Skocz do zawartości
IGNORED

Drożność kolumn podłogowych


Rekomendowane odpowiedzi

Tak właśnie jest. Wszystkie głośniki w obudowie grają bas,…

Dzieki, juz to wszystko widzialem i „przerobilem“ :-)

O tych 2.5 drogach w Harpii nigdzie nic nie pisza, ale jesli tak twierdzisz to nie bede sie sprzeczal
1 minutę temu, xajas napisał:

O tych 2.5 drogach w Harpii nigdzie nic nie pisza, ale jesli tak twierdzisz to nie bede sie sprzeczal

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zawsze możesz pogadać z ich konstruktorem, lub poczytać stare wpisy na forum, gdzie sam sporo pisał o swoich produktach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 17.08.2024 o 18:44, Misio38 napisał:

skrzynka z kilkoma głośniczkami i garstką elementów RLC musi kosztować kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy zł.

U mnie membrana jest zintegrowana z zawieszeniem a płyta czołowa dokręcana czterema 30centymetrowymi śrubami z tylną ścianką. Jakoś inni mniej dbają o szczelność i sztywność skrzynki a to takie proste sposoby.

Są też mistrzowie zestrajania i kolumny potrafią zagrać w najróżniejszych kubaturach.

Płaci się czasem za to mistrzostwo.

18 godzin temu, rafa napisał:

przy podobnej jakosci komponentow 3 drozna zawsze bedzie lepsza od 2-2.5droznej.

Nie zapominaj o tym że mają k o m p l e t n i e inne zwrotnice bo inaczej je stroją, wielodrożne są znacznie bardziej pracochłonne.

PS

Proporcje energetyczne trzeba zachować a tego to ja nie umiem zrobić. Na szczęście są spece od tego.

Edytowane przez xetras
Dopisek

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

2 godziny temu, meloV8 napisał:

2.5 drozne uklady zwykle maja wyzsza sprawnosc od podobnego 3 way. Do tego najwazniejsza cecha, czyli brak filtru gornoprzepustowego na basie daje doskonale wlasciwosci impulsowe. Filtr nie wplywa na GD, bo go po prostu nie ma

A to ciekawe. 

Ja myślałem że litraż skrzynki ma większe znaczenie dla sprawności. Większy dawał "większy" dźwięk.

Dobre granie impulsowe to dla mnie ważna cecha, dzięki za wskazanie jednej z przyczyn sukcesu brzmieniowego w zakresie "bębniarstwa".

A co to takiego "GD"?

(Przecież skrót GD to nie głośnik dynamiczny)

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Godzinę temu, xetras napisał:

A to ciekawe. 

Ja myślałem że litraż skrzynki ma większe znaczenie dla sprawności. Większy dawał "większy" dźwięk.

Dla przykładu mamy dwa midwoofery Seas L22 i Seas L18. Jak zrobisz z tego system 3 Way, to skuteczność zestawu będzie wyznaczać jeden głośnik L22. Przy układzie 2.5 drożnym zarówno L22 jak i L18 sa połączone równolegle, przez co układ tych samych głośników w zestawie ma większa sprawność, łatwiej go napędzić.

Godzinę temu, xetras napisał:

A co to takiego "GD"?

Group Delay. Zwrotnice wprowadzają przesunięcia czasowe, które w zależności od stromości zbocza i punktu podziału mogą być słyszalne lub nie.

2 godziny temu, meloV8 napisał:

Tak właśnie jest. Wszystkie głośniki w obudowie grają bas, poza tweeterem oczywiście.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Tu masz Harpie Monk Grand

 

A tu 2.5 drożne wieże Lipinski Sound

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

przyjmując 2,5 drożnośc lub dla lepszego zrozumienia 1,5 drożność na środku i basie
to przypadek Harpii dla mnie osobiscie jest Chaosem i błądzeniem para 5 calówek prawdopodobnie L15RLY z zmienionym stożkiem na złoty aby gawiedź myślała ze to Excele z marną wytrzymałością mechaniczną gra razem z parą 8 calówek sądząc po srednicy stożka wersja L22RN4X/P która dopiero będzie zaczynała grać jak 5 calówki się juz skończą.
Można by sądzić ze chodzi o wyciągnięcie wyższego podparcia dynamiki bo L22 prawie wogóle go nie ma ale takie rzeczy można realizować w domenie 3-4 drożnej bez obciązania najniższymi rejestrami małych głośników.
2 sprawa jak wygląda ich granie środka jak muszą latać jak szmaty. 2 tanie kopułki nisko cietę bo L15 nie da się uciąć wysoko poprawnie też nie wiem po co chyba tylko po to aby drożej sprzedac kolumny lub dla fryzjerów lubiących grzebienie.
Z Harpią nigdy nie było mi po drodze jeśli chodzi o podejście do projektowania, dużo bajdurzenia, fajne grafiki ale niestety brak zrozumienia z mojej strony dla Ich pomysłów.
Firmy już chyba nie ma więc nie jest to obgadywanie konkurencji 😞

Argumentu oszczędności przy projektowaniu i kosztach zwrotnic wogóle nie kupuje przy tak drogich konstrukcjach.

