Skocz do zawartości
IGNORED

XLR


grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Na to pytanie nie ma chyba jednoznacznej odpowiedzi, bo wszystko zależy od tego, jak są skonfigurowane wyjścia/wejścia w danym sprzęcie. Na przykład w Thule wyjścia symetryczne i niesymetryczne mają tę samą impedancję (120KOhm) dlatego różnice w brzmieniu są praktycznie niesłyszalne.

Z kolei pamiętam, że różnica pomiędzy RCA/XLR w przypadku Vincenta 233 jest jak niebo i ziemia (poziom głośności chociażby), ale niewykluczone, że bierze się to z kiepskiej jakości złącz RCA, do których prowadzi długi kabel marnej jakości.

Dla mnie podstawową zaletą XLR jest brak zniekształceń: nie trzeba się ograniczać co do długości kabla.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-25107
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za info. Tak na prawdę zależy mi zwłąszcza na porównaniu działania XLRów właśnie w Vincencie. Czy oprócz większej głośności coś innego się zmienia na tyle, aby uzasadnione było połączenie kablem XLR.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-25114
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie powinni Ci odpowiedzieć użytkownicy Vincenta. Z tego, co się orientuję, jest ich tu mnóstwo. Przy okazji możesz się dowiedzieć, jak go zmodyfikować - podobno naprawdę warto. Długie i kiepskie połączenia to jedno - są tu tacy goście, którzy wymienili mu połowę bebechów. Musisz poszperać w wątkach.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-25120
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze aby ten CD posiadał cały symetryczny tor sygnałowy a nie tylko symetryzator na wyjściu.Sam symetryzator nie będzie gwarantował dobrego brzmienia.Wtedy różnica pomiędzy RCA a XLR będzie trudna do wychwycenia.Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-25305
Udostępnij na innych stronach

Czy wpisze się ktoś, kto nie będzie pisał o wyższości takiej konstrukcji od innej, ale o różnicach w dźwięku, który wg mnie powinien się różnić w zależności od tego czy płynie przez XLR, czy "zwykłe" kable.

Dla uściślenia: myślę o Vincencie S3.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-25313
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-25314
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że przy XLR-ach wskazane jest napięcie 4V. Vincent S-3 ma tylko 2V (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) , więc o ile dobrze rozumiem, powinien grać ciszej o 3dB niż nz RCA (?).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-25371
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie moge wypowiedziec sie o roznicy w polaczeniu CD wzmacniacz, ale moge o polaczeniu preamp - koncowki mocy. Ciezko cos innego napisac jak przepasc na korzysc XLR w kazdym aspekcie brzmienia. I uwaga: XLRy sa chwilowo [brak kasy] spiete jakims kablem mikrofonowym, a RCA Supra EFFII i Cable Talk Monitor.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-26536
Udostępnij na innych stronach

Ja tu nic nowego nie wpiszę o brzmieniu, ale podam pewne fakty:

 

XLR ze względu na zwiększoną dwukrotnie amplitudę (po zsumowaniu sygnału różnicowego w wzm. różnicowym) "zagra" 6 dB głośniej. Czyli zamiast 2V mamy 4 V RMS.

Dzięki temu, że sygnał jest "głośniejszy", bardziej "uodparniamy" się na np. szum.

Symetryczne przesyłanie sygnału ma tę zaletę, że we wzmacniaczu różnicowym sygnały wspólne, które "atakują" oba przewody w jakby to powiedzieć - tej samej fazie (np. szum, zakłócenia) dla linii "+' i "-" zostaną stłumione (o ile, to zależy min. od CMRR wzm. różnicowego, ale ten współczynnik maleje niestety wraz z częstotliwością).

 

Wiele wzmacniaczy jest projektowanych aby uzyskać tryb różnicowy w stopniu końcowym, co obniża np. "głośność" parzystych harmonicznych

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/1987-xlr/#findComment-26541
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.