Skocz do zawartości
IGNORED

Czemu wybralem Onkyo RZ50 zamiast Arcama AVR390 :-)


T
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

UWAGA ! Post tylko dla LUDZI O MOCNYCH NERWACH ! 😄

Tytułem wstępu, dla tych którzy nie śledzą moich kinowych perypetii, wspomnę ze przesiadam się właśnie z kina za 75k opartego na dwóch flagowych Arcamach, kolumnach Klipsch THX8000 i 4 subach SVS/Onkyo na nieco bardziej budżetowe kino za 25k 🙂 Uprzedzając ewentualne próby linczu, wspomnę też ze markę Arcam znam dogłębnie – pierwszego Arcama AVR350 nabyłem prawie 10 lat temu i od tego czasu grałem tylko na amplitunerach tej firmy 🙂 Przez te 10 lat przewinęły się u mnie na krócej czy dłużej modele AVR 350, 360, 390, 400, 450, 500, 600, 850 i 30 🙂 Ogólnie jestem zachwycony amplitunerami tej marki, AVR600 uważam ma najlepsza sekcje wzmacniacza ze wszystkich amplitunerów które słyszałem, a AVR850 jest ogólnie najbardziej udanym amplitunerem tej firmy, moim skromnym 🙂 Dla tego też właśnie grałem na tych dwóch modelach ostatnie prawie 3 lata, AVR850 był procesorem i wzmacniał tylne kanały, AVR600 wzmacniał przód i boki 🙂 Uważam że za pieniążki, nie da się lepiej 🙂

No ale wracając do tematu wątku – z racji ze system kina jest tylko na doczepkę do systemu stereo, założyłem sobie budżet 25k na nowe kino i Arcamy które miałem były za drogie. Oczywistym wyborem więc był najniższy model z tej najbardziej udanej Arcamowej serii (850/550/390), czyli właśnie AVR390 🙂 Udało mi się takowego nabyć w idealnym stanie i od autoryzowanego dilera, więc amplituner był już obecny 🙂 Po kalibracji Dirac spisywał się całkiem nieźle, oczywiście nie spodziewałem się ze 3x tańsze kino zagra podobnie i ze AVR390 da rade zastąpić ponad dwa razy mocniejsze AVR850 + AVR600, ale biorąc pod uwagę 3x mniejszy koszt i skromniejsze oczekiwania, byłem zadowolony 🙂

I tu właśnie w sprawie wmieszało się Onkyo RZ50 😄 Miałem z nim nieco do czynienia wcześniej, słyszałem go w dwóch różnych systemach i moim wrażeniem było ze zaskoczył mnie siłą z jaką grał 🙂 Zerknąłem na parametry i dało mi to nieco do myślenia – oba maja podobna moc (około 60W na kanał przy 7 kanałach), oba mają Diraca (czyli dwie funkcje które uważam za absolutnie najważniejsze w amplitunerach), więc oczywiście pojawiła się w mojej głowie ciekawość 🙂 No bo na chłopski rozum jeśli maja podobna moc i są w stanie osiągnąć podobna dynamikę, a Dirac w teorii powinien wyrównać resztę, to powinny zagrać podobnie 🙂 No ale jako ze nie lubię chlopskorozumować, jak inaczej można się przekonać jak nie słuchając u siebie ? 🙂

RZ50 gra już u mnie trzeci tydzień, porównywałem je oba na moich ulubionych i najbardziej znanych materiałach i UWAGA HEREZJA – nie słyszę różnicy 😄 Tu w sumie mógłbym już zakończyć tą cala historię, dodając ze Onkyo zostaje u mnie a Arcama przytulił ode mnie znajomy 🙂 Czyli rozsądek wziął gore, bo skoro grają tak samo to wolę ciut droższego Onkyo, ale nowego i z gwarancja 🙂 No ale nie chce abyście rzucali we mnie zgniłymi pomidorami czy coś, napisze jeszcze parę zdań, o moich przemyśleniach 😄

Zanim zacząłem moja przygodę z Arcamem, grałem przez wiele lat na wysokich modelach Japońskich amplitunerów, głównie Yamaha i Sony, w tym kultowy STRDA777ES 🙂 I pamiętam moje wrażenia jak pierwszy raz usłyszałem Arcama, a właściwie jak zbierałem szczękę z podłogi ! 🙂 Jestem ogromnym fanem tej marki, Ci którzy znają moje wpisy wiedza ze u mnie było zawsze Arcam Arcam Arcam, na każdy temat dotyczący amplitunerów 😄

