Skocz do zawartości
IGNORED

Giełda muzyki, shareware?


macson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kłaniam się, 

Jestem amatorem, przede wszystkim, muzyki. Nie starej daty, ale raczej słuchający, "swojej" muzyki - czyli zakupionej w postaci nośników cd lub winyli. 

Nie jestem fanem streamingu ponieważ 1) czuje się w takim wypadku uzależniony od  serwisów, które owijają sobie klientów (czyli subskrybentów) wokół palca. Tak zwani "właściciele" (cokolwiek to znaczy) serwisów obrośli w piórka  i wiedzą, że praktycznie mogą dowolnie zmieniać sobie stawki i warunki subskrypcji, bo i tak rzesze będą musiały na nie przystać. Smutne  jest to, że jako konsumenci biernie zgadzamy się na tak aroganckie formy eksploatacji. Ale taki jest kapitalizm i odruchowo, może niesłusznie, zakładamy, że "tak musi być."

2) Jakość plików tak zwanych gęstych, hi-res jest raczej marna, oczywiście w wymiarze praktyki a nie teorii technologicznej. Nie wypowiadam się o Quobozie albo Roonie, bo są to opcje są mnie za drogie. Z resztą bezsensownym jest wykupywać drogie subskrypcje jeśli wiadomo, że przez połowę ich okresu może się zdarzyć, że nie będziemy mieć czasu słuchać muzyki.  Spotify - poniżej krytyki. Wypróbowałem natomiast Tidal i sądzę, że większość dostępnego materiału jest po prostu mocno poniżej oczekiwań melomana, nie mówiąc już o standardzie audiofilskim. Streaming w moim wypadku to słuchanie własnej kolekcji cd z NAS; zgrywam płyty na niskich obrotach, utwory przechowuję w formacie WAV. Jakość:  ok, "może  być."  Z nielicznymi wyjątkami,  nie słuchałem także muzyki z z CD-rów;  dla mnie wypalanie zbytnio zniekształca pierwowzór.     

Nasunęła mi się myśl, czy nie moglibyśmy, na przykład, utworzyć giełdy wymiany, czyli, nieformalnej instancji wypożyczania od siebie określonej wybranych liczby płyt, lub wymiany zgranych plików na własne potrzeby. Czy ktoś z Kolegów wie, czy jest to zgodne z panującym prawem i czy takie giełdy, koleżeńskie "eventy" istnieją.