Skocz do zawartości
IGNORED

TIDAL zacina się


Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie to nie jest wina łącz Orange. Też mam tam światłowód i też się zacina Tidal w godzinach szczytu. Jestem w kontakcie ze wsparciem technicznym Orange i rzetelnie podchodzą do problemu. Mają zapuszczone pingi do serwerów Tidal.

Niestety pingi do upublicznionych adresów nic nie mówią bo te adresy są niewłaściwe. Trzeba znaleźć odpowiedni adres podczas działania aplikacji. Niestety te właściwe adresy nie przyjmują pingu, więc nie ma jak sprawdzić.

To, że przez Orange się zacina a przez np. UPC i sieć komórkową nie, to znaczy tylko tyle, że sygnał wychodzi innymi serwerami z Polski. To tam gdzieś są problemy a nie w Polsce.

Mam znajomych w Europie i też narzekają.

Też jestem już tym załamany, bo nie mogę normalnie słuchać w godzinach szczytu od kilkunastu miesięcy.

Do Tidala też pisałem ale mam wrażenie, że nie za bardzo się tym przejmują.

Edytowane przez Adams32
Teraz, Adams32 napisał:

rzetelnie podchodzą do problemu

Faktycznie rzetelnie. Oni chyba nie mają pojęcia co to jest rzetelnie.

Powiem ci tak.

Kiedyś miałem ( a właściwie mój syn) problem z CS. 

Po złożeniu reklamacji w UPC, dział techniczny przysłał mi na maila 3 narzędzia bym mógł monitorować problem , zapisać wyniki i im odesłać.

Zrobiłem jak kazali. Na drugi dzień odpisali mi, że dziękują za współprace i przesłane wyniki.

Problem został znaleźiony i usunięty a w ramach przeprosin za jeden miesiąc nie zapłacę za internet.

Tak się załatwia takie sprawy a nie głupie tłumaczenia jakiś pingów czy portów.

 

A czy to nie jest przypadkiem wina Tidala i jego zapchanych serwerów? Może przeszacowali możliwości, użytkowników jest za dużo i stąd takie przycinki.

Na Deezerze nic nie przycięło ani raz, a słucham praktycznie codziennie. Nie mam łącza od Orange.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

Teraz, qbakos napisał:

A czy to nie jest przypadkiem wina Tidala i jego zapchanych serwerów?

Nie. Mnie Tidal nie zacina się. Korzystam z P4 i Roon. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

9 minut temu, qbakos napisał:

A czy to nie jest przypadkiem wina Tidala i jego zapchanych serwerów? Może przeszacowali możliwości, użytkowników jest za dużo i stąd takie przycinki.

Na Deezerze nic nie przycięło ani raz, a słucham praktycznie codziennie. Nie mam łącza od Orange.

Ja przed chwilą wysłałem zgłoszenie do Tidala.

Mam podłączone na kablu światłowód 600Mbit z Orange i tylko z Tidalem mam problem.

 

Problem występuje głównie popołudniami czyli w godzinach szczytu tak jak powyżej kolega napisał.

Do południa i wczesnymi godzinami popołudniowymi problem nie występuje.

 

Z tego jest wniosek że to wina Tidala (dokładnie ich serwerów które nie wyrabiają) a nie sprzętu.

Korzystam z serwisu od Listopada i wtedy takiego problemu nie było.

 

30 minut temu, Raptor99 napisał:

Z tego jest wniosek że to wina Tidala (dokładnie ich serwerów które nie wyrabiają) a nie sprzętu.

A mnie nie zacina. I co ?

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

1 godzinę temu, NRK napisał:

Faktycznie rzetelnie. Oni chyba nie mają pojęcia co to jest rzetelnie.

Powiem ci tak.

Kiedyś miałem ( a właściwie mój syn) problem z CS. 

Po złożeniu reklamacji w UPC, dział techniczny przysłał mi na maila 3 narzędzia bym mógł monitorować problem , zapisać wyniki i im odesłać.

Zrobiłem jak kazali. Na drugi dzień odpisali mi, że dziękują za współprace i przesłane wyniki.

Problem został znaleźiony i usunięty a w ramach przeprosin za jeden miesiąc nie zapłacę za internet.

Tak się załatwia takie sprawy a nie głupie tłumaczenia jakiś pingów czy portów.

 

Tak bardzo tęsknie za UPC. Na co mi była zmiana to nie wiem. Bo taniej troszku. Połasiłem się na kase i mam za swoje.

