Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jadę na myjnie samochodową samoobsługową. Myję rower pod wysokim ciśnieniem z uwzględnieniem łańcucha. Zaraz po myciu łańcuch wycieram i oliwię.

Wymieniam lańcuch, gdy naciągnie się tak, że nie jest możliwe dobre wyregulowanie przerzutek.

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

8 minut temu, trueman napisał:

Załóżmy że wyczyściłeś wszystko. Wychodzisz na rower robiąc np. 10km to te wszystkie cząstki spowrotem są na łańcuchu. Dla tego mówię że w praktyce jest to wystarczające. 

Są na a nie w tulejach i sworzniach łańcucha zabezpieczonego przed założeniem antyadhezyjnymi środkami smarnymi i dużo czasu upłynie nim się tam dostaną, no chyba że wciśniemy je wodą pod ciśnieniem do środka i przy okazji z tamtąd usuniemy smar...

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

@Less

Gorszego sposobu chyba nie ma. Po roku masz zniszczone piasty, wszystkie możliwe łożyska, itp. 

Nie wolno myć myjką ciśnieniową.

Edytowane przez Allmr
1 minutę temu, Allmr napisał:

Gorszego sposobu chyba nie ma. Po roku masz zniszczone piasty, wszystkie możliwe łożyska, itp. 

Nie wolno myć myjką ciśnieniową.

Ale ta wygoda czyszczenia....😁

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Staram się nie celować prosto w okolice łożysk. Rower wytrzymał przy takim traktowaniu długie lata, fachowy serwis, do którego od czasu do czasu jeżdżę, nie zgłasza uwag.

Teraz, ASURA napisał:

Ale ta wygoda czyszczenia....😁

Exactly!

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Teraz, ASURA napisał:

Ale ta wygoda czyszczenia....😁

Ja oczywiście też czasami tak robię, ale bardzo , bardzo rzadko, z reguły tylko gdzieś na wyjeździe jak nie mam innej możliwości.

6 minut temu, ASURA napisał:

Są na a nie w tulejach i sworzniach łańcucha zabezpieczonego przed założeniem antyadhezyjnymi środkami smarnymi i dużo czasu upłynie nim się tam dostaną, no chyba że wciśniemy je wodą pod ciśnieniem do środka i przy okazji z tamtąd usuniemy smar...

W praktyce może taki łańcuch wytrzymuje ci na 20kkm i kupiłeś 20 lat temu trzy takie łańcuchy i na nich jeździsz do dzisiaj? 

Teraz, trueman napisał:

W praktyce może taki łańcuch wytrzymuje ci na 20kkm i kupiłeś 20 lat temu trzy takie łańcuchy i na nich jeździsz do dzisiaj? 

tego w ogóle nie pisałem co sugerujesz, pomyliły Ci się osoby

Pisałem łańcuch 500-1000km i złom co by się na niepotrzebne koszty nie narażać

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

1 minutę temu, ASURA napisał:

tego w ogóle nie pisałem co sugerujesz, pomyliły Ci się osoby

Pisałem łańcuch 500-1000km i złom co by się na niepotrzebne koszty nie narażać

Aha już myślałem że masz napęd z aprobatą niezależnej agencji kosmicznej na lot w kosmos 😁

6 minut temu, Less napisał:

Inna rzecz, że nie myję roweru co tydzień. Może 3 - 4 razy w roku/
Częste mycie skraca życie

Od mycia pękają ramy, warto pamiętać! 😉

Co do łańcucha - trzy łańcuchy na przemian (ja używam dwóch) trzykrotnie (czy dwukrotnie) przedłużają życie kasety, co w moim przypadku dwóch łańcuchów wystarcza praktycznie na całe życie napędu (albo i całego rowerka), który i tak przychodzi ochota zmienić wcześniej niż później. Benzyna służy mi spokojnie rok, osady osiadają i zwykle używam zlanej w miarę czystej benzyny do szejkowania. Niestety, współczesne wąskie łańcuchy są coraz mniej trwałe i nie ma się czemu dziwić.

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

13 minut temu, przemak napisał:

Co do łańcucha - trzy łańcuchy na przemian

Ale dalej każdy nie dłużej niż 500-1000km jak to ma się przysłowiowej kupy trzymać i nie gubić podziału zębatek w rowerze które w lepszych rowerach potrafią kosztować

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

4 godziny temu, trueman napisał:

Benzyna ekstrakcyjna dobrze czyści. Tylko że robisz tzw. Shake. W Butelce. Tylko że musi być najlepiej spinka. Ja używam kmc one wszystkie takie posiadają. 

