Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, cir napisał:

przeciez chiny póki co proponuja swoja tanioche u nas

nikt z chin nie wszedł z chinskimi markami premium

Nie to mialem na mysli. Chodzilo mi ze stosowanie taktyki na okopanie sie jest niewlasciwe. Europa sprzedaje do Chin duzo towarow z segmentu premium (od win po zegarki i inne pierdoly) na ktorych sie duzo zarabia. Okopanie sie europejskich producentow da nam jedynie bardzo drogie samochody. Jak sie zmusi Chiny aby produkowaly w Europie to co chca sprzedawac, to miejsca pracy zostana i jedyne co straci to koncerny automotive z Niemiec i Francji. Polska z powodu bycia tania montownia Niemiec moze poprostu zostac montownia Chin i bedzie bez wiekszej roznicy.

Edytowane przez piter z
Godzinę temu, piter z napisał:

Chodzilo mi ze stosowanie taktyki na okopanie sie jest niewlasciwe

niewątpliwie potrzebujemy ich z uwagi na niskie koszty wytworzenia setek tysięcy produktów gdzie sa w stanie utrzymac jakosc przy cenie nieporównywalnej do europejskiej

wszystko kwestia dogadania się

Godzinę temu, piter z napisał:

Polska z powodu bycia tania montownia Niemiec moze poprostu zostac montownia Chin i bedzie bez wiekszej roznicy

w tym przypadku mamy jeszcze co oprócz samej montowni te kraje wniosa do naszego przemysłu i na to bym zwócił większa uwage

niemcy wnosili np podwykonawstwo czesci , chiny absolutnie wątpie 🙂

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

1 godzinę temu, cir napisał:

nigdy nie słyszałem alby ktokolwiek miał problem z odsprzedażą

Mało kto jest świadom co jest pod spodem. Akurat mam doświadczenie w tej kwestii. 1% albo i mniej zdaje sobie z tego sprawę, aż pewnego dnia na przeglądzie okazuje się że pieczątki nie będzie. 

6 minut temu, cir napisał:

w tym przypadku mamy jeszcze co oprócz samej montowni te kraje wniosa do naszego przemysłu i na to bym zwócił większa uwage

niemcy wnosili np podwykonawstwo czesci , chiny absolutnie wątpie 🙂

Mały % mamy udziału w tym całym przedsięwzięciu, dlatego najbardziej dostają Czechy, które pod tym względem są mocno powiązani z Niemcami. Niemiecka gospodarka Motoryzacyjna zwalnia i najbardziej to oni odczuwają. Niestety oba kraje trochę przespały pewna rewolucję, która się odbywa. 

Godzinę temu, TomekL3 napisał:

Słyszałeś coś o chińskich autach 20 lat temu??

Na auta spalinowe chińczycy byli po prostu za ciency z wiadomych przyczyn. Ale teraz odrabiają. 

?👈

6 minut temu, rafal735r napisał:

Mało kto jest świadom co jest pod spodem. Akurat mam doświadczenie w tej kwestii. 1% albo i mniej zdaje sobie z tego sprawę, aż pewnego dnia na przeglądzie okazuje się że pieczątki nie będzie. 

w 20  letnim yarisie  za 5 tys ? przeciez to i tak  koniec tego auta

8 minut temu, rafal735r napisał:

Niestety oba kraje trochę przespały pewna rewolucję, która się odbywa

jak rewolucja

póki co to stata jak świat zabawa kto kogo zarznie cena w nowym produkcie

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

W jednym z najnowszych programów Historia Realna Zychowicza na YT wystąpił pewien profesor, który właśnie wrócił z Chin.

No i jak wygląda sprzedaż elektryków w Chinach? Otóż pseudosamochody na baterie to teraz... 75% sprzedaży nowych aut w tym kraju.

Ekologia? Nic z tych rzeczy! Promowanie na siłę swojego przemysłu, który zaczyna się specjalizować w pseudosamochodach elektrycznych właśnie.

