Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy używacie może amerykańskie owalne zębatki firmy JGbike?

Kupiłem do gravela 38T, przyłożyłem w domu do starego, poczciwego BIOPACE'a 52T i ten amerykański JGbike trochę mnie przeraził radykalnością owala (bardzo spłaszczona ta zębatka). Zastanawiam się czy nie przesadzili z proporcjami w kontekście dobrostanu kolan, ścięgien, etc ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Małe uzupełnienie - ten pierwszy facet ma jedną obserwację więcej niż moje prywatne doświadczenia z Shimano BIOPACE, które u mnie się bardzo dobrze sprawdzało, a ten drugi dostrzega też wady rozwiązania, które u mnie się nie pojawiły:

 

 



Czy używacie może amerykańskie owalne zębatki firmy JGbike?
Kupiłem do gravela 38T, przyłożyłem w domu do starego, poczciwego BIOPACE'a 52T i ten amerykański JGbike trochę mnie przeraził radykalnością owala (bardzo spłaszczona ta zębatka). Zastanawiam się czy nie przesadzili z proporcjami w kontekście dobrostanu kolan, ścięgien, etc ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Nie widzę bo fota się nie wgrała. Nie amerykańskie, nie w gravelu i nie 34T i nie firmy JGbike, ale używam. W obu mtb, 28T od Garbaruka i sobie chwalę.

Wydaje mi się, że mniej siły na podjazdach idzie.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak to wygląda. 34T standard do 28T.

Mam garbaruka 34T, którego kupiłem omyłkowo i zainstalowałem. Pojeździł 2 wypady i kupiłem 28T. Jak ktoś zainteresowany to mogę odstawić. Do shimano.515153a3eded4bbe5c41126bd5bbd514.jpg78ed3e08481bbdb3e5326e7f42cfaba1.jpg085a99878959e01522bc4fb2262a9bc6.jpg

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Jeździłem na owalach w mtb, tak jak pisze GB ponoć "równiej " pedałuje się na podjazdach, trochę mniej siły trzeba pakować. Szczerze mówiąc nie zauważyłem żadnej różnicy. Ja się zużyły wróciłem do tradycyjnych.

Jeździłem na owalach w mtb, tak jak pisze GB ponoć "równiej " pedałuje się na podjazdach, trochę mniej siły trzeba pakować. Szczerze mówiąc nie zauważyłem żadnej różnicy. Ja się zużyły wróciłem do tradycyjnych.
Też miałem takie odczucia, ale po całodniowej jeździe nogi jakoś mniej bolały.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ja mam bardzo miłe wspomnienia z rozmiarem BIOPACE 42T - tyle, że wtedy mniej kompresowano obrys koła zębatki. Owal w  w JGbike 38T jest znacznie bardziej owalny, stąd moje pytanie. O dziwo w latach 90-tych większą frajdę miałem z używania tej mniejszej zębatki w F105: 42T. Natomiast ta druga większa 52T takich emocji już u mnie nie wzbudzała. Bardziej czułem wpływ na równomierność przy 42T.

5 hours ago, GB said:


 

 


Nie widzę bo fota się nie wgrała. Nie amerykańskie, nie w gravelu i nie 34T i nie firmy JGbike, ale używam. W obu mtb, 28T od Garbaruka i sobie chwalę.

Wydaje mi się, że mniej siły na podjazdach idzie.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

 

Mnie zachęciło do zakupu, że zębatka jest typu narrow-wide od 9s do 12s. Tu załączam jeszcze jedną fotkę, może tą zobaczysz - owal bardziej radykalny względem starych BIOPACE'ów Shimano.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ostatni weekend.

#lovemtb
#enduro
#mtb
#freeride

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niby kolana bolą od jakiegoś czasu mocno to w piątek udało się odbyć 4 Edk w moim życiu. Jedyny ból po przyjściu to ból oczu i szyi. W środę idę do ortopedy zobaczymy co powie 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wczoraj mały wypad z żoną. Około 25 km. Test nowych pedalow oraz butów. 
już wiem, że spd to żaden dla mnie luksus. Dobrze że kupiłem hybrydę a nie same spd. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, kwasior21 napisał:

już wiem, że spd to żaden dla mnie luksus. Dobrze że kupiłem hybrydę a nie same spd.

Często, gęsto w rekreacyjnym użytkowaniu lepiej od spd sprawdzają się tzw. ,,noski".