Co się zatem stało, co się zmieniło ? 🙂 Moim zdaniem Dirac Live wyrównał nieco granie pomiędzy tymi sprzętami 🙂 OCZYWIŚCIE nie porównuje RZ50 z moimi wcześniejszymi flagowymi Arcamami, to jest zupełnie inna liga i inne granie 🙂 Lekkość i finezja z jaką system oparty na AVR850 i AVR600 osiągał i 120dB u mnie, to jest po prostu poezja 🙂 Ale prawda jest taka ze i AVR390 też nie może się z tym równać – i AVR390 i RZ50 wyciągają maksymalnie 105dB i to już pocąc się, bo słychać wyraźnie ze to szczyt ich możliwości 🙂 100dB w naprawdę dobrej jakości powiedziałbym, a 20dB głośniej w graniu bez zniekształceń to jest ogromna różnica 🙂 Ale muszę też i przyznać ze to oba te amplitunery grają praktycznie tak samo jest dla mnie mimo wszystko zaskoczeniem, nawet mimo tego ze w teorii to powinno było się sprawdzić i się sprawdziło 🙂

Jedyne czego w tym wszystkim zabrakło, to prawdziwego ślepego testu 🙂 Dlatego właśnie napisałem na zdjęciu ze takowy by się przydał 🙂 Mam nadal u siebie AVR390, znajomy odbiera go pod koniec stycznia dopiero, więc jak ktoś chciałby użyczyć Swych uszu do prawdziwego ślepego testu, to ja z chęcią 😄 Ino prośba ze chciałbym aby to był ktoś nieco kinowo osłuchany, w sensie miał doświadczenie w tym co się kryje pod określeniem „całkiem niezłe kino” 🙂 Jeśli więc ktoś taki jest chętny wybrać się do Piaseczna to piszcie 🙂 Ja już zdecydowałem ze RZ50 zostaje u mnie, ale nadal ciekawi mnie prawdziwie obiektywna opinia, jaka można mieć jedynie słuchając na ślepo 🙂

A udział wzięli:
- Arcam AVR390
- Onkyo RZ50
- Klipsch RP600M II przód
- Klipsch RP504C II centralny
- Klipsch RP502S II – boki
- Klipsch RP1400SW – sub do zejścia + mocy
- SVS SB2000PR0 – sub do wyrównania pasma/akustyki pomieszczenia
- Xbox S - źródło

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko.Ja Onkyo porzuciłem już dawno że względu na fatalny design pcb i kondki, które szybko ulegają degradacji.Arcamy są bardziej długowieczne i po rozeuazaaniue problemów z softem są ok.Ale..co kto lubi.Ustaw w kalendarzu "zakup nowego onkyo" 2mies przed końcem gwarancji i będzie dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pójdę o krok dalej - jako nowego przesłuchiwałem kiedyś m.in. zdaje się  Arcama 550, i od niego zdecydowanie wolałem Onkyo RZ900 i takie gra ze mną do dziś. Tylko ja gram bez kalibracji, w trybie pure direct, i o ile Arcam był lepszy jako wzmacniacz zintegrowany, ze źródłem podłączonym przez RCA, to przez HDMI grał po prostu gorzej, kosztując wtedy - z pamięci - 13500zł, gorzej od wszystkich ampli jakie próbowałem od 4000zł wzwyż - Yamaha, Marantz, Cambridge, Onkyo, może porównywalnie źle (choć z innym charakterem) z najniższym wtedy modelem Anthema... za 4000zł. A jako transport HDMI było podpinane Oppo 105D, więc to nie w transporcie doszukiwałbym się takich wad w dźwięku.

 

Potrafię uwierzyć, że po kalibracji, przy odpowiednich kolumnach, różnice między urządzeniami się zacierają - niestety kalibracja zaciera również mnóstwo charakteru zarejestrowanego w ścieżkach dźwiękowych. Sam lubię muzykę w filmach, i po kalibracji nawet na drogich urządzeniach, tej muzyki w muzyce jest mniej. Zresztą nie jestem w tym odosobniony - ale po prostu jedni wolą bardziej wyrównane pasmo przenoszenia (albo walczą z akustyką), inni chcą bardziej namacalnie doświadczyć emocji włożonych przez muzyków czy aktorów w nagrane kwestie.

