuką'. Mnóstwo konstrukcji mających swoich zwolenników 'nie trzyma' podstaw teorii konstrukcji. A co ciekawe, grają i są często chętniej wybierane, aniżeli te konstruowane na wskroś książkowo... 

Gdybyś mi nie powiedział, że te Marcusy "są dziwne" w kwestii rozwiązań, korzystając tylko z uszu byłbym wyłącznie przekonany, że są tylko wybitne, bo na razie w zestawieniu 1:1 nie mam konkurenta 🙂 Pytanie, czy warto w audio szukać 100% puryzmu konstrukcyjnego, który może być... po prostu nudny brzmieniowo? 🙂

A może po prostu jest tak, że kolega Lete słyszy zupełnie inaczej pewne dźwięki, ( jak zresztą większość z Nas) i jemu takie brzmienie po prostu "leży".
Można to też wywnioskować, że preferuje ostrzejsze i precyzyjniejsze dźwięki, po innych jego wpisach nt. "tjuningow". Wszędzie brzmienie szło w stronę rozjaśnienia, większej ilości szczegółów, doprecyzowania itd.
Chętnie bym taką konfigurację jaką ma Lete obecnie u siebie też posłuchał, bo czuję, że to może być też "moje"granie, ciepło a jednocześnie szczegółowo.
Pozdrawiam

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

11 minut temu, slawek.xm napisał:

takie granie to tylko z berylowym tweeterem

Kto wie, może to będzie następny krok... Zwłaszcza, że Jerzy jeździ od jakiegoś czasu po Polsce i wymienia Seas'a + zwrotki na SB berylowe... Acz to znowu kilka tysiaczków inwestycja. 

W każdym razie póki co, pasuje i słucham sobie wszystkiego od nowa - jest zabawa 😉

Gość

(Konto usunięte)
6 minut temu, lete napisał:

Kto wie, może to będzie następny krok... Zwłaszcza, że Jerzy jeździ od jakiegoś czasu po Polsce i wymienia Seas'a + zwrotki na SB berylowe... Acz to znowu kilka tysiaczków inwestycja. 

W każdym razie póki co, pasuje i słucham sobie wszystkiego od nowa - jest zabawa 😉

dziwię się trochę , ze zamiast czekać na Herzyka sam sobie nie zrobisz wymiany

przynajmniej doświadczyłbyś na własnej skórze jak się ma zabawa w żonglowanie elementami rlc do znaczącego upgrade'u kolumny

2 minuty temu, slawek.xm napisał:

dziwię się trochę , ze zamiast czekać na Herzyka sam sobie nie zrobisz wymiany

przynajmniej doświadczyłbyś na własnej skórze jak się ma zabawa w żonglowanie elementami rlc do znaczącego upgrade'u kolumny

Akurat Marcusów nie chcę sam "grzebać" - to już dosyć drogie paczki i wolałbym, aby modyfikacja zwrotnicy była zrobiona nie w oparciu o moją (czy forumową) wiedzę, a o rekomendacje "firmowe". Co nie znaczy, że nie zrobię tego sam, kupując projekt zmodyfikowanej zwrotnicy do własnego wykorzystania (bo też jest taka opcja, jak dopytywałem).

Ps. Nie mam zbyt wiele czasu, aby głębiej poznawać arkana, robić pomiary, testy, uczyć się na błędach, prosić o pomoc na formum - czas ten "zabieram" dzieciakom i żonie, a ostatnio trochę przegiąłem 😉

Gość

(Konto usunięte)
26 minut temu, lete napisał:

Akurat Marcusów nie chcę sam "grzebać" - to już dosyć drogie paczki i wolałbym, aby modyfikacja zwrotnicy była zrobiona nie w oparciu o moją (czy forumową) wiedzę, a o rekomendacje "firmowe". Co nie znaczy, że nie zrobię tego sam, kupując projekt zmodyfikowanej zwrotnicy do własnego wykorzystania (bo też jest taka opcja, jak dopytywałem).

