Skocz do zawartości
IGNORED

Bi-amp w kolumnach 2,5 drożnych


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, raiwan napisał:

Sygnał przed zwrotnica z kolei jest bardzo słaby i małe elementy też mają jakiś wpływ na niego przecież.

Małe elementy działające praktycznie bez przepływu prądu zmiennego mają pomijalny (mały) wpływ, duże elementy przez które płynie czasem duży prąd mają duży wpływ i to na pewno nie jest wpływ pozytywny. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Wiadomo o co chodzi, tylko to nie jest powod dla którego Bi-amp nie działa bo filtr jest przed lub za wzmacniaczem.

Ma to mały sens kiedy rzeczywiście musiałbym kupować specjalnie do tego drugi Wzmacniacz, który by kosztował tyle co kupienie o klasę lepszych kolumn lub wzmacniacza, ale tu w moim przypadku w amplitunerze te końcówki  i tak są nie używane więc jako tako ma sens zwłaszcza, że Arcam ma wszystkie takie same te końcówki, więc na jakości nie tracę, tylko mogę zyskać. W sumie to zyskałem i to nie efekt placebo. 

Zastanawiające jest to, że w teorii powinno być więcej basu a jest na odwrót 🙂 może przez to, że wyrównał się poziom rozkładu mocy i teraz idzie więcej na Midwoofer, czyli sredniotonowy? 

Edytowane przez raiwan

Już pomijając za i przeciw Bi-amp. 

Czy mogę podłączyć końcówkę mocy mniejszej mocy, ale coś lepszego za to, tylko pod wysokotonowe? Zda to egzamin? 

Arcam ma 110 watów na kanał w stereo, gdzieś pewnie po 90 watów przy biamp. Taka końcówka 2x50 watów na same wysokotonowe (wstęgi) dała by radę, żeby utrzymać wszystko na równym poziomie? 

Edytowane przez raiwan

Zdecydowanie tak. 

Sposób w jaki wysokie tony i niskie tony używają mocy wzmacniacza jest zdecydowanie inny. Więc tutaj moc danej końcówki ma drugorzędne znaczenie. A 50 w na wysokie to aż spokojnie nad to.

Wyregulujesz to 

Tylko pytanie zasadnicze po co? Arcam w bi Amp nie wystarczył?

W dniu 28.10.2024 o 19:43, raiwan napisał:

Już pomijając za i przeciw Bi-amp. 

Czy mogę podłączyć końcówkę mocy mniejszej mocy, ale coś lepszego za to, tylko pod wysokotonowe? Zda to egzamin? 

Arcam ma 110 watów na kanał w stereo, gdzieś pewnie po 90 watów przy biamp. Taka końcówka 2x50 watów na same wysokotonowe (wstęgi) dała by radę, żeby utrzymać wszystko na równym poziomie? 

Nie, to jest przeciwskuteczne. W tego rodzaju połączeniach na zaciskach wyjściowych każdego wzmacniacza musi być ten sam poziom sygnału. Najsłabszy wzmacniacz będzie ograniczał moc całego zestawu do wielkości tej najniższej mocy.

14 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Zdecydowanie tak. 

Sposób w jaki wysokie tony i niskie tony używają mocy wzmacniacza jest zdecydowanie inny. Więc tutaj moc danej końcówki ma drugorzędne znaczenie. A 50 w na wysokie to aż spokojnie nad to.

Wyregulujesz to 

Zdecydowanie nie, nie wyreguluje.

nagrywamy.com

15 minut temu, przemak napisał:

Zdecydowanie nie, nie wyreguluje.

Dlaczego nie? Przecież to przejdzie przez przedwzmacniacz 

17 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Dlaczego nie? Przecież to przejdzie przez przedwzmacniacz 

I ten przedwzmacniacz zwiększy napięcie na wyjściu słabszego wzmacniacza ponad maksymalnie dla niego dopuszczalne?

nagrywamy.com

22 minuty temu, przemak napisał:

I ten przedwzmacniacz zwiększy napięcie na wyjściu słabszego wzmacniacza ponad maksymalnie dla niego dopuszczalne?

No przecież podłączasz końcówkę pod ore out. Różnica wyjść na ore out do regulacji jest bez problemu. 

4 minuty temu, raiwan napisał:

A końcówka z możliwością regulacji poziomu? 

To już jest Integra wtedy.

Pre out. Wybaczcie za słownik.

Tak samo jak każda końcówka pod każdy Ampli. Przecież moc tego wzmacniacza jest inna niż koncowki.

Tu bi Amp nie zmienia za wiele.

Miałem końcówkę już XTZ IcePower z regulacją poziomu wzmocnienia jako małe mini pokrętło z tyłu i to była końcówka mocy a nie Integra 😉

Tylko wolałbym tym razem Wzmacniacz klasy AB dla wysokich bo jak była podłączona klasa D do woofera i później podłączyłem do Amppmitunera to przepaść w mocy 

Edytowane przez raiwan

Czyli ona musiała mieć minimalny przedwzmacniacz bo działała tam regulacja? 

