Skocz do zawartości
IGNORED

Automatyczna skrzynia biegów dla początkującego


Rekomendowane odpowiedzi

Przez ostatnie ćwierć wieku od samego początku jeździłem na manualnych skrzyniach biegów. Z przyczyn zdrowotnych czas przesiąść się na auto z automatyczną skrzynia biegów. Na rynku są głównie dwa rodzaje jak zdążyłem się zorientować

1. dwusprzęgłowe jak DSG Volkswagena czy DCT w Kia

2. bezstopniowe jak CVT Toyoty.

Są jakieś znaczące różnice w ich eksploatacji i awaryjności z Waszych doświadczeń ?

 Z tych dwu najlepsze są DSG ze względu na kulturę pracy ( płynność pracy ) a awaryjność mają już za sobą .

Poza wymienionymi polecane są ZF 8 biegowe ( BMW, Volvo, Jag ).

Zależy jaki masz mieć model auta .

Ja w Maździe mam skrzynię 6 biegową Mazdy . Może nie jest bardzo płynna ale jest bezobsługowa i bezawaryjna.

Tylko zwykły hydrokinetyk.

DSG koncernu VW to awaryjny shit.

CVT Toyota/Lexus dla odmiany jest totalnie bezawaryjna ale silnik wyje przy gwałtownym przyspieszaniu. 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

15 minut temu, il Dottore napisał:

CVT Toyota/Lexus dla odmiany jest totalnie bezawaryjna ale silnik wyje przy gwałtownym przyspieszaniu

Tylko przy małym silniku i niewystarczającej mocy. Poza tym CVT wymaga troche innej ‘techniki’ jazdy.

1 minutę temu, jackk napisał:

Tylko przy małym silniku i niewystarczającej mocy. Poza tym CVT wymaga troche innej ‘techniki’ jazdy.

Nie tylko. Ale fakt: w Lexusie wyje mniej niż Yaris Cross. 🙂 

A Subaru też ma CVT ale z symulacją zmiany biegów. I to jest fajne.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

6 minut temu, jackk napisał:

Tylko przy małym silniku i niewystarczającej mocy. Poza tym CVT wymaga troche innej ‘techniki’ jazdy.

Jakiej ?

Raz się przejechałem automatem DCT Kia. Doprowadzał mnie do szewskiej pasji - tuż przed 2000 obrotów podnosił bieg na wyższy. Zmiana ustawień nawet na tryb sport nic nie dała. Sprzedawca twierdził, że to z powodu ekologii i nic się nie da z tym zrobić - tzw. ecodriving. Dla mnie zmiana biegu na wyższy w silniku benzynowym to ponad 3000 obrotów/minutę silnika. Inaczej to jest mułowate toczydło.

Edytowane przez Elbing
2 godziny temu, Elbing napisał:

Przez ostatnie ćwierć wieku od samego początku jeździłem na manualnych skrzyniach biegów. Z przyczyn zdrowotnych czas przesiąść się na auto z automatyczną skrzynia biegów. Na rynku są głównie dwa rodzaje jak zdążyłem się zorientować

1. dwusprzęgłowe jak DSG Volkswagena czy DCT w Kia

2. bezstopniowe jak CVT Toyoty.

Są jakieś znaczące różnice w ich eksploatacji i awaryjności z Waszych doświadczeń ?

Najlepszy jest brak skrzyni czyli eCVT, z tym że wtedy tylko Toyota, ale wybór modeli jest spory.

3 minuty temu, Elbing napisał:

Jakiej ?

Raz się przejechałem automatem DCT Kia. Doprowadzał mnie do szewskiej pasji - tuż przed 2000 obrotów podnosił bieg na wyższy. Zmiana ustawień nawet na tryb sport nic nie dała. Sprzedawca twierdził, że to z powodu ekologii i nic się nie da z tym zrobić - tzw. ecodriving. Dla mnie zmiana biegu na wyższy w silniku benzynowym to ponad 3000 obrotów/minutę silnika. Inaczej to jest mułowate toczydło.