48 minut temu, qbakos napisał:

A czy to nie jest przypadkiem wina Tidala i jego zapchanych serwerów? Może przeszacowali możliwości, użytkowników jest za dużo i stąd takie przycinki.

Na Deezerze nic nie przycięło ani raz, a słucham praktycznie codziennie. Nie mam łącza od Orange.

Deezer nie ma HiRes, więc i pliki lżejsze. Dużo lżejsze.

Wg mnie, wina leży po stronie Orange.

Skoro na każdej innej sieci działa to co niby Tidal może zrobić? ...

ROTEL A14 mk2 • ROTEL CD11 Tribute • Arcam AVR390 • SelectorONE • APPLE TV 4K • Wiim Ultra • Klipsch: RP-8000 mk2, R112-SW, RP-504C, RS-42 mk2, R14M (Atmos DIY) • 700 płyt CD • Amazon Music

7 minut temu, Piopio napisał:

A mnie nie zacina. I co ?

To żeby nie było niedomówień. Mnie zacinają się tylko gęste pliki i tylko w godzinach szczytu.

4 minuty temu, Mieciu napisał:

Tak bardzo tęsknie za UPC. Na co mi była zmiana to nie wiem. Bo taniej troszku. Połasiłem się na kase i mam za swoje.

Deezer nie ma HiRes, więc i pliki lżejsze. Dużo lżejsze.

Wg mnie, wina leży po stronie Orange.

Skoro na każdej innej sieci działa to co niby Tidal może zrobić? ...

Bo to nie muszą być ich serwery zapchane, tylko pośrednie za granicami Polski.

I inna jest droga kiedy opuszczają Polskę przez Orange a inna kiedy przez np. UPC.

Edytowane przez Adams32

U mnie tak samo, tylko hi res się tnie. Ale bywają takie dni, że w piątek wieczorem, albo w sobote wieczorem dłużej ładują się i zwykłe pliki. Póki co siedze na Amazonie i wszystko hula.

Brakuje tylko Amazon Connect do Wiima. Może kiedyś się doczekam.

ROTEL A14 mk2 • ROTEL CD11 Tribute • Arcam AVR390 • SelectorONE • APPLE TV 4K • Wiim Ultra • Klipsch: RP-8000 mk2, R112-SW, RP-504C, RS-42 mk2, R14M (Atmos DIY) • 700 płyt CD • Amazon Music

5 minut temu, Mieciu napisał:

Brakuje tylko Amazon Connect do Wiima. Może kiedyś się doczekam.

Raczej nigdy. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

51 minut temu, Adams32 napisał:

Bo to nie muszą być ich serwery zapchane, tylko pośrednie za granicami Polski.

I inna jest droga kiedy opuszczają Polskę przez Orange a inna kiedy przez np. UPC.

Była o tym mowa kilka stron wcześniej, że problemem jest routing pomarańczy do Tidala. 
 

54 minuty temu, Mieciu napisał:

Tak bardzo tęsknie za UPC

Teraz po przejściu do play jest ten sam burdel co u pomarańczowych. 
Winę widzą u klienta a nie u siebie. 🙈

Godzinę temu, Mieciu napisał:

Deezer nie ma HiRes, więc i pliki lżejsze. Dużo lżejsze.

Ale jak pisałem tu już kilka razy "lżejszość" czy "cięższość" plików audio ma trzeciorzedne znaczenie, transfer FLACa 192, czyli najcięższe, co oferuje Tidal to około 10 mb/s, a tylko mala część plików ma te parametry (na ogół sztucznie i bez sensu upsamplowane starocie). 96 to o połowę mniej (tu jest więcej sensownych nagrań, bo to często standard studyjny) i też się tnie. Wczoraj ciął mi się nawet plik 48! Tylko i wyłącznie 44/16 (mniej niż 1 mb/s) na ogół się nie zacina. Tymczasem na tym samym WiFi, w tym samym miejscu pomieszczenia działają wszyskie streamingi video, całkowicie płynnie! Netflix, Max, Amazon, Disney, Apple... Niektóre mają 4k, inne tylko FullHD, ale to i tak są bitrate'y od 30 do ponad 100 mb/s! Nawet youtube hostuje materiały 4k i nawet one oglądane przez przeglądarkę w laptopie, czy apkę w smartTV, albo jakiejś do niego przystawce też się nie zacinają. A takie streamy video też są jak najbardziej wrażliwe na zakłócenia, które widać (w sieci bardzo rzadko, ale jak ktoś ma wciąż antenę sat, to nie raz widzi "pikseolozę" gdy bitrate spada, nawet przez przejście burzowej chmury, czy deszczu kilometr dalej). Tak więc to naprawdę dziwne, że zacina się w zasadzie tylko tidal. To jakoś musi być związane z samym serwisem i trudno mi uwierzyć, że winny jest sam tylko routing, DNSy, czy jakiś szczególny feler łącz orange. 

