Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Zrozum w końcu: wolny wybór to wolny rynek. A nagrody za używanie elektryka i kary za spalinowego, to nie jest wolny rynek. Może jak sobie wyobrazisz, że w podatku drogowym za swoją Teslę, płacisz za zużycie drogi przez moje TDI, w centrum miasta ustępujesz mojemu TDI miejsc parkingowych... a w ogóle to za swoją Teslę zapłaciłeś 2x więcej, żeby pierwszy właściciel za mojego TDI mógł zapłacić 2x mniej... może... w co wątpię

To ty zrozum, ze to nie kupujący ma wpływ na kary
Ja sobie nic nie wyobrażam, za auta spalinowe jak płaciłem podatki tak place a elektryki są tymczasowo zwolnione, ale za jednostki prądu z ładowarek publicznych place więcej, bo tam jest także podatek, więc nie wymyślaj
W tej chwili VW ma dostać ulgi podatkowe, dotacje, przepisywanie, nie oburzasz się ? Dlaczego oni po przekrętach i miliardowych dochodach mają mieć po raz kolejny ulgi ?

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Mówi to ktoś, kto rodakom odmawia mądrości, bo nie dali sobie wcisnąć elektrycznej imitacji auta spalinowego?

To zacytuj gdzie ja komuś odmawiałem mądrości ?
Ja tylko podałem przykład a ty nadal nie rozumiesz, czy w Afryce kupią elektryka, czy diesla ? Zastanów się dlaczego. Pooglądaj na YouTube jakie ludzie w Polsce kupują Elektyki, dorobili sie, stać ich na drogie elektryki, uważasz ze sa głupi ?

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Ale tematem dyskusji z całym szacunkiem nie jest Twoja Żona

A czy ja pisałem do ciebie ?

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

a jakie są realne koszty użytkowania auta elektrycznego.

Duzo taniej niż spalinowe

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Co widać po Twoich emocjonalnych reakcjach na rzeczowe kontrargumenty.

Ty nie podajesz żadnych, tylko wymyślone i nietrafne argumenty

  • Moderatorzy
10 godzin temu, Piotr_1 napisał:

Nawet o wiele lepiej niż jakieś przedrożone oliwki rowerowe.

🙂 Ja jeżdżę na Ravenol 75w90 z resztek które zostały po wymianie w skrzyni biegów.

Jest gęsty i dobrze się trzyma wnętrza rolek. Po wytarciu po krótkiej jeździe mało wychodzi na zewnątrz co redukuje brudzenie łańcucha.

 

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Tu przyklad, o czym pisałem a Szymon nie pojmuje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tutaj elektryk nawet przebił diesla, czyzby coraz wiecej "glupich" ludzi ? Czy jednak glupi pozostana w tyle.....

grafik.thumb.png.83d8c6d1c7ced71d01f2ffa0e551d52e.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 14.12.2024 o 01:11, Piotr_1 napisał:

Olej się przegrzał i silnik zaczął się zużywać 100x szybciej niż powinien.

Temperatura silnika tego nie potwierdzała

W dniu 13.12.2024 o 23:58, Zbig napisał:

Popularna bajka o żelaznym wilku.  Za to zapieczenie pierścieni po przejściu z 0W20 na 5W30 całkiem realne.  Nie wiem jak w Hondach ale w Toyotach jak najbardziej.

Olej się przegrzał i sterownik obniżył moc silnika?

6 to jest nadbieg zoptymalizowany do jazdy po płaskim, nic dziwnego,  że przy podjeździe zaczyna obniżać obroty,  zresztą benzynowe wolnossące przeważnie nie lubią pod górkę.

 

W dniu 14.12.2024 o 01:16, Piotr_1 napisał:

Swoją drogą ciekawe dlaczego w większości aut nie ma wskaźników temp. oleju silnika i temp. oleju w skrzyniach. Jaki to jest koszt dla producenta? W niektórych przypadkach to jest w zasadzie tylko problem softwarowy. To bardzo podstawowe dane dot. użytkowania pojazdu i mające wpływ na jego zużycie i różne awarie.

W Hondach było nie wiem jak obecnie ,w Mazdach jest duży wskaźnik temp. silnika.

