Skocz do zawartości
IGNORED

Początek Przygody z Mikrokontrolerami.

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopacy pomóżcie/podpowiedzcie którą rodzinę mcu jest sens się uczyć w tych czasach. Słyszałem że AVR już nie ma za bardzo po co że lepiej wziąć się za stm32. Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o cyfrówkę ale analogówke w miarę ogarniam. Jaki programator wybrać? Polećcie coś 🙂

Zacznij od Arduino, potem weźmiesz bardziej skomplikowane projekty.

"cytat usunięty przez moderację" -  Bernard le Bovier de Fontenelle

Wolałbym coś czym od razu będę mógł programować mikrokontrolery i spoko wiem że Arduino tez się da ale kiedyś będę musiał kupować kolejny programator itd. Arduino do mnie nie przemawia, polećcie coś czego sami używacie moze to być zaawansowany programator, cena bez znaczenia dla mnie może to być 1-2000zł tylko żeby to miało przyszłość abym za pomocą tego mógł zrobić np zdalne sterowanie do drona:)

I najważniejsze AVR? Stm32? Czy może jeszcze coś innego ?

Chyba Cię nie do końca rozumiem. Chcesz kupić programator do procesorów? Proszę bardzo, osobiście polecam i używam prywatnie Uproga, ale też mamy w pracy kilka sztuk. Do STMów używamy dedykowanego programatora STlink.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Zaprogramujesz tym niemal wszystko. Pod warunkiem, że jakiś kawałek kodu napiszesz 🙂 .

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez frobek

Założenia wstępne, jakie zrozumialem masz to wejście w tę dziedzinę na całego...

Procesor jest drugorzędny.

Najpierw język; jak chcesz być mistrz to: C...

Potem środowisko (platforma) taka, która wspiera rozmaite języki (C, Java,...) np.Eclipse.