Skocz do zawartości
IGNORED

Kable RCA Katharsis Technology Coincidence


Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, 747 napisał:

niestety posiada ona luźny bądź żaden związek z tym co jest kluczowo istotne dla tematu przewodów kosztujących w setkach tysięcy pln.

Przyjmijmy, że te kable są wytwarzane z super materiałów, najdroższych i najlepszych z najlepszych. Wskaż mi proszę - na papierze - różnicę w dźwięku, bo piszesz, nie tylko Ty, o dużych/wielkich różnicach w dźwięku pomiędzy takimi super drogimi kablami, a standardowymi, tanimi. Nie interesuje mnie, że Ty słyszałeś różnicę, jeśli w ogóle robiłeś takie porównania, Twój kolega, Twoja małżonka czy też pies.

 

6 minut temu, Adi777 napisał:

Przyjmijmy, że te kable są wytwarzane z super materiałów, najdroższych i najlepszych z najlepszych. Wskaż mi proszę - na papierze - różnicę w dźwięku, bo piszesz, nie tylko Ty, o dużych/wielkich różnicach w dźwięku pomiędzy takimi super drogimi kablami, a standardowymi, tanimi. Nie interesuje mnie, że Ty słyszałeś różnicę, jeśli w ogóle robiłeś takie porównania, Twój kolega, Twoja małżonka czy też pies.

 

Te super ,najdroższe i najlepsze materiały nie kosztują krocie w finalnej cenie. Producenci wychodzą z założenia,że high-end musi kosztować, pomijając fakt czy produkt należy do tej grupy .Tych kabli nie sprzedaje się w ilościach hurtowych  ,  duże Grono potencjalnych klientów kupuje oczami ,czyli drogie to pewnie dobre ,rzeczywistość jest taka iż rzadko jest to kabel docelowy , z reguły coś za coś.  Następna rzecz to renoma  ,odsprzedawalnosc  , jakas firma  garażowa musi poświęcić wiele czasu  ,liczyć na małe zyski ,tak się buduje marke .

A powtarzanie w sloganach reklamowych ,że to produkcja ręczna, też oczywiście wpływa na psychikę kupującego pozytywnie ,pewnie lepiej wykonane niż robot ,automat 🤣oczywiście jest gorzej ,firma krzak raczej nie gwarantuje powtarzalności. 

@Adi777

Jesteś mistrzem w skakaniu po forach i wypowiadaniu się w tematach, których nie dotknąłeś. 

Ile inerkonektów przetestowałeś, a ile głośnikowych? 

Zanim wskoczysz na forum obok poczytaj sobie coś, masz też odnośniki do naukowych opracowań nad wpływem przewodów na brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

4 minuty temu, Adi777 napisał:

Wskaż mi proszę - na papierze - różnicę w dźwięku, bo piszesz, nie tylko Ty, o dużych/wielkich różnicach w dźwięku pomiędzy takimi super drogimi kablami, a standardowymi, tanimi.

Papier słabo lub w ogóle nie nadaje się jako nośnik dla takiego wykazywania, - bądźmy poważni, rynek jest, przewody drogie są, o czym więc my tu rozmawiamy ?

Proszę przyjąć że druty jako takie, jako ośrodek, słabo nadają sie do przekazywania sygnału audio z punktu do punktu, - po prostu, wykazują to wszelkie badania, nawet nie muszą, gdyż jest to oczywiste dla osób, które znają tematykę, niestety przemysł wytwarza własnie druty, z nich wytwarzane są przewody, muszą być niezwykle skomplikowane, by na tak niedogodnym podstawowym składniku konstrukcji osiągnąć satysfakcjonujący wynik.

Stąd m in bardzo wysoka cena końcowego produktu.

Oczywiście, druty oferują też niezwykle pożądane właściwości - to kwadratura koła, jednocześnie wiele oferują i psują - zniekształcają, gdyżkoncentrują energię oraz podlegają nieliniowym procesom jak choćny naskórkowość w transmisji.

Z drugiej strony, czego by nie wykonać z metalu, to i tak będzie posiadac słabe strony z ww powodów i wielu innych.