Ps. Nie mam zbyt wiele czasu, aby głębiej poznawać arkana, robić pomiary, testy, uczyć się na błędach, prosić o pomoc na formum - czas ten "zabieram" dzieciakom i żonie, a ostatnio trochę przegiąłem 😉

osobiście nie trawię sposobu strojenia kolumn przez Jurka , dla mnie jest to brzmienie zbyt jasne i jazgotliwe

kiedyś dyskutowałem  z kilkoma kolegami "po fachu" na ten temat i doszliśmy do wniosku , że może to mieć związek z wiekiem konstruktora 

ale skoro są fani takiego brzmienia np Ty  to tylko świadczy o tym ,ze naprawdę gusta muzyczne są bardzo zróżnicowane 🙂

Edytowane przez slawek.xm
2 godziny temu, lete napisał:

Szczerze mówiąc, gdyby tylko analitycznie oceniać głośniki, to pewnie mało które by się ostały, jako te 'zgodne ze sztuką'. Mnóstwo konstrukcji mających swoich zwolenników 'nie trzyma' podstaw teorii konstrukcji. A co ciekawe, grają i są często chętniej wybierane, aniżeli te konstruowane na wskroś książkowo... 

Gdybyś mi nie powiedział, że te Marcusy "są dziwne" w kwestii rozwiązań, korzystając tylko z uszu byłbym wyłącznie przekonany, że są tylko wybitne, bo na razie w zestawieniu 1:1 nie mam konkurenta 🙂 Pytanie, czy warto w audio szukać 100% puryzmu konstrukcyjnego, który może być... po prostu nudny brzmieniowo? 🙂

Mysle, ze powielasz typowy, audiofilski blad myslowy, czyli "nie wazne jak jest zrobione, wazne ze mi sie podoba". Oczywiscie jako klient, koncowy odbiorca nie musi Cie interesowac jak cos zostalo zrobione, tak jak przecietny uzytkownik samochodu nie analizuje konstrukcji silnika. Jednak w swiecie audio jest troche inaczej, bo masz np. tysiace uzytkownikow Altusa, ktorzy sa absolutnie przekonani o zjawiskowym brzmieniu ich kolumn i absolutnej perfekcji projektu.

Poniewaz mialem mozliwosc modyfikowac Marcusy, to moglem na zywym organizmie wprowadzic zmiany w stosunku do oryginalu, a nastepnie po odsluchach wlascicieli wyciagnac wnioski. Zeby uzyskac lepsze brzmienie, trzeba bylo zastosowac po prostu lepsze komponenty oraz inaczej wykonana zwrotnice, ktora oferowala lepsze zgranie fazowe glosnikow oraz bardziej wyrownane pasmo czestotliwosci. Oczywiscie ktos moze uznac, ze to przypadek, ze kolumny po modyfikacji zagraly lepiej. Dla mnie to tylko zwykla inzynierska robota, gdzie do 100% puryzmu konstrukcyjnego bylo jeszcze daleko. Wykonalem podoba robote, jaka robi np GR Research, poprawiajac "idealne i swietnie zaprojektowane" markowe kolumny.

Jest tylko kwestia czasu, kiedy uslyszysz kolumny, ktore w kazdym aspekcie zagraja lepiej i nie zabieraja nic z tego co juz masz i nie ma to nic wspolnego z nuda, tylko po prostu lepszym projektem. Począwszy od bardziej zaawansowanych przetwornikow, po projekt obudowy, metody pomiarowej i projektu zwrotnicy.

Wiec prosze, nie zrozum mnie zle. Ceny uzywanych Marcusow uwazam za bardzo atrakcyjne, bo to sa naprawde dobre kolumny, ale maja swoj bardzo charakterystyczny dzwiek, ktory akurat Tobie przypadl do gustu.

 

17 minut temu, slawek.xm napisał:

osobiście nie trawię sposobu strojenia kolumn przez Jurka , dla mnie jest to brzmienie zbyt jasne i jazgotliwe

kiedyś dyskutowałem  z kilkoma kolegami "po fachu" na ten temat i doszliśmy do wniosku , że może to mieć związek z wiekiem konstruktora 

ale skoro są fani takiego brzmienia np Ty  to tylko świadczy o tym ,ze naprawdę gusta muzyczne są bardzo zróżnicowane 🙂

No ja gram na dosyć łagodnej i ciepłej lampie, a dodatkowo DAC też nie "słynie" z ostrości Mytek Stereo 192 DSD gra generalnie gładko i analogowo. Zauważyłem, że ja po prostu wolę aluminiowe kopułki i jasne strojenie z solidnym wypełnieniem średnicy + dobre zejście na dole. Oczywiście, wszystko to podane szybko, gładko i bez "cyfry". A słuch mam w sumie niezły... To nie kwestia "głuchoty", a preferencji.