 

Szkoda, że w najbliższym czasie marnie u mnie z wolną chwilą na wycieczkę - chętnie bym zajrzał na porównanie, jakbym swoją elektronikę dowiózł, to byłoby jeszcze ciekawiej. 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Denony, Marantze, Yamahy i zostałem z Onkyo RZ50. Nie miałem Arcama

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@T

posluchaj kiedys jak bedziesz mial okazje hi-endowych procesorow AV z przelomu wiekow. Nie japonskich amplitunerow czy nawet procesorow AV tylko takich marek jak Lexicon, Tag McLaren, Proceed, Meridian, Krell, koniecznie z dobrymi koncowkami mocy, wielokanalowymi (ale niech kazdy kanal ma swoje trafo) czy stereofonicznymi.

Zapewne zmieni ci sie postrzeganie co to jest dobry dzwiek dookólny, szczegolnie na wydaniach koncertów muzycznych.

Niestety Diracow i Atmosow tam nie uswiadczysz ale … dobre 7.1 we wmiare niezlym akustycznie pomieszczeniu powoduje wielka uciechę. Wejscie analogowe 5.1/7.1 spowoduje ze odtworzysz bezstartne DTS HD MA i DDTHD z odpowiedniego zrodla np. OPPO UDP-203/205 dajacego odpowiednia jakosc na wyjsciach analogowych audio.

Takie procesory kupisz dzisiaj za kwoty ok. 1500 zl wiec doswiadczenie nie jest droga fanaberią a rezultaty sa spektakularne. Zakladam, ze koncowki mocy masz.

Powodzenia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, JVC 4K napisał:

Sprawdź Denona bo może okazać się lepszy od Arcama, Anthema, Marantza, Onkyo,Pioneera czy Yamahy.

szczegolnie, ze Marantz i Denon od dobrych kilku lat to to samo 😉 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, pmcomp napisał:

@T

posluchaj kiedys jak bedziesz mial okazje hi-endowych procesorow AV z przelomu wiekow. Nie japonskich amplitunerow czy nawet procesorow AV tylko takich marek jak Lexicon, Tag McLaren, Proceed, Meridian, Krell, koniecznie z dobrymi koncowkami mocy, wielokanalowymi (ale niech kazdy kanal ma swoje trafo) czy stereofonicznymi.

Zapewne zmieni ci sie postrzeganie co to jest dobry dzwiek dookólny, szczegolnie na wydaniach koncertów muzycznych.

Niestety Diracow i Atmosow tam nie uswiadczysz ale … dobre 7.1 we wmiare niezlym akustycznie pomieszczeniu powoduje wielka uciechę. Wejscie analogowe 5.1/7.1 spowoduje ze odtworzysz bezstartne DTS HD MA i DDTHD z odpowiedniego zrodla np. OPPO UDP-203/205 dajacego odpowiednia jakosc na wyjsciach analogowych audio.

Takie procesory kupisz dzisiaj za kwoty ok. 1500 zl wiec doswiadczenie nie jest droga fanaberią a rezultaty sa spektakularne. Zakladam, ze koncowki mocy masz.

Powodzenia.

 

Dzieki, ale to dla mnie poza zainteresowaniem jest, z paru wzgledow 🙂 Tak jak pisalem w watku, robie teraz budzetowe kino i nie mam kasy na koncowki 🙂 Dirac jest dla mnie bardzo wazny i do tego 90% filmow ogladam w True HD, DTS X albo DTS MA, wiec nie moze byc za stary procek, ktory musi to dekodowac 🙂 A co samego hajendu, dla czesci z nich Arcam robil bebechy, tylko wygladem sie roznily zewnetrznym 🙂 Na pewno Lexicony robili i niektore modele dla JBL Synthessis 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, T napisał:

Dzieki, ale to dla mnie poza zainteresowaniem jest, z paru wzgledow 🙂 Tak jak pisalem w watku, robie teraz budzetowe kino i nie mam kasy na koncowki 🙂 Do tego Dirac jest dla mnie bardzo wazny, i do tego 90% filmow ogladam w True HD, DTS X albo DTS MA, wiec nie moze byc za stary procek, ktory musi to dekodowac 🙂 A co samego hajendu, dla czesci z nich Arcam robil bebechy, tylko wygladem sie roznuily zewnetrznym 🙂 Na pewno Lexicony robili i niektore modele dla JBL Synthessis 🙂

Wiek procka nie ma znaczenia. Każdy z tego wieku sobie poradzi. Bardziej chodzi o oprogramowanie.