Może to jest tak, że jak Nowy York się budzi ( polska 13-14) i wschodnie wybrzeże to zaczynają się kłopoty. Potrm LA i zachodnie wybrzeże (nasza 16-17) to jest kaplica. Europa chyba już sprawdzaliśmy ma europejskie serwery, ale co się dzieje i jak to się synchronizuje między regionami to tylko Tida wie😀

2 godziny temu, Piopio napisał:

A mnie nie zacina. I co ?

Diabeł tkwi w szczegółach. Mnie przycina pliki jak używam jakości "MAX" tzn. 24bit i 96Khz.

Sprawdzałem teraz o 16:00 jeszcze idzie OK, tzn jak ruszy to nie przycina i jest OK. Założe się że jak znowu włączę między 18-20 (tak jak wczoraj) to nie będzie w stanie grać w jakości "MAX".

W jakości "High" 16bit 44,1Khz prawie zawsze chodziło płynnie, rzadko przycinało.

Właśnie dostałem informację od Orange, że przepraszają i pracują nad rozwiązaniem problemu, ale nie potrwa to tak jak pierwotnie zakładali 36 godzin 🫢

ROTEL A14 mk2 • ROTEL CD11 Tribute • Arcam AVR390 • SelectorONE • APPLE TV 4K • Wiim Ultra • Klipsch: RP-8000 mk2, R112-SW, RP-504C, RS-42 mk2, R14M (Atmos DIY) • 700 płyt CD • Amazon Music

Po zgłoszeniu problemu do Tidal kilka godzin temu dostałem odpowiedź i prośbę o podanie więcej informacji.

Dodatkowo zareklamuję w Orange.

 

Dziękujemy za poinformowanie nas o tym. Aby uzyskać dalszą pomoc, prosimy o podanie następujących informacji:
 

Czy istnieje wzorzec, w którym pojawia się to zachowanie?

Na przykład utwór zatrzymuje się w określonym momencie podczas odtwarzania, muzyka jest buforowana w określonym czasie itp.

Czy problem występuje również na innych platformach streamingowych?

Czy w momencie wystąpienia problemu jesteś w trybie wyłączności? Sprawdź to w Ustawienia > Strumieniowanie > Wybierz wyjście dźwięku > Więcej ustawień > Przełącznik trybu wyłączności.

Czy to samo dzieje się na innym urządzeniu?

Czy w momencie wystąpienia problemu jesteś podłączony do urządzenia zewnętrznego?

Jakie urządzenie zewnętrzne?

Typ połączenia (Bluetooth lub przewodowe)

Czy jesteś w trybie wyłączności?

Czy dzieje się tak z każdą jakością dźwięku (niska, wysoka, maksymalna)? A może dzieje się tak z konkretną jakością? Jeśli tak, określ, których jakości to dotyczy

Czy zmienia się jakość dźwięku? Przetestuj, zmieniając jakość dźwięku i daj nam znać o wyniku.

Czy dzieje się tak z każdym utworem? A może dzieje się tak z konkretnymi utworami/albumami?

Prosimy o podanie linków URL do utworów, które wykazały takie zachowanie, kilka przykładów będzie bardzo pomocnych

 
Prosimy o przesłanie tych informacji jak najszybciej, abyśmy mogli przejść do kolejnych kroków.

5 godzin temu, Adams32 napisał:

Tidala też pisałem ale mam wrażenie, że nie za bardzo się tym przejmują.

Przejmą się jak klienci odejdą. A odchodzą.

3 godziny temu, Piopio napisał:

A mnie nie zacina. I co ?

Na czym odtwarzasz?

 

5 minut temu, Raptor99 napisał:

Po zgłoszeniu problemu do Tidal kilka godzin temu dostałem odpowiedź i prośbę o podanie więcej informacji.

Dodatkowo zareklamuję w Orange.

 

Dziękujemy za poinformowanie nas o tym. Aby uzyskać dalszą pomoc, prosimy o podanie następujących informacji:
 

Czy istnieje wzorzec, w którym pojawia się to zachowanie?