No ale ok. Nie twierdzę że nie.

Coś mniej niż Integra A coś więcej niż sama końcówka 🙂

Jestem zdania, że lepiej mieć jeden, porządny wzmacniacz, niż dwa takie sobie. Podobnie lepiej mieć jeden, dobry przewód głośnikowy niż dwa gorsze, jak i lepiej mieć jeden dobry terminal niż dwa słabszej jakości...

Bi/tri ampingowi mowie nie w systemach pasywnych.

Kombinujecie z jakimś nazewnictwem a tu nie o to chodzi. Końcówka 100/8 ma maksymalne napięcie na wyjściu 28V RMS, końcówka 50/8 ma 20V. Przy jakimś sygnale wejściowym dającym na wyjściu wzmacniacza niskotonowego maksymalną moc czyli te 28V musimy na wyjściu wzmacniacza wysokotonowego też mieć 28V, a to oznacza przester. Aby uniknąć przesterowania musimy się poruszać w zakresie napięć wyjściowych słabszego wzmacniacza, czyli całość będzie miała ogólną moc słabszego wzmacniacza. Tego się nie da "wyregulować". Oczywiście, ten słabszy wzmacniacz mniej obciążony będzie miał większe możliwości napięciowe, ale raczej nie chodzi o to żeby liczyć że jakoś się uda.

nagrywamy.com

22 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

To już jest Integra wtedy.

No nie.
Ja mam końcówke z potencjometrem (haiku origami el34)
mam tez końcówki D z mozliwościa regulacji wzmocnienia przełącznikiem (sa dwa stopnie)
Wiele końcówek ma regulacje gain na wejściu,nie sa to "integry"

Nie maja przedwzmacniacza.

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

22 minuty temu, przemak napisał:

Kombinujecie z jakimś nazewnictwem a tu nie o to chodzi. Końcówka 100/8 ma maksymalne napięcie na wyjściu 28V RMS, końcówka 50/8 ma 20V. Przy jakimś sygnale wejściowym dającym na wyjściu wzmacniacza niskotonowego maksymalną moc czyli te 28V musimy na wyjściu wzmacniacza wysokotonowego też mieć 28V, a to oznacza przester. Aby uniknąć przesterowania musimy się poruszać w zakresie napięć wyjściowych słabszego wzmacniacza, czyli całość będzie miała ogólną moc słabszego wzmacniacza. Tego się nie da "wyregulować". Oczywiście, ten słabszy wzmacniacz mniej obciążony będzie miał większe możliwości napięciowe, ale raczej nie chodzi o to żeby liczyć że jakoś się uda.

Ale mówisz o mocach maksymalnych do których nikt nie dochodzi na tych końcówkach ani na amplitunerze AV. 

Finalnie gra to z mocą 5-20w.

14 minut temu, Pseudodrummer napisał:

No nie.
Ja mam końcówke z potencjometrem (haiku origami el34)
mam tez końcówki D z mozliwościa regulacji wzmocnienia przełącznikiem (sa dwa stopnie)
Wiele końcówek ma regulacje gain na wejściu,nie sa to "integry"

Nie maja przedwzmacniacza.

Mają regulacje głośności więc mają pre?

Ale ok rozumiem. Jak wspomniałem coś więcej niż końcówka mniej niż Integra. Ok

Zastanawiam się nad sensem tego tri-amp

Najlepszym rozwiązaniem jest kupienie końcówki 6 kanałowej co wiąże się z wydatkiem 5ciu tysięcy co najmniej patrząc na używany sprzęt. Do tego kabel i robi się kwota bliska ulepszenia moich kolumn do wersji HiEnd (przynajmniej w teorii), czyli zestaw Seas Excel Beryl ze zwrotnicami gotowymi... Pewnie bym więcej dzięki temu zyskał, ale i tak by mnie dalej kusiło na tri amp 😉

Najlepszym chyba rozwiązaniem był by zakup końcówki w klasie D dla wooferów dużej mocy. Myślałem też, żeby kupić wzmacniacz Arcam a15 na przykład. Zrobić z niego końcówkę (ma funkcje blokady wzmocnienia oraz tigger) i jakby nie zdał egzaminu to wtedy użyć go do monitorów w sypialni na przykład. Może jakiś starczy wzmacniacz Arcama w tej klasie używany z tą funkcja...

9 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Ale mówisz o mocach maksymalnych do których nikt nie dochodzi na tych końcówkach ani na amplitunerze AV. 

Finalnie gra to z mocą 5-20w.

To po co mocniejszy wzmacniacz na dół? 

nagrywamy.com

9 minut temu, przemak napisał:

To po co mocniejszy wzmacniacz na dół? 

A to już nie pytanie do mnie. Nie ja to rozpocząłem.

Może chodzi o barwę?

12 minut temu, raiwan napisał:

Zastanawiam się nad sensem tego tri-amp

Najlepszym rozwiązaniem jest kupienie końcówki 6 kanałowej co wiąże się z wydatkiem 5ciu tysięcy co najmniej patrząc na używany sprzęt. Do tego kabel i robi się kwota bliska ulepszenia moich kolumn do wersji HiEnd (przynajmniej w teorii), czyli zestaw Seas Excel Beryl ze zwrotnicami gotowymi... Pewnie bym więcej dzięki temu zyskał, ale i tak by mnie dalej kusiło na tri amp 😉

Najlepszym chyba rozwiązaniem był by zakup końcówki w klasie D dla wooferów dużej mocy. Myślałem też, żeby kupić wzmacniacz Arcam a15 na przykład. Zrobić z niego końcówkę (ma funkcje blokady wzmocnienia oraz tigger) i jakby nie zdał egzaminu to wtedy użyć go do monitorów w sypialni na przykład. Może jakiś starczy wzmacniacz Arcama w tej klasie używany z tą funkcja...

W moim przypadku ja miałem z tri Amp do czynienia w pmc. To po prostu wymieniłem te ich i tak niezłe pręciki z workowe na odcinki kabla. 

Może to Ci po prostu wystarczy

3 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

to już nie pytanie do mnie

Do Ciebie, bo piszesz bzdury:

 

2 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Zdecydowanie tak. 

Sposób w jaki wysokie tony i niskie tony używają mocy wzmacniacza jest zdecydowanie inny. Więc tutaj moc danej końcówki ma drugorzędne znaczenie. A 50 w na wysokie to aż spokojnie nad to.

Wyregulujesz to 

 

nagrywamy.com

Może przy lepszej klasie, mocniejszych wzmacniaczach rzeczywiście różnicy nie ma pomiędzy połączeniem jednym kablem a bi/tri-ampingiem. W amplitunerze słychać różnice sporo. Pierwszy raz tak podłączyłem mając jeszcze Jamo d570 napędzane Marantz sr6006 to różnica w uzyskanej jakości była mniej więcej jakbym przesiadł się na  wzmacniacz w tej samej a nawet ciut wyższej cenie. Szczegóły, czystość i szeroka scena. 

U mnie właśnie jest tak, że te kolumny są pod Tri-amp i nie wiem jak sobie poradzić z Bi-amp w nich. Jak zroboentak, że wysokotonowe są osobno to wtedy kuleje średnica, jak zrobię, że osobno woofery to wtedy wysokie trochę tracą szeroka scenę, szczegóły i czystość właśnie, tracą trochę tak zwanego powietrza. 

Zostawiłem tu dwa osobne woofery (czyki midwoofer gra razem z wysokotonowym) i jest o wiele lepiej. Niby bas trochę słabszy, ale to pewnie tylko pozornie bo zyskała bardzo średnica. Bas za to jest też lepiej kontrolowany, ale jak wiem, że mogę zyskać również na wysokich jeszcze. Nie ma niestety nigdzie amplitunerów Tri-amp 🫤

Zrobiłem pomiar w połączeniu Bi-Amp w dwóch opcjach (woofer+midwoofer i osobno wysokotonowy oraz Woofer osobno i Midwoofer razem z wysokotonym). Poniżej animacja, że jednak coś tam się zmienia w charakterystyce i to tak nie do końca urojenia 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(Pomiar robiony z metra i stąd taki dół)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez raiwan

@raiwan musiałbyś wykonać kilka pomiarów single AMP i kilka bi/tri AMP, by na tej charakterystyce stwierdzić różnicę i być pewnym, że to nie tolerancja/błąd pomiarowy.

ps. chyba masz daleko kolumny od ściany (front ponad 60cm od ściany?)

Pomiar robiłem z kolumna prawie na środku salonu, na podłodze dywan. Pomiary robiłem kilka razy i cały czas było to samo, błędy nie były aż takie, tylko jakieś tam mikro zmiany. Te różnice na animacji są już znacznie widoczne. Postaram się w wolnej chwili porównać też z single wire. Tri amp na razie nie mam jak bo mi końcówek brakuje w tej chwili

W dniu 28.10.2024 o 18:11, raiwan napisał:

Zastanawiające jest to, że w teorii powinno być więcej basu a jest na odwrót

To normalne przy bezpośrednim podłączeniu głośnika do wzmacniacza, zwłaszcza takiego z niską albo bardzo niską impedancją wyjściową, ale to właśnie jest jakość, fakt że może być zaskakująca i trzeba dać sobie czas na zapoznanie się z nią. Jak się dokładniej przyjrzysz technice tego połączenia bezpośredniego to wszystko stanie się jasne dlaczego takie są Twoje wrażenia. Układ aktywny jest po prostu neutralny ze wzmacniaczami o niskiej lub bardzo niskiej impedancji wyjściowej. Układ pasywny w takiej sytuacji rzadko można nazwać prawie neutralnym, z reguły nie jest taki co może wywoływać wrażenie przyjemności w zależności od stopnia zmienności charakterystyki impedancji ZG pasywnego.  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.