Skocz do zawartości
IGNORED

Generowanie filtrow korekcyjnych DSP/DRC przy pomocy REW


Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam sie na waszych kombinacjach i mozliwosciach systemowych Daphile, Roon itd., ale jako inspiracje podam przyklad, jak ewentualnie mozna by powyzsze problemy z plikami i z tym „pod gorke“ rozwiazac.

W kuchni uzywam ponizszy system oparty o DSP Hypexa. Zrodlem sa rozne ustrojstwa (iPad, iPhone, MacBook Pro,..) a wszystkie wysylaja sygnal bezkablowo do DSP przez odbiornik BT (iFi Zen). Pomiary systemu w REW dokonuje funkcja Measurement (sine sweep). Czyli sygnal pomiarowy leci z REW przez BT bezposrednio na iFi, bezkablowo bez koniecznosci odgrywania jakichs plikow!
To samo przy kontroli wynikow. Po zaaplikowaniu filtrow w Hypexie, startuje ponownie pomiar (przez BT) i widze roznice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Long speech short

Sprawdzcie, czy nie mozecie „wyslac“ sygnalu pomiarowego z REW na wasze Maliny, Daphile albo inne ustrojstwa w waszym lancuchu Audio

IMG_2944.thumb.png.22a5c2b0d835fc52f31e164a09a9bd9a.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dalej nie łapię, dlaczego w przypadku takiej sytuacji jak na załączonej grafice EQ odmawia obliczenia filtrów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Naciśnij "calculate target level from response" 😄

9 minut temu, xajas napisał:

Nie znam sie na waszych kombinacjach i mozliwosciach systemowych Daphile, Roon itd., ale jako inspiracje podam przyklad, jak ewentualnie mozna by powyzsze problemy z plikami i z tym „pod gorke“ rozwiazac.

W kuchni uzywam ponizszy system oparty o DSP Hypexa. Zrodlem sa rozne ustrojstwa (iPad, iPhone, MacBook Pro,..) a wszystkie wysylaja sygnal bezkablowo do DSP przez odbiornik BT (iFi Zen). Pomiary systemu w REW dokonuje funkcja Measurement (sine sweep). Czyli sygnal pomiarowy leci z REW przez BT bezposrednio na iFi, bezkablowo bez koniecznosci odgrywania jakichs plikow!
To samo przy kontroli wynikow. Po zaaplikowaniu filtrow w Hypexie, startuje ponownie pomiar (przez BT) i widze roznice.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Long speech short

Sprawdzcie, czy nie mozecie „wyslac“ sygnalu pomiarowego z REW na wasze Maliny, Daphile albo inne ustrojstwa w waszym lancuchu Audio

IMG_2944.thumb.png.22a5c2b0d835fc52f31e164a09a9bd9a.png

Pomysł fajny, ale trzeba by do maliny dokupić moduł blutut 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie odmawia, przeciez mowi continue anyway.

A przyczyna jest prosta. REW uwaza ze powinienes obnizyc target o 10dB, bo przy aktualnym polozeniu zbyt duza czesc pomiaru jest ponizej target i nie bedzie korygowana (albo PODBITA)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Naciśnij "calculate target level from response"
Pomysł fajny, ale trzeba by do maliny dokupić moduł blutut

Nie, chwila, dokladnie tego nie chcemy. My chcemy sami zadecydowac, ktora czesc sygnalu chcemy korygowac:
- tylko peaki
- wiekszosc sysgnalu
- caly sygnal

IMG_2947.thumb.jpg.71322e46b7304e6523548d38e2a638b4.jpg

Przeciez to jest jedna z NAJWAZNIEJSZYCH DECYZJI decydujacych o stopniu/agresji korekcji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No tak, ale to pomaga znaleźć krzywą, te które wczytałem od Ciebie były kompletnie poza "ekranem". Nie namawiam by kliknąć to i puścić korektę tylko żeby sobie wycentrować krzywą 😊

28 minut temu, xajas napisał:

Nie odmawia, przeciez mowi continue anyway.