Na przykład utwór zatrzymuje się w określonym momencie podczas odtwarzania, muzyka jest buforowana w określonym czasie itp.

Czy problem występuje również na innych platformach streamingowych?

Czy w momencie wystąpienia problemu jesteś w trybie wyłączności? Sprawdź to w Ustawienia > Strumieniowanie > Wybierz wyjście dźwięku > Więcej ustawień > Przełącznik trybu wyłączności.

Czy to samo dzieje się na innym urządzeniu?

Czy w momencie wystąpienia problemu jesteś podłączony do urządzenia zewnętrznego?

Jakie urządzenie zewnętrzne?

Typ połączenia (Bluetooth lub przewodowe)

Czy jesteś w trybie wyłączności?

Czy dzieje się tak z każdą jakością dźwięku (niska, wysoka, maksymalna)? A może dzieje się tak z konkretną jakością? Jeśli tak, określ, których jakości to dotyczy

Czy zmienia się jakość dźwięku? Przetestuj, zmieniając jakość dźwięku i daj nam znać o wyniku.

Czy dzieje się tak z każdym utworem? A może dzieje się tak z konkretnymi utworami/albumami?

Prosimy o podanie linków URL do utworów, które wykazały takie zachowanie, kilka przykładów będzie bardzo pomocnych

 
Prosimy o przesłanie tych informacji jak najszybciej, abyśmy mogli przejść do kolejnych kroków.

Dwa razy już prze ten etap przechodziłem 😄

ROTEL A14 mk2 • ROTEL CD11 Tribute • Arcam AVR390 • SelectorONE • APPLE TV 4K • Wiim Ultra • Klipsch: RP-8000 mk2, R112-SW, RP-504C, RS-42 mk2, R14M (Atmos DIY) • 700 płyt CD • Amazon Music

Update ode mnie: dzisiaj od 10 rano leci u mnie Tidal i wszystko było cacy do okolic 16. Później zaczęło ciąć, więc zrobiłem test. Przełączyłem laptopa na internet mobilny ze smartfona na którym załączyłem Warp 1.1.1.1. Nic to nie zmieniło, przy czym karta sim też jest z Orange na planie firmowym. Chyba wrzucę im kolejne zgłoszenie na support, chociaż od 10 minut nie ma zająknięć 🙄

Godzinę temu, Raptor99 napisał:

Orange odsyła mnie do Tidala jako że to nie ich usługa.

Znajdz sobie w NAT Active Sessions Table adresy serwerów z którymi łaczysz się do Tidala.

Potem programem Winmtr zrób test pakietów na te serwery. 

Prześlij im wyniki, zobaczymy czy będą tacy cwani.😁

Nie wiem co robi Warp 1.1.1.1 ale z nim aktywnym słucham w tej chwili na telefonie 5G Orange hires z Tidala bez zacięć. Bez Warp 1.1.1.1 hires się tnie. W telefonie mam aktywny hotspot, z którego router Asus z wgranym Fresh Tomato bierze internet dla komputerów w przewodowej LAN. Tidal na komputerze podlaczonym do routera się tnie mimo wpisania do routera jako DNS 1.1.1.1. więc to chyba nie tylko kwestia wyłącznie DNS.



8 godzin temu, qbakos napisał:

A czy to nie jest przypadkiem wina Tidala i jego zapchanych serwerów? Może przeszacowali możliwości, użytkowników jest za dużo i stąd takie przycinki.

Na Deezerze nic nie przycięło ani raz, a słucham praktycznie codziennie. Nie mam łącza od Orange.

Gdyby to była wina tylko Tidala to wszystkim by zacinało, a mnie to się jeszcze nie zdarzyło.

Qudral Aurum A9, Eversolo DMP A 8 ,Canton Reference 8K, Taga PC 7000, Neotech NES 3004mk2

Mam neostradę i telefon w Orange i od kilku miesięcy wieczorem nie mogę słuchać Tidala. Dziś nawet jakość CD się cięła. Moim zdaniem jest to ewidentnie wina tego konkretnego operatora. Nie słyszałem o przypadkach gdzie taki problem występował by u innego uslugodawcy. 

Właśnie złożyłem reklamację. Pani próbowała mnie spuścić po brzytwie ale ostatecznie przyjęła zgłoszenie. Zobaczymy co z tego wyniknie. 

Myślę, że jedyna droga to zgłaszać problem do Orange. Jak posypią się reklamacje, to może w końcu coś z tym zrobią. 

Edytowane przez Andrzej_64730
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.