To, że metal i druty, nawet płaskie słabo się sprawdzają w hi end audio jest poważną barierą w rozwoju.

Najpoważniejszą.

Musimy z tym żyć na ten moment i jakoś sobie radzić.

Te osoby, które poradzą sobie najefektywniej, mają szansę osiągnąć sukces.

Sukces - polegający na tym, że wykonując kabel - przeniesie on maxymalne spektrum potrzebnych składowych z punktu a do b.

To skrajnie trudne, więc przewody kosztują.

21 minut temu, Adi777 napisał:

pies

Na temat zwierząt nie wypowiadałem się.

8 minut temu, tedi02 napisał:

firma krzak raczej nie gwarantuje powtarzalności. 

W taki sposób nie możemy rozważać sytuacji na poważnie, - gdyż na tym świecie nikt nikomu niczego nie gwarantuje oprócz..

10 minut temu, tedi02 napisał:

produkcja ręczna

Produkcja  r ę c z n a  jako taka jeszcze niczego nie gwarantuje, liczy się to, co te ręce wykonują, a de facto nie ręce a głowa, liczy się tylko technologia oraz trafność zastosowanych rozwiązań z punktu widzenia uchwycenia właściwych procesów w właściwych hierarchiach, - na temat wytwarzania ręcznego piszę tylko z powodu, - fizycznych i logistycznych trudności by produkt mógł być wytworzony automatycznie, zapewne przy nakładzie jakiś znaczących środków cokolwiek dałoby się zautomatyzować, ale to musiałaby być relatywnie duża inwestycja, jednak wszystkiego co potrzeba i tak nie wykona maszyna, bynajmniej nie na poziomie ostatecznym.

Aby wykonać przewód najlepszy jaki się tylko da, należałoby podejść do jego konstrukcji z rozumowaniem jakie dziś wydaje się całkowicie odrealnione - tylko tak można sprostać wyzwaniom, słabości drutów ora metalu.

 

"Czy kable grają ?

To pytanie zadawane jest na każdym forum audiofilskim i budzi zawsze najwięcej kontrowersji. Moim zdaniem odpowiedź na to pytanie brzmi NIE – kable nie grają”. Potrafią jednak zmienić sygnaturę brzmieniową posiadanego sprzętu"

Co autor miał na myśli pisząc "grają", skoro za chwilę dodaje - potrafią jednak zmienić sygnaturę brzmieniową posiadanego sprzętu"? To, że nie zagrają same, chyba każdy wie?

"Są również na rynku urządzenia, w których kable wnoszą minimalny lub wręcz żaden przyrost jakości. Jeżeli na taki komponent trafiłeś – brawo ! Masz więcej funduszy na inne przyjemności." 

Ciekawe, jakie to urządzenia. Fajnie, gdyby napisał też, jakie urządzenia na rynku bez problemu pokażą różnice, i to nie minimalne, tylko większe. W takich sytuacjach zawsze tego brak, więc w sumie mnie to nie dziwi. Wiem tylko, że musi być odpowiednio czuły...

"Na pewno nie jest dobrym pomysłem kupowanie okablowania razem ze sprzętem audio w salonie. Bardzo często okazuje się, że warunki w jakich odsłuchujemy sprzęt w sklepie odbiegają znacząco od tych jakie mamy w domu. Tak więc częstą po przyniesieniu zakupionego sprzętu do domu podoba nam się on … jakby mniej 🙂"

Czyli to nie inna akustyka, tylko kable? Aha.

"Salony audio mają profesjonalnie zaadoptowaną akustykę . W większości mieszkań czy domów takiej adaptacji nie posiadamy, efekty uzyskiwane przy pomocy tego samego kabla w salonie audio i w domu mogą być więc diametralnie różne."

Nie wszystkie salony. Następnie - "efekty uzyskiwane przy pomocy tego samego kabla w salonie audio i w domu mogą być więc diametralnie różne." Noo, dźwięk będzie inny, bo akustyka inna, lol. 