Wyższa sprawność układu wyciskana na siłe z tej samej konfiguracji Po co? lepiej zaprojektować lepiej przemyslaną konfiguracje.

Lipiński Sound pomimo tanich głośników i tej ceny to już przemyślane konstrukcje
6 jednakowych wooferów zapewne łączone w modułach szeregowo równolegle powinno dać dobre rezultaty.
chociaż Ja osobiscie zostawiłbym na basie tylko 4 głośniki i zrobił z tego układ 3 drożny z niskim podziałem.

podejrzewam z dużą dozą pewności ze układ 2,5 drożny wynika tylko z tego ze zestawy sprzedawane są jako modułowe do samodzielnej rozbudowy tj. środek można kupić jako samdzielne monitory lub rozbudować o jeden dolny lub drugi górny moduł basowy. U Siebie robie podobnie ale rozbudowa wymaga wymiany filtrów również w monitorach na układy 3 drożne z wielu powodów. ( j.w. aby całośc zagrała lepiej )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
28 minut temu, zapacoustics napisał:

przyjmując 2,5 drożnośc lub dla lepszego zrozumienia 1,5 drożność na środku i basie
to przypadek Harpii dla mnie osobiscie jest Chaosem i błądzeniem para 5 calówek prawdopodobnie L15RLY z zmienionym stożkiem na złoty aby gawiedź myślała ze to Excele z marną wytrzymałością mechaniczną gra razem z parą 8 calówek sądząc po srednicy stożka wersja L22RN4X/P która dopiero będzie zaczynała grać jak 5 calówki się juz skończą.
Można by sądzić ze chodzi o wyciągnięcie wyższego podparcia dynamiki bo L22 prawie wogóle go nie ma ale takie rzeczy można realizować w domenie 3-4 drożnej bez obciązania najniższymi rejestrami małych głośników.
2 sprawa jak wygląda ich granie środka jak muszą latać jak szmaty. 2 tanie kopułki nisko cietę bo L15 nie da się uciąć wysoko poprawnie też nie wiem po co chyba tylko po to aby drożej sprzedac kolumny lub dla fryzjerów lubiących grzebienie.
Z Harpią nigdy nie było mi po drodze jeśli chodzi o podejście do projektowania, dużo bajdurzenia, fajne grafiki ale niestety brak zrozumienia z mojej strony dla Ich pomysłów.
Firmy już chyba nie ma więc nie jest to obgadywanie konkurencji 😞

Argumentu oszczędności przy projektowaniu i kosztach zwrotnic wogóle nie kupuje przy tak drogich konstrukcjach.

Wyższa sprawność układu wyciskana na siłe z tej samej konfiguracji Po co? lepiej zaprojektować lepiej przemyslaną konfiguracje.

Lipiński Sound pomimo tanich głośników i tej ceny to już przemyślane konstrukcje
6 jednakowych wooferów zapewne łączone w modułach szeregowo równolegle powinno dać dobre rezultaty.
chociaż Ja osobiscie zostawiłbym na basie tylko 4 głośniki i zrobił z tego układ 3 drożny z niskim podziałem.

podejrzewam z dużą dozą pewności ze układ 2,5 drożny wynika tylko z tego ze zestawy sprzedawane są jako modułowe do samodzielnej rozbudowy tj. środek można kupić jako samdzielne monitory lub rozbudować o jeden dolny lub drugi górny moduł basowy. U Siebie robie podobnie ale rozbudowa wymaga wymiany filtrów również w monitorach na układy 3 drożne z wielu powodów. ( j.w. aby całośc zagrała lepiej )

 

Masz na stole Scana 21WE, 18WE i kopułkę. Robisz z tego 3 way, 2.5 way czy 2 way?

17 minut temu, meloV8 napisał:

Masz na stole Scana 21WE, 18WE i kopułkę. Robisz z tego 3 way, 2.5 way czy 2 way?

