Skocz do zawartości
IGNORED

Podlogowki vs podstawkowce + sub vs podlogowe + sub


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, xetras napisał:

Dlatego jest tak wiele kształtów obudów i rozmieszczenia przetworników w zestawach głośnikowych.

Kąt promieniowania jest różny (w osi i poza nią) efektywność jest różna i droga fali akustycznej jest różna i w związku z tym fala odbita (choćby od ścian) jest inna.

Generalnie to ja nie siedzę w projektowaniu zestawów głośnikowych, dobrze zestrojona zwrotnica minimalizuje wpływy tego że źródło punktowe nie jest stosowane w konstrukcjach domowych.

Pomijając dom -z techniki nagłośnieniowej (o ustawieniach tych samych przetworników)

point-source array

split point-source array

parallel array

crossfire array

Pierwsze 2 dają poziome źródło punktowe a ustawienie parallel i crossfire (i ich wpływ ma zmianę brzmienia) jest opisane tu: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

A czy nie jest tak ze w glosnikach koaksjalnych jest to latwiejsze do osiagniecia? Im wieksza kolumna tym wieksze odleglosci pomiedzy przetwornikami wiec zgranie ich fazowo tez pewnie trudniejsze.

Nie siedze w temacie wiec mozliwe ze sie myle, ale chyba gdzies kiedys cos takiego czytalem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Godzinę temu, Misio38 napisał:

Ileż wy macie problemów do rozwiązania zamiast po prostu posłuchać muzyki. No nic, nie moja piaskownica.

Lepiej nie słuchać muzyki w domu i jeszcze lepiej nie wchodzić na ten wątek --> przyjąć kierunek na katedrę i posłuchać organów, drżących witraży i poczuć wiry powietrzne. Hm..., gdzie takie bilety można nabyć?

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s |   MUZYKA --> Spotify i Gramofon: Technics SL-1500C 

Jak czytam tu o tych wszystkich wirtualnych, teoretycznych problemach w zestawieniu wielkich, malych, szybkich, wolnych, skutecznych, nieskutecznych, koaxialnych, niekoaxislnych, pasywnych, aktywnych,… kolumn, to az sie dziwie, ze po nacisnieciu guzika on/off, w ogole cos zaczyna grac

W dniu 14.01.2024 o 11:57, BlueDot napisał:

moglbym uzyskac jeszcze lepsze efekty w zakresie niskich czestotliwosci dodajac do zestawu dwa aktywne suby.

Bo do efektów filmowych są właśnie suby

A do muzyki jest co innego potrzebne 

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

O ile pozorne źródła pozorne fali dźwiękowej  są czytelne to wtedy zapewne ZG jest dobrze i zestrojony i ustawiony 

Podłogówki rulz! (Nie wyklucza to tego że regałowe też da się ustawić żeby znikały) Zależy też jaka muza kimś wstrząsa 🙂

A wracając w pokojowe pielesze, temat fazowy da się sprowadzić do relacji czasowych.

Tzn. dla różnych długości fal bywają różne długości przebiegów czasowych i to jest kłopot (korektora, filtra, zwrotnicy, tudzież materiałowy [np. membrany mają mody* {peaki i dipy}, stąd kariera głośników współosiowych]

*Dodawanie i wygaszanie fal w membranie  (lokalne) nazywa się "breakup"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ma to wpływ na nierównomierności charakterystyki frequency response całego głośnika, a kończąc wywód - zagadnienie spójności czasowej (czyli fazowej) to temat złożony i ma na nią wpływ wiele czynników.

 

Fala w głośniku (tak samo jak w strunie, w korpusie gitary, itd.) jest poprzeczna a w powietrzu jest podłużna. Poza tym w głośniku lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie  to fala kulista, dalej (czyli w pomieszczeniu) już płaska  (dalej względem wielkości obudowy)

(Ale to fizycy teoretycy tak sobie ją dzielą, mechaniki czyli akustyki w szczegółach w tym temacie  raczej nie warto rozkminiać)

10 minut temu, xajas napisał:


Co takiego?

Stereo, dwudrożne

Efekty w Uwerturze 1812 Czajkowskiego czyli armatnie wystrzały były zwykle wyciszane ale jeśli kogoś też ktęci ta muza to jego sprawa 

Wtedy faktycznie musi mieć coś od trzęsień ziemi 

 

12 minut temu, xajas napisał:


Co takiego?