Poza tym jak napisałem dekodowania dokonuje player i wypuszcza po analogu (DD, DTS, DDTHD, DTS HD MA). Procesor AV jest wtedy czystym wielokanałowym przedwzmacniaczem ze współną regulacją głośności.

Hiendową końcówkę mocy, 5-o kanałową, kupisz za 1000 EUR. I zagra o dwie klasy lepiej o tych D-klasowych wynalazków z nowoczesnych amplitunerów. Jak wiesz jakie, to 2-u kanałowe potwory kupisz za 1000 zł 🙂 . 

A co do Arcama miał w ch problemów software'owych we wszystkich seriach tak przez ostatnie 7-8 lat. To tak jak "ścigasz się ze wszystkimi" i co rok musisz wypuszczać nowe (niedopracowane ) modele 😉 .W internecie jest wszystko.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, pmcomp napisał:

Wiek procka nie ma znaczenia. Każdy z tego wieku sobie poradzi. Bardziej chodzi o oprogramowanie.

Poza tym jak napisałem dekodowania dokonuje player i wypuszcza po analogu (DD, DTS, DDTHD, DTS HD MA). Procesor AV jest wtedy czystym wielokanałowym przedwzmacniaczem ze współną regulacją głośności.

Tak jak wspominalem, poza zainteresowaniem, nie ma funkcji ktore potrzebuje, nie ma kasy na koncowki 🙂 Kino jest na przyczepke, budzetowe 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o Twoje "motywy" zmian nie pytam tylko wiem, że budżetowe kino to kino za 5 tys PLN. A hiendowego kina nie da się zbudować na amplitunerze AV 😉 .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmcomp napisał:

Ja o Twoje "motywy" zmian nie pytam tylko wiem, że budżetowe kino to kino za 5 tys PLN. A hiendowego kina nie da się zbudować na amplitunerze AV 😉 .

 

No dobrze, widze ze masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, wiec oznajmiam ze do banknotu 200 zlotowego dopisze trzy zera i jutro kupuje procesor hajendowy, koncowke hajendowa i odtwarzac hajendowy 🙂 Dziekuje za hajendowa porade ! 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pmcomp napisał:

Ja o Twoje "motywy" zmian nie pytam tylko wiem, że budżetowe kino to kino za 5 tys PLN. A hiendowego kina nie da się zbudować na amplitunerze AV 😉 .

 

Da się na AVC A1H lub X8500HA.

2 godziny temu, T napisał:

Tak jak wspominalem, poza zainteresowaniem, nie ma funkcji ktore potrzebuje, nie ma kasy na koncowki 🙂 Kino jest na przyczepke, budzetowe 🙂

Sorry ale kino za 25k pod żadnym pozorem nie można nazwać budżetowym to jest już naprawdę sporo hajsu i da się za tyle kupić niezły sprzęt grający.

Budżetowe kino to jest takie w przedziale od 3-6 tys zł za zestaw 5.1na który składa się : 2x podłogówki, 1xcentralny, 2xboki, 1x subwoofer i 1xamplituner AV, 1x podstawowy blu-ray może być konsola.

25 000zł to mało kto wydaje tylko fanatycy i audiofile na sprzęt grający.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, JVC 4K napisał:

Da się na AVC A1H lub X8500HA.

Sorry ale kino za 25k pod żadnym pozorem nie można nazwać budżetowym to jest już naprawdę sporo hajsu i da się za tyle kupić niezły sprzęt grający.

Budżetowe kino to jest takie w przedziale od 3-6 tys zł za zestaw 5.1na który składa się : 2x podłogówki, 1xcentralny, 2xboki, 1x subwoofer i 1xamplituner AV, 1x podstawowy blu-ray może być konsola.

25 000zł to mało kto wydaje tylko fanatycy i audiofile na sprzęt grający.

Mialem na mysli budzetowe kino za 5000zl oczywiscie, ta 2ka mi sie przez przypadek dodala, literowka 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że Twój wpis mnie trochę uspokoił. Dla tych co nie wiedzą gram na Onkyo RZ 810 + klipsch RP 260 + surround 250s od ich wypuszczenia na rynek, więc już dobrych kilka lat i nic się z nimi nie dzieje. Z racji że buduję salę kinową gdzieś tam w zamyśle było w planie przejście na amplituner Arcama, a tu nagle wpis Pana "T".