15 minut temu, meloV8 napisał:

Mysle, ze powielasz typowy, audiofilski blad myslowy, czyli "nie wazne jak jest zrobione, wazne ze mi sie podoba". Oczywiscie jako klient, koncowy odbiorca nie musi Cie interesowac jak cos zostalo zrobione, tak jak przecietny uzytkownik samochodu nie analizuje konstrukcji silnika. Jednak w swiecie audio jest troche inaczej, bo masz np. tysiace uzytkownikow Altusa, ktorzy sa absolutnie przekonani o zjawiskowym brzmieniu ich kolumn i absolutnej perfekcji projektu.

Poniewaz mialem mozliwosc modyfikowac Marcusy, to moglem na zywym organizmie wprowadzic zmiany w stosunku do oryginalu, a nastepnie po odsluchach wlascicieli wyciagnac wnioski. Zeby uzyskac lepsze brzmienie, trzeba bylo zastosowac po prostu lepsze komponenty oraz inaczej wykonana zwrotnice, ktora oferowala lepsze zgranie fazowe glosnikow oraz bardziej wyrownane pasmo czestotliwosci. Oczywiscie ktos moze uznac, ze to przypadek, ze kolumny po modyfikacji zagraly lepiej. Dla mnie to tylko zwykla inzynierska robota, gdzie do 100% puryzmu konstrukcyjnego bylo jeszcze daleko. Wykonalem podoba robote, jaka robi np GR Research, poprawiajac "idealne i swietnie zaprojektowane" markowe kolumny.

Jest tylko kwestia czasu, kiedy uslyszysz kolumny, ktore w kazdym aspekcie zagraja lepiej i nie zabieraja nic z tego co juz masz i nie ma to nic wspolnego z nuda, tylko po prostu lepszym projektem. Począwszy od bardziej zaawansowanych przetwornikow, po projekt obudowy, metody pomiarowej i projektu zwrotnicy.

Wiec prosze, nie zrozum mnie zle. Ceny uzywanych Marcusow uwazam za bardzo atrakcyjne, bo to sa naprawde dobre kolumny, ale maja swoj bardzo charakterystyczny dzwiek, ktory akurat Tobie przypadl do gustu.

 

Zgadza się. Nie twierdzę, że nie ma nic lepszego pod słońcem. Za jakiś czas zacznę pewnie zauważać ich braki i zastanawiać się, co by tu... A na razie jestem zadowolony. Porównywałem do zarówno gołych Harpii 300B mini (te miałem z 6 lat...), które są teoretycznie idealnie projektowane pod lampę. Bez dwóch zdań, dla mnie Marcusy są lepsze (i to w sumie w każdym aspekcie - od jakości góry, poprzez średnicę i dół). Chociaż Jurek twierdzi, że 300B mini z berylami "rozwala system", tj. ciężko znaleźć cokolwiek - nawet z Audio Note za 100k - co zagra wtedy lepiej. Już tego nie sprawdzę, bo 300B mini cieszą nowego właściciela. A mnie cieszą Marcusy. I szczerze mówiąc, niepotrzebnie mi wspominałeś, że mają błędy konstrukcyjne i można z nich wycisnąć więcej - teraz będę o tym myślał i któregoś dnia zacznę w nich grzebać, hehe 😉

Każde kolumny mozna poprawic, kazde maja slabsze strony, ale moim zdaniem chyba nie warto ich poprawiac, tylko zmienic na lepsze.

 

Lub zrobić na lepsze;  kupując lepsze kupujemy także sporo do poprawy ;D 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

35 minut temu, ASURA napisał:

Lub zrobić na lepsze;  kupując lepsze kupujemy także sporo do poprawy ;D 

Chyba kazdy goni kroliczka od lat i to nie ma konca 😉

Teraz, lete napisał:

Chyba kazdy goni kroliczka od lat i to nie ma konca 😉

Nic nie robiąc zaczynamy się po prostu cofać

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Nic nie robiąc zaczynamy się po prostu cofać
Raczej została osiągnięta Nirvana i pozostaje delektować się muzyką

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

40 minut temu, Ape napisał:

Raczej została osiągnięta Nirvana i pozostaje delektować się muzyką

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ta Nirvana trwa przeważnie krótko. Orgazm zresztą też nie trwa wiecznie 🙂 A tak poważnie, to nic nie robiąc zaczynamy się cofać, ale robiąc źle cofamy się znacznie szybciej. Ze sprzętem audio jest trochę jak z samochodami. Są osobniki którym wystarczą cztery kółka, kawałek kierownicy i to w zupełności zaspokaja ich potrzeby. Oni uważają że samochód jest do tego żeby przenosić się z punktu A do punktu B. Ale przecież są tacy którzy zmieniają samochody regularnie, i nie ze względu na fakt że są złe, tylko po prostu im nie znudziły. Maja inny, emocjonalny stosunek do własnych zabawek. Podobnie jest z audio, jedni słuchają muzyki na radyjku tranzystorowym i to im wystarcza, ale są tacy którzy szukają ciągle zmian. Szczególnie kolumny się nudzą. Euforia szybko mija i zaczyna się szukanie czegoś innego, co wcale nie znaczy że lepszego. Ważne że właściciel jest zadowolony 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście dotyczy to słuchających bardziej gratów, zamiast Purcella czy ACDC 😉 

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

9 godzin temu, meloV8 napisał:

Poniewaz mialem mozliwosc modyfikowac Marcusy, to moglem na zywym organizmie wprowadzic zmiany w stosunku do oryginalu, a nastepnie po odsluchach wlascicieli wyciagnac wnioski. Zeby uzyskac lepsze brzmienie, trzeba bylo zastosowac po prostu lepsze komponenty oraz inaczej wykonana zwrotnice, ktora oferowala lepsze zgranie fazowe glosnikow oraz bardziej wyrownane pasmo czestotliwosci. Oczywiscie ktos moze uznac, ze to przypadek, ze kolumny po modyfikacji zagraly lepiej. Dla mnie to tylko zwykla inzynierska robota, gdzie do 100% puryzmu konstrukcyjnego bylo jeszcze daleko. Wykonalem podoba robote, jaka robi np GR Research, poprawiajac "idealne i swietnie zaprojektowane" markowe kolumny.

Zmieniałeś rząd filtru na wyższy?

Patrząc na charakterystykę to L18 polubiłby się z trzecim rzędem.

16 godzin temu, EMiL napisał:

Zmieniałeś rząd filtru na wyższy?

Owszem, ale tylko dla tweetera.

16 godzin temu, EMiL napisał:

Patrząc na charakterystykę to L18 polubiłby się z trzecim rzędem.

Tam jest sporo pulapek na rezonanse, co razem z naturalnym rolloff glosnika tworzy filtracje o dosc stromym nachyleniu. Niestety duze pochylenie l18, ktore mialo zbijac z osi odsluchu rezonase oraz pomagac w ich filtrowaniu to troche pobozne zyczenie. Wiadomym jest, ze dzwiek wypromieniowany pod katem i tak wroci po odbiciu w pomieszczeniu i sygnatura dzwieku zostanie. To by dzialalo jako tako w odsluchu na wolnym powietrzu.

10 godzin temu, meloV8 napisał:

(...) Wiadomym jest, ze dzwiek wypromieniowany pod katem i tak wroci po odbiciu w pomieszczeniu i sygnatura dzwieku zostanie. To by dzialalo jako tako w odsluchu na wolnym powietrzu.

A co w wariancie, gdy mocno ograniczamy odbicia? Ja mam w sumie kilka ustrojów (na bokach, z tyłu, za odsłuchem), które pochłaniają odbicia i dźwiękowo mam w pomieszczeniu w sumie "próżnię" - aż dziwnie słucham własnego głosu, kiedy mówię w tym pokoju... Dzięki temu kolumny fajnie "znikają", a źródła pozorne dźwięku są dokładnie tam, gdzie powinny być - punktowe, dokładne.

10 godzin temu, lete napisał:

A co w wariancie, gdy mocno ograniczamy odbicia? Ja mam w sumie kilka ustrojów (na bokach, z tyłu, za odsłuchem), które pochłaniają odbicia i dźwiękowo mam w pomieszczeniu w sumie "próżnię" - aż dziwnie słucham własnego głosu, kiedy mówię w tym pokoju... Dzięki temu kolumny fajnie "znikają", a źródła pozorne dźwięku są dokładnie tam, gdzie powinny być - punktowe, dokładne.

Pierwsze odbicia masz również na podłodze, suficie, przeciwległej ścianie. Wszystkiego nie wytłumisz;)

13 godzin temu, lete napisał:

A co w wariancie, gdy mocno ograniczamy odbicia? Ja mam w sumie kilka ustrojów (na bokach, z tyłu, za odsłuchem), które pochłaniają odbicia i dźwiękowo mam w pomieszczeniu w sumie "próżnię" - aż dziwnie słucham własnego głosu, kiedy mówię w tym pokoju... Dzięki temu kolumny fajnie "znikają", a źródła pozorne dźwięku są dokładnie tam, gdzie powinny być - punktowe, dokładne.