Nie znam elipticonów ... 21WE to chyba midwoofer a nie woofer. Więc to tak samo jakbym miał MW16 i MW19 ( gdzie obstawiam ze MW19 będzie lepiej mechanicznie machał bas )trochę bez sensu robić 3 drogi i jednym midwooferem na basie.
Dołożyłbym drugi MW19 lub zmienił na WO24 lub nawet 2
🤪
Wspomniałem ze nie znam elipticonów nigdy ich u Siebie nie miałem - ale pewnie prędzej bym użył tej jednostki na sredniaka w dużych kolumnach niż jako basowiec.

odbijając pytanie
zrobiłbyś jako swój projekt taką konfiguracje głosników jak w Monk Grand mając taki sam budżet na całość?

Edytowane przez zapacoustics
7 minut temu, zapacoustics napisał:

Nie znam elipticonów ... 21WE to chyba midwoofer a nie woofer. Więc to tak samo jakbym miał MW16 i MW19 trochę bez sensu robić 3 drogi i jednym midwooferem na basie.
Dołożyłbym drugi MW19 lub zmienił na WO24 lub nawet 2
🤪

Eee, nie można zmieniać ;]

 

8 minut temu, zapacoustics napisał:

odbijając pytanie
zrobiłbyś jako swój projekt taką konfiguracje głosników jak w Monk Grand mając taki sam budżet na całość?

Pewnie, ale nie na takich samych glosnikach, nie na dwoch tweeterach i bez wyrownania czasowego.

4 minuty temu, meloV8 napisał:

Eee, nie można zmieniać ;]

 

Pewnie, ale nie na takich samych glosnikach, nie na dwoch tweeterach i bez wyrownania czasowego.

konfiguracja to konfiguracja bez zmian czyli pracujesz na tych samych L- kach. Czyli jednak nie są takie super w tym układzie i sposobie filtracji? A jednak je przedstawiasz jako przykład "doskonały" 

Edytowane przez zapacoustics
Zawsze możesz pogadać z ich konstruktorem, lub poczytać stare wpisy na forum, gdzie sam sporo pisał o swoich produktach.

Wszystko OK. Zdarza sie (ale to bardzo bardzo bardzo zadko), ze polegam na wypowiedzi innych forumowiczow i „poddaje sie bez bicia“
3 minuty temu, meloV8 napisał:

Eee, nie można zmieniać ;]

dopisałem treśc czytaj jeszcze raz. Nie znam 21WE ale możliwe że lepszy z niego średniak niż basowiec.

teraz doczytałem ze z monk grand są L26 nie L22 więc jeszcze gorzej bo one są już mechanicznie "jeszcze bardziej basowe" a 15-18 to takie midwooferki "latawce".
Wiesz jakie są podziały w tych Monkach ?? gdzieś to kiedyś było podawane?

3 minuty temu, zapacoustics napisał:

konfiguracja to konfiguracja bez zmian czyli pracujesz na tych samych L- kach. Czyli jednak nie są takie super w tym układzie i sposobie filtracji? A jednak je przedstawiasz jako przykład "doskonały" 

Wiele razy slyszalem Harpie Marcus, ktore maja taka sama koncepcje 2.5 Way i ja po prostu nie lubie brzmienia tych twardych Seasow, ale sama kolumna jako koncepcja bronila sie dobrze i ostatnie o co bym sie martwil, to znieksztalcenia. Dla sprostowania tam jest L18, a nie 15.

Robilem rowniez modyfikacje Marcusow, mierzylem je, wiem jak sa zbudowane, jak wyglada zwrotnica i zwyczahie nie jestem fanem wszystkich patentow w tych kolumnach. To co mi sie podoba, to wlasnie rozwiazanie 2.5 drozne, ale histeryczne trzymanie sie filtrow 1 rzedow, przez co ksztalt kolumn jest taki, jaki widac juz niebardzo.

 

Prosze tez abys nie imputowal mi slow, ktorych nie napisalem, bo wyraznie podkreslem ze 2.5 way ma rowniez wady i dalekie jest od doskonalosci. 

 

Teraz, meloV8 napisał:

Dla sprostowania tam jest L18, a nie 15.

L15 i L18 są podobne mechanicznie za to L26 to już dużo cieższy i twardszy głośnik zanim on zacznie grać L18 już będzie latać.

