Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, mariusz05 napisał:

Jak wszyscy będą chcieli naładować te elektryki w nocy to sieć padnie.

O to dbają uzgodnienia branżowe.

Godzinę temu, mariusz05 napisał:

Zgoda ale tylko pod warunkiem wykonania przyłącza energetycznego na własny koszt.

Na własny koszt, na własny miejscu parkingowym i za zgodą wszystkich, którym trzeba będzie wyrypać młotem parkingowym dziurę pod nowy kabel.

-----

W dniu 8.04.2025 o 14:55, ASURA napisał:

Siadam, jadę i nie czekam na nowe ekstremalne wspomnienia

Ale nie dlatego, że masz silnik o 30cm do przodu, a dlatego, że masz 4x4. A jak nie chcesz "ekstremalnych wspomnień", to podczas zawracania unikaj sytuacji, w której ruszać musisz pod górę, a w dół ściąga Cię do przepaści. Wszak 4x4 na uniwersalnych oponach też ma swoje ograniczenia.

 

 

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

23 godziny temu, piter z napisał:

 

Ojej,to prawie jak wyścigi Fosi z Supernaitem w sąsiednim wątku.
😂

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

4 usterki w 2 tygodnie, z tego dwie poważne, 1 nieistotna, i 1 bzdurka, która doprowadzić mogła do autodestrukcji silnika. Gdyby wszystkie wystąpiły na raz, to bym ch.ja wystawił na ebay od £0,99. VW żondzi!

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Az jestem ciekaw bo sam nigdy tego nie sprawdzalem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piter z
32 minuty temu, piter z napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Az jestem ciekaw bo sam nigdy tego nie sprawdzalem.

 

Miałem coś podobnego w Toyocie.  Od wskazania pełnego zbiornika do około 1/2 komputer pokazywał zasięg zakładający spalanie na poziomie ok. 4,5 l/100 km.  Potem zasięg zaczynał spadać dwa razy szybciej niż by to wynikało z liczby przejechanych kilometrów.  Same przebiegi pokazywał ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyscig na baterie nie zwalnia. CATL z tego co widze ze zdjec zaprezentował poprawiona baterie shenxing z ladowaniem 12C...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak sie komus chce ogladac 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"The new cell is being described as capable of adding 300 miles (482 km) of range in about 5 minutes – depending on the EV model."

No i super. Jeszcze tylko ta bateryjka musi dać się upchnąć w aucie wielkości Corsy, i nie podbić ceny auta ponad poziom Corsy. No i jeszcze w samym PL musi powstać 8000stacji ładowania, za cenę nie wyższą od ceny tankowania.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Tutaj troche wiecej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

CATL Naxin

Firma ujawniła, że dysponuje już ogniwami Na-ion (sodowymi) o gęstości energii wynoszącej 0,175 kWh/kg, czyli odpowiadającej typowym ogniwom LFP. Nadają się one do stosowania w samochodach osobowych, będą sprzedawane pod marką Naxin (pol. Sód Nowy) i masowo produkowane od grudnia 2025 roku. Nie mają problemów z pracą w temperaturze do -40 stopni Celsjusza, oferują wtedy 90 procent pierwotnej pojemności. Z drugiej strony skali wytrzymują do +70 stopni Celsjusza i nie ulegają zapłonowi przy przekłuciu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, piter z napisał:

CATL Naxin

Firma ujawniła, że dysponuje już ogniwami Na-ion (sodowymi) o gęstości energii wynoszącej 0,175 kWh/kg, czyli odpowiadającej typowym ogniwom LFP.

Trzeba umieć czytać między wierszami: do Corsy się nie zmieszczą, będą jeszcze droższe i nie będzie ich gdzie ładować (z prędkością z ulotek reklamowych oczywiście). Postęp jak... nie będę się wyrażać.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Moderatorzy

Wczoraj wyciągnąłem na przejażdżkę Focusa 2010, 2.0 tdci 136 km. Pojechaliśmy na działkę do teściów, łącznie 110 kilometrów, wydostanie z dużego miasta, trasa tak do 100 km /h, ale kilka razy wyprzedzałem, 6 biegu nie wrzucałem, 3 osoby na pokładzie średnia spalania 5,2 litra

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

10 godzin temu, stench napisał:

Wczoraj wyciągnąłem na przejażdżkę Focusa 2010, 2.0 tdci 136 km. Pojechaliśmy na działkę do teściów, łącznie 110 kilometrów, wydostanie z dużego miasta, trasa tak do 100 km /h, ale kilka razy wyprzedzałem, 6 biegu nie wrzucałem, 3 osoby na pokładzie średnia spalania 5,2 litra

A to czemu na trasie bez szóstki?  Jakiś przesąd?  Zużycie można oceniać jak się poda średnią prędkość przejazdu, ja raz w Octavii kombi 1.4 TSI zrobiłem 5,5 l/100 km na podobnej trasie, ale jechałem tak aby mi pies nie zwymiotował.

9 godzin temu, Zbig napisał:

ale jechałem tak aby mi pies nie zwymiotował.

Aviomarin dla psa działa jako środek przeciwwymiotny, mający na celu łagodzenie objawów choroby lokomocyjnej. Zalecane dawkowanie wynosi 4-5-8 mg na kilogram masy ciała psa, podawane doustnie, najlepiej godzinę przed planowanym transportem.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

21 godzin temu, stench napisał:

trasa tak do 100 km /h,

W takich warunkach to nawet mój dwutonowy kloc o aerodynamice kiosku ruchu zejdzie w okolice 6l/100km - gdzie sensacja?