"Obsługa sklepów wie w jaki sposób i w jakich zestawieniach pokazać jak dużo potrafi wnieść zmiana okablowania. Niemniej nie musi mieć przełożenia na takie same zmiany w zestawie jaki posiadamy w domu."

Heh, ciężko to nawet skomentować. To zdanie trzeba by zmienić. 

Obsługa sklepów wie, jak robić z nieświadomych klientów jeleni, wciskając im brednie do głowy - mam tylko nadzieję, że nie wszystkie. 

"Obiektywnie subiektywny blog o audio" - hmm, nawet pasuje.

Pochodzenie artykułu - High End Blog- wisienka na torcie. Krowim.

 

 

 

Edytowane przez Adi777

Jeszcze tak na marginesie. Oby jak najwięcej takich firm, jak Pura Audio, uczciwych, kompetentnych, bez bajdurzenia. Ciekawe, czy w Polsce jest jakiś odpowiednik.

Edytowane przez Adi777
11 godzin temu, 747 napisał:

Telewizor w pomieszczeniu odsłuchowym zniszczyłby dźwięk.

Zasysam syf stroje i podaje. Podpatrzylem u Acrolinka ;)

To wszystko nie jest takie proste! Sam wiesz!

5 godzin temu, 747 napisał:

Papier słabo lub w ogóle nie nadaje się jako nośnik dla takiego wykazywania, - bądźmy poważni, rynek jest, przewody drogie są, o czym więc my tu rozmawiamy ?

Proszę przyjąć że druty jako takie, jako ośrodek, słabo nadają sie do przekazywania sygnału audio z punktu do punktu, - po prostu, wykazują to wszelkie badania, nawet nie muszą, gdyż jest to oczywiste dla osób, które znają tematykę, niestety przemysł wytwarza własnie druty, z nich wytwarzane są przewody, muszą być niezwykle skomplikowane, by na tak niedogodnym podstawowym składniku konstrukcji osiągnąć satysfakcjonujący wynik.

Stąd m in bardzo wysoka cena końcowego produktu.

Oczywiście, druty oferują też niezwykle pożądane właściwości - to kwadratura koła, jednocześnie wiele oferują i psują - zniekształcają, gdyżkoncentrują energię oraz podlegają nieliniowym procesom jak choćny naskórkowość w transmisji.

Z drugiej strony, czego by nie wykonać z metalu, to i tak będzie posiadac słabe strony z ww powodów i wielu innych.

To, że metal i druty, nawet płaskie słabo się sprawdzają w hi end audio jest poważną barierą w rozwoju.

Najpoważniejszą.

Musimy z tym żyć na ten moment i jakoś sobie radzić.

Te osoby, które poradzą sobie najefektywniej, mają szansę osiągnąć sukces.

Sukces - polegający na tym, że wykonując kabel - przeniesie on maxymalne spektrum potrzebnych składowych z punktu a do b.

To skrajnie trudne, więc przewody kosztują.

Na temat zwierząt nie wypowiadałem się.

W taki sposób nie możemy rozważać sytuacji na poważnie, - gdyż na tym świecie nikt nikomu niczego nie gwarantuje oprócz..

A w ogóle masz pojęcie jaki jest koszt zrobienia metrowego rca   na topowych wtykach wbt i np.srebrze np.kondo? 

6 godzin temu, 747 napisał:

Papier słabo lub w ogóle nie nadaje się jako nośnik dla takiego wykazywania, - bądźmy poważni, rynek jest, przewody drogie są, o czym więc my tu rozmawiamy ?

Chodziło mi o pomiary, wykresy, cokolwiek. Właśnie, o czym piszesz? Co chcesz przekazać? Że kable są ważne, bo Ty tak twierdzisz i grono audiofilów? Wykaż to w jakiś sensowny sposób. Możesz to zrobić, czy nie?

7 godzin temu, GhostR1 napisał:

Czy do dyskusji trzeba się przygotowywać? Oczywiście, że tak! ale tylko wtedy kiedy nie ma się żadnych argumentów

Kolegi argumentem jest twierdzenie że inni nie mają argumentów, - to niepoważne.