1 minutę temu, meloV8 napisał:

Prosze tez abys nie imputowal mi slow, ktorych nie napisalem, bo wyraznie podkreslem ze 2.5 way ma rowniez wady i dalekie jest od doskonalosci. 

2,5 way ma także dużo zalet ale pod warunkiem że jest to od początku przemyślana konstrukcja pod taki układ a nie modyfikacje na siłe bo musi być fajnie i drogo wyglądać.
2,5 way najchętniej bym widział w jakimś klasycznym układzie 7" + 8" z jednej stajni chociazby np. tanie fajne discovery.
 

3 minuty temu, zapacoustics napisał:

L15 i L18 są podobne mechanicznie za to L26 to już dużo cieższy i twardszy głośnik zanim on zacznie grać L18 już będzie latać.

W topowych Wilsonach tez masz roznej wielkosci basy w jednej obudowie i tak samo mniejszy glosnik bedzie limitowal drugi, wiekszy. Jest to pewien kompromis, na ktory godzi sie konstruktor. 

Teraz, meloV8 napisał:

W topowych Wilsonach

Nie wiem o jakich modelach piszesz ale na przykładzie Alexia to -Tak tylko że tam siedzą 2 potwory basowe 8 i 10 cali zbliżone mechanicznie które zanim klekną to się "wzmak skończy" i nie zdziwiłbym się gdyby ten układ był 3,5 drozny.
Robiłem podobne układy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 minut temu, zapacoustics napisał:

2,5 way ma także dużo zalet ale pod warunkiem że jest to od początku przemyślana konstrukcja pod taki układ a nie modyfikacje na siłe bo musi być fajnie i drogo wyglądać.

Nie chodzi o to, aby fajnie i drogo wygladalo. Zastosowanie konkretnego rozwiazania niesie za soba uzyskanie konkretnych wlasciwosci. Wiekszy glosnik nizej zejdzie dajac szersze pasmo przenoszenia. Kosztem tego jest nizszy maksymalny SPL, ale jesli ktos jest tego swiadomy, to nie widze problemu.

1 minutę temu, zapacoustics napisał:

Nie wiem o jakich modelach piszesz ale na przykładzie Alexia to -Tak tylko że tam siedzą 2 potwory basowe 8 i 10 cali zbliżone mechanicznie które zanim klekną to się "wzmak skończy" i nie zdziwiłbym się gdyby ten układ był 3,5 drozny.

Kazda konstrukcja Wilsona z dwoma basami, ktore sa roznej wielkosci stanowi uklad jednodrozny. Oba basy dziela te sama obudowe i te sama cz. podzialu.

11 minut temu, meloV8 napisał:

Kazda konstrukcja Wilsona z dwoma basami, ktore sa roznej wielkosci stanowi uklad jednodrozny. Oba basy dziela te sama obudowe i te sama cz. podzialu.

możliwe nie wnikam co dalej nie zmienia faktu ze to dwa zbliżone głośniki basowe bardzo dobre mechaniczne twardo zawieszone i realnie jest mała szansa na ich skończenie.
a L18 vs L26 to się kończy zanim pomyślisz aby dać jeszcze głośniej A ten bidulek jeszcze musi grać średnice którą swoją drogą tak srednio potrafi przekazać 🙂

Robiłem kiedyś kilka konstrukcji na L18  zarówno 2 jak i 2,5 drożne gdzieś grają w Polsce do tej pory.
I nie uważam L18 za głośnik który ciekawie przetwarza średnice SB17 jest od niego ciekawszy.
Harpia miał też  wychwalane konstrukcje na RS180A to dopiero jest muł na środku.
i te wychwalanie latami ze 27TB to najlepszy wysoki świata ( bo kupiłem zapas 200 sztuk ) a jak się skończyły i zostały wymienione na SB26CDC które są mocno średnie to nagle te są już lepsze 🙂

 

Edytowane przez zapacoustics
5 minut temu, zapacoustics napisał:

Robiłem kiedyś kilka konstrukcji na L18  zarówno 2 jak i 2,5 drożne gdzieś grają w Polsce do tej pory.
I nie uważam L18 za głośnik który ciekawie przetwarza średnice SB17 jest od niego ciekawszy.

Te Harpie to juz stare kolumny. Jak je sprzedawano to jeszcze Sba 17 NAC nie bylo na rynku. Seas L18 to jest obiektywnie przecietny glosnik, ale pasowal do koncepcji autora, wiec zostal uzyty. Pozniej Seasy mialy byc zmienione na SBA NAC i jesli mnie pamiec nie myli, to byly takie kolumny.