Stereo, dwudrożne

Uwertura 1812 Czajkowskiego to nie tylko efekty specjalne czyli armaty ale jak kogoś kręci muza w postaci trzęsień ziemi to niech ma i suby. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

3 godziny temu, Misio38 napisał:

Ileż wy macie problemów do rozwiązania zamiast po prostu posłuchać muzyki. No nic, nie moja piaskownica.

A zapraszałem żebyś posłuchał u mnie.

-----

32 minuty temu, xetras napisał:

Bo do efektów filmowych są właśnie suby

A do muzyki jest co innego potrzebne 

images(3).jpeg.cd3ff8e9d1399ef085f031a56c01c877.jpeg

Powtarzać nie będę:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

26 minut temu, xajas napisał:

Co takiego?

Jak to u Xetrasa: w roli wiedzy rozkminki parapsychologiczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

W dniu 14.01.2024 o 13:27, brrumm napisał:

Chodzi zwyczajnie o bas silniejszy. Taki, żeby mógł odtworzyć np. takie Clint Mansell - Requiem For A Dream, jeden z moich ulubionych, w wersji do zwiastuna „Władca Pierścieni”. 
Nie oglądałam filmu, ani nie słuchałem na kolumnach, które potrafią sobą radzić z basem. Konkretnym bassem. 

A czemu nie projektor i sala kinowa, która ma właśnie odpowiedni kształt 

Pierwszą część ogladałem w Relaxie czyli kinie na film 70 mm (a nie 35 mm), no ale tam nikt nie mieszka i nie wypoczywa.

O innym kinie:

System główny nagłośnienia sali kinowej zrealizowano więc z zastosowaniem hybrydowych zespołów głośnikowych Fohhn Audio LX-601, uzupełnionych superniskotonowymi zespołami głośnikowymi Fohhn Audio XS-4 Passive.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)


Stereo, dwudrożne
Uwertura 1812 Czajkowskiego to nie tylko efekty specjalne czyli armaty ale jak kogoś kręci muza w postaci trzęsień ziemi to niech ma i suby. 

Widze, ze z dotychczasowej dyskusjii nie za wiele pokapowales.

Tak to jest, jak sie zna tylko Czajkowskiego i armaty

Sa gatunki muzyki z szerokim spektrum, mimo braku trzesienia ziemi i efektow specjalnych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A to jest to, czego twoje „stereo dwudrozne“ przy takiej muzyce raczej nie odtworzy

IMG_1531.thumb.jpg.bb15fb2bfd28b497eab8f42a8140bfe4.jpg

Moze ty sluchasz tylko kwartety smyczkowe i ci tego nie brakuje.

Ja slucham Yello, EDM,… i by mi brakowalo

A teraz czas na twoj para-psycho-akustyczna analize

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, xetras napisał:

Fohhn Audio XS-4 Passive.

Z danych technicznych:

frequency range 35 Hz – 500 Hz

Od 35Hz - i to oznacza, że jest superniskotonowy? 

 

Kolumna podłogowa MA Silver 500 = 

Frequency Response, In-Room (-6dB)

27 Hz - 35 kHz

 

Z powyższego wynika, że z kolumna podłogowa jest jeszcze bardziej super niskotonowa?

Edytowane przez AutoPirat

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s |   MUZYKA --> Spotify i Gramofon: Technics SL-1500C 

Tak wygladaja te 27Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )



„Frequency Response, In-Room (-6dB)
27 Hz - 35 kHz“


Takie dane sa bez sensu, bo w kazdym pomieszczeniu (In-Room) wypadnie to inaczej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takie podawanie parametrów, albo najlepiej bez poziomu db to zwyczajny marketing... 

Jest kilka producentów którzy podają zawężony zakres db +-3,2,1..

To jest wtedy bardziej wiarygodne.

25 minut temu, xajas napisał:

Poziom podali -> f6 -6dB

Przyklad
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To teraz przykład innej kolumny podłogowej,

Lower Cutoff (Hz @ +/- 3 dB)35

Upper Cutoff (kHz @ +/- 3 dB)23

z takimi danymi technicznymi (nie 6dB a 3dB) są w takim razie bardziej wiarygodni i tym samym może lepiej pracować w niskich tonach?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s |   MUZYKA --> Spotify i Gramofon: Technics SL-1500C 

 

Lower Cutoff (Hz @ +/- 3 dB)35

z takimi danymi technicznymi (nie 6dB a 3dB) są w takim razie bardziej wiarygodni i tym samym może lepiej pracować w niskich tonach?


