Skocz do zawartości
IGNORED

Sony 227ESD - dwie wersje?


bartezzz

Rekomendowane odpowiedzi

ha ha :) Dobre! Skorzystam z Twojego pomysłu :)

Ja mam lutownice 100W,ale radiatory są bardzo ciasno wciskane i jeszcze zalewane cyną i nie szło ruszyć dziadostwa. Dzięki Krzysiek :)

Coś apropos dławików za diodami. Jak dobrze oczyściłem zasilanie DACów, filtra, op-ampów itd. Okazało się,że ciągle jakaś taka mgiełka pozostawała. Niby wszystko OK, ale jakiś "mętny" był ten obraz dźwiękowy. Nie wiem jak to lepiej opisać :) Wywaliłem dławiki 100uH i wreszcie to zniknęło. Swobodniej się w ogóle zrobiło. Być może za mały amperaż miały?

 

Aha, to istotne - w międzyczasie zamiast diod shottky dałem zwykłe "softy" 50ns BYT53 jeśli dobrze pamiętam. Jeśli shottky to jakieś chyba MEGA trzeba dawać po większość generuje tyle śmieci,że to gra nie warta świeczki. Tak mnie się wydaje. Odsprzęganie foliowcami pomaga,ale znowu spowalnia diody, więc też nie wiem czy ma sens w takim układzie dawać super szybkie diody, które się potem spowalnia. Może niższa oporność pozostaje?

 

Muszę jeszcze raz popróbować z bocznikowaniem diod, bo jak były dławiki to gorzej było (100nF MKT miałem) ... i tak w kółko :)

Bartek zastanawia mnie czy nie spróbować wrzucić równolegle z diodami oporniki. Tylko nie wiem czy akurat w CD ma to jakiś sens, ale może warto spróbować. Ja jak na złość nie mogę dorwać diód do analogu ;((, dobrze że niedziela się zbliża ;]

aha jeszcze mi się przypomniało... jak będziesz próbował (to jest zajebiste w tym momencie określenie oddające sedno sprawy) odkręcić tę śrubkę mocującą staba do radiatorka przez dziurkę drugiego radiatorka to mocno, naprawdę MOCNO dociskaj bo te miedziane śrubki łatwo się odkształcają i jak kilka razy śrubokręcik ucieknie z rowka to potem będzie coraz gorzej kręcić. Podpowiem że do przykręcenia śrubki lepiej namagnesować śrubokręcik i przechylić całe CD do pionu (przy okazji jeszcze trzeba sobie pomóc czymś innym żeby trafić w otworek ;)) Niezła gimnastyka, ale trochę ruchu może się przydać :D

Dzięki za spostrzeżenia ;)

Co do oporników to chyba nie najlepszy pomysł, bo jednym z celów wymiany diod jest obniżenie impedancji zasilania. Choć kto wie. Przecież nie zawsze to co teoretycznie jest uznawane za gorsze jest nim w praktyce

Ha ciekawy wpis z tymi dławikami, kiedyś dałem dławiki - za Thorstenem- do zasilania ampów i bas zaczął się paskudnie ciągnąć a cd zrobił się zbyt "misiowaty". Podobne spostrzeżenie miał Mc Gyver. Po prostu układ zasilania zrobił się zbyt wolny. Co ciekawe na diyaudio.com tuningowcy marantza cd53/63 do tej pory twierdzą, że to dobre posunięcie ale trzeba dać dławik z grubym drutem, co mnie nie przekonuje bo sprawdzałem to na różne sposoby.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Od dziś jestem posiadaczką 227ESD :)

Czy ktoś ma firmowy pilot od tej maszynki> Prosiłabym o zdjęcie.

Jak działają wasze wyświetlacze? Mój jest w fatalnym stanie i podejrzewam ze coś jest nie tak. Podswietlona jest w sumie cała matryca. Gdy chodzi zegar (tzn gdy płyta jest odtwarzana) przy zmianie sekund raz jasnieją a raz ciemnieją te miejsca które powinny być zupełnie niewidoczne, sprawa dotyczy całej matrycy a nie samego miejsca z sekundami. Coś mozna z tym zrobić? Jest w tym cd regulacja jasności wyświetlacza?

Firmowego pilota nie posiadam, ale będzie działał każdy pilot do CD Sony. Funkcje niedostępne z pilota zawsze będzie się dało obsłużyć z płyty czołowej.

Wyświetlacz działa dziwnie. Albo masz jakieś uszkodzenie w zasilaczu, albo zwarcie. Sama matryca nie musi być uszkodzona.

Wydaje mi się,że to jest kwestia zużycia wyświetlacza. Akurat w moim 227 jest super, ale w M70 z czasem zrobiło się to samo co u Ciebie Karola. Mam drugi egzemplarz identyczny i w nim wyświetlacz jest OK.