20 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Chętnie bym nie płacić podatków, opłat za wyrzucanie śmieci, podatku drogowego, czy abonamentu za prąd.
Ale taki raj to tylko gdzieś w dżungli czy pustyni, w zacofanym kraju.

Np w Monachium testują super przewodnik, ktoś a więc odbiorca, musi za to zapłacić, żeby w przyszłości było oszczędniej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0121333865v3.jpeg

Co to za wynalazek ma 5 ekranów .Lepiej niż kabelki audio 🙂

19 godzin temu, Piotr_1 napisał:

Pierwotnie poleciłem z własnego doświadczenia 0W40 Totala do w miarę nowych silników. Przejście z minerału na syntetyk w starszych samochodach może skończyć się wyciekami, przeciekami. Taki wyciek nie jest wynikiem rodzaju oleju, ale źle zaprojektowanych uszczelnień. Fantazyjne kształty gdzie to pęka itp. Oczywiście wszystko można zrzucić na olej. Stare uszczelnienia starzeją się, projektant który tego nie uwzględnia... cóż. To tak jak w każdej branży. 

To nie jest tak do końca prawdą ,wszystko zależy od stanu silnika jego zawaleniem  nagarami, sadzą. Każdy olej ma dodatki czyszczące im więcej tym silnik z tendencją do nagarów jest lepiej wypłukany z syfu. Np. stosunkowo stary olej Mobil 5W50 pomimo że 5W lepkością podchodzi pod 10W ale za to ma dużo dodatków myjących silnik i temperaturę gęstnienia grubo poniżej -35 stopni. Tiko, stare Hondy chodziły na tym elegancko nowsze FN,FK  gdzieś po tygodniu silnik się dopasowywał i nic nie przymulało a jazda jednym ciągiem 500km do np. 1 tankowania 140-150km/h nie robiła na Hondzie żadnego wrażenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
2 minuty temu, mariusz05 napisał:

Co to za wynalazek ma 5 ekranów .Lepiej niż kabelki audio 🙂

Audiofilski proszę ciebie ;-), podobno kabel nie ma znaczenia a tu patrz, ma.
Chodzi im o to, aby uzyskać jak najmniej strat w przesyle energii.

13 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Audiofilski proszę ciebie ;-), podobno kabel nie ma znaczenia a tu patrz, ma.
Chodzi im o to, aby uzyskać jak najmniej strat w przesyle energii.

A to w górnictwie już wieki temu stosowali 4 ekrany na kablach 1000 i 6000V ze względów bezpieczeństwa. Nie wiedziałem że optymalizowali przy okazji straty na przesyle energii ,producent pewnie też 🙂

W dniu 13.12.2024 o 23:58, Zbig napisał:

Popularna bajka o żelaznym wilku.  Za to zapieczenie pierścieni po przejściu z 0W20 na 5W30 całkiem realne.  Nie wiem jak w Hondach ale w Toyotach jak najbardziej.

Olej się przegrzał i sterownik obniżył moc silnika?

6 to jest nadbieg zoptymalizowany do jazdy po płaskim, nic dziwnego,  że przy podjeździe zaczyna obniżać obroty,  zresztą benzynowe wolnossące przeważnie nie lubią pod górkę.

Zapiekanie pierścieni nie zależy od tego czy to jest 0W czy 5W tylko od odpowiedniego dobrania oleju do silnika i odpowiedniej specyfikacji. Olej do silnika nie jest  substancją jednorodną , to mieszanina olejów bazowych ,dodatków czyszczących, przeciw zużyciowych i diabli wiedzą czego. Nie jest powiedziane że olej 0W będzie lepszy w konkretnym silniku od oleju 5W bo ich lepkości mogą się nawzajem przenikać. Np. dużo olei 0W30 ma lepkość podobną do olei 5W a cenę dużo większą .To samo dotyczy syntetyków są oleje 15W50 które są na bazach syntetycznych .Jest bardzo dużo parametrów którym musi odpowiadać olej i lepkość nie jest jedynym kryterium. W nowoczesnych silnikach duże znaczenie ma ilość pozostałego popiołu (DPF,GPF)  i odporność na rozcieńczaniem paliwem a dla silników z wysokim stopniem sprężania (Mazdy bez DPF,turbo)parametr odparowania oleju który ma  wpływ na spalanie stukowe benzyny.