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. I przejedź sią jakimś autem z większym silnikiem o dobrej mocy zanim zaczniesz głosić ze CVT to jest guano… W rodzinie prawie nowa Maxima ostatniej generacji z 3.5 V6 z 300 KM i do setki poniżej 6 sek pomimo ze ma CVT. Nic nie wyje przy nawet mocnym depnięciu no ale to nie jest Kia ( warto czasami napisać chociaż jaki model???). Przez odpowiednią technikę miałem na myśli ze CVT nie lubi gwałtownego depnięcia szczególnie przy niskich prędkościach o wiele lepiej reaguje na ciągłe kontrolowanie naciskania pedału gazu. Dlaczego? Polecam zapoznanie się jak działa CVT i od razu staje się jasne dlaczego. A propos jak słaby i mały silnik to będzie wył i słabo reagował bez względu na rodzaj skrzyni.

44 minuty temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Poza wymienionymi polecane są ZF 8 biegowe ( BMW, Volvo, Jag ).

W Volvo to chyba są aktualnie skrzynie Aisin.

Nie pisałem, że CVT to guano bo nie miałem jeszcze okazji się przejechać jako kierowca. Testowana Kia to była Optima z benzynowym silnikiem 2.0 chyba 160 KM.

18 minut temu, Elbing napisał:

Nie pisałem, że CVT to guano bo nie miałem jeszcze okazji się przejechać jako kierowca. Testowana Kia to była Optima z benzynowym silnikiem 2.0 chyba 160 KM.

To musiało być dawno temu bo sprzedaż w Europie zakończyła się jakieś 5 lat temu.

Jej odpowiednikiem w Toyocie jest Camry, która potrafi być bardzo oszczędna a jednocześnie zapewnia niezłą dynamikę, tylko się trzeba pozbyć paradygmatu sztywnego połączenia jednostki spalinowej z kołami.

Zacznijmy od tego, że w hybrydowych Toyotach nie ma skrzyni biegów. Jest coś co obsługuje się jak automatyczną skrzynie biegów, podobnie się nawet nazywa bo eCVT ale jest zupełnie inaczej zbudowane niż skrzynia biegów CVT w benzynowych Toyotach.

11 minut temu, przmor napisał:

Jest coś

Tu jest wszystko opisane:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
16 minut temu, Zbig napisał:

Tu jest wszystko opisane:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takie info do niczego mi niepotrzebne. Interesują mnie Wasze praktyczne doświadczenia z automatami...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 godziny temu, Elbing napisał:

Są jakieś znaczące różnice w ich eksploatacji i awaryjności z Waszych doświadczeń ?

Nie.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

31 minut temu, Elbing napisał:

Interesują mnie Wasze praktyczne doświadczenia z automatami...

No więc praktycznie tylko hydrokinetyk.

Zmieniasz olej co 30kkm i jest wieczny.

W Merolu działa komfortowo a w BMW błyskawicznie.

Tyle z moich osobistych doświadczeń.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

34 minuty temu, Elbing napisał:

Takie info do niczego mi niepotrzebne. Interesują mnie Wasze praktyczne doświadczenia z automatami...

Nie znam niczego, co mogłoby się równać z eCVT pod względem płynności jazdy.  Poza BEV rzecz jasna.  Poziom obrotów silnika zależy jedynie od stopnia wciśnięcia pedału gazu, żaden soft nie kombinuje z przełożeniami, bo ich nie ma. 

Niedawno przejechałem się do Wrocławia i z powrotem Kią Proceed 1.6 GT z 7-biegowym DCT, i trochę mnie to auto zmęczyło, zwłaszcza brzmieniem silnika przy zmianie przełożeń, a niestety wyciszone jest tak sobie.

Klasyczny 8-biegowy automat Aisina w V60 B5 jest znacznie bardziej kulturalny, ale tu z kolei ciężko zejść po mieście poniżej 10,5 litra (przy takiej typowo warszawskiej jeździe, czyli głównie dwupasmówkami) ale też auto o pół tony cięższe.

11 godzin temu, il Dottore napisał:

Tylko zwykły hydrokinetyk.

DSG koncernu VW to awaryjny shit.

CVT Toyota/Lexus dla odmiany jest totalnie bezawaryjna ale silnik wyje przy gwałtownym przyspieszaniu. 

Nieprawda , DSG od dawna już nie jest awaryjne.

Godzinę temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Nieprawda , DSG od dawna już nie jest awaryjne.

Mechanicy w autoryzowanych serwisach VW i Kia mają inne zdanie w tym temacie. Szczególnie odnośnie awaryjności sprzęgieł w tym patencie...