Byc moze zurzycie wyświetlacza albo ... poprostu kondensatory w filtracji zasilania dla wyświetlacza. Jak ja je wymieniałem to wsadziłęm na odwrót jedną parke i poza tym ze troche napuchly to wyświetlacz mi właśnie tak mrugal nie gasnąc do końca. Wsadziłem w takie mało potrzebne miejsca jak wyświetlacze czy jakies sterowania zwykłe tanie Hitano i jest ok.

 

Sprawa kolejna ... próbowałem zrobić osobne zasilania analogu w moim 227... mam zasilacz na LM317/337 na płytce Veterana i w pierwszej kolejności wyjąłem stabilizatory analogu i w OUTy + i - wpiąłem +-12V z tego zasilacza ... CD ruszył ale z ciszą na wyjściach a więc wróciłem spowrotem do standardowego zasilania.

BTW. jak chcecie wyjać te staby +-15V to weźcie odlutujcie jese od płytki i nieodkrecając powoli wykrzywiajcie radiatorki... bardzo ładnie puszczają luty i gładko wychodza z PCB razem ze stabami. Potem wystarczy im tylko nogi poprostować i można jest powtórnie włożyći zalutować.

 

Wracając ... wkurzony porozcinałem ścieżki zasilania samych OPów i tylko i wyłacznie OPy podłaczyłem pod zasilacz na LMach i ... i grało... owszem grało... ale gówno grało. Musyka była ale górowało jedno wielkie szumienie.

 

Wnioski ?? Watpie zeby zasialcz na LMach był jakiś lewy, a więc ten CD poprostu jest anty-zasilaniowy... mam go w dupie ... no chyba że jak ktoś chce mieć cały dzień w dupie i nerwach no to polecam jak najbardziej :)

tak, wiem że 15V musi iść dla anloga, ale nadal nie rozumie dlaczego same OPy na osobnym zasilaniu zaczęły sie wzbudzać ... raczej nie podejżewam zebym miał za słabe trafo, trafo mam z zestawu mikrofonów bezprzewodowych Shure`a, tak na oko 15 - 25W

>>wovo

 

ja to Ciebie czasami nie czaję. Zmierzyłem napięcia po stronie wtórnej dla analoga. Na mierniku stoi jak wół 17,7V, więc...? Dla OPów jest chyba 15V, jaki problem dać takie napięcia? Poza tym jeśli masz zasilacz regulowany to przeciez można przejechać cały szereg różnych napięć i nausznie przekonać się z którym napięciem gra to lepiej. Jak masz jeszcze trochę cierpliwości to spróbuj, nie zawsze wszystko idzie z płatka - podłączasz i hop siup działa.

Widzisz Saczek ... Ty jeszcze wielu rzeczy nei czaisz. Po pierwsze +-12 dlatego, żebym mógł tez osłuchać takie opy jak AD825 czy 8066 a one na +-15V sie zagotują, a po drugie to jakbyś zerknąl do data sheeta opa jakiegoś to tam masz napisane jakie parametry przyjmuje wzmacniacz dla jakich wartości napięć zasilania, i na pewno najlepsze parametry nie sa dla krańcowych wartości, tylko dla tych po środku.

>wovo

 

>Byc moze zurzycie wyświetlacza albo ... poprostu kondensatory w filtracji zasilania dla wyświetlacza. Jak ja je wymieniałem to wsadziłęm na odwrót jedną parke i poza tym ze troche napuchly to wyświetlacz mi właśnie tak mrugal nie gasnąc do końca. Wsadziłem w takie mało potrzebne miejsca jak wyświetlacze czy jakies sterowania zwykłe tanie Hitano i jest ok.

 

Tylko które to są kondensatory :( ?

to te kondensatory w ramce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a które z tych:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

byłby by do tego najlepsze? (decoupling TDA)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wima MKP

Tam potzrebne jest ok 100nF, na pewno nie mniej, ale może być do ok 0,5uF. Na allegro jeszcze chyba były ROE 100nF MKC i 150nF Evox/Rifa. Oryginalnie jest tam raster 5mm, max 10mm (po wygięciu nóżek) da się tam upchać.

Wsadziłem dzisiaj do zasilacza w analogu 10000uF ROE EYS07 i chyba się wszsytkim narażę ;) - dla mnie jest lepiej ;-) (przesiadka oczywiście z 2700uF LXY) Składy symfoniczne grają z większym rozmachem a dolne rejestry ledwo słyszalne do tej pory pojawiły się na planie. I żeby było jasne - nic nie muli ;-) Jest tylko jeden problem bo teraz płyta mi się nie mieści... jak nie rybka to akwarium..

Morris... dlaczego trzeba ?? Można dać ale nie trzeba. Poza tym u mnie ogromne zmiany naspiły przy zalutowaniu Osconów pomięzdy + i - cyfry w TDA, no i BG-Std 220uF przy OPach. Zegar także wiele, naprawde wiele daje. Mój tunning 227 się zakończył. Trafo po odłaczeniu bramki zedcydowanie mniej sięgrzeje, wiec osobnego zasilania anlogu nie robie, dynda mi to. Jest ok i niech już tak zostanie, następnym moim targetem jest jakiś Denonik na PCMach :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.