Ja nigdy nie ściągałem łańcucha w rowerze. Szmatka z benzyną albo z odtłuszczaczem czy szczotka i jest perfekt. Nigdy mi się nie zerwał łańcuch podczas jazdy. Dlatego przeważnie mam łańcuch bez spinki

3 godziny temu, Szkice napisał:

Ja nigdy nie ściągałem łańcucha w rowerze. Szmatka z benzyną albo z odtłuszczaczem czy szczotka i jest perfekt. Nigdy mi się nie zerwał łańcuch podczas jazdy. Dlatego przeważnie mam łańcuch bez spinki

Łańcuch się zrywa od przerzucania pod obciążeniem, zwłaszcza z przodu. Raz w życiu rowerowym pod górę mi się zdarzyło, i to nie na spince przecież. Szejkowanie łańcucha, aczkolwiek upierdliwe i śmierdzące (albo drogie, gdy używamy ekologicznych środków) jest najlepszą metodą czyszczenia. Spinki są OK, nawet shimano się złamało.

nagrywamy.com

Widziałem wielokrotnie kolegów, którzy wracali z tymi piankami, z rowerem na plecach. Niestety nie są takie fantastyczne jak w opisach. Próbuj.

Edytowane przez Allmr
Widziałem wielokrotnie kolegów, którzy wracali z tymi piankami, z rowerem na plecach. Niestety nie są takie fantastyczne jak w opisach. Próbuj.
Ano, już jedną mam i się sprawuje.

A z ciekawości, co te pianki zawiniły, że musieli rowery na plecach nieść?

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Super promocja na Cube. Tym bardziej, że Euro tanie.

16 tysi - tylko brać! Duża bateria, Sram i Magura!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

12 minut temu, il Dottore napisał:

Super promocja na Cube. Tym bardziej, że Euro tanie.

16 tysi - tylko brać! Duża bateria, Sram i Magura!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Za tą cenę brałbym Gravela od Polskiej firmy Loca bike albo Hultaj  na stalowej ramie. Dodatkowo miał bym rower zrobiony pod siebie, poczawszy od malowania aż po każdą część 🙂   

 

Wiem nikt nie pyrał al epomarzyć można

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szkice
Po prostu przecięte opony. 
Chociaż z drugiej strony, bez pianki też by się przecięły.
W sumie głównym zadaniem wkładki jest ochrona obręczy przy dobiciach podczas jazdy na niskim ciśnieniu. Dodatkowo zapobieganie przy dobiciach przecinanie opony poprzez jej przyszczypnięcie podczas dobicia.

W przypadku jaki opisujesz opona musiała ulec rozdarciu na jakiejś zewnętrznej przeszkodzie typu ostry kamień, skała, etc.

Na takie mechaniczne rozdarcie opony nie mam raczej mocnych i wkładka nie pomoże. Ryzyko ewentualnego rozdarcia można ograniczać - nie wyeliminować całkowicie, przez dobór ciężkiej opony, ze wzmocnionymi ściankami i twardą mieszanką po bokach np. takiej jak poniżej.

c56dc441da69fc3f593f66972204a14e.jpg

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Raczej mimo wkładki to były solidne dobicia.
Ja na ciężkie trasy jestem zwolennikiem opon z mocnymi bokami. Zazwyczaj używałem Specialized Ground Control Grid. Niestety takie rozwiązanie też ma minusy, głównie wysoka masa (taka opona waży prawie kilogram) i zdecydowanie niższy komfort. Rzuca człowiekiem jak workiem ziemniaków.

Raczej mimo wkładki to były solidne dobicia.
Ja na ciężkie trasy jestem zwolennikiem opon z mocnymi bokami. Zazwyczaj używałem Specialized Ground Control Grid. Niestety takie rozwiązanie też ma minusy, głównie wysoka masa (taka opona waży prawie kilogram) i zdecydowanie niższy komfort. Rzuca człowiekiem jak workiem ziemniaków.
To prawda, minus to waga - ta na obrazku nawet chyba nie całe 1,5kg.

Jednak planowany montaż w tym przypadku to elektryk, gdzie masa spada na drugorzędny plan.

Tu chodzi mi głównie o pancerność rozwiązania, gdyż obecna opona podobnej klasy jest już zajechana i wygląda jak dobry ser szwajcarski. Pomimo jej sznurowania przepuszcza powietrze, co przy każdym wypadzie wymaga 2-3 krotnego dompompowania koła.



_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.