Podobne uklady mozna zbudowac na wielu innych przetwornikach.

W topowych Wilsonach tez masz roznej wielkosci basy w jednej obudowie i tak samo mniejszy glosnik bedzie limitowal drugi, wiekszy. Jest to pewien kompromis, na ktory godzi sie konstruktor. 

Ale dwa rozne przetworniki w jednej wspolnej obudowie to jeszcze nie znaczy, ze to jest 1,5 way?
18 minut temu, meloV8 napisał:

Seas L18 to jest obiektywnie przecietny glosnik

zamiast dopłacać do złotych stożków można było wziąść magnezowe które są rewelacyjne. Więc niestety nie zmienie zdania i niestety takie mydlenie klientom oczu fajnymi grafikami ze niby 10 technologii a tak naprawdę załóżny złoty stożek będą wyglądały drożej dołózny drugą kopułkę za 200zł aby zagrały gorzej ale będzie można podnieść cenę. Usuńmy z projektu który bazowo projektowaliśmy jako 3 drożny po latach duży kosztowny kondensator i wmówny wszystkich że teraz jest lepiej no i przy okazji podnieśmy cenę 🙂
I wmawianie ludziom ze 27TB to najlepszy głośnik przez 10 lat 🙂
Wiesz to była duża Polska manufaktura nie jakiś DIyowiec robiący 2 kolumny na zamówienie w roku. I jawnie wciskali ludziom ciemnotę.

 

11 minut temu, xajas napisał:

Ale dwa rozne przetworniki w jednej wspolnej obudowie to jeszcze nie znaczy, ze to jest 1,5 way?

"Way" zalezy od filtrów nie od głośników czy komór. Wilsony są rzekomo 3 drożne z dwoma basami z jednej serii z różnej wielkości w jednej obudowie. 4 basy na jednym filtrze w osobnych budach to dalej będzie 1 way.
U mnie dokładnie te same głośniki jeśli dobrze pamiętam 

18 minut temu, meloV8 napisał:

Te Harpie to juz stare kolumny.

Bo też są stare bo robiłem je z 8 lat temu.
Na środku gra jeszcze 18W a nie 18M którego wtedy jeszcze nie było.
Są w układzie 4 drożnym ale z bardzo niskim podziałem i osobnych aplikacjach 26W gra w BR 22W w OZ. Celem było dobre zróznoważenie wybrzmień na różnych pasmach kosztem efektywności zestawu jako całość.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

co prawda w prostych budach bez wyrównania czasowego ale za to 1 way więcej i jakieś 10 razy tańsze od Alexii 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zapacoustics
6 godzin temu, xajas napisał:


Nie rozumiem.
Ktory stroiciel uzywa w systemie trojdroznym dokladnie ten sam glosnik, raz jako sredniotonowy a raz jako niskotonow, zamiast uzyc wyspecjonalizowanego sredniotonowca?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Znasz takie przyklady?

Dlaczego w topowych rozwiazaniach/seriach, gdzie nie musisz zawierac jakichs kompromisow (wielkosc, szerokosc frontow, itd.) takie 2,5 rozwiazania nie wchodza w rachube?
Znasz takie przyklady?

Choćby  Goeller w świetnych  Gamutach L5 i L7 ( odpowiednio 2,5way i 3way) - Revelatory 18ki.

Nie wchodzą w rachubę mówisz ?  No patrz a Michael Borenssen w takich M6 za ponad 2mln zł - z uporem maniaka 2,5way. Tak się składa, że M6 to są obecnie jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie kolumn na rynku, a sam Michael to obecnie jeden z najlepszych stroicieli kolumn na świecie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

8 minut temu, xajas napisał:

Ale dwa rozne przetworniki w jednej wspolnej obudowie to jeszcze nie znaczy, ze to jest 1,5 way?

Jasne, to jedynie przyklad, ze dwa, roznej wielkosci woofery moga odtwarzac takie same pasmo. Podobnie dzieje sie w systemach 2.5 Way.

 

7 minut temu, zapacoustics napisał:

Więc niestety nie zmienie zdania i niestety takie mydlenie klientom oczu fajnymi grafikami ze niby 10 technologii a tak naprawdę załóżny złoty stożek będą wyglądały drożej dołózny drugą kopułkę za 200zł aby zagrały gorzej ale będzie można podnieść cenę. Usuńmy z projektu który bazowo projektowaliśmy jako 3 drożny po latach duży kosztowny kondensator i wmówny wszystkich że teraz jest lepiej no i przy okazji podnieśmy cenę 🙂
I wmawianie ludziom ze 27TB to najlepszy głośnik przez 10 lat 🙂
Wiesz to była duża Polska manufaktura nie jakiś DIyowiec robiący 2 kolumny na zamówienie w roku. I jawnie wciskali ludziom ciemnotę.

