Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, kwasior21 napisał:

Hehe. Dobre 😂miałem ten sam dylemat. Włożyć 1000 do starego krossa level a4 czy kupić coś nowego. Po rozmowie ze znajomymi stanęło jednak na nowym rowerze. I teraz znów dylemat. Czy warto iść w mtb jako jeden rower. Całą rodziną ma mtb to ciężko by się jeździło na innym. … 

Ja nie mam samochodu więc muszę do gór dojechać, czasami w grę wchodzą pociągi itd. ALe lubię też długie wyprawy gdzie asfalt przeważa - takie tripy do zwiedzania gdzie gravel by się lepiej sprawdził. 

 

Kiedyś w konkursie Meridy o mały włos nie wygrałem roweru wartego jakieś ponad 2 tysiace wtedy rowery mialy jeszcze normalne ceny. Byłem 2 i wygrałem plecak i opony i akcesoria warte ponad 500 zł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, EmilioE napisał:

Najlepiej kup rower krosowy. Będziesz miał wszystko najlepsze z tych dwóch światów. 

I zerową amortyzację. To chyba najgorszy wybór. 

Na mtb jeżdżę czasem po takich górach, gdzie przydał by się full.

 

Po za tym ja jeżdżę dość agresywnie i siłowo, aczkolwiek oduczam się tego. 

Prawdopodobnie będzie to Cube attencion geometrycznie spoko i nic w nim nie muszę zmieniać na początku. Przerzutki ok, amor super, kiera idealny rozmiar. A reszta obręcze i piasty będą katowane mocno więc to wyjdzie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szkice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, przmor napisał:

Nie śledzę rynku ale czy teraz rowery krosowe są bez amortyzacji?

Mają ale ta amortyzacja to taka dla ozdoby. Lepszy byłby sztywny widelec. Bo oprócz ciężkiej wagi ten amor niczym się nie wyróżnia i nie spełnia swej roli

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii napędu z dwoma blatami - pojemność tylnej przerzutki jest ograniczona i żeby to wszystko dobrze działało, przy dwóch czy trzech blatach z przodu zakres z tyłu musi być mniejszy. W praktyce np. merida big nine i inne tego typu rowery mają napęd, sytuję:

korba Shimano Deore 36-26, 11-rzędowa kaseta Shimano Deore 11-42

czyli mają zakres przełożeń od 36/11 do 26/42, co daje stosunek około 5,3. Standardowy długo obecny na rynku napęd górski 3x9 44-32-22/11-32 miał większy zakres wynoszący około 5,8 (ewentualnie 6 przy 34 z tyłu), natomiast dobry napęd jednorzędowy daje stosunek 5,1. Różnice między jednym blatem a dwoma czyli 5,1 vs 5,28 są IMO pomijalne. Wadą jest oczywiście gorsze stopniowanie, ale bez przesady. Nie bez powodu napędy jednorzędowe są obecnie montowane w większej ilości niż inne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez co najmniej kilkanaście lat mylono się, aplikując 3 z przodu? Napęd 12/1 jest mniej wytrzymały od 10/3, więc pewnie o to chodziło. Kasa.
Podobna sytuacja z rozmiarem koła. Co było złego w 26 calach, oprócz malejących zysków producentów, którzy wypromowali 27,5, a potem kolejne rewolucje i jakieś słoniowe rozmiary w MTB?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez burz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, burz said:

Przez co najmniej kilkanaście lat mylono się, aplikując 3 z przodu? Napęd 12/1 jest mniej wytrzymały od 10/3, więc pewnie o to chodziło. Kasa.
Podobna sytuacja z rozmiarem koła. Co było złego w 26 calach, oprócz malejących zysków producentów, którzy wypromowali 27,5, a potem kolejne rewolucje i jakieś słoniowe rozmiary w MTB?

Już w nieco wysilonym e-rowerze nikt doświadczony nie zdecyduje się montować żadnych 12s. To jest za słabe mechanicznie. Króluje nadal 9s. Sam najchętniej w e-rowerach używałbym 7s lub 8s, niestety nie są dostępne w odpowiednio wysokiej jakości (twardości). (dot. mid drivów).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





... Kasa.
Podobna sytuacja z rozmiarem koła. Co było złego w 26 calach, oprócz malejących zysków producentów, którzy wypromowali 27,5, a potem kolejne rewolucje i jakieś słoniowe rozmiary w MTB?


Kolega jeździł mtb: enduro, trail lub dh po kamieniach, dziurach i korzeniach?

Wnosząc po tym, co napisał nie, dlatego, aby wydawać, tak kategoryczne opnie radziłbym spróbiwać i następnie wydać swoją opinię w tym temacie.