Jak wciskam kontynuuj, to mówi że nie znalazł niczego do korygowania 🙂

Nie dziwota, gdzie jest twoj target? (Patrz legenda: Kolor fioletowy) nie widze zadnej fioletowej lini.
Ciagle nie kapujesz po co jest to pole Target Level (dB)
Wpisz tam inna wartosc, az sie pojawi

2 minuty temu, xajas napisał:

Nie dziwota, gdzie jest twoj target? (Kolor fioletowy) nie widze zadnej fioletowej lini.
Ciagle nie kapujesz po co jest to pole Target Level.
Wpisz tam inna wartosc, az sie pojawi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zmieniałem target level do poziomu od80

do prawie 100dB i nic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jurek1

No to jeszcze raz powtórzę naciśnij:

calculate target level from response

 

To się znajdzie, a potem se rób co chcesz 😄

3 minuty temu, Ajothe napisał:

No to jeszcze raz powtórzę naciśnij:

calculate target level from response

 

To się znajdzie, a potem se rób co chcesz 😄

Naciskłem i wylazło 😃

No i gitez. 

Ja sobie wczoraj siedziałem kolejny raz nad korekcjami. Nawet wyeksportowałem sobie pomiary i eq do Rephase i tam też trochę nacudowałem. Załadowałem pliki do dsp i dzisiaj potestowalem. 

Na początku zacząłem od akustycznych nagrań, Paco, Al di Meola itp i było całkiem super. Więcej detalu, ogólnie jaśniejsze granie. Niestety im dalej w las tym gorzej. Znowu mam wrażenie odchudzenia przy cięższej muzyce i nie lubię tego. Jeszcze się nie poddaje, ale po pierwszych zachwytach nad detalem, gubienie się ciepełka, niskich tonów jest nie do przejścia dla mnie. Narazie okazało się, że bardzo lubię te swoje mody podbijające basy i średnicę.....LOL 😁

2 minuty temu, Ajothe napisał:

No i gitez. 

Ja sobie wczoraj siedziałem kolejny raz nad korekcjami. Nawet wyeksportowałem sobie pomiary i eq do Rephase i tam też trochę nacudowałem. Załadowałem pliki do dsp i dzisiaj potestowalem. 

Na początku zacząłem od akustycznych nagrań, Paco, Al di Meola itp i było całkiem super. Więcej detalu, ogólnie jaśniejsze granie. Niestety im dalej w las tym gorzej. Znowu mam wrażenie odchudzenia przy cięższej muzyce i nie lubię tego. Jeszcze się nie poddaje, ale po pierwszych zachwytach nad detalem, gubienie się ciepełka, niskich tonów jest nie do przejścia dla mnie. Narazie okazało się, że bardzo lubię te swoje mody podbijające basy i średnicę.....LOL 😁

Ja też mam wrażenie że dźwięk jest chudszy. Co ciekawe po skalkulowaniu poziomu, target level został obliczony w jednym kanale na 6.4, w drugim na 4.6 dB. Wydaję mi się że ta odczuwalna przez nas odchudzenie, to kwestia przyzwyczajenia. Częściowo wyrównane mody i inna krzywa powodują takie zmiany. Ja mam zamiar posłuchać tak jakiś czas, a potem wrócić do sytuacji z wyłączonym filtrem. To chyba jedyna droga żeby w miarę obiektywnie to ocenić.

6 minut temu, Ajothe napisał:

Jeszcze się nie poddaje, ale po pierwszych zachwytach nad detalem, gubienie się ciepełka, niskich tonów jest nie do przejścia dla mnie. Narazie okazało się, że bardzo lubię te swoje mody podbijające basy i średnicę.....LOL 😁

Jak będziecie stroić na płaską kreskę to tak zawsze będzie. Płaska tutaj nie jest właściwym rozwiązaniem. Może być też problem Waszych kolumn na ile są one pełnopasmowe, bo jak nie są to nie da się tam bezkrytycznie zmuszać do pracy w dole pasma.