2.5 w Harpii bylo efektem testow i prob nietypowych jak na tamte czasy rozwiazan, ktore uznano, za godne sprawdzenia. Przy finalnej cenie kolumn, koszt dodatkowych elementow zwrotnicy jest nieznaczny. Wieksza kase pochlonelyby lepsze glosniki.

Moim zdaniem caly ten efekt, ze chce sie sluchac takich ukladow robi wlasnie brak filtracji na basie i wieksza sprawnosc. Tego po prostu nie da sie uzyskac w systemie 3 way. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

9 minut temu, meloV8 napisał:

Tego po prostu nie da sie uzyskac w systemie 3 way. 

Ok produkuj Swoje 2,5 way a Ja swoje 3 way. To fajnie że są różne podejscia do tematów rynek nie jest nudny.
Ale rozmowa z Tobą jest trochę jałowa bo zamiast podpierać się swoim doświadczeniem które masz więcznie linkujesz komercyjne przykłady i odnosi się wrażenie takiej małej naiwnosci z Twojej strony ze wierzysz w ten marketingowy bełkot.
Poddaje się wygrałeś 2,5 lepsze miłego łukaszu 🙂
 

28 minut temu, meloV8 napisał:

2.5 w Harpii bylo efektem testow i prob nietypowych jak na tamte czasy rozwiazan

Ps. to były bardzo typowe na tamte czasy rozwiązania układ 2 woofery wysoki z jedynie kondem zapiętym dla ochrony przed spaleniem 🙂

49 minut temu, zapacoustics napisał:

Ok produkuj Swoje 2,5 way a Ja swoje 3 way. To fajnie że są różne podejscia do tematów rynek nie jest nudny.
Ale rozmowa z Tobą jest trochę jałowa bo zamiast podpierać się swoim doświadczeniem które masz więcznie linkujesz komercyjne przykłady i odnosi się wrażenie takiej małej naiwnosci z Twojej strony ze wierzysz w ten marketingowy bełkot.
Poddaje się wygrałeś 2,5 lepsze miłego łukaszu 🙂
 

Ps. to były bardzo typowe na tamte czasy rozwiązania układ 2 woofery wysoki z jedynie kondem zapiętym dla ochrony przed spaleniem 🙂

Adam, rynek jest duży, wszyscy się zmieszczą 🙂

2 godziny temu, meloV8 napisał:

i wieksza sprawnosc.

Ale wlasciwie kogo to obchodzi? Wlascicieli kilku cherlawych wzmakow?

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
W dniu 12.08.2024 o 22:18, xetras napisał:

Używa ktoś zapomnianego terminu squawker?

Czy tylko ja?

W latach 70 pamiętam w PRL nikt nie używał i tak już zostało mimo próby pod ich koniec przemycania w katalogach zachodnich tego terminu. Zawsze się zastanawiałem co autor terminu miał na myśli, mógłbyś rozwinąć ten martwy u nas termin skoro go poruszyłeś? mz. wtedy to była bardziej próba marketingowa poprawy sprzedaży. Takich terminów sporo odeszło do lamusa…

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

21 godzin temu, meloV8 napisał:

Tak właśnie jest. Wszystkie głośniki w obudowie grają bas, poza tweeterem oczywiście

Tylko że każdy ma inną indukcyjność cewki która w odpowiedniej topologii głośników robi za kolejny filtr- czytaj zwrotnica nie jest taka prosta mimo że jej nie widać…

21 godzin temu, meloV8 napisał:
21 godzin temu, rafa napisał:

I to sa lepsze (technicznie i na ucho) kolumny od Wilsonow, Gauderow, Rockport czy YG?

Skoro robi się na nich mixy i mastering, dostaje za to nagrody, to najwyraźniej nie są gorsze, lub przynajmniej wystarczająco dobre. 

Są dobre do masteringu nie są dobre  do słuchania muzyki przez docelowego odbiorcę. Studyjne Genelece też są fajne ale słuchać muzyki dla frajdy słuchania to nie do końca…

Jest pewien wyłom w kolumnach studyjnych i na ATC z dobrą elektroniką frajda z słuchania muzyki jest! 

 

ATC150 przygarnę 😉 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.