34 minuty temu, Adi777 napisał:

Wykaż to w jakiś sensowny sposób

Adi777 nic do Ciebie nie mam, ale proszę zaprzestań kpin, z tematu, gdzie o wszystkim decyduje odsłuch.

Naprawdę.

Poczytaj sobie trochę na takie tematy, jak Sony zapraszał z Niemiec expertów, kiedy decydowały się losy wyważenia proporcji podczas ostatecznego nadawania kształtu brzmieniowego - charakterystyki zespołów głośnikowych - dla firmy prestiżowych,  referencyjnych.

Sprzęt, jest tak jak i muzyka, tworzony dla ludzi przez ludzi i to nam ma on w ostatecznym rozrachunku - dobrze grać.

..

To są bardzo proste do zrozumienia rzeczy - jak i to, że w każdej dziedzinie laik jest wszystkim zdziwiony, czy wszystkiego ciekaw.

Wybacz ale nie mam czasu na ...

41 minut temu, Adi777 napisał:

Możesz to zrobić, czy nie

Wiesz co to jest manipulacja - wiesz że ktoś po przeczytaniu takiego tekstu ma sądzić że adwersarz jest niepoważny w zasadzie unieważniony jako rozmówca  -  jak to zestawisz z sytuacją, że adwersarz w rzeczywistości pracuje nad rozwiązaniami dla audio m in w transmisji i ma za sobą poważne osiągnięcia dotykalne fizycznie, jak bank pojemności lub transformatory nawinięte przewodem w tak wyszukany sposób, że redukuje to podstawowe mankamenty w zasilaniu urządzeń audio ? - co teraz wydasz mi rozkaz przeprowadzenia dowodów - wybacz, uprzedzę, nie jesteś tym medium, przed którym ktokolwiek zamierza się tłumaczyć - jak by to odpychająco nie brzmiało, do tego istnieje coś takiego jak prawa autorskie, - powinieneś rozumieć jakie niesie to za sobą konsekwencje.

Mamy tu Stanisława - który w realu wykonuje i oferuje fizycznie dotykalny przedmiot - niech to spróbuje Tobie zastąpić chęci dalszych manipulacji, które oczywiście na takie nie mają wyglądać że nimi są - jednak są i każdy doskonale to rozumie, kto tylko chce.

Stasiu ma badania, ma ich wynik - technologię i posiada produkt. 

Koniec rozmowy.

Jeśli przyjdzie odpowiedni czas, będę również posiadał fizyczny ekwiwalent wszystkich tu poruszanych zagadnień.

Wowczas będzie mógł sprawdzić prawdziwość twierdzeń każdy zainteresowany, na rozsądnych warunkach.

Znikną wszelkie niedomówienia i posądzenia o pisanie bajek.

3 godziny temu, Adi777 napisał:

Pochodzenie artykułu - High End Blog- wisienka na torcie. Krowim.

Może zamiast wyrywać cytaty z kontekstu, zaznacz cały tekst i przekopiuj tutaj.

To jak już cytatami jedziesz, to dlaczego nie skomentujesz tej części tekstu z bloga?

Cyt.

Czy są jakieś naukowe opracowania dot. wpływu kabli na tor audio lub brzmienie instrumentów ?

Oczywiście, kilka z nich:

Artykuł z oficjalnego magazynu AES z 1991 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opracowanie Robert A. Cooper  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opracowanie z konferencji Audio Engineering Society Cable 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Artykuł z pomiarami z holenderskiego Alpha Audio 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Odpowiesz też na pytanie z iloma testami kabli głośnikowych, czy IC miałeś do czynienia?

 

 

34 minuty temu, 747 napisał:

Adi777 nic do Ciebie nie mam, ale proszę zaprzestań kpin, z tematu, gdzie o wszystkim decyduje odsłuch.

Naprawdę.

Poczytaj sobie trochę na takie tematy,

Ależ on czyta, możesz mi wierzyć. 😉

Jego "wiedza praktyczna" zaczyna się i kończy na tym co przeczyta w wątkach kablarskich, Audio  Mitach i innych takich, na różnych forach rzecz jasna.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Godzinę temu, tedi02 napisał:

A w ogóle masz pojęcie jaki jest koszt zrobienia metrowego rca   na topowych wtykach wbt i np.srebrze np.kondo? 