To racja, ja nie mam pelnopasmowych....45hz na 3db może dlatego te mody mi się podobają, a robienie takiej korekcji miałby sens jakbym dołożył suby uzupełniające pasmo? 

Żeby nie było nie stroje na płasko 😋

Edytowane przez Ajothe
1 minutę temu, jurek1 napisał:

Ja też mam wrażenie że dźwięk jest chudszy. Co ciekawe po skalkulowaniu poziomu, target level został obliczony w jednym kanale na 6.4, w drugim na 4.6 dB. Wydaję mi się że ta odczuwalna przez nas odchudzenie, to kwestia przyzwyczajenia. Częściowo wyrównane mody i inna krzywa powodują takie zmiany. Ja mam zamiar posłuchać tak jakiś czas, a potem wrócić do sytuacji z wyłączonym filtrem. To chyba jedyna droga żeby w miarę obiektywnie to ocenić.

 

1 minutę temu, Zwykły Drut napisał:

Jak będziecie stroić na płaską kreskę to tak zawsze będzie. Płaska tutaj nie jest właściwym rozwiązaniem. Może być też problem Waszych kolumn na ile są one pełnopasmowe, bo jak nie są to nie da się tam bezkrytycznie zmuszać do pracy w dole pasma.

Ja nie stroję na płaską kreskę. Teraz używam jednej z krzywych od @xajas

Jak będziecie stroić na płaską kreskę to tak zawsze będzie. Płaska tutaj nie jest właściwym rozwiązaniem.

Brawo

Plaska jest do dupy. nudy na pudy
Ja nie stroję na płaską kreskę. Teraz używam jednej z krzywych od [mention=1239]xajas[/mention]. 

To pochyl ja jeszcze bardziej i pokaz na ekranie EQ
Teraz, Zwykły Drut napisał:

Wydaję mi się że ta odczuwalna przez nas odchudzenie, to kwestia przyzwyczajenia.

To odchudzenie ma dwie przyczyny najczęściej:

1. Nie ma modów, których słuchaliście i to trzeba zrekompensować opadającym targetem, zakres niskotonowy powinien  być kilka dB powyżej zakresu średniotonowego, to też jest istotne z powodu właściwości ludzkiego słuchu.

2. Pomysł strojenie wszystkiego powyżej 200Hz na płaską kreskę też jest słaby.

 

 



Moim zdaniem kalibracja i pliki to „kable“

Jeszcze raz o wplywie kalibracji.

Zaladowalem pliki kalibracyjne UMIKA 90° i 0° i porownalem je z pomiarami. Jak widac roznica 1dB w basie i 2dB przy wysokich to malo w relacji do odchylek pomiarow i mozna je smialo „virtualnie“ w pomiarach porownawczych skompensowac/ignorowac

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
16 minut temu, Zwykły Drut napisał:

Jak będziecie stroić na płaską kreskę to tak zawsze będzie. Płaska tutaj nie jest właściwym rozwiązaniem. Może być też problem Waszych kolumn na ile są one pełnopasmowe, bo jak nie są to nie da się tam bezkrytycznie zmuszać do pracy w dole pasma.

Wyciąganie za pomocą DSP z kolumn innego brzmienia to trochę nonsens. Tak się zastanawiam, czy byłoby dobrym rozwiązaniem zrobić Target Curve z maksymalnie wygładzonego własnego pomiaru? Wtedy usuniemy peaki akustyki a nie zmusimy kolumn do czegoś, czego nie potrafią. Zachowamy przy tym ogólny charakter.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

5 minut temu, jurek1 napisał:

Ja nie stroję na płaską kreskę. Teraz używam jednej z krzywych od @xajas

Generalnie to powinieneś działać w pętli decyzyjnej i wyciągać wnioski z każdego etapu, a pętla jest taka.

1. Masz dopracowane pomiary wyjściowe bez korekcji, na których zawsze pracujesz.

2. Projektujesz korekcję i uruchamiasz ją.

3. Słuchasz i mierzysz to co osiągnąłeś, wyciągasz z tego wnioski.

4. Podejmujesz decyzję co dale i wracasz do punktu 1.

I tak do skutku

 

Wyciąganie za pomocą DSP z kolumn innego brzmienia to trochę nonsens.

