Skocz do zawartości
IGNORED

Esoteric


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Meloman,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Chciałbym się z Wami podzielić doświadczeniem dotyczącym reklamacji odtwarzacza Esoteric K-05xs. Jeżeli piszę w nieodpowiednim dziale to przepraszam ale postanowiłem przestrzec  potencjalnych  klientów przed zakupami od dystrybutora DSV.

Od ponad dwóch miesięcy przedmiotowy odtwarzacz znajduje się w naprawie gwarancyjnej w serwisie dystrybutora. Przez dwa miesiące pobytu sprzętu w naprawie nie skontaktował się ze mną ani sklep, serwis czy dystrybutor. Po mojej interwencji dowiedziałem się, że części są sprowadzane ale nie wiadomo kiedy będą. Wysłałem  maile, że moja cierpliwość się kończy i zażądałem reklamacji z rękojmi ale gwarant się upiera , że ma prawo przedłużać termin naprawy ze względu braku części. Nie wiem jak długo to jeszcze potrwa ale zamierzam wystąpić na drogę sądową, ponieważ nie mam ani odtwarzacza ani zwrotu gotówki.

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/
Udostępnij na innych stronach

Niestety, jest to standardowy sposób działania importerów i dystrybutorów sprzętu audio. Moje doświadczenia są niestety podobne. Bez względu na cenę i jakość sprzętu klient jest ignorowany, olewany i nie dostaje żadnej informacji zwrotnej. Istotne są pieniądze do zarobienia przy sprzedaży a nie zadowolenie użytkownika. Jak tylko uda się sprzedać klocek to klient z najlepszego "przyjaciela" staje się automatycznie wrogiem.

Jeżeli zgłosiłeś reklamację na podstawie gwarancji to niestety mają cię w ręku i zrobią co zechcą.

Gdybyś skorzystał z rękojmi od razu znaczenie szybciej mógłbyś zażądać wymiany towaru na wolny od wad lub zwrotu pieniędzy.

Uczymy się niestety za późno.

Edytowane przez jajco
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064030
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jajco napisał:

Niestety, jest to standardowy sposób działania importerów i dystrybutorów sprzętu audio.

Niestety nie dotyczy to tylko audio. Odnoszę wrażenie, że mamy do czynienia z różnymi standardami obsługi konsumenckiej. Polski konsument jest traktowany często według standardów ,,trzeciego świata".

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064108
Udostępnij na innych stronach

Znajomemu niedawno "rozkraczył" się przetwornik TEAC. W serwisie zapowiedziano mu, że cała zabawa potrwa około pół roku - oczekiwanie na części potrzebne do naprawy, która sama w sobie jest dość prosta. Widocznie importerzy nie prowadzą pełnego magazynu części zamiennych i gdy zepsuje się jakaś nietypowa część, pojawia się taki problem. Czekają na kolejne zamówienie zbiorcze i tyle. Nie ma tu raczej złej woli tylko zwykły rachunek ekonomiczny 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064111
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kolor232 napisał:

Nie wiem jak długo to jeszcze potrwa ale zamierzam wystąpić na drogę sądową, ponieważ nie mam ani odtwarzacza ani zwrotu gotówki.

Daj znać jak się sprawa zakończyła. Powodzenia.

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064112
Udostępnij na innych stronach
1 minute ago, piotrek7 said:

Znajomemu niedawno "rozkraczył" się przetwornik TEAC. W serwisie zapowiedziano mu, że cała zabawa potrwa około pół roku - oczekiwanie na części potrzebne do naprawy, która sama w sobie jest dość prosta. Widocznie importerzy nie prowadzą pełnego magazynu części zamiennych i gdy zepsuje się jakaś nietypowa część, pojawia się taki problem. Czekają na kolejne zamówienie zbiorcze i tyle. Nie ma tu raczej złej woli tylko zwykły rachunek ekonomiczny 

W takim przypadku sensowny dystrybutor lub producent powinni klientowi przysłać sprzęt na czas oczekiwania na naprawę. A nie, że nie mamy i będzie za pół roku.

Demówek czy innych modeli myślę, że u jednych i drugich nie brakuje. 🙂

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064116
Udostępnij na innych stronach

To właśnie "polski" model biznesowy dystrybutorów sprawia, że oczekujemy tyle na naprawy i wymiany.

Może warto z nazwy wymieniać nierzetelnych dystrybutorów. Poprzez taką presję można uzyskać zmianę standardu działania.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064124
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, ferszcik napisał:

W takim przypadku sensowny dystrybutor lub producent powinni klientowi przysłać sprzęt na czas oczekiwania na naprawę. A nie, że nie mamy i będzie za pół roku.

Demówek czy innych modeli myślę, że u jednych i drugich nie brakuje. 🙂

W tym konkretnym przypadku sprzęt był po gwarancji tak więc dystrybutor nie był zobowiązany do dostarczenia zamiennika 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064131
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kolor232 napisał:

Witam forumowiczów.