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

Rower po serwisie i okazało się że muszę szukać nowego amora. Tam coś gwint jest nie teges i hamulec się ledwo trzyma. Po za tym na mostku śruby mocno naprężone i podczas serwisowania kluczem dynamometrycznym pękła jedna. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szkice
23 minuty temu, Szkice napisał:

Rower po serwisie i okazało się że muszę szukać nowego amora. Tam coś gwint jest nie teges i hamulec się ledwo trzyma. Po za tym na mostku śruby mocno naprężone i podczas serwisowania kluczem dynamometrycznym pękła jedna. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szukaj foxa. Bardzo polecane amory. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
34 minuty temu, Szkice napisał:

Rower po serwisie i okazało się że muszę szukać nowego amora. Tam coś gwint jest nie teges i hamulec się ledwo trzyma. Po za tym na mostku śruby mocno naprężone i podczas serwisowania kluczem dynamometrycznym pękła jedna. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak amor działa, to trzeba lekko rozwiercić i nagwintować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, Allmr napisał:

Jak amor działa, to trzeba lekko rozwiercić i nagwintować.

Ale i tak rozglądałem się za jakimś innym a teraz cenowo spoko wypada Rock shox Judy. Zobaczę co mi jutro powiedzą w rowerowym, bo mają mieć coś na fajnej promocji. Po za tym w tym amorze od dawna nie ma tej regulacji "żółw/królik" uszkodziłem jakiś czas temu a też to była jakaś opcja

Godzinę temu, Allmr napisał:

Jak amor działa, to trzeba lekko rozwiercić i nagwintować.

 

1 godzinę temu, kwasior21 napisał:

Szukaj foxa. Bardzo polecane amory. 

Za drogie i ponoć ciężko o dobry serwis tych amorów. Jak na moje potrzeby szukam amora do 1200 zł max. I tylko nowy. Teraz mam rock shox recon więc będę szukał jakiegoś modelu wyżej 

Edytowane przez Szkice
3 minuty temu, Allmr napisał:

Czyli niewiele, albo nic sobie nie poprawisz. Jeżeli w starym są dobre golenie, to wymień tylko uszczelki,  reanimuj mocowanie zacisku (lub adaptera) i jeździj.

Porysowane już trochę i jak mówiłem coś tam jest uszkodzone i nie można regulować szybkości pracy amora. Jest ustawione gdzieś po środku. Po za tym jutro mają mi dać znać, bo mają jakieś amory z demontażu i może będzie jakiś lepszy model w dobrej cenie, choć może to być jakiś amor na sztywną oś więc lipa. 

 

Ten mój już jest troszkę wysłużony.

 

Nie będzie problemu z wymianą śrub w mostku? Nie chcę w sumie ładować kasy jeszcze w mostek

Edytowane przez Szkice

Zależy od rodzaju stopu. Niektóre rodzaje mają wyjątkowo dobrą wytrzymałość mechaniczną i z takich robi się ramy i elementy amortyzatorów🙂

Edytowane przez Stream
11 godzin temu, Szkice napisał:

 

 

Nie będzie problemu z wymianą śrub w mostku? Nie chcę w sumie ładować kasy jeszcze w mostek

Nie za bardzo to rozumiem, przecież do mostka masz 2 albo 4 zwykłe, nierdzewne śrubki. Jeżeli 1 pękła, to po prostu bierzesz inną i wkręcasz. W każdym serwisie mają ich na pęczki.

4 godziny temu, Allmr napisał:

Nie za bardzo to rozumiem, przecież do mostka masz 2 albo 4 zwykłe, nierdzewne śrubki. Jeżeli 1 pękła, to po prostu bierzesz inną i wkręcasz. W każdym serwisie mają ich na pęczki.

Też mnie to dziwi. Może porpostu nie miał czasu już chłop. Tak czy siak mostek pewnie zostaje  

19 godzin temu, Allmr napisał:

Jak amor działa, to trzeba lekko rozwiercić i nagwintować.

albo wstawić tulejkę naprawczą , 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  , są też samogwintujące np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )     tylko to ma  być tulejka a nie coś typu ''sprężynka'' bo to szajs 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jarekb

W rowerowym mają Foxa 34 za kilka stówek ponad 500 zł i mówią że piaste może da się przerobić na sztywną oś oraz wymienić stery na tapered będę myślał. A jak nie to recon silver 

Edytowane przez Szkice
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.