Marantza też testowałem, nawet model wyższy klasowo i względem Onkyo RZ 810 i RZ 1100 przepadł. Robiłem dziesiątki kalibracji i przeróżnych zmian w ustawieniach, jednak Marantz był bez szans. Zapewne końcówki mocy coś by tu zmieniły, ale czy na pewno? Miałem wtedy jeden wzmacniacz też Marantza z wejściem Main-in, ale nie był to zbyt wysoki model. I żeby uściślić piszę tu tylko o wrażeniach kinowych, stereo Marantz miał nieco lepsze, aczkolwiek co kto lubi. 

Głównym problemem był zamulony głośnik centralny, a druga kwestia to dynamika. W Onkyo jak coś pierd...nie to potrafi włosy zjeżyć na klacie, a w Marantzu było tak sobie. Gdybym nie miał tych amplitunerów razem na testy, pewnie Marantz by pozostał, ale na szczęście było inaczej.

Mogę jeszcze dodać, że wcześniej miałem ONKYO NR646 i tam dynamika, również była lepsza, natomiast stereo znacznie słabsze od serii RZ.

Dziękuję koledze "T", że może się przyczynić do oszczędności również mojej kasy 🙂 więc jak przyjdzie czas na zmiany to zapewne najpierw rozważę nowszy model Onkyo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, DrWredman napisał:

Przyznam, że Twój wpis mnie trochę uspokoił. Dla tych co nie wiedzą gram na Onkyo RZ 810 + klipsch RP 260 + surround 250s od ich wypuszczenia na rynek, więc już dobrych kilka lat i nic się z nimi nie dzieje. Z racji że buduję salę kinową gdzieś tam w zamyśle było w planie przejście na amplituner Arcama, a tu nagle wpis Pana "T".

Marantza też testowałem, nawet model wyższy klasowo i względem Onkyo RZ 810 i RZ 1100 przepadł. Robiłem dziesiątki kalibracji i przeróżnych zmian w ustawieniach, jednak Marantz był bez szans. Zapewne końcówki mocy coś by tu zmieniły, ale czy na pewno? Miałem wtedy jeden wzmacniacz też Marantza z wejściem Main-in, ale nie był to zbyt wysoki model. I żeby uściślić piszę tu tylko o wrażeniach kinowych, stereo Marantz miał nieco lepsze, aczkolwiek co kto lubi. 

Głównym problemem był zamulony głośnik centralny, a druga kwestia to dynamika. W Onkyo jak coś pierd...nie to potrafi włosy zjeżyć na klacie, a w Marantzu było tak sobie. Gdybym nie miał tych amplitunerów razem na testy, pewnie Marantz by pozostał, ale na szczęście było inaczej.

Mogę jeszcze dodać, że wcześniej miałem ONKYO NR646 i tam dynamika, również była lepsza, natomiast stereo znacznie słabsze od serii RZ.

Dziękuję koledze "T", że może się przyczynić do oszczędności również mojej kasy 🙂 więc jak przyjdzie czas na zmiany to zapewne najpierw rozważę nowszy model Onkyo.

Nie ma za co 🙂 Acz nadmienie ze absolutnie warto Arcama kupic, ino sredni model lub flagowca, ktore maja 90/100W na kanal 🙂 To juz jest ogromny przeskok i gdybym nie robil budzetowego kina to bym sie nie zastanawial 🙂 Ale na budzecie RZ50 w swojej cenie jest kapitalny i jak widac, wolalem go niz podstawowy model Arcama 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, DrWredman napisał:

Przyznam, że Twój wpis mnie trochę uspokoił. Dla tych co nie wiedzą gram na Onkyo RZ 810 + klipsch RP 260 + surround 250s

Mam podobny set, (RZ830, RP5000), na tyle są RB51II. Czy te 250S masz za kanapą czy na ścianach bocznych? Zastanawia mnie czy nie zagrałyby lepiej zamiast moich RB51 umiejscowionych właśnie za kanapą

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, RobertG7 napisał:

Mam podobny set, (RZ830, RP5000), na tyle są RB51II. Czy te 250S masz za kanapą czy na ścianach bocznych? Zastanawia mnie czy nie zagrałyby lepiej zamiast moich RB51 umiejscowionych właśnie za kanapą

Tak, mam (miałem bo zestaw w trakcie przeprowadzki) za kanapą tuż nad linią głowy, bo pokój był na planie L więc z jednego boku się nie dało. Jednak i tak uważam, że tak jest najlepiej gdy ktoś musi mieć kanapę przy ścianie bo odsuwając te dipole od ścian bocznych (przynajmniej 60 cm) dźwięk też odbija się od ściany bocznej tworząc niejako tył + boki. Dla mnie efekt super, a przede wszystkim nie zajmują miejsca więc same plusy. Musiałbyś przetestować u siebie i zdecydować czy warto zmieniać.

