Skocz do zawartości
IGNORED

Dzielnik napięcia: wyjścia wysoko poziomowe -> wejścia niskopoziomowe


Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję gotowego dzielnika napięcia, który pomoże mi połączyć wykastrowanego NADa 356 wyjściami wysokopoziomowymi do suba z wejściami niskopoziomowymi. Sam takiego nie potrafię zrobić, więc DYI odpada. Wiecie gdzie takie coś znaleźć?

Widziałem raz coś podobnego na Amazonie, ale nie mogę tego teraz wyszukać. Czy może to bardzo źle wpłynąć na jakość dźwięku? 

Innym rozwiązaniem byłoby zakupienie suba z wejściami wysokopoziomowymi, ale te które mam na oku takowych nie mają. Mógłbym też kupić innego wzmaka, ale nie chcę. 356 mi odpowiada. 

Znajdziesz w Amazon albo w sklepach ze sprzetem Audio do samochodow (Car Audio)

Przyklad

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A może być z głośnikowych ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakby co poszukaj warsztatu, co by wtyki RCA umiał polutować na przewodach,

gdyby musiał być tylko do OUT; a ten model ma jeszcze regulację poziomu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

17 godzin temu, renoxd napisał:

Innym rozwiązaniem byłoby zakupienie suba z wejściami wysokopoziomowymi, ale te które mam na oku takowych nie mają.

Suby bez hi-level input nie mają w zwyczaju dobrze grać w stereo. Co to za sub i za ile, może warto przemyśleć decyzję zanim ją podejmiesz? No i jakie kolumny i ile m² mają dźwiękiem wypełnić?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

3 godziny temu, xajas napisał:


jak ty na to wpadles?

Ot tak, czytając opinie na Forum. Te suby polecane do stereo zazwyczaj wejście hi-level mają. No bo co produkować sub do stereo, którego nie da się połącześ ze wzmacniaczem stereo?o

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Ot tak, czytając opinie na Forum.

Gdybym w te wszystkie „opinie“ wierzyl, to bym daleko nie zajechal.
2 godziny temu, xajas napisał:


Gdybym w te wszystkie „opinie“ wierzyl, to bym daleko nie zajechal.

We wszystkie nie, ale w te powtarzalne, co wydają się mieć potwierdzenie w technice -  czemu nie? Osobiście do stereo suba z BR i bez wejsć hi-level raczej bym nie wziął.

Mój mały subik ma taki pstryczek do przełączania charakterystyki sugerowanej dla stereo lub KD, po przełączeniu na KD wyjeb.łbym go przez okno. A co jesli sub takiego pstryczka nie ma a zestrojony jest do KD? Szkoda nerwów.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

We wszystkie nie, ale w te powtarzalne
…..
Szkoda nerwów.

Powtarzalne opinie mowia, ze DSP degraduje dzwiek, subwoofery nie nadaja sie do stereo, ClassD nie gra, kolce eliminuja mody a sieciowki rozszezaja scene.

Zgodnie z powtarzalnymi opiniami masz do dupy sprzet i nie powinienes go nawet wlanczac. Szkoda nerwow
4 godziny temu, xajas napisał:

Powtarzalne opinie mowia, ze DSP degraduje dzwiek, subwoofery nie nadaja sie do stereo, ClassD nie gra, kolce eliminuja mody a sieciowki rozszezaja scene...

Trolujesz wyrywając z wypowiedzi tylko tę połowę, której możesz się przyczepić: ja pisałem o opiniach potwierdzonych w technice, a nie z techniką sprzecznych zabobonów, które Ty wymieniasz.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Kto potwierdza w technice? Ty, ja, ci ktorzy „autorytatywnie“ sprawdzili technike i powiedzieli ze nie dziala?

49 minut temu, xajas napisał:

Kto potwierdza w technice? Ty, ja, ci ktorzy „autorytatywnie“ sprawdzili technike i powiedzieli ze nie dziala?

Pewne podstawowe sprawy są jasne, proste i oczywiste. Bawić się z Tobą w kotka i myszkę nie zamierzam.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Jedyne co jest oczywiste, jest tylko to, ze na nastepnych 100 stronach jestes gotow bawic sie w myszke
A reszta nie jest oczywista, bo inaczej nie bylo by takich watkow jak „Audio mity“

15 minut temu, xajas napisał:

A reszta nie jest oczywista, bo inaczej nie bylo by takich watkow jak „Audio mity“

"Audio mity" istnieją, bo cuda są bardziej atrakcyjne niż trud zrozumienia szarej rzeczywistości.