Chciałbym się z Wami podzielić doświadczeniem dotyczącym reklamacji odtwarzacza Esoteric K-05xs. Jeżeli piszę w nieodpowiednim dziale to przepraszam ale postanowiłem przestrzec  potencjalnych  klientów przed zakupami od dystrybutora DSV.

Od ponad dwóch miesięcy przedmiotowy odtwarzacz znajduje się w naprawie gwarancyjnej w serwisie dystrybutora. Przez dwa miesiące pobytu sprzętu w naprawie nie skontaktował się ze mną ani sklep, serwis czy dystrybutor. Po mojej interwencji dowiedziałem się, że części są sprowadzane ale nie wiadomo kiedy będą. Wysłałem  maile, że moja cierpliwość się kończy i zażądałem reklamacji z rękojmi ale gwarant się upiera , że ma prawo przedłużać termin naprawy ze względu braku części. Nie wiem jak długo to jeszcze potrwa ale zamierzam wystąpić na drogę sądową, ponieważ nie mam ani odtwarzacza ani zwrotu gotówki.

 

Ja bym taką sprawę nagłośnił tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

może do centrali Esoterica w Japonii dotrze że coś jest nie tak w obsłudze z klientami

2 minuty temu, piotrek7 napisał:

W tym konkretnym przypadku sprzęt był po gwarancji tak więc dystrybutor nie był zobowiązany do dostarczenia zamiennika 

Czytaj pierwszy post ze zrozumieniem:

"Wysłałem  maile, że moja cierpliwość się kończy i zażądałem reklamacji z rękojmi ale gwarant się upiera"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064132
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, ASURA napisał:

Czytaj pierwszy post ze zrozumieniem:

Umiem czytać ze rozumieniem więc ......... się😉 . Opisałem inną sytuację związaną z długim czasem oczekiwania na naprawę sprzętu tego samego producenta a nie odniosłem się ściśle do problemu z tym konkretnym egzemplarzem Esoteric i dalekim od profesjonalizmu zachowaniem serwisu. Tak więc....... idź może na spacer zanim zaczniesz mi zarzucać, że zrozumienie prostego zdania przekracza moje możliwości   

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064240
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, piotrek7 napisał:

więc ......... się😉

I vice versa😉

Formułuj czytelniej i zrozumiale tekst i nie będziesz się musiał tak irytować: " więc ……. się "

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064304
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, ASURA napisał:

Formułuj czytelniej i zrozumiale tekst i nie będziesz się musiał tak irytować: " więc ……. się "

Czego nie zrozumiałeś z poniższego tekstu?

 

2 godziny temu, piotrek7 napisał:

Znajomemu niedawno "rozkraczył" się przetwornik TEAC. W serwisie zapowiedziano mu, że cała zabawa potrwa około pół roku - oczekiwanie na części potrzebne do naprawy, która sama w sobie jest dość prosta. Widocznie importerzy nie prowadzą pełnego magazynu części zamiennych i gdy zepsuje się jakaś nietypowa część, pojawia się taki problem. Czekają na kolejne zamówienie zbiorcze i tyle. Nie ma tu raczej złej woli tylko zwykły rachunek ekonomiczny 

 

2 godziny temu, piotrek7 napisał:

W tym konkretnym przypadku sprzęt był po gwarancji tak więc dystrybutor nie był zobowiązany do dostarczenia zamiennika 

W miarę możliwości postaram się wytłumaczyć, przetłumaczyć lub napisać inną czcionką lub stosując większe litery. 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064329
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszajmy dobrej wódki z tanimi winami, wątek dotyczy Esoterica z którym jak widać po prostu  dealer sobie nie radzi

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064340
Udostępnij na innych stronach

TEAC, Esoteric i TASCAM to jeden i ten sam producent. 

I chyba te trzy linie produktów mają różnych dystrybutorów w Polsce. Tak więc problemem może być producent. Po stronie polskiej - brak profesjonalizmu dystrybutora lub konkretnego pracownika 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064345
Udostępnij na innych stronach

Ale inne kanały dystrybucji, coś jak Nissan i Infiniti, Toyota i Lexus czy Honda i ACURA…

Wysokie standardy dla luksusowych produktów powinny być zachowane

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064348
Udostępnij na innych stronach

Powinny ale nie są. Dlatego sugerowałem winę, współwinę producenta TEAC/Esoteric. Co nie usprawiedliwia dystrybutora. Mojego kumpla przynajmniej od razu uprzedzono o rodzaju problemu tak aby wiedział, na czym stoi. Jak widać kanał dystrybucji i serwisowania "niższego" produktu przewyższa profesjonalizmem droższego kuzyna 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064364
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, ASURA napisał:

Ja bym taką sprawę nagłośnił tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

może do centrali Esoterica w Japonii dotrze że coś jest nie tak w obsłudze z klientami

Czytaj pierwszy post ze zrozumieniem:

"Wysłałem  maile, że moja cierpliwość się kończy i zażądałem reklamacji z rękojmi ale gwarant się upiera"