Z mojego doświadczenia wynika, iż w takim terenie, o jakim napisałem wyżej, większe koła radzą sobie znacznie lepiej, niż ich mniejsze rozmiary.

Natomiast, jeśli ktoś kupuje rower mtb (tu sprecyzuje: trail, enduro lub DH i może xc też by się nadawał) i jeździ nim po asfalcie, drogach polnych i leśnych, które są w miarę równe rozmiar koła nie robi różnicy.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Już w nieco wysilonym e-rowerze nikt doświadczony nie zdecyduje się montować żadnych 12s. To jest za słabe mechanicznie. Króluje nadal 9s. Sam najchętniej w e-rowerach używałbym 7s lub 8s, niestety nie są dostępne w odpowiednio wysokiej jakości (twardości). (dot. mid drivów).
Ja posiadam rower elektryczny enduro 12s i nie zauważyłem tego.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, audiostyk napisał:

Już w nieco wysilonym e-rowerze nikt doświadczony nie zdecyduje się montować żadnych 12s.

Większość jest 11 albo 12, bez przesady. 9 jest tani, tyle.

10 godzin temu, burz napisał:

Przez co najmniej kilkanaście lat mylono się, aplikując 3 z przodu? Napęd 12/1 jest mniej wytrzymały od 10/3, więc pewnie o to chodziło. Kasa.
Podobna sytuacja z rozmiarem koła. Co było złego w 26 calach, oprócz malejących zysków producentów, którzy wypromowali 27,5, a potem kolejne rewolucje i jakieś słoniowe rozmiary w MTB?

Ilość rzędów rosła cały czas. Myślę, że nadal będzie rosła.

Większe koła są lepsze. Z doświadczenia mojego przynajmniej. 26 to tradycja, i tak długo się trzymała.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przesiadka z 26 na 29 na plus. Czy to góry czy to asfalt. Choć w najlepszym momencie na 26 przejechałem 150 km a na 29 około 170 km. I niezliczoną jazdę tras powyżej 100km. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szkice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Szkice napisał:

U mnie przesiadka z 26 na 29 na plus.

Mam od lat składany i dopieszczany rower 26" na XT/XTR z napędem 9/3 i nie mam żadnego parcia na zmianę standardów. Jest lekki, bez problemów wniosę na 4 piętro, wchodzi też do samochodu (w sumie wchodzą dwa, mój i żony) bez konieczności odpinania przedniego koła. I jest jeszcze miejsce dla kota 😉
Jednak po ostatnim wyjeździe w okolice Jeleniej Góry dostaliśmy po dup** i zapadła decyzja, że kupujemy elektryki.  W miarę dobry osprzęt, napęd maks 10 rz., koła 27,5. Mają wejść do samochodu... I był problem znaleźć coś sensownego, bo kółek 27,5 praktycznie nie uświadczysz. Wybrałem dla nas Kellysy Tayen R50, na wiosnę się przymierzymy i jak styknie, bliżej jesieni je kupujemy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym ci to przemyśleć.
W górskim terenie napęd 10rz to bardzo słaby pomysł, nawet w elektryku. Po porządną górkę nie podjedziesz na przełożeniu z tego Kellysa (34/46), po płaskiej trasie też słabe przełożenie (34/11).
O kołach 27,5 szkoda nawet wspominać, to miał być standard który nigdy się na poważnie nie przyjął. Jest coraz mniej części do tego rozmiaru, a co za tym idzie ceny są wysokie.

Pisałem już o tym wielokrotnie, napęd 12rz ma tylko jedną wadę - gorsze stopniowanie. Reszta to tylko zalety. 

Argumenty "przeciw", które tu wypisujecie wynikają z braku doświadczenia, niewiedzy i pewnie jakiegoś oporu wewnętrznego. To samo dotyczy kół 29.

Oczywiście mówię o przypadkach używania roweru zgodnie z przeznaczeniem, czyli np. mtb po górkach. Jeżeli jeździmy po płaskim, czy po ścieżkach rowerowych, wyłącznie turystycznie, to nie ma to większego znaczenia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła 27,5 muszą być, bo ten rozmiar oznacza mniejszy rower całościowo. Dla mnie to bardzo ważne.
I jeszcze wygląd jeźdźca 😉 Toż na 29-calowej krowie człowiek średnich rozmiarów wygląda co najmniej komicznie. Jak na rowerze po starszym bracie 😉