Nie interesuję się takimi rzeczami Tedi, mnie interesuje jak przenieść energię z wyjścia przetwornika cyfrowo analogowego do wstępnych stopni wzmacniacza, oraz z niego, do końcówki mocy, - Audio Note, oraz każdy może za dowolną kwotę, produkować w dowolny sposób, dowolny wyrób z tego sektora, tym co mnie zainteresuje osobiście będzie to, - jak te przewody grają, co sobą reprezentują, wówczas się im przyjrzę bliżej i to tylko z ciekawości jak dany efekt uzyskano, AudioNote, dla mnie podobnie jak inni wielcy na rynku tego typu producenci są tylko dostarczycielem surowca oraz wyzwań, - też na poziomie finansowym, żeby było jasne, oznacza to, że bardzo trudno jest spowodować takie działanie, zaprojektować taką konstrukcję - której dźwięk  u z a s a d n i a  bardzo wysoką cenę, - naprawdę bardzo trudno to zrobić - jeśli bym napisał ze potrzeba przebłysku geniuszu - niczego bym nie napisał, gdyż to za mało - potrzeba bezgranicznego poświęcenia i oddania tej dziedzinie - bez żadnych oczekiwań finansowych, gdyż one zniszczą rozwój, taki delikwent może zatrzymać się tuż przed osiągnięciem spektakularnych rezultatów uważając że .. już ma .. produkt .. na rynek.

Potrzeba też wielkiej cierpliwości oraz pokory, potrzeba najbardziej szacunku dla innych , dla tych , którzy w każdej dziedzinie szeroko rozumianych sytuacji dotyczących właściwości toru hi end osiągnęli poważne przewagi.

Bez wsparcia się sukcesami innych nie osiągnie się niczego poważnego oraz trwałego.

Jeśli ktoś wymyślił coś takiego jak kondensator Elna Silmic II, - to jest to grunt na którym wiele można zbudować, - przykładowo.

Kondensator Silmic II musiał zaprojektować geniusz.

Nie mamy na świecie innego podzespołu, który potrafi tyle co on, po prostu.

W torze hi end, taki kondensator po prostu musi obsługiwać odpowiednio ważne miejsca, gdyż jest maxymalnym osiągnięciem w zakresie techniki pojemnościowej - kondensatorów elektrolitycznych.

Zastosowanie innego, nie spowoduje katastrofy, na przykład zastąpienie go Nippon Chemi Con AWF, ale to już nie będzie to.

Ktoś powie, że wybrał AWF gdyż potrzebuje tych właściwości - zgoda, można tak powiedzieć i uzasadnić, ale..

I tak w kółko, - w każdym punkcie systemu - literalnie w każdym, musi pracować najlepszy element na jaki stać rodzaj ludzki - wówczas efekt pracy będzie spektakularny - inaczej co najwyżej poprawny - zadawalający.

 

W przewodach sytuacja jest tożsama, tylko jedna dana geometria wynikowa, wykonana w oparciu o tylko jeden konkretny przewodnik, da najlepszy wynik - inne zestawienia, owszem , też będą "ładnie się prezentować", ale ta jedna konstrukcja będzie tak sugestywnie odpowiednia, że zostanie uznana za bezalternatywną - na dany moment oczywiście.

Z tego powodu aby odnieść sukces w kablach potrzeba lat badań by sprawdzić wszystkie drogi, wszystkie kombinacje, wszystkie rozsądne realizacje, czy spełniają potrzeby każdego z miejsc, gdzie zostaną zastosowane.

Trzeba też "starać znać się na niemal wszystkim " by nie wpaść w jakąś pułapkę - gorzej , - nie podążyć w błędnym kierunku przez ..lata.. - lądując z zniszczonym życiem na manowcach..- co nie jest takim unikalnym przypadkiem w tej dziedzinie.