 

15 minut temu, xajas napisał:

Jedyne co jest oczywiste, jest tylko to, ze na nastepnych 100 stronach jestes gotow bawic sie w myszke

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Więc zaczekajmy. Niech autor kupi dzielnik, kupi i podłączy do stereo suby bez hi-level input, posłucha trochę i opisze wrażenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Szymon1977-  wytłumacz proszę, bo nie mogę zrozumieć- jaki jest związek braku wejścia głośnikowego ze sposobem strojenia głośnika w obudowie???

43 minuty temu, porlick napisał:

wytłumacz proszę

Proszę przeczytaj to, co już tu pisałem.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Przecież nie po to pisze, żeby cokolwiek zrozumieć ... a żeby pisać.

To czego @porlick nie rozumiesz 😉 

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Mam na oku RELa HT1205. To ma być taki sub przede wszystkim do muzyki, ale do filmów też. Coś na zasadzie 70/30 = muzyka/filmy. Pomieszczenie około 25m2 otwarte na kuchnie 6m2 

Cena maks 3500, będę szukał do 3000. Chciałem na początku SVS SB 1000pro ale ponoć ma ten bas zbyt mało różnorodny. Co mnie w nim kusiło to na pewno to, że mógłbym DSP wyregulować za mocne podbicia. Ma także wejścia głośnikowe. REL ponoć gra lepiej ogólnie

Edytowane przez renoxd

Kwestia strojenia. Ogólna zasada jest taka, że do muzyki nadają się suby w obudowie zamkniętej i niektóre w B-R, ale tu grają rolę opóźnienia grupowe, czyli parametr oględnie mówiąc, odpowiadający za szybkość działania układu rezonansowego. Im niższy, tym lepiej dla muzyki, bo taki bas ma wykop i lepiej oddaje impulsy. Niestety, często w pogoni za niskim zejściem, konstruktor wybiera "impulsowo gorsze" strojenie bass-reflexu.

Ale nie to jest istotą tego wątku, a przejściówka poziomu sygnału ze strojeniem układu rezonansowego nie ma nic wspólnego. Poza tym, coraz więcej urządzeń stereo ma wyjście sub-out, więc i producenci subwooferów oszczędzają na wejściach wysokopoziomowych.

Terminale też kosztują. 😉

3 godziny temu, porlick napisał:

No właśnie czytałem i nadal nie mogę zrozumieć.

Nie ma to znaczenia, skoro w następnym poście potwierdzasz to, co ja napisałem.

-----

Godzinę temu, renoxd napisał:

...RELa HT1205. To ma być taki sub przede wszystkim do muzyki...

Do muzyki kupować sub, który wg producenta przeznaczony jest do KD? Eee... Kupisz za 3000, sprzedasz za 2000 a jeszcze się na wkur.sz.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Ja jestem zwolennikiem tezy, że subwooferów nie dzieli się na otwarte, zakmnięte, do stereo czy do kina, tylko na dobrze i źle zaprojektowane.
Doby sub odtwarza wiernie wszystko co dostaje na wejściu, w granicach możliwości oczywiście.
Jak ciągnie za sobą basowy "ogon" - to jest to bubel.

Też tak sądzę. Dawno temu zraziłem się do subwooferów "dzięki" tonsilowskiemu zestawowi Sub-Sat 1.1 i bardzo długo interesowałem się wyłącznie zestawami 2.0. Jakie było moje zdziwienie, gdy kilkanaście lat później posłuchałem dobrze zaprojektowanego suba, również w obudowie band pass. Co prawda sam nigdy się tego typu obudowa nie zajmowałem, ale konstrukcji w obudowach zamkniętych i B-R mam trochę na koncie. ZAWSZE wybieram strojenie wyższe, często w górnych granicach rekomendowanego zakresu. To zawsze daje lepsze rezultaty, jak pogoń za dolna granica przetwarzania. Kolega miał kiedyś Sonaty 120 (1 seria). Nie szło tego słuchać, tak było skopane strojenie, tymczasem produkowany wówczas model dla Denona, na tych samych głośnikach, grał zdecydowanie lepiej- szybko i z wykopem. Włożyliśmy do skrzynek Sonat klocki ze styropianu, zmniejszając ich pojemność o ok 1/4, może nawet bardziej, skróciliśmy rurki b-r, podwyższając ft i ... Zagrały prawie jak "bliźniacze" Denony. Kolega był zachwycony, ale nie zdecydował się pójść na całość i powiększyć średnicę rurek b-r, by móc bez tłumaczenia się je później sprzedać. 

 

5 minut temu, porlick napisał:

Dawno temu zraziłem się do subwooferów "dzięki" tonsilowskiemu zestawowi Sub-Sat 1.1...