A poważnie: biorę też pod rozwagę Tayen R90, to jest 12-rzędówka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez burz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Radziłbym ci to przemyśleć.
W górskim terenie napęd 10rz to bardzo słaby pomysł, nawet w elektryku. Po porządną górkę nie podjedziesz na przełożeniu z tego Kellysa (34/46), po płaskiej trasie też słabe przełożenie (34/11).
O kołach 27,5 szkoda nawet wspominać, to miał być standard który nigdy się na poważnie nie przyjął. Jest coraz mniej części do tego rozmiaru, a co za tym idzie ceny są wysokie.
Pisałem już o tym wielokrotnie, napęd 12rz ma tylko jedną wadę - gorsze stopniowanie. Reszta to tylko zalety. 
Argumenty "przeciw", które tu wypisujecie wynikają z braku doświadczenia, niewiedzy i pewnie jakiegoś oporu wewnętrznego. To samo dotyczy kół 29.
Oczywiście mówię o przypadkach używania roweru zgodnie z przeznaczeniem, czyli np. mtb po górkach. Jeżeli jeździmy po płaskim, czy po ścieżkach rowerowych, wyłącznie turystycznie, to nie ma to większego znaczenia.
 
Otóż to, podstawowe pytanie jak i gdzie będę ten rower mtb użytkował?

Tak, jak napisałeś, i to o czym ja wcześniej wspominałem.

Asfalt, drogi szutrowe i polne plus leśnie dukty - nie ma to większego znaczenia.

Jak zaczniesz jeździć zgodnie z tym, do czego ten rower został zaprojektowany i zbudowany, wtedy doceniasz 29", 12rz, zawieszenie z przodu i tyłu.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Allmr napisał:

Radziłbym ci to przemyśleć.
W górskim terenie napęd 10rz to bardzo słaby pomysł, nawet w elektryku. Po porządną górkę nie podjedziesz na przełożeniu z tego Kellysa (34/46), po płaskiej trasie też słabe przełożenie (34/11).
O kołach 27,5 szkoda nawet wspominać, to miał być standard który nigdy się na poważnie nie przyjął. Jest coraz mniej części do tego rozmiaru, a co za tym idzie ceny są wysokie.

Pisałem już o tym wielokrotnie, napęd 12rz ma tylko jedną wadę - gorsze stopniowanie. Reszta to tylko zalety. 

Argumenty "przeciw", które tu wypisujecie wynikają z braku doświadczenia, niewiedzy i pewnie jakiegoś oporu wewnętrznego. To samo dotyczy kół 29.

Oczywiście mówię o przypadkach używania roweru zgodnie z przeznaczeniem, czyli np. mtb po górkach. Jeżeli jeździmy po płaskim, czy po ścieżkach rowerowych, wyłącznie turystycznie, to nie ma to większego znaczenia.

 

Silnik zrobi robotę. 

 

U mnie napęd 36/22 na 11-36 i wjadę niemal na kazdą górkę.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Allmr napisał:

O kołach 27,5 szkoda nawet wspominać, to miał być standard który nigdy się na poważnie nie przyjął. Jest coraz mniej części do tego rozmiaru

Części? Znaczy obręcze i opony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, burz napisał:

Mam od lat składany i dopieszczany rower 26" na XT/XTR z napędem 9/3 i nie mam żadnego parcia na zmianę standardów. Jest lekki, bez problemów wniosę na 4 piętro, wchodzi też do samochodu (w sumie wchodzą dwa, mój i żony) bez konieczności odpinania przedniego koła. I jest jeszcze miejsce dla kota 😉
Jednak po ostatnim wyjeździe w okolice Jeleniej Góry dostaliśmy po dup** i zapadła decyzja, że kupujemy elektryki.  W miarę dobry osprzęt, napęd maks 10 rz., koła 27,5. Mają wejść do samochodu... I był problem znaleźć coś sensownego, bo kółek 27,5 praktycznie nie uświadczysz. Wybrałem dla nas Kellysy Tayen R50, na wiosnę się przymierzymy i jak styknie, bliżej jesieni je kupujemy.

Ja byłem pierwszym hejterem kół 29 a sam potem w to poszedłem. Po przejażdzce na treku x caliber zmieniłem zdanie i fanie ten rower służył, słuzy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ja byłem pierwszym hejterem kół 29 a sam potem w to poszedłem. Po przejażdzce na treku x caliber zmieniłem zdanie i fanie ten rower służył, słuzy
Błogosławieni Ci, którzy nie widzieli a uwierzyli.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, GB napisał:

Błogosławieni Ci, którzy nie widzieli a uwierzyli.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

Koła 29 choć to zalezy od mostka i geometrii roweru, są mega zwrotne. Na kołach 26 miałem jakiś lęk przy agresywnych zjazdach i zakrętach po asfaltach a na 29  pędziłem bez strachu, pewniej mi się prowadzi rower. Może to też kwestia wzrostu mam 182 cm i na kołach 26 czułem się jak na rowerze dla dziecka. Nwet mi piwa nie chcieli sprzedac jak podjeżdzałem tkaim rowerem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, wiosną podjedziemy do sklepu z tymi Kellysami na stanie (najbliższy sklep 75 km) i przymierzymy