Gość

(Konto usunięte)
Godzinę temu, 747 napisał:

mnie interesuje jak przenieść energię z wyjścia przetwornika cyfrowo analogowego do wstępnych stopni wzmacniacza,

to musisz jeszcze wziac pod uwage ,że zaraz za przetwornikiem D/A jest układ analogowy mający najwiekszy wpływ na brzmienie źródła a dopiero potem jest interconect i przedwzmacniacz

sorry ale nie masz wiedzy i smutne to ....

1 minutę temu, slawek.xm napisał:

smutne to

Polubiłem Ciebie, byłem zaniepokojony nieobecnością, to miłe jeśli jeden Kolega troszczy się o drugiego na forum.

Przecież wiesz że posłużyłem się skrótem myślowym, nie może przecież chodzić w tej wypowiedzi o nic innego jak łączenie gotowych urządzeń.

Możesz więc się natychmiast rozweselić.

 

Jeśli natomiast chodzi o wyjście z kości D/A, - to nie wypowiadałem się na ten temat jeszcze ani razu na forum, - gdyż nie wypowiadam się bez posiadania gotowych rozwiązań najlepszych z możlwych, wiem na ten moment tylko tyle, że potrzeba tu wspiąć się na szczyty możliwości, by zasilić stricte DAC, gdyż wszelkie doświadczenia dotychczasowe, pokazywały niekończącą się poprawę jakości przy zastosowaniu coraz lepszej techniki - w rdzeniu trafo, w uzwojneiu, w banku pojemności i "przyległościach"..

Jestem na 100 procent pewien, że wszystko przed nami, rozumiejąc przez to klasę sygnału z DAC, - do tego rozwój na tym poziomie wydaje się wręcz "nieograniczony" - pisząc umownie, trochę przerysowując, to z tego powodu, że dotychczasowi/aktualni pracownicy hi end audio, wydają się być leniwymi, pozbawionymi twórczych pomysłów wyrobnikami, nawet Audio Note, albo szczególnie AudioNote.

Co dopiero inni..

Zawsze chciałem posiadać super DAC.

Każdy powinien posiadac super DAC oraz super przewód zasilający i połączeniowy, nastawiony na najszerszą możliwą paletę barw, najgłębszą gradację planów, oraz na gorącą słodkość microinformatywną, istniejącą wraz z rozdzielczością - powodującą uznanie za nieznane - najbardziej ulubione i osłuchane nagrania.

Takie rzeczy dają radość egzystencji, będąc tak twórczo radosnym, nie sposób skarżyć się na los, nawet można spojrzeć z litością na wiele sytuacji z forum - tych mniej przyjemnych.. z repertuary wykonawców specjalizujących się w ich inicjowaniu..

.

 

 

8 godzin temu, 747 napisał:

Nie interesuję się takimi rzeczami Tedi, mnie interesuje jak przenieść energię z wyjścia przetwornika cyfrowo analogowego do wstępnych stopni wzmacniacza, oraz z niego, do końcówki mocy, - Audio Note, oraz każdy może za dowolną kwotę, produkować w dowolny sposób, dowolny wyrób z tego sektora, tym co mnie zainteresuje osobiście będzie to, - jak te przewody grają, co sobą reprezentują, wówczas się im przyjrzę bliżej i to tylko z ciekawości jak dany efekt uzyskano, AudioNote, dla mnie podobnie jak inni wielcy na rynku tego typu producenci są tylko dostarczycielem surowca oraz wyzwań, - też na poziomie finansowym, żeby było jasne, oznacza to, że bardzo trudno jest spowodować takie działanie, zaprojektować taką konstrukcję - której dźwięk  u z a s a d n i a  bardzo wysoką cenę, - naprawdę bardzo trudno to zrobić - jeśli bym napisał ze potrzeba przebłysku geniuszu - niczego bym nie napisał, gdyż to za mało - potrzeba bezgranicznego poświęcenia i oddania tej dziedzinie - bez żadnych oczekiwań finansowych, gdyż one zniszczą rozwój, taki delikwent może zatrzymać się tuż przed osiągnięciem spektakularnych rezultatów uważając że .. już ma .. produkt .. na rynek.