Miałem też nad głową 2 Atmosy, ale przy tylnej ścianie bo WAŻ tu trochę krzywo na mnie patrzył 😉 Lepiej chociaż tak, niż wcale. 😉

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.01.2024 o 22:08, T napisał:

wiec oznajmiam ze do banknotu 200 zlotowego dopisze trzy zera i jutro kupuje procesor hajendowy, koncowke hajendowa

moje pierwsza ponad budżetowa elektronika (wcześniej harman&kardon) do kina to z rynku wtórnego: procesor rotela rsp-1066 (1000zl) plus końcówka 5kanałowa rmb-1075 (2500zl). procesory w międzyczasie wymieniałem, ostatni to już niestety nówka z tophifi (brak na rynku wtórnym) rsp-1576mk2 (8000zl). końcówka gra do dziś wspomagana na frontach przez rb-1582mk2 (7000zl). warto iść w dzielonki. dobre końcówki zostają na lata, procesor można wymieniać w trakcie, szukać okazji...

a TY chyba miałeś kiedyś końcówki klasy D ze szwecji czy 😉 coś tego

jako ciekawostka w załączniku test systemów różnych producentów sprzed 20 lat. dla pasjonatów-historyków 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ro35 napisał:

moje pierwsza ponad budżetowa elektronika (wcześniej harman&kardon) do kina to z rynku wtórnego: procesor rotela rsp-1066 (1000zl) plus końcówka 5kanałowa rmb-1075 (2500zl). procesory w międzyczasie wymieniałem, ostatni to już niestety nówka z tophifi (brak na rynku wtórnym) rsp-1576mk2 (8000zl). końcówka gra do dziś wspomagana na frontach przez rb-1582mk2 (7000zl). warto iść w dzielonki. dobre końcówki zostają na lata, procesor można wymieniać w trakcie, szukać okazji...

a TY chyba miałeś kiedyś końcówki klasy D ze szwecji czy 😉 coś tego

jako ciekawostka w załączniku test systemów różnych producentów sprzed 20 lat. dla pasjonatów-historyków 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja ogolnie mialem koncowek duzo i jestem zwolennikiem, jak budzet pozwala 🙂 Jak najbardziej mam obecnie koncowke Parasound A21+ do stereo, nie wyobrazam sobie grania bez niej 🙂 ALE nie jestem zwolennikiem kupowania starych koncowek (ze wzgledow praktycznych), a juz na pewno nie jestem zwolennikiem kupowania starych procesorow, bo "panie, kiedys to robili sprzeta, nie to co teraz" 🙂 Tak jak w swiecie wzmocnienia nie za wiele sie zmienilo, tak w swiecie procesorow kina to jest przepasc 🙂 Oczywiscie zgadzam sie ze stary procesor dobrej firmy jest swietny jesli chodzi o sciezke analogowa audio, ale jesli chodzi o dekodowanie sygnalu jesli nawet ma taka opcje, to juz inna bajka 🙂 Ja tak jak wspominalem powyzej musze miec obsluge dekodowania True HD, HDMA i DTS X branych z HDMI i musze miec Dirac Live, koniec i kropka 🙂 A nie wydam kilkadziesiat tysi na nowy procek, plus kilkanascie na koncowke, bo tez jak juz wspominalem budzet na kino jest 25k 🙂 Wiec w miare dobry amplituner to wszystko co sie u mnie miesci w moim budzecie 🙂

Mialem koncowki XTZ, za pieniazki nie do pobicia, ale Arcam i je i Emotive zmasakrowal, w sensie AVR600 amplituner ktorego uzywalem jako koncowke 🙂

I znalazlem fote ktora kiedys zrobilem, a propos hajendowych procesorow, ktore w srodku sa Arcamami (ktore sa bardzo dobre oczywiscie, ino o polowe tansze w oryginale) 🙂