A jak to zrobiono? Bardzo prosto. Elektrykiem wolno jeździć cały tydzień zaś spalinówką tylko w określone dni tygodnia. 😄 Wszędzie kamery, wszędzie systemy rozpoznawania twarzy więc systemu pilnuje AI.

Jakie to proste! I myślę że w UE zrobią to za 3 dni.

Edytowane przez il Dottore

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

1 godzinę temu, il Dottore napisał:

No i jak wygląda sprzedaż elektryków w Chinach? Otóż pseudosamochody na baterie to teraz... 75% sprzedaży nowych aut w tym kraju.

Ale to dość specyficzny rynek: w Chinach motoryzacji spalinowej w zasadzie nie było, elektryk nie zastępuje spalinowego, nie musi więc konkurować ceną i właściwościami użytkowymi. To mniej więcej tak jak u nas w 1957 r. gdy pojawila się Syrenka. Cokolwiek co ma 4 koła, silnik i jedzie, dla konsumenta jest rewolucją na miarę lotu na Marsa. W tej sytuacji tylko 75% w Chinach to porażka motoryzacji elektrycznej.

Tylko co ma piernik do wiatraka (co ma procent elektryków do emisji CO²)? Hmmm... czerwona krecha jakaś taka podobna, do krechy obrazującej produkcję elektryków w Chinach.

Najwie%CC%A8ksi-emitenci-CO2-na-s%CC%81w

1 godzinę temu, il Dottore napisał:

Elektrykiem wolno jeździć cały tydzień zaś spalinówką tylko w określone dni tygodnia. 😄 Wszędzie kamery, wszędzie systemy rozpoznawania twarzy więc systemu pilnuje AI.

Jakie to proste! I myślę że w UE zrobią to za 3 dni.

Nie myśl, proszę. Choć Święta daj przeżyć w zapomnieniu o byciu więźniem w kołchozie.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Zawał? Udar? Bardzo przepraszamy ale karetka się ładuje. Będziemy za 4 godziny.

JPRDL... to będzie RZEŹ! 😞

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Godzinę temu, il Dottore napisał:

Zawał? Udar? Bardzo przepraszamy ale karetka się ładuje. Będziemy za 4 godziny.

JPRDL... to będzie RZEŹ! 😞

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przeciętna karetka robi dziennie 60 km.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 godziny temu, Zbig napisał:

Przeciętna karetka robi dziennie 60 km.

To bardzo ciekawe, co mówisz. Jak pracowałem w Pogotowiu to zdarzały nam się trasy i 70km w jedną stronę.

O transportach sanitarnych to już nawet nie wspominam.

A chyba zdajesz sobie sprawę, że skoro podają zasięg 300km to zimą ten Mercedes zrobi max 150km.

Chciałbyś żeby od pojemności jego baterii zależało życie Twoje, żony, dziecka?

Przecież to jest kryminał. 😞 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Godzinę temu, il Dottore napisał:

To bardzo ciekawe, co mówisz. Jak pracowałem w Pogotowiu to zdarzały nam się trasy i 70km w jedną stronę.

140, 30 i 10 to średnio 60. Ja też robię średnio 60, co rocznie daje jakieś 20000. Tylko, że na te średnie 60, w rzeczywistości składają się dniówki po 0, dniówki po 10, dniówki po 100 i dniówki po 1000. I choćby zasięg elektryka wystarczył mi przez 363dni w roku, to w 2 dni staje się poważnym problemem. A Zbig nie po raz pierwszy pomylił średnią z rzeczywistością.

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

45 minut temu, szymon1977 napisał:

140, 30 i 10 to średnio 60. Ja też robię średnio 60, co rocznie daje jakieś 20000. Tylko, że na te średnie 60, w rzeczywistości składają się dniówki po 0, dniówki po 10, dniówki po 100 i dniówki po 1000. I choćby zasięg elektryka wystarczył mi przez 363dni w roku, to w 2 dni staje się poważnym problemem. A Zbig nie po raz pierwszy pomylił średnią z rzeczywistością.