Przeciez

Lower Cutoff (Hz @ +/- 3 dB)35

To tez nic innego jak

F3 = 35Hz

wiec nic bardziej wiarygodnego
15 minut temu, Ajothe napisał:

Musisz sobie przeliczyć 🙂

A po co? Silver500 w laboratorium ma 30Hz/-10dB względem górki 100Hz, a Silver100 z subem w miejscu odsłuchu może mieć 30-100Hz na płasko. Tu nie trzeba za każdym razem nic liczyć - wystarczy sobie raz uświadomić.

No i w gratisie bi-amping.

Ps

A jeśli kogoś martwią paratechniczne rozprawki filozoficzne nt rozjechanej fazy, to monitory może postawić na subach.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

A po co? Silver500 w laboratorium ma 30Hz/-10dB względem górki 100Hz, a Silver100 z subem w miejscu odsłuchu może mieć 30-100Hz na płasko. Tu nie trzeba za każdym razem nic liczyć - wystarczy sobie raz uświadomić.
No i w gratisie bi-amping.
Ps
A jeśli kogoś martwi filozofowanie nt rozjechanej fazy, to monitory może postawić na subach.

Tej wartosci nie podajesz wzgledem maksymalnej „gorki“

To jest niepowazne
11 minut temu, szymon1977 napisał:

A po co? Silver500 w laboratorium ma 30Hz/-10dB względem górki 100Hz, a Silver100 z subem w miejscu odsłuchu może mieć 30-100Hz na płasko. Tu nie trzeba za każdym razem nic liczyć - wystarczy sobie raz uświadomić.

Czyli, że co?

Kolumna renomowanej marki za 100kPLN/sztukę o poniższych parametrach zagra gorzej, aniżeli powyższe rozwiązanie?

Lower Cutoff (Hz @ +/- 3 dB): 35

Upper Cutoff (kHz @ +/- 3 dB): 22

 

Jestem świadomy jak to potrafi zagrać, bo słyszałem. I wcześniej też słyszałem drogie sprzęty w systemie 2.0. I świadomy też jestem swojego przekonania, że na  99% zagra to lepiej niż podstawki + sub (bo nie słyszałem nic w 2.1, żeby mnie tak zaskoczyło?)

Edytowane przez AutoPirat

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s |   MUZYKA --> Spotify i Gramofon: Technics SL-1500C 

5 minut temu, xajas napisał:

Tej wartosci nie podajesz wzgledem maksymalnej „gorki“

To jest niepowazne

Wprost przeciwnie - to właśnie istota problemu w kwestii JAKOŚCI basu, że z dźwięku C1 gitary basowej, podłogówka bazowe 40Hz zagra dwa razy ciszej od pierwszej harmonicznej 80Hz, a monitorek z subem równo, dlatego podłogówka zabrzmi pudełkowato, a monitorek z subem naturalnie.

-----

6 minut temu, AutoPirat napisał:

Kolumna renomowanej marki za 100kPLN/sztukę o poniższych parametrach zagra gorzej, aniżeli powyższe rozwiązanie?

Chcesz jakość kolumny po jednej liczbie ocenić? Bo ja nie.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Na podstawie tych parametrów nie określisz która kolumna zagra lepiej, a która gorzej. Dźwięk ma o wiele więcej cech charakterystycznych i dużo zależy od klasy głośnika. 

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Wprost przeciwnie - to właśnie istota problemu w kwestii JAKOŚCI basu, że z dźwięku C1 gitary basowej, podłogówka bazowe 40Hz zagra dwa razy ciszej od pierwszej harmonicznej 80Hz, a monitorek z subem równo, dlatego podłogówka zabrzmi pudełkowato, a monitorek z subem naturalnie.

Za daleko zabrnąłeś 😁

1 minutę temu, Ajothe napisał:

Na podstawie tych parametrów nie określisz która kolumna zagra lepiej, a która gorzej. Dźwięk ma o wiele więcej cech charakterystycznych i dużo zależy od klasy głośnika. 

A do tego akustyka i kaprys.