Potrzeba też wielkiej cierpliwości oraz pokory, potrzeba najbardziej szacunku dla innych , dla tych , którzy w każdej dziedzinie szeroko rozumianych sytuacji dotyczących właściwości toru hi end osiągnęli poważne przewagi.

Bez wsparcia się sukcesami innych nie osiągnie się niczego poważnego oraz trwałego.

Jeśli ktoś wymyślił coś takiego jak kondensator Elna Silmic II, - to jest to grunt na którym wiele można zbudować, - przykładowo.

Kondensator Silmic II musiał zaprojektować geniusz.

Nie mamy na świecie innego podzespołu, który potrafi tyle co on, po prostu.

W torze hi end, taki kondensator po prostu musi obsługiwać odpowiednio ważne miejsca, gdyż jest maxymalnym osiągnięciem w zakresie techniki pojemnościowej - kondensatorów elektrolitycznych.

Zastosowanie innego, nie spowoduje katastrofy, na przykład zastąpienie go Nippon Chemi Con AWF, ale to już nie będzie to.

Ktoś powie, że wybrał AWF gdyż potrzebuje tych właściwości - zgoda, można tak powiedzieć i uzasadnić, ale..

I tak w kółko, - w każdym punkcie systemu - literalnie w każdym, musi pracować najlepszy element na jaki stać rodzaj ludzki - wówczas efekt pracy będzie spektakularny - inaczej co najwyżej poprawny - zadawalający.

 

W przewodach sytuacja jest tożsama, tylko jedna dana geometria wynikowa, wykonana w oparciu o tylko jeden konkretny przewodnik, da najlepszy wynik - inne zestawienia, owszem , też będą "ładnie się prezentować", ale ta jedna konstrukcja będzie tak sugestywnie odpowiednia, że zostanie uznana za bezalternatywną - na dany moment oczywiście.

Z tego powodu aby odnieść sukces w kablach potrzeba lat badań by sprawdzić wszystkie drogi, wszystkie kombinacje, wszystkie rozsądne realizacje, czy spełniają potrzeby każdego z miejsc, gdzie zostaną zastosowane.

Trzeba też "starać znać się na niemal wszystkim " by nie wpaść w jakąś pułapkę - gorzej , - nie podążyć w błędnym kierunku przez ..lata.. - lądując z zniszczonym życiem na manowcach..- co nie jest takim unikalnym przypadkiem w tej dziedzinie.

To nie pisz głupot, bredni że kabel musi być drogi.Akurat ten przykład który Ci podałem to już jest top, nie mylić z tym co pisze kolega stasiop😅

Jeśli piszesz ze kondensator silmic 2 ,wymyślił geniusz ,to już ręce opadają, chłopie, nie kompromituj się!  Jak się on ma brzmieniowo do wcześniejszego ARS ,to muł.

Zgodzę się z tobą że kabel powinien przekazać szeoka paletę barw , że powinien oddać słodycz, mikroinformacje ,chyba nie oczekujesz tego od kabla który jest jasny w odbiorze ,czyli ten o którym piszemy.

9 godzin temu, 747 napisał:

Kolegi argumentem jest twierdzenie że inni nie mają argumentów, - to niepoważne.

niepoważnym jest twierdzenie, że kable mają SŁYSZALNY wpływ na brzmienie systemu. To, że są pomiędzy nimi różnice to fakt ale wykraczają one poza zakres słyszenia. 

Byłem w kilku fabrykach kolumn i kabli. Widziałem na własne oczy jak to robią, z kilkoma współpracuję...niepoważnym jest pisać takie rzeczy nie znając podstawy produkcji, nawet topowych systemów. Każdy liczący się producent posiada kartę produktu, bo musi ją mieć, takie jest prawo. Poza tym wiele tematów w naszym kraju związanych z produkcją (zgłoszenie do GIOŚ, zastrzeżenie znaku, etc...) jest pomijanych co świadczy o niekompetencji wielu "producentów". Oczywiście wielu z nich nie będzie rejestrowało znaku towarowego bo jest to za drogie...nie ma co się dziwić jak się ma tylko jedną góra dwie pozycje w portfolio.🤷‍♂️

 

Ciekawe, czy byście byli takimi kozakami w ślepych testach. Oj, zapomniałem, nie można testować kabli w ten sposób. Muszą się ułożyć i wygrzać. Zaraz, jest przecież maszyna do wygrzewania kabli. Czy z jej pomocą można przeprowadzić taki test, czy jeszcze będzie czegoś brakowało?