51 minut temu, stench napisał:

🙂 Ja jeżdżę na Ravenol 75w90 z resztek które zostały po wymianie w skrzyni biegów.

Jest gęsty i dobrze się trzyma wnętrza rolek. Po wytarciu po krótkiej jeździe mało wychodzi na zewnątrz co redukuje brudzenie łańcucha.

 

Nie lubię jak jest gęsty, bo wolno wcieka do środka i przedłuża to pracę, a robię to często, ponieważ skrupulatnie smaruję co określony przebieg. Systematyka najważniejsza, a utrudnienia sprawiają że człowiek się potem za to nie zabiera i jeździ bez smarowania.

Godzinę temu, stench napisał:

🙂 Ja jeżdżę na Ravenol 75w90 z resztek które zostały po wymianie w skrzyni biegów.

Jest gęsty i dobrze się trzyma wnętrza rolek. Po wytarciu po krótkiej jeździe mało wychodzi na zewnątrz co redukuje brudzenie łańcucha.

 

Czym go z mechanicznych zanieczyszczeń odfiltrowałeś, jak odsiarczyłeś  i jak uzupełniłeś dodatki antycierne?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Moderatorzy

Stosuję olej świeży. Kupiłem 2 litry, do skrzyni weszło 1,7. Została mi ćwiartka do zastosowań rowerowych. Stosowałem też oleje silnikowe ale uważam, że przekładniowy jest lepszy bo mniej wyłazi z ogniwek po wytarciu szmatką.

Oleju do łańcuchów zużywam sporo bo smaruję 3 własne rowery i dodatkowe sąsiedzkie.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

12 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

W naszych warunkach 0W-30 czy 40 syntetyk co całoroczne optymalne smarowanie

Lub zamiennie 10'000 kilometrów i o tym drugim należy pamiętać.

Ogólnie olej nawet nowy zaplombowany w fabrycznym opakowaniu i przechowywany w magazynie  traci właściwości smarne po 3-3,5 roku i o tym też! trzeba pamiętać

 

Taka sonda! zima idzie !!!

Po jakim czasie lub ilości kilometrów (zamiennie) wymieniacie płyn hamulcowy

Uwaga ważne!
 

proszę podawać klasę  DOT co byśmy wszystkich płynów nie wrzucali do jednego worka

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

42 minuty temu, mariusz05 napisał:

Np. dużo olei 0W30 ma lepkość podobną do olei 5W a cenę dużo większą

Ale gęstość inną, w zimę przy rozruchu 0W szybciej dopłynie i zapobiegnie ścieraniu.

1 minutę temu, .:Gerard:. napisał:

Ale gęstość inną, w zimę przy rozruchu 0W szybciej dopłynie i zapobiegnie ścieraniu.

Trzeba raczej patrzeć na specyfikację lepkości CCS -35°C (0W) ASTM D5293 mPa.s (cP) i porównywać z innymi olejami

Gęstość nic z tym wspólnego nie ma!!! bo jest parametrem ciężaru właściwego 

Gestosc w 15°C według ASTM D4052 jest podawana w jednostkach g/ml 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

12 minut temu, ASURA napisał:

Lub zamiennie 10'000 kilometrów i o tym drugim należy pamiętać.

Ogólnie olej nawet nowy zaplombowany w fabrycznym opakowaniu i przechowywany w magazynie  traci właściwości smarne po 3-3,5 roku i o tym też! trzeba pamiętać

 

Taka sonda! zima idzie !!!

Po jakim czasie lub ilości kilometrów (zamiennie) wymieniacie płyn hamulcowy

Uwaga ważne!
 

proszę podawać klasę  DOT co byśmy wszystkich płynów nie wrzucali do jednego worka

Wymieniam co ok 3-4 lata albo przy okazji wymiany klocków ew. napraw hamulców DOT4 ,producent polski to co jest na półce. No chyba że dostaje brunatnego koloru w pojemniczku wyrównawczym to przesłanka że któryś tłoczek cieknie i dostaje wody i co związane z tym rdza.

12 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Ale gęstość inną, w zimę przy rozruchu 0W szybciej dopłynie i zapobiegnie ścieraniu.