4 minuty temu, Ajothe napisał:

Za daleko zabrnąłeś 😁

Może dla Ciebie, a ja się nie boję zrozumienia faktów.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

5 minut temu, szymon1977 napisał:

Chcesz jakość kolumny po jednej liczbie ocenić? Bo ja nie.

W skrócie: Ilość włożonej pracy = cena produktu.

A czy bardziej płaskie są ładniejsze od zaokrąglonych? Hm....?

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s |   MUZYKA --> Spotify i Gramofon: Technics SL-1500C 

9 minut temu, AutoPirat napisał:

W skrócie: Ilość włożonej pracy = cena produktu.

Tak twierdzą producenci kabli o wartości domku jednorodzinnego... ale takie sprawy w wątku Audio-mity.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

A tu wciąż o pierdoproblematyce wykresów. Wybierałem kolumny, pojechałem na odsłuch. Wybrałem telewizor, pojechałem do sklepu, porównać z innymi i wybrać ten, którego obraz i dźwięk najbardziej będzie mi się podobał. Chciałem kupić rower, pojechałem do sklepu i wybrałem jaki najbardziej mi pasował.

Za każdym razem wybierałem dobrze, słysząc, widząc jakie są wady i zalety. Wady i zalety przekalkulowałem na koszty. Czy warto przymknąć oko na te wady w tej cenie. Czy zalety są na tyle duże, że warto zapłacić aż tyle? 
Musicie mieć bardzo skomplikowane życie. To mierniczenie jest jakimś nawykiem jeszcze z okresu dojrzewania? 🙃

12 minut temu, brrumm napisał:

Wybierałem kolumny, pojechałem na odsłuch. Wybrałem telewizor, pojechałem do sklepu, porównać z innymi i wybrać ten, którego obraz i dźwięk najbardziej będzie mi się podobał. Chciałem kupić rower, pojechałem do sklepu i wybrałem jaki najbardziej mi pasował.

No to masz szczęście! Też tak chciałem zrobić. Niestety, ilość ładnie wyglądającego szmelcu na półkach sklepowych w pseudo salonach omal mnie nie zabił spadając na mnie. Podniosłem się i szukam dalej ...

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s |   MUZYKA --> Spotify i Gramofon: Technics SL-1500C 

A tu wciąż o pierdoproblematyce wykresów

Musicie mieć bardzo skomplikowane życie. To mierniczenie jest jakimś nawykiem jeszcze z okresu dojrzewania?


To mierniczenie, to nawyk tych, ktorzy traktuja ten temat powaznie i nie znam nikogo kto zajmuje sie konstruowaniem/projektowaniem zestawow albo adaptscja akustyki bez „mierniczenia“.
Ale jak sie tego nie kapuje, to mozna to tez robic nieskomplikowanie „na pale“ bez mierniczenia
43 minuty temu, szymon1977 napisał:

Tak twierdzą producenci kabli o wartości domku jednorodzinnego... ale takie sprawy w wątku Audio-mity.

Podważasz możliwości postępu technologicznego i istotę składowych harmonicznych przesyłanych w kablach oraz zakłóceń elektromagnetycznych. A w dobie made in china, problemem staje się najprostsza sprawa, czyli ilości miedzi w miedzi. Już nie wspominając o tym co się dzieje z przepływnością w kablu, przy zwiększaniu mocy.

 

A tu taki prosty przykład: Początki kabla UTP...

Alexander Graham Bell był pierwszą osobą, która wyprodukowała kabel UTP, po prostu skręcając dwa przewody razem. Podstawowa konstrukcja niewiele się zmieniła od 1881 roku. 

 

I po co było tak kręcić, a przecież mogłoby być prosto, bo byłby dłuższy kabel i ile taniej?

 

 

OBRAZ: 160 cali-->Epson EH-TW9400   |   DŹWIĘK: 5.0.2  głośniki-->Dynaudio Evoke: 50, C25, 10; Studio C4-80   |   WZMACNIACZ: AVR --> Marantz Cinema 70s |   MUZYKA --> Spotify i Gramofon: Technics SL-1500C 

40 minut temu, brrumm napisał:

Za każdym razem wybierałem dobrze, słysząc, widząc jakie są wady i zalety.

Brak zrozumienia tematu ułatwia sprawę: wydaje Ci się, że jest dobrze, bo nie wiesz co jest źle. Gorzej gdy już przestanie pasować, a Ty zamiast rozwiązać problem będziesz kręcić się w kółko.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.