Dziękuję poszło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6064533
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.10.2023 o 10:23, jajco napisał:

Gdybyś skorzystał z rękojmi od razu znaczenie szybciej mógłbyś zażądać wymiany towaru na wolny od wad lub zwrotu pieniędzy.

według prawa jedno nie wyklucza drugiego więc spokojnie można to zgłosić do sprzedawcy. 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6069804
Udostępnij na innych stronach

To, czy kupujący będzie dochodził roszczeń z gwarancji, czy z rękojmi, należy wyłącznie do niego. Trzeba pamiętać, że jeśli zdecyduje się dochodzić roszczenia z gwarancji, to nie spowoduje to, że straci uprawnienie do dochodzenia tego roszczenia z rękojmi. W przypadku niemożności spełnienia roszczeń przez gwaranta, kupujący może wybrać to samo roszczenie na postawie rękojmi.

To dodatkowy czas dla dystrybutorów. ... a sprzęt nadal nie działa.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6069838
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • Rozwiązanie

O co chodzi z tym zielonym "rozwiązaniem" ? 

Czy ten temat został rozwiązany i ktoś poszedł siedzieć ?

Jeśli nie to proszę to zmienić i nie wprowadzać ludzi w błąd. Ktoś mógłby pomyśleć że sprzedawcy odtwarzacza grozi wieloletnie więzienie za zbyt długi czas naprawy. Pamiętajmy że jeśli sprzęt pochodzi z zagranicy to sprzedawca ma dłuższy czas naprawy że względu na konieczność sprowadzenia części.

Miałem takie przypadki i w efekcie końcowym opłaciło się poczekać, sprzęt jak nowy, a nie po kastracji przez jakiegoś forumowego guru.

Przy okazji podziękowania dla zawsze niezawodnego Audio Klanu i paru innych serwisów. Sorry że tak bronię branży w której sam robię, ale pamiętajcie że sprawy mało kiedy wyglądają tak jak opisuje jedna strona.

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6085677
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Audroc napisał:

Miałem takie przypadki i w efekcie końcowym opłaciło się poczekać, sprzęt jak nowy, a nie po kastracji przez jakiegoś forumowego guru.

Mamy coś takiego jeszcze jak przepisy o rękojmi i gwarancji. Radzę się douczyć i przekonać czy naprawa może trwać w nieskończoność. Regulamin producenta czy sprzedawcy nie może tutaj być sprzeczny z aktem wyższej rangi.

Ja kolegę zakładającego wątek całkowicie rozumiem. Sam ostatnio reklamowałem mojego Pathosa Heritage i pomimo, że naprawdę trwała raptem 2 tygodnie to mogę zrozumieć ból konsumenta.

Poza tym w dobie globalizacji, gdzie zlecenie dostarczenia jakieś części można załatwić w kilka sekund emailem, tłumaczenia, że trzeba czekać można sobie między bajki włożyć.

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6086472
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, ferszcik napisał:

Czekamy na aktualizację sytuacji ze strony autora tematu 🙂

No tak my czekamy, a kolega Meloman wisi z jakimś zielonym rozwiązaniem ni z gruszki ni z pietruszki. Proszę to wykasować do czasu wyjaś ienia sprawy, ludzie tu zaglądała, a tu ktoś więzieniem straszy, w końcu już po wyborach jesteśmy...strachy się skończyły.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6086604
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.10.2023 o 15:58, ferszcik napisał:

Czekamy na aktualizację sytuacji ze strony autora tematu 🙂

Spór trwa nadal. Sprzętu oczywiście jeszcze nie mam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6087537
Udostępnij na innych stronach

@Audroc

Skończymy proszę z tym poddańczym zachowaniem konsumenta. Przypominam to naszą chyba narodową przypadłość rodem z czasów feudalizmu.

Dlaczego konsument ma nie wymagać? Kto jest dla kogo?

Trochę szacunku dla samego siebie.

 

W dniu 24.10.2023 o 22:04, kolor232 napisał:

Spór trwa nadal. Sprzętu oczywiście jeszcze nie mam.

Ja bym spróbował w sposób kulturalny napisać emaila bezpośrednio do Esoterica wskazując jaki masz problem, a przy tym chwaląc bardzo ten sprzęt (coś w ten deseń, że każdy dzień bez niego to dzień stracony). Zapytałbym ich czy to jest normalne działanie czy jednak niezgodne z ich standardami. Niech spróbują sami wyjaśnić.

Ja pisałem kiedyś do Pathosa czy T+A - co prawda nie w sprawach naprawczych, ale zawsze bardzo chętnie obaj producenci odpowiadali.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6089416
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt po prawie czterech miesiącach wrócił z serwisu 

Na szczęście jest sprawny.

Do producenta pisałem i nic mi nie odpisał.

Niestety dystrybutor DSV totalna olewka. Żenada.

 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/164977-esoteric/#findComment-6089435
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.