W olejach silnikowych nie używa się terminu gęstości tylko lepkości w temperaturze 40 stopni i w 100stopniach i ew. dodatkowo podaje się temperaturę zamarzania.Olej olejowi nie równy może być 0W o lepkości prawie 5W jak i w odwrotną stronę. Za ścieranie odpowiadają dodatki zmniejszające tarcie ,molibden, związki tytanu, wolframu i jeszcze parę innych.

Edytowane przez mariusz05
2 minuty temu, ASURA napisał:

Gęstość nic z tym wspólnego nie ma!!!

"Ponieważ temperatura ma znikomy wpływ na lepkość, oleje wielosezonowe są lepiej przystosowane do szerokiego zakresu temperatur niż oleje jednosezonowe. Zapewniają one silnikowi optymalny dopływ oleju zarówno w gorących, jak i zimnych warunkach. Skutkuje to lepszym smarowaniem podczas zimnego rozruchu, mniejszym obciążeniem rozrusznika w niskich temperaturach i wystarczającą niezawodnością smarowania w wysokich temperaturach otoczenia i silnika."

"

Liczby nad zakresem zastosowania oleju wskazują klasę SAE (SAE = Society of Automotive Engineers). W przypadku olejów wielosezonowych zawsze oznaczane są tu dwie klasy, np. 0W-40, wskazujące zakres temperatur roboczych, do których olej najlepiej się nadaje. Liczba przed literą „W” (zima) wskazuje lepkość oleju w niskich temperaturach: Im niższa liczba, tym lepsza płynność oleju. „0W” oznacza zatem olej o wyjątkowo niskiej lepkości, który nadaje się do niskich temperatur.

Druga część klasy lepkości (po „W”) wskazuje lepkość w wysokich temperaturach: Im wyższa liczba, tym grubszy film olejowy. Liczba 10 oznacza zatem olej o bardzo niskiej lepkości, który jest szczególnie odpowiedni do zimnych obszarów. W bardzo gorących środowiskach można również stosować oleje o klasyfikacji 60, ponieważ są one bardzo lepkie w normalnym stanie. W powyższym przykładzie „0W-40”, 40 oznacza średnią lepkość, która zapewnia optymalną wydajność nawet w wysokich temperaturach."

 

  • Moderatorzy

Czyli w samochodach 10-15 letnich przeszliście z oleju 5W na 0W?

Edytowane przez stench

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

1 godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Audiofilski proszę ciebie ;-), podobno kabel nie ma znaczenia a tu patrz, ma.
Chodzi im o to, aby uzyskać jak najmniej strat w przesyle energii.

Kable ktorymi Norwegia sprzedaje prad do UK, Niemiec i Danii maja w okolicy 3% straty na dystansie kilkuset kilometrow. Przewody sa obecnie tak zaawansowane ze USA mysli o polaczeniu sie z UK, a to dystans kilku tysiecy kilometrow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 minut temu, piter z napisał:

Kable ktorymi Norwegia sprzedaje prad do UK, Niemiec i Danii maja w okolicy 3% straty na dystansie kilkuset kilometrow. Przewody sa obecnie tak zaawansowane ze USA mysli o polaczeniu sie z UK, a to dystans kilku tysiecy kilometrow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten super przewodnik testowany w Monachium:
Może transportować 5 razy więcej niż miedz.
Jezeli 15 dużych miast zaoszczędzi tylko 1% to =880 GWh rocznie (dla ponad 660.000 osób)
Dystrybutory do transmisji potrzebuje dużo mniejsze napięcie, będą mogły być 10x mniejsze.
Instalacja i utrzymania będą dużo tańsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
58 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Ponieważ temperatura ma znikomy wpływ na lepkość

Wiesz dziwne ale na lepkość mierzoną w Cst (mm2/s) wyraźnie ma !

Warto sobie porównać podawane przez producentów lepkości mm2/s w dwóch temperaturach:

40*Celsjusza

i

100*Celsjusza


To dużo mówi i szukajmy takich co mają mały rozrzut pomiędzy 40 stopni Celsjusza a 100 stopni Celsjusza.

Olej zbliżony lepkością w obu temperaturach jest tym najwyższej klay jeśli chodzi o bazę oleju gdyż dobrze smaruje, zwilża i się trzyma współpracujących powierzchni w tym przedziale temperatur... Nastempny poniższy parametr sygnalizuje nam o tym!