Mozecie cos napisac o automatycznej skrzyni biegow w Mercedesie W211 E200 Kompresor ?                                                  Na stronie Autocentrum przeczytalem tylko, ze jest to skrzynia Automatyczna 5-cio stopniowa RWD, ale kompletnie nic to mi nie mowi, bo sie nie znam. Wiem tylko, ze juz nie przesiadlbym sie na manualna, bo to w stosunku do niej niesamowita wygoda - brak sprzegla, uzywamy tylko prawej nogi, wolna prawa reka, bo tylko na poczatku pchamy dzwignie na "do przodu", lub "do tylu" i po zakonczeniu jazdy na "parking", no i ta plynnosc samoprzelaczajacych sie biegow.  Musze dodac tez o zupelnej bezawaryjnosci, ale to moze akurat tak u mnie, bo rocznie przejezdzam bardzo malo km i mam bardzo maly przebieg.

Edytowane przez Lutek

Jak sprzedasz zanim się zj.bie, to napiszesz "bezawaryjna". Ale co z takiej opinii następnemu właścicielowi, który na naprawę wyda fortunę?

Przepychanki na tak ogólne pytanie nie mają sensu. Trzeba pytać o konkretną markę, model i rocznik bo bywa różnie.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

44 minuty temu, Lutek napisał:

Musze dodac tez o zupelnej bezawaryjnosci

Tylko zmieniaj olej w skrzyni co 2 lata i nigdy się nie popsuje.

Faktycznie - to już mój trzeci hydrokinetyk w Mietku i mogę tylko potwierdzić - zmiana biegów jest komfortowa, niezauważalna, myli się bardzo rzadko, szarpie raz na ruski rok.

Świetna skrzynia - nie wiem, czy to ZF czy Mercedes robi sam. Bardzo ją lubię. Teraz mam 7G, w nowszych mają 9G. Są niby manetki do zmiany biegów przy kierownicy ale korzystam bardzo rzadko, bo w zasadzie nie ma po co a nawet, jak się naciśnie manetkę, to przełączanie w trybie ręcznym trwa rok. Trwałość jest priorytetem! 😄 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Jak sprzedasz zanim się zj.bie, to napiszesz "bezawaryjna".

A przed sprzedaza nie moge napisac, ze nie bylo jeszcze zadnej awarii ?

52 minuty temu, il Dottore napisał:

Tylko zmieniaj olej w skrzyni co 2 lata i nigdy się nie popsuje.

W skrzyni co dwa lata, a nie - jak pisales - co ok. 30 tys. km ? Ja przejezdzam nie wiecej jak 3 tys. km rocznie 🙂

18 minut temu, Lutek napisał:

A przed sprzedaza nie moge napisac, ze nie bylo jeszcze zadnej awarii ?

W skrzyni co dwa lata, a nie - jak pisales - co ok. 30 tys. km ? Ja przejezdzam nie wiecej jak 3 tys. km rocznie 🙂

Przy Twoim przebiegu to 5 lat. Ja robię 15kkm/rok

 

Edytowane przez il Dottore

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

22 minuty temu, Lutek napisał:

A przed sprzedaza nie moge napisac, ze nie bylo jeszcze zadnej awarii ?

Pisz co chcesz, ale "bezawaryjna" a "nie było jeszcze żadnej awarii" to zasadnicza różnica.

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

10 godzin temu, Elbing napisał:

Mechanicy w autoryzowanych serwisach VW i Kia mają inne zdanie w tym temacie. Szczególnie odnośnie awaryjności sprzęgieł w tym patencie...

mechanicy w tych pożal śię serwisach to hua wiedzą,jedyne potrafią robić pierdoły i zmieniać olej.Co do DSG VW mój poprzedni samochód VW CC 2.0 D 177KM {2010r} którym zrobiłem prawie 100tys. teraz dobija do 220tys. żadnych problemów,jest jeden warunek olej w skrzyni max. co 60tys.{ostatnia wymiana 6L oleju i filtry to około 1200zł} Gdy turlasz śię w miescie warto zrobić to częściej.Obecny własciciel zmienił 2-u masę i dalej śmiga,koszty nie powalają.

Generalnie jak ze wszystkim jak dbasz  tak masz tu nic śię nie zmieniło.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.