Tym właśnie grozi zakup dzielnika by do stereo podłączyć sub, który producent poleca do KD... ale co szymon może o tym wiedzieć? A no może, wystarczy uczyć się na cudzych błędach zamiast popełniać swoje.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

13 minut temu, J.Jerry napisał:

Może dlatego długo nie były mile widziane suby do kina w stereo.

Tak właśnie myślę kiedyś bywało, że komuś brakowało basu, podłączył na sztukę sub z plastikowego KD i legenda w świat poszła.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

By-zy-dura. Plastikowe kino domowe na przelomie lat 80/90-tych?

Sub-sat 1.1 to był stereofoniczny zestaw głośnikowy 2.1. Składał się z małych satelit i dedykowanego do nich suba pasywnego ze zwrotnicą dzielącą pasmo na sub i sat. 

Wtedy jeszcze termin kino domowe był nieznany lub może było to w powijakach, bo nawet analogowego DPL nie było, tak więc strzeliłeś kulą w płot. Systemy 2.1 już były dość popularne na świecie, miały dobrą prasę, reklamowano je jako panaceum na mało miejsca, więc kupiłem w ciemno. Tak, za komuny lub nieco później tak się robiło. Przyznam, że to był mój błąd, bo bas był tragiczny, tylko muczal jak krowa. Za to satelitki- miód i malinka- w swojej klasie cenowej mogłyby służyć za wzorzec i uważam je za bardzo udany model w historii Tonsilu. Mimo to, sprzedałem kpl bez żalu i kupiłem też Tonsil, Perfect 150 (3 dr., obud. zamknięta, na średnich kopułka). Grały mi parę lat, zmieniłem na Radmory.

 

 

Poprawka- były już pierwsze analogowe systemy kinowe, ale o plastikowych zabawkach jeszcze nie słyszano - to było traktowane raczej elitarnie.

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Tym właśnie grozi zakup dzielnika by do stereo podłączyć sub, który producent poleca do KD.

Coś się tak uparł na to kino? Od początku jest mowa o systemie STEREO i autor wątku pisze wyraźnie, że sub będzie w systemie do przeważnie muzyki. 

UMIESZ CZYTAĆ???

(Ze zrozumieniem oczywiście, w co wątpię.)

5 godzin temu, szymon1977 napisał:

Nie ma to znaczenia, skoro w następnym poście potwierdzasz to, co ja napisałem.

Nie. Potwierdzić mogę jedynie, że niektórzy konstruktorzy przesadzają ze strojeniem obudowy. Źle zestrojony sub nie nadaje się ani do muzyki, ani do kina.

28 minut temu, porlick napisał:

...na przelomie lat 80/90-tych?

A poza Tobą ktoś pisał o przełomie lat 80/90-tych? Nie. Więc mam prośbę, nie cytuj mnie gdy komentujesz swoje własne przemyślenia.

28 minut temu, porlick napisał:

Sub-sat 1.1 to był stereofoniczny zestaw głośnikowy 2.1. Składał się z małych satelit i dedykowanego do nich suba pasywnego...

W oparciu o sub pasywny wywróżyłeś sobie granie suba aktywnego? Wow!

10 minut temu, porlick napisał:

Coś się tak uparł na to kino?

6 godzin temu, renoxd napisał:

Mam na oku RELa HT1205.

10 minut temu, porlick napisał:

UMIESZ CZYTAĆ???

(Ze zrozumieniem oczywiście, w co wątpię.)

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Własnie dlatego odradzam mu dzielnik i sub KD

 

6 godzin temu, renoxd napisał:

Mam na oku RELa HT1205. To ma być taki sub przede wszystkim do muzyki, ale do filmów też. Coś na zasadzie 70/30 = muzyka/filmy. Pomieszczenie około 25m2 otwarte na kuchnie 6m2 

Cena maks 3500, będę szukał do 3000. Chciałem na początku SVS SB 1000pro ale ponoć ma ten bas zbyt mało różnorodny

Autor wyraźnie celuje w suba DO MUZYKI, ma upatrzony model, który wg opinii w muzyce się sprawdza, więc nadal nie rozumiem, o co robisz zamieszanie? 

Poza tym, gra głośnik w obudowie. Jaki wzmacniacz go napędza, to bardzo drugorzędne, jeśli jest w stanie rozbujać głośnik. W zestawie sub-sat, przy podziale ok 120 Hz, jak we wspomnianym przeze mnie Tonsilu, na satelity idzie stosunkowo niewiele mocy, więc AT stereo Sony, który miałem podłączony, miał znamionową moc wyższą od głośnika w subie, czyli nie było żadnego problemu z napędzeniem- sub grał źle dlatego, że tak był skonstruowany i nawet gdyby mu wstawić panel od aktywnego, nic by mu to nie pomogło.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.