O klasie oleju świadczy też Indeks lepkości ASTM D2270 (czym wyższy tym lepiej) do tego dochodzą istotne dodatki uszlachetniające których-tych bardzo dobrych ma raptem paru producentów!

 

Czekam teraz na bana, bo zwiększanie merytoryczności forum nie tylko co do silników, audio, czy kawy pasuje właścicielowi Forum darmocha jest Ok ale jak kolejny raz napiszę podchodząc do gospodarki jak do silnika czy dobrej kawy i napiszę imię czy nazwisko niszczącego Polskę-państwo głównego socjopaty i szkodnika małą literą to będzie błyskawiczna karna riposta

Czekam na zgodę w ramach wolności wypowiedzi do możliwości pisania o ludziach których nie szanuję, zagrażają naszym rodzinom i Państwu małą literą

 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

1 godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

"Ponieważ temperatura ma znikomy wpływ na lepkość, oleje wielosezonowe są lepiej przystosowane do szerokiego zakresu temperatur niż oleje jednosezonowe. Zapewniają one silnikowi optymalny dopływ oleju zarówno w gorących, jak i zimnych warunkach. Skutkuje to lepszym smarowaniem podczas zimnego rozruchu, mniejszym obciążeniem rozrusznika w niskich temperaturach i wystarczającą niezawodnością smarowania w wysokich temperaturach otoczenia i silnika."

"

Liczby nad zakresem zastosowania oleju wskazują klasę SAE (SAE = Society of Automotive Engineers). W przypadku olejów wielosezonowych zawsze oznaczane są tu dwie klasy, np. 0W-40, wskazujące zakres temperatur roboczych, do których olej najlepiej się nadaje. Liczba przed literą „W” (zima) wskazuje lepkość oleju w niskich temperaturach: Im niższa liczba, tym lepsza płynność oleju. „0W” oznacza zatem olej o wyjątkowo niskiej lepkości, który nadaje się do niskich temperatur.

Druga część klasy lepkości (po „W”) wskazuje lepkość w wysokich temperaturach: Im wyższa liczba, tym grubszy film olejowy. Liczba 10 oznacza zatem olej o bardzo niskiej lepkości, który jest szczególnie odpowiedni do zimnych obszarów. W bardzo gorących środowiskach można również stosować oleje o klasyfikacji 60, ponieważ są one bardzo lepkie w normalnym stanie. W powyższym przykładzie „0W-40”, 40 oznacza średnią lepkość, która zapewnia optymalną wydajność nawet w wysokich temperaturach."

 

Tu możesz sie trochę dokształcić w sprawach olejów:  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osobiście oleje olewam. Zmieniam jak mi się przypomni i na co popadnie. Samochody użytkuję w różnoraki sposób, efektów ubocznych nie odnotowałem.

Ogólnie zabawne te Wasze olejowe doktoraty. A najlepsze, że nikt Was w bambuko nie robi, bo robicie się sami.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

2 minuty temu, ASURA napisał:

Wiesz dziwne ale na lepkość mierzoną w Cst (mm2/s) wyraźnie ma !

Warto sobie porównać podawane przez producentów lepkości mm2/s w dwóch temperaturach:

40*Celsjusza

i

100*Celsjusza


To dużo mówi i szukajmy takich co mają mały rozrzut pomiędzy 40 stopni Celsjusza a 100 stopni Celsjusza.

To co wyżej wkleiłem, to cytat inżynierów producentów, nie musisz się zgadzać.
Jeżeli producent wypuszcza olej o pewnych zakresach, tzn. ze w tych zakresach będzie trzymał optymalne wartości

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

grafik.thumb.png.c8fdcee7a851bef3e47692a6297d8721.png

grafik.thumb.png.3881e312ca14770d8cac833d5692505d.png

grafik.thumb.png.de6ddfdd49c320ead5011b36b195ad3f.png

grafik.thumb.png.37990fb4206c5cb11590d17be2991a66.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystko zależy czym jeździsz do starego Forda też lałem to co tanie .Bo bardziej sie opłacało dolewać olej niż robić remont silnika.