Trudno mi sobie wyobrazić ilość materiału pochłaniającego, który zniweluje całkowicie odbicia od sufitu i ścian. Właściwie, to nawet trudno mi sobie wyobrazić dobry dźwięk, w tak silnie wytłumionym pomieszczeniu.

15 minut temu, meloV8 napisał:

Trudno mi sobie wyobrazić ilość materiału pochłaniającego, który zniweluje całkowicie odbicia od sufitu i ścian. Właściwie, to nawet trudno mi sobie wyobrazić dobry dźwięk, w tak silnie wytłumionym pomieszczeniu.

Pytanie, co wazniejsze... Idealne pomiary i teoria, czy dzwiek, ktory lubimy - bez tak glebokiej analizy... Latwo sobie wyobrazic granie, ktore super wypada w pomiarach (pomieszczenie, etc.), ale... jakos nie mamy ochoty sluchac... Moze jednak nie warto tak gonic za poprawnoscia? Nie mowie o skrajnosciach, ale wydaje mi sie, ze z takim podejsciem nigdy nie uzyskamy zadowolenia, bo zawsze na wykresach bedzie "cos nie tak"...

Cos, jak ze starym kawalerem, ktoremu zadna nie pasowala, bo zadna nie byla idealna, jak jego wzorzec - matka 🙂

Edytowane przez lete
1 minutę temu, lete napisał:

Pytanie, co wazniejsze... Idealne pomiary i teoria, czy dzwiek, ktory lubimy - bez analizy... Latwo sobie wyobrazic granie, ktore super wypada w pomiarach (pomieszczenie, etc.), ale... jakos nie mamy ochoty sluchac... Moze jednak nie warto tak gonic za poprawnoscia? Nie mowie o skrajnosciach, ale wydaje mi sie, ze z takim podejsciem nigdy nie uzyskamy zadowolenia, bo zawsze na wykresach bedzie "cos nie tak"... 🙂

To zadam inne pytanie. Czy jeśli Twoje obecne kolumny, zostałyby zmodyfikowane w taki sposób, aby uzyskać gorsze parametry i większe zniekształcenia, to dźwięk będzie lepszy czy gorszy?

 

1 minutę temu, meloV8 napisał:

To zadam inne pytanie. Czy jeśli Twoje obecne kolumny, zostałyby zmodyfikowane w taki sposób, aby uzyskać gorsze parametry i większe zniekształcenia, to dźwięk będzie lepszy czy gorszy?

 

Trudne pytanie... Wszystko jest chyba wzgledne. Od tego, co sie komu podoba, w jakich proporcjach, etc. Ale w idealny dla kazdego dzwiek nie wierze. To oznaczaloby tyle, ze wszyscy mielibysmy takie same, idealne systemy i warunki - na szczescie, tak nie jest.

Ps. Ostatnio odpalilem stary wzmacniacz i 30-letnie Grundigi, pewnie wyschniete na wiór zwrotki, itd. Ale... fajnie to sobie plumkalo na poddaszu u rodzicow... 🙂

Każdy projekt kolumn czy innej elektroniki jest w mniejszej lub większej kwesti odbiciem gustu konstruktora. Kierując się wyłącznie gustem klienta często nie da się tworzyć niczego nowego i lepszego. Dla mnie, konstruktora, sensem budowy kolumn nie jest trafienie w gusta w każdego klienta, ale sukcesywne podnoszenie poziomu jakości dźwięku, na który składa się wiele czynników, z których zdecydowana większość jest mierzalna. 

 

 

 

6 minut temu, meloV8 napisał:

Każdy projekt kolumn czy innej elektroniki jest w mniejszej lub większej kwesti odbiciem gustu konstruktora. Kierując się wyłącznie gustem klienta często nie da się tworzyć niczego nowego i lepszego. Dla mnie, konstruktora, sensem budowy kolumn nie jest trafienie w gusta w każdego klienta, ale sukcesywne podnoszenie poziomu jakości dźwięku, na który składa się wiele czynników, z których zdecydowana większość jest mierzalna. 

I bardzo dobrze 🙂 Ważne, abyśmy byli spełnieni w kwestii potrzeb 😉 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.