To bzdura. To jest to samo co strojenie pasywnych zwrotnic. Czy pasywne zwrotnice to nonsens?
10 minut temu, jurek1 napisał:

Ja nie stroję na płaską kreskę

A ja kupiłem B&W bo mi pasuje ich v-kowatość - po co miałbym je wypłaszczać?

Teraz, xajas napisał:

To bzdura

Moze źle sie wyraziłem: lekki +/- ok, ale wyciaganie basu, którego nie ma?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, Zwykły Drut napisał:

Generalnie to powinieneś działać w pętli decyzyjnej i wyciągać wnioski z każdego etapu, a pętla jest taka.

1. Masz dopracowane pomiary wyjściowe bez korekcji, na których zawsze pracujesz.

2. Projektujesz korekcję i uruchamiasz ją.

3. Słuchasz i mierzysz to co osiągnąłeś, wyciągasz z tego wnioski.

4. Podejmujesz decyzję co dale i wracasz do punktu 1.

I tak do skutku

 

I tak działam. Krzywa na której teraz pracuje jest skonstruowana właśnie tak jak mówisz. Słuchać trzeba trochę dłużej żeby właściwe wnioski wyciągnąć. BTW, clipping zniknął był.

Generalnie to powinieneś działać w pętli decyzyjnej i wyciągać wnioski z każdego etapu, a pętla jest taka.
1. Masz dopracowane pomiary wyjściowe bez korekcji, na których zawsze pracujesz.
2. Projektujesz korekcję i uruchamiasz ją.
3. Słuchasz i mierzysz to co osiągnąłeś, wyciągasz z tego wnioski.
4. Podejmujesz decyzję co dale i wracasz do punktu 1.
I tak do skutku
 

Ja bym wrocil do 2. aby wykluczyc wplyw zmian w pomiarze wyjsciowym. Chcemy zmienic parametry korekcji

Sa takie wypadki ze chce wplynac na efekt koncowy tylko poprzez stosowanie roznych metod pomiaru wyjsciowego (pionowo, poziomo, jeden, kilka usrednianych,…) to wtedy powtarzam 1. ale nie robie zmian w 2.
Moze źle sie wyraziłem: lekki +/- ok, ale wyciaganie basu, którego nie ma?

Moze jest, ale za cichy w relacji do reszty. A jak sciszysz reszte (odpowiednia krzywa), to sie pojawi
4 minuty temu, szymon1977 napisał:

Moze źle sie wyraziłem: lekki +/- ok, ale wyciaganie basu, którego nie ma?

Al

 

1 minutę temu, xajas napisał:

Ja bym wrocil do 2. aby wykluczyc wplyw zmian w pomiarze wyjsciowym. Chcemy zmienic parametry korekcji

Sa takie wypadki ze chce wplynac na efekt koncowy stosujac rozne metody pomiaru wyjsciowego (pionowo, poziomo, jeden, kilka usrednianych,…) to wtedy powtarzam 1. ale nie robie zmian w 2. i 3.

Tak, tak masz rację, to generalnie miałem na myśli, że w punkcie 1 używamy cały czas tego samego pomiaru, który wykonaliśmy za pierwszym razem.

BTW. Samymi roznymi metodami pomiaru (krok 1.) mozna osiagnac cuda
Mozna by tu napisac nastepne 10 stron albo nowy watek na ten temat

Teraz, Ajothe napisał:

Czy warto zrobić kilka pomiarów i wyciągnąć średnią? 

Koniecznie. Oczywiście na początku można normalnie, ale dedykowane programy zwykle wymuszają więcej pomiarów. 

nagrywamy.com

Koniecznie. Oczywiście na początku można normalnie, ale dedykowane programy zwykle wymuszają więcej pomiarów. 


Patrz DIRAC



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_2951.thumb.jpg.7c6ce7184222dc83f54ec8b8d47f9012.jpg

Albo Lyndorf/roomperfect…

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.