3 minuty temu, szymon1977 napisał:

Osobiście oleje olewam. Zmieniam jak mi się przypomni i na co popadnie. Samochody użytkuję w różnoraki sposób, łącznie z jazdą wyczynową (tu już czas przeszły), żadnych efektów ubocznych nie odnotowałem.

Ogólnie zabawne te wasze olejowe doktoraty. 

 

1 minutę temu, .:Gerard:. napisał:

To co wyżej wkleiłem, to cytat inżynierów producentów, nie musisz się zgadzać.
Jeżeli producent wypuszcza olej o pewnych zakresach, tzn. ze w tych zakresach będzie trzymał optymalne wartości

Nie wiem o co chodzi ale głośność pracy swojego auta przy 120km/h na prostej w porównaniu z olejami zalecanych przez inżynierów i producentów a lanych w ASO zmniejszyła się o 6dB(A) Takie same wyciszenie kabiny o 4dB w renomowanych firmach kosztowało by mnie 15tysięcy złotych!
 

Jednak do silnika leję olej innego producenta+filtr innego, do skrzyni biegów innego a do tylnego mostu innego. Oleje wymieniam 10/20/20tysięcy lub zamiennie co rok/dwa lata/dwa lata

Patrząc jak autko jeździ, zbiera się, zużywa paliwo, ma komfort akustyczny w kabinie nie zamierzam tego zmieniać ale mam świadomość co robię, jakie normy są dobre dla mojego auta a które wręcz mu szkodzą i to ostatnie te Twoje tabelki inżynierów i producentów są co najwyżej sugestią w którą ogólnie stronę iść

p.s. nowo moda na oleje long life i wydłużanie ich przebiegów to najszybszy sposób przyspieszenia recyklingu nowo wyprodukowanych aut, wzrostu sprzedaży i... zamienienia globalnych surowców naturalnych w nie przetwarzane śmieci

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

10 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Ktory w zimę szybciej się rozpłynie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zabrakło 5W50 i 10W60 oba syntetyki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, piter z napisał:

Kable ktorymi Norwegia sprzedaje prad do UK, Niemiec i Danii maja w okolicy 3% straty na dystansie kilkuset kilometrow. Przewody sa obecnie tak zaawansowane ze USA mysli o polaczeniu sie z UK, a to dystans kilku tysiecy kilometrow.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ale sukces🤦‍♂️Zamiast kabli z ordynarnej słabo zrektyfikowanej miedzi. oczyszczono je w elektrycznych retortach i poddano obróbce Kryo. No zostało im jeszcze 1,5 procent w stosunku do mojego kiedyś zrobionego dla sportu(a opluwanego na Forum) kabla do czajnika który już działał na odcinku 1,5 metra a ile by dał na tych setkach kilometrów😉

To info w prasie to dla leminżerki było i dla pelikanów

Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Ten super przewodnik testowany w Monachium:
Może transportować 5 razy więcej niż miedz.
Jezeli 15 dużych miast zaoszczędzi tylko 1% to =880 GWh rocznie (dla ponad 660.000 osób)
Dystrybutory do transmisji potrzebuje dużo mniejsze napięcie, będą mogły być 10x mniejsze.
Instalacja i utrzymania będą dużo tańsze.

No perpetuum mobile 😁

Jakiś link źródłowy

Z tego co pamiętam to grafen się zapowiadał ale na punkcie styku grafenu z innym przewodnikiem taka niska oporność szła w siną dal 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

38 minut temu, mariusz05 napisał:

Zabrakło 5W50 i 10W60 oba syntetyki.

Taka tylko ciekawostka o sprawdzaniu jakości oleju z oliwek .
Wstawić do lodówki, dobry olej mineralny w niskiej temperaturze zastygnie, jak będzie rozrabiany z rzepakowym albo innym badziewiem sztucznym chemicznie, to niezastyganie 😉 

 

23 minuty temu, ASURA napisał:

Jakiś link źródłowy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
6 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Taka tylko ciekawostka o sprawdzaniu jakości oleju z oliwek .
Wstawić do lodówki, dobry olej mineralny w niskiej temperaturze zastygnie, jak będzie rozrabiany z rzepakowym albo innym badziewiem sztucznym chemicznie, to niezastyganie 😉 

To jak z solą w wodzie😉🤫

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.