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Moderatorzy
11 godzin temu, Zbig napisał:

A to czemu na trasie bez szóstki?  Jakiś przesąd?  Zużycie można oceniać jak się poda średnią prędkość przejazdu, ja raz w Octavii kombi 1.4 TSI zrobiłem 5,5 l/100 km na podobnej trasie, ale jechałem tak aby mi pies nie zwymiotował.

Bez 6 bo przy 100 km/h samochód ma lepszą dynamikę, silnik ciszej pracuje na 5. To koło 2 tys obrotów i można jechać bez redukowania, samochód chętnie przyspiesza i hamuje silnikiem. Wrzucenie 6 spowodowałoby konieczność redukcji, głośniejszą, nieprzyjemną pracę silnika i często wyższe spalanie z powodu wejścia w nieefektywny zakres pracy, mniejszą moc i moment obrotowy w tym zakresie. Przy takich prędkościach mniej pali na 5 niż na 6.

1 minutę temu, szymon1977 napisał:

gdzie sensacja?

Nigdzie. Po prostu w warunkach płynnej jazdy, braku korków możliwe jest bezproblemowe utrzymanie akceptowalnego spalania bez rzucania się na walkę o każdą kroplę paliwa czy zarzynania silnika "ekodrajwingowymi"  absurdalnie niskimi obrotami.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

2 godziny temu, stench napisał:
13 godzin temu, Zbig napisał:

A to czemu na trasie bez szóstki?  Jakiś przesąd?  Zużycie można oceniać jak się poda średnią prędkość przejazdu, ja raz w Octavii kombi 1.4 TSI zrobiłem 5,5 l/100 km na podobnej trasie, ale jechałem tak aby mi pies nie zwymiotował.

Bez 6 bo przy 100 km/h samochód ma lepszą dynamikę, silnik ciszej pracuje na 5. To koło 2 tys obrotów i można jechać bez redukowania, samochód chętnie przyspiesza i hamuje silnikiem. Wrzucenie 6 spowodowałoby konieczność redukcji, głośniejszą, nieprzyjemną pracę silnika i często wyższe spalanie z powodu wejścia w nieefektywny zakres pracy, mniejszą moc i moment obrotowy w tym zakresie. Przy takich prędkościach mniej pali na 5 niż na 6.

Rozumiem o Octavi piszesz?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

2 godziny temu, stench napisał:

Bez 6 bo przy 100 km/h samochód ma lepszą dynamikę,

To wiadomo, ale jak jedziesz po płaskim ze stałą prędkością to na co Ci dynamika?

Ale faktycznie ten model ma niskie przełożenie na 6, przy 90 km/h wychodzi ok. 1650 rpm.

2 minuty temu, Zbig napisał:

ale jak jedziesz po płaskim ze stałą prędkością to na co Ci dynamika?

No ciekawe pytanie 😉

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Moderatorzy
12 minut temu, ASURA napisał:

Rozumiem o Octavi piszesz?

Przeczytaj jeszcze raz wpis mój i pod moim wpis Zbiga.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

1 minutę temu, stench napisał:

Przeczytaj jeszcze raz wpis mój i pod moim wpis Zbiga.

No to w takim razie popytaj w Hondzie o problemach na 6 biegu przy jeździe 100km/h

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Moderatorzy
5 minut temu, ASURA napisał:

popytaj

poszukaj wykresów mocy i momentu obrotowego dla konkretnych silników.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

3 godziny temu, ASURA napisał:

Aviomarin dla psa działa jako środek przeciwwymiotny, mający na celu łagodzenie objawów choroby lokomocyjnej. Zalecane dawkowanie wynosi 4-5-8 mg na kilogram masy ciała psa, podawane doustnie, najlepiej godzinę przed planowanym transportem.

Udało się to rozwiązać bez chemii, przez tydzień codzienne krótkie wycieczki po bocznych drogach z niewielką prędkością i się przyzwyczaiła i już nigdy potem nie było problemu.

2 minuty temu, stench napisał:

poszukaj wykresów mocy i momentu obrotowego dla konkretnych silników.

Guzik to mnie obchodzi sam zacząłeś temat 6 biegu i 100km to podaj łaskawie te dane jak chcesz temat obronić

3 minuty temu, Zbig napisał:

Udało się to rozwiązać bez chemii, przez tydzień codzienne krótkie wycieczki po bocznych drogach z niewielką prędkością i się przyzwyczaiła i już nigdy potem nie było problemu.

Tak pierwszy raz dla psiaka bywa stresujący, mój też zabrudził samochód za pierwszym razem

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

3 godziny temu, stench napisał:

Nigdzie

A to ok.

3 godziny temu, stench napisał:

Po prostu w warunkach płynnej jazdy, braku korków możliwe jest bezproblemowe utrzymanie akceptowalnego spalania bez rzucania się na walkę o każdą kroplę paliwa czy zarzynania silnika "ekodrajwingowymi"  absurdalnie niskimi obrotami.

Mój rekord autem benzynowym to 5,7/100km... choć "rekord" to nie jest właściwe określenie na 900km zwyczajnej jazdy, na zwyczajnej trasie, zwyczajnym kompaktem.

-----

Godzinę temu, Zbig napisał:

Udało się to rozwiązać bez chemii, przez tydzień codzienne krótkie wycieczki po bocznych drogach z niewielką prędkością i się przyzwyczaiła i już nigdy potem nie było problemu.

Z jednym pieskiem miałem problem: gdy tylko wsiadł do auta, to na wszystkie trzy strony. Zaczęliśmy od jazdy całą rodziną do parku za rogiem (niecałe 100m), żeby wykształcić pozytywne skojarzenia. Udało się, teraz jeździ z nami bezproblemowo wszędzie.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.