 

Twoje problemy nie interesują Bialskiego PR.  Pojazdy elektryczne w logistyce lokalnej mają lepszą dostępność i niższe koszty eksploatacji od spalinowych, czy Ci się to podoba czy nie, zresztą, kogo to obchodzi?

7 minut temu, Zbig napisał:

Pojazdy elektryczne w logistyce lokalnej mają lepszą dostępność i niższe koszty eksploatacji od spalinowych...

...dopóki elektryki są sponsorowane przez użytkowników aut spalinowych. Ale im więcej będzie aut elektrycznych - tym mniej uda się zabrać od użytkowników aut spalinowych. Sztucznie tworzone przywileje aut elektrycznych, poprzez kary dla spalinowych równie szybko się skończą, gdy elektryki zapchają centrum i buspasy. Pozostaną wady i wysoka cena...

7 minut temu, Zbig napisał:

...czy Ci się to podoba czy nie, zresztą, kogo to obchodzi?

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

7 minut temu, szymon1977 napisał:

.dopóki elektryki są sponsorowane przez użytkowników aut spalinowych.

Już Ci tu raz przytoczyłem dane MFW, jasno wykazujące, kto kogo sponsoruje.  Rezygnacja z dotowania paliw kopalnych da takie oszczędności, że nawet jakby robić karetki EV ze złota, to i tak taniej wyjdzie.

15 minut temu, Zbig napisał:

Już Ci tu raz przytoczyłem dane MFW, jasno wykazujące, kto kogo sponsoruje.  Rezygnacja z dotowania paliw kopalnych da takie oszczędności, że nawet jakby robić karetki EV ze złota, to i tak taniej wyjdzie.

Na tę chwilę elektryk jest droższy w zakupie, a uwzględniając spadek wartości znacznie droższy w eksploatacji. Co będzie gdy utraci wsparcie z kieszeni użytkowników aut spalinowych? Żebyś mi wyliczył, ile ja dostaję z dotowania paliw kopalnych, nie doczekałem się. Ty twierdzisz, że masz rację - ja wykazuję, że ją mam.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

7 godzin temu, szymon1977 napisał:

Na tę chwilę elektryk jest droższy w zakupie, a uwzględniając spadek wartości znacznie droższy w eksploatacji

Nie masz bladego pojęcia po ile elektryki kupują firmy.  Choć jakby Ci się chciało, to byś sobie sprawdził choćby na przykładzie Hertza, przypadek wprawdzie już prehistoryczny ale zawsze coś.  Ale Tobie się nie chce, wolisz powielać bzdety z dawno przebrzmiałej epoki.

7 godzin temu, szymon1977 napisał:

Co będzie gdy utraci wsparcie z kieszeni użytkowników aut spalinowych?

Nic nie będzie, bo to są marginalne wartości.

7 godzin temu, szymon1977 napisał:

Żebyś mi wyliczył, ile ja dostaję z dotowania paliw kopalnych, nie doczekałem się

Nic nie dostajesz, tylko dopłacasz.  Ty tak specjalnie prowokujesz czy faktycznie kompletnie nic nie kumasz?

8 godzin temu, szymon1977 napisał:

I choćby zasięg elektryka wystarczył mi przez 363dni w roku, to w 2 dni staje się poważnym problemem

OK, dla prywatnego usera to jest problem.

Ale dla osoby chorej/umierającej brak ambulansu (bo akurat się ładuje) to już jest sprawa życia lub śmierci.

Goście którzy zamówili elektryczne... karetki(!!!) powinni iść siedzieć.

Wy chyba nie rozumiecie, o czym mowa. Pogotowie nie jest firma dostawcza, gdzie auto pracuje kilka godzin a potem stoi na bazie. I w tym czasie można je naładować itp.

W Pogotowiu karetka jest w ruchu 24/7 i nigdy nie wiesz, kiedy musisz odpalić koguty i ruszać na złamanie karku bo ktoś np. się dusi.

