Jump to content
IGNORED

Preamp[zbalansowany]z INA103


darkul

Recommended Posts

Prosty i bardzo dobry preamp z mozliwościa pracy jako np.wzm.słuchawkowy...

Jest stabilny przy dużych obc.pojemnościowych,niskoszumny,dośc szybki min.28V/us[ tryb zbalansowany],ma niskie zniekrztałcenia przy duzych obc,i jest stosunkowo tani.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Poprawiony!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Seeenicz...?!?

Nudzi ci sie czy jak?

================================================================================

Przeciez masz jak kazdy dostep do not aplikacyjnych..prawda?

Ale zaspokoje twą ciekawośc z uwzglednieniem na indywidualne odchyłki .

Zasilanie stabilizowane +/- 22VDC[LM317/337]

Wzmocnienie [jak na rysunku] +2V/V.

Pomiar 22Hz>22kHz 1 Vin p-p /4 Vout p-p,RL 600 Ohm.

22Hz THD+N =< 0.0045% Lch/ =< 0.0042% Rch

2kHz ===== < 0.0018% Lch/ =< 0.0016% Rch

22kHz ==== < 0.0008% Lch/ =< 0.0006% Rch

SR +20/-26 V/us

S/N [A] -98 dB.... przy lepszej stabilizacji mozna zyskac ok. 6 dB.

Imp.wyjściowa [rys] jako pre 48 Ohm

Imp.wyjściowa bez rezystrkó [jako słuchawkowiec] =>0.22 Ohm

Link to comment
Share on other sites

Witam !

>darkul

seniczem sie nie przejmuj, on tak ma :)

Natomiast mam uwagę ( jak to ja :) ) do układu "zbalansowanego" - jak wynika ze schematu jest to zbalansowanie trochę wymuszone powieważ de facto kostki są ze sobą połączone a nie jak w "true balanced " każdy tor "=" i "-" jest odseparowany od siebie elektrycznie - wynika to z tego że INA ma wyjście niesymetryczne i inaczej tego sie nie da wykonać.

Podsumowując mój długi wywód: ukłąd na schemacie jest zbalansowany niejako sztucznie, nie jest to prawdziwa symetria !

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

>ex stożek

Świeta racja. INA103 i jego rodzina tzw.scalaków instrumentacyjnych przyjmuja sygnały w postaci zbalansowane i oddaja juz zdesymetryzowany.

W rysunku powyższym by zbalansowac tor zrobiłem go na dwuch INA na stronę.

================================================================================

Z w pełni zbalansowanych chipów mozna wymienic OPA1632 i równie dobre LT1994 [polecam].

Link to comment
Share on other sites

>Foksi

Parę róznicową na wejśćiu należy uznac za stopien symetryczny,natomiast stopien wyjściowy "symetryczny" musi wzmocnic symetrycznie sygnał... układy quasi komplementarne nie sa symetryczne.

W celu uzyskania w pełni symetrycznego wzmocnienia stosujemy elementy o przeciwstawnej polaryzacji złacza npn/pnp>Nch/Pch. W przypadku bańiek tez pojedyńcza trioda w układzie symetryzatora niedaje pełnej symetrii Aout/Kout. Tu swoje plusy maja trafole separujące,miedzystopniowe czy nawet wyjściowe.. ale i one jak wiemy maja swoje wady.

Link to comment
Share on other sites

Witam !

>Foksik, darkul

Układ zbalansowany to taki, który wzmacnia w jednym kanale tory "+" i "-", przychodzące xlr-ami np. z cedeka lub symetrycznego preampu phono, czyli obojętnie jaka jest topologia WEWNETRZNA tych stopni - pary różnicowe na wejściu, lampki , pojedyńcze tranzystory taki "wzmacniacz" wzmacnia tylko JEDEN z tych torów w obrębie JEDNEGO kanału. Czyli skonstruowanie symetrycznego wzmacniacza ( pre ) lampowego jest najzupełniej możliwe - mocy też.

To, że nie ma lamp "pnp" nie ma znaczenia - Przecież wzmak lampowy może przyjać i sygnał w fazie i w przeciwfazie, prawda ? A taka jest natura torów "+" i "-". A końcówki lampowe można połączyc mostkowo ?! Można !

Cp do Alepha to niestety nie jest to "true balanced", bo obydwa te tory wzmacnianie sa w obrębie JEDNEGO wzmacniacza o TOPOLOGI symetrycznej, a to nie to samo ....

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

>ex stożek

Ja poszedłem dalej w swoim wywodzie... w końcu idealna para complementarna jest lepsza od quasi komplementarnej..czyz nie?!

Czasem w torze w pełni zbalansowanym [4 kan-dla trybu stereo] konieczne jest autosymetryzowanie.. czyli próbkowanie +F/-F w celu uzyskania lepszej symetrii.

Link to comment
Share on other sites

>Cp do Alepha to niestety nie jest to "true balanced", bo obydwa te tory wzmacnianie sa w obrębie JEDNEGO >wzmacniacza o TOPOLOGI symetrycznej, a to nie to samo ....

 

O którym Alephie piszesz? Bo nic z tego nie rozumiem:-( Foksik pytał o Alepha-X.

Zbalansowany, true balanced - jakie różnice?

Link to comment
Share on other sites

>Foksik

Masz rację... w moim przekonaniu idealny układ symetryczny na 1 kanał [w trybie stereo] przypadaja po dwa tory +F i -F a kazdym z tych torów jest układ wzmocnienia składajacy sie z "idealnych" lustrzanych elementów wzmocnienia czyli z przeciwsobną polaryzacją. Czyli mamy 4 kanały ...

Co do wspomnianych po wyżej OPA1632 czy LT1994 mimo pełnej symetri wewnetrznej {układowej} one tez maja układy autosymetri wewnątrz własnej struktóry.

Wystarczy rozebrac taką kostkę i wziąść dobrą lupkę i wszystko jest wiadome...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.