Jeszcze maszyna do ułożenia kabli? 🤣🤣🤣

8 godzin temu, slawek.xm napisał:

sorry ale nie masz wiedzy i smutne to ....

Ty nie masz wiedzy i kazdym wpisem to tylko udowadniasz. Juz slysze te Sylwka glosniki  z ta wiedza :D Jesli chodzi o stopnie analogowe jak i DAC-e to mam duze z tym doswiadczenie, przerobilem wszystko co na tej planecie. Zabawa z szumami konwerterow rozgrywa sie na duzo wyzszych czestotliwosciach niz wszystkim zazwyczaj sie wydaje. Z tego wzielo sie moje zainteresowanie kablami, glownie interkonektem. ;) Powiem tyle, temat jest GRUBY! Tzn masz wiedze na poziomie mainstreamu, covid to smiertelna choroba dziesiatkujaca, a szczepionka to zbawienie swiata :D no i masz swoja pseudo nauke i covidowych 'ekspertow' co pewnie sie dziabnales smiercionka genetyczna z ta 'wiedza' ? ;) Ale spoko planeta przeludniona i odstrzeliwuja niezbyt rozgarnietych.

Edytowane przez Stasiop
Godzinę temu, Adi777 napisał:

Ciekawe, czy byście byli takimi kozakami w ślepych testach. Oj, zapomniałem, nie można testować kabli w ten sposób. Muszą się ułożyć i wygrzać. Zaraz, jest przecież maszyna do wygrzewania kabli. Czy z jej pomocą można przeprowadzić taki test, czy jeszcze będzie czegoś brakowało?

Jeszcze maszyna do ułożenia kabli? 🤣🤣🤣

Zamiast pier**lić jak potłuczony odnieś się w końcu do naukowych opracowań jakie podałem w linkach!

Odpowiesz w końcu na stawiane pytania?!

Czy tylko Ty możesz wymagać odpowiedzi od innych, a sam już nie potrafisz ?

 

Edytowane przez sir.jax

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

10 godzin temu, sir.jax napisał:

Artykuł z oficjalnego magazynu AES z 1991 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opracowanie Robert A. Cooper  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Opracowanie z konferencji Audio Engineering Society Cable 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Artykuł z pomiarami z holenderskiego Alpha Audio 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

fajne artykuły... cytat z jednego z nich

"A big issue in all of this is pyschoacoustics and the perception of sound. What sounds good to one person may not sound good to another. Furthermore, if someone knows that they purchased the supposedly best cable on the market, it may lead them to believe it is making his audio system sound better -the "paying more must lead to better performance" thought. In reality, a listener who was unaware of the change may never notice the difference."

bardzo trafne stwierdzenie ☝️

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie odpowie Ci @sir.jaxbo to jest typowy użytkownik co łazi po wszystkich tematach dla zabawy a niczego nigdy nie testował i pewnie się to nie zmieni 😉

ATC SCM150SL // NAIM NDX 2 + NAIM XPS DR + Furutech DPS - 4.1// Musical Fidelity M8Pre + 3 x M8s-500s + 4x GigaWatt LC-2 EVO// GigaWatt PF-2 EVO + Enerr Transcenda Ultimate// Albedo Monolith Reference

15 minut temu, sir.jax napisał:

To nie było do Ciebie.

Przegladnalem te prace na szybko, czesc znam. Szukaja w zlym miejscum impedancja kabli ma minimalny wplyw na dzwiek, licza sie zakresy mikrofalowe ktore intermoduluja z sygnalem. Tu jest prawdziwy problem!

Ale fajnie ze dyskusja staje sie merytoryczna!

Edytowane przez Stasiop
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.