 

arcamy.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musi być hiend - jak np. procesory Trinnov

moon kiedyś przepakował denona i policzył sobie za to duuużo. takie sytuacje się zdarzają.

zgadzam się, że sprzęty sprzed kilkunastu lat jeżeli chodzi o home cinema to ryzyko i brak aktualnych kodeków. jak kupowałem końcówkę mocy to miała kilka lat, była tania i gdyby coś jej się stało to nie będzie dla mnie problemem kupić świetny nowy wielokanałowy wzmacniacz za np. 7000zl

żałuję też bardzo, że rotel pożegnał się z branżą HC bo robił dobre sprzęty w świetnej cenie. cieszyło mnie, że sprzęt z tego powodu był wyprzedawany, mogłem sobie na to pozwolić i zostanie na długie lata. bo ma wszystko... jak dla mnie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, ro35 napisał:

nie musi być hiend - jak np. procesory Trinnov

moon kiedyś przepakował denona i policzył sobie za to duuużo. takie sytuacje się zdarzają.

zgadzam się, że sprzęty sprzed kilkunastu lat jeżeli chodzi o home cinema to ryzyko i brak aktualnych kodeków. jak kupowałem końcówkę mocy to miała kilka lat, była tania i gdyby coś jej się stało to nie będzie dla mnie problemem kupić świetny nowy wielokanałowy wzmacniacz za np. 7000zl

żałuję też bardzo, że rotel pożegnał się z branżą HC bo robił dobre sprzęty w świetnej cenie. cieszyło mnie, że sprzęt z tego powodu był wyprzedawany, mogłem sobie na to pozwolić i zostanie na długie lata. bo ma wszystko... jak dla mnie.

 

Tak, koncowke jak sie kupi sprawna i w dobrym stanie to spoko, w tym sie za wiele nie zmienilo 🙂 Ja tez kupilem wiele roznych uzywanych wzmakow i przewaznie bylo ok, no ale to bylo na Ebayu i za granicami 🙂 W PL to juz jest inna sprawa niestety, kupno uzywek 🙂 No ale jak sie dobrze trafi to spoko, bedzie grac 🙂 Ale nie procesory ktore nie maja obslugi HDMI i nowych "gestych" formatow, w kinie to jest bez sensu 🙂 Mam odtwarzacz za kilkaset zl, albo konsole, wlaczam "passtrough" i mam opcje jakie oferuje dekoder w amplitunerze/procku 🙂 Wiec musi byc w miare nowoczesny 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez T

Arcam AVR850 + AVR600 / Klipsch THX 8000L x3 + THX 8000S x4 / SVS PB3000 x2 / NVidia Shield / Panasonic PT-AT6000E / Adeo Plano Reference 120"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do końcówki mocy to jestem oczarowany mocą i jakością NAD M25 - 44kg końcówka robi robotę w kinie. Posiadam ją  od nowości i nawet nie myślę o zmianie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy do takich głośników jest sens ładować aż taki piec

BTW: a kolega nie kończył z kinem ?

W dniu 14.01.2024 o 21:49, pmcomp napisał:

Hiendową końcówkę mocy, 5-o kanałową, kupisz za 1000 EUR. I zagra o dwie klasy lepiej o tych D-klasowych wynalazków z nowoczesnych amplitunerów. Jak wiesz jakie, to 2-u kanałowe potwory kupisz za 1000 zł 🙂 . 

Sporo sprzęt mu A/B i to wcale nie najwyższe modele.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

A jaką byście polecili końcówkę mocy do RZ50. Najlepiej 3 lub 5 kanałową, do uzyskania 7.2.4, może też do centralnego, na razie gra RR-450C ale chcę zmienić na RC 64III.  A może warto zasilić LCR jak to robią często w stanach. (Kolumny pozostałe to seria RP więc dużo mocy w sumie nie potrzebują)

Myślałem o taniej emotivie , a kiedys tam o serii XPA. I o co chodzi o tym napięciu na wyjściach pre out co tak krytykował w teście Armir ? Na Amazonie widzę dużo pozytywnych wrażeń na podłączeniu końcówek... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam RZ50 i do tego końcówka NAD M25

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.03.2024 o 02:31, Arek_Gd napisał:

A jaką byście polecili końcówkę mocy

sprzęt produkowany od lat, wydajny prądowo pięciokanałowy rotel rmb-1555, jako nówka w dobrej cenie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.