Ale teraz będzie spoko, bez pośpiechu, powolutku... Się podładuje, to się podjedzie... Nóż się w kieszeni otwiera i ziemniaki psują w piwnicy.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

5 minut temu, il Dottore napisał:

Ale dla osoby chorej/umierającej brak ambulansu (bo akurat się ładuje) to już jest sprawa życia lub śmierci.

Tak samo jak brak bo wysypały się wtryski, sprzęgło albo turbo.

19 minut temu, Zbig napisał:

Tak samo jak brak bo wysypały się wtryski, sprzęgło albo turbo.

Taki ambulans musisz ładować codziennie po kilka godzin, lub kilkanaście, zależy jak mocna ładowarka.

Czy auto spalinowe jest remontowane po kilka godzin codziennie? Bo jakoś nie zauważyłem.

Twój argument jest inwalidą.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

9 minut temu, Zbig napisał:

Zgłaszaj do prokuratury, nie wiem na co jeszcze czekasz?

Jaja sobie robisz? Gdyby w Polsce prokuratura była prawdziwie niezależna, to już dawno by prowadziła postępowanie z paragrafu o sprowadzenie niebezpieczeństwa powszechnego.

Ale w Polsce prokuratura jest UŚMIECHNIĘTA, więc nikomu włos z głowy nie spadnie.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

15 minut temu, il Dottore napisał:

Jaja sobie robisz? Gdyby w Polsce prokuratura była prawdziwie niezależna, to już dawno by prowadziła postępowanie z paragrafu o sprowadzenie niebezpieczeństwa powszechnego.

Ale w Polsce prokuratura jest UŚMIECHNIĘTA, więc nikomu włos z głowy nie spadnie.

Jakby zobaczyła Twoje zgłoszenie, dopiero naprawdę by się uśmiechnęła. Czy raczej uśmiała.

Godzinę temu, il Dottore napisał:

Taki ambulans musisz ładować codziennie po kilka godzin, lub kilkanaście, zależy jak mocna ładowarka.

Nie, nie musi.  Jak będzie w ruchu tyle ile faktycznie jest, to naładuje się do wartości pierwotnej w jakieś pół godziny, na standardowym łączu AC 22kW.

2 godziny temu, il Dottore napisał:

W Pogotowiu karetka jest w ruchu 24/7 i nigdy nie wiesz, kiedy musisz odpalić koguty i ruszać na złamanie karku bo ktoś np. się dusi.

Przyznaj się, wymyśliłeś sobie to

 

10 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Przyznaj się, wymyśliłeś sobie to

 

Tak, wymyśliłem sobie, że ludzie potrzebują nagłej pomocy medycznej.

54 minuty temu, Zbig napisał:

Jak będzie w ruchu tyle ile faktycznie jest, to naładuje się do wartości pierwotnej w jakieś pół godziny, na standardowym łączu AC 22kW.

A nie, to spoko. Reanimacja poczeka te pół godzinki! 🙂 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

58 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Przyznaj się, wymyśliłeś sobie to

 

Nie wiem czy wymyślił, z pewnością nie ma pojęcia o obecnych systemach, zresztą sterowanie pogotowiem ratunkowym nie jest wielkim wyzwaniem, dowożenie pizzy jest trudniejsze.  Z pewnością wąskim gardłem są w pierwszej kolejności ludzie, potem liczba dostępnych aut a dopiero w dalszej kolejności zasięgi.  Poza tym nikt nie przechodzi na flotę ev w trybie 0>100

Godzinę temu, partick napisał:

A co z elektrycznymi wozami strażackimi?

A to kolejny etap. Zasięg będzie chyba 15 kilometrów, chyba że bateria będzie zamiast zbiornika z wodą. 🙂

Godzinę temu, Zbig napisał:

Poza tym nikt nie przechodzi na flotę ev w trybie 0>100

Ciekawe dlaczego? 🙂

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

1 godzinę temu, partick napisał:

A co z elektrycznymi wozami strażackimi?

Czekaja w gotowości, jak jeżdżą autobusy, samochody ciężarowe to w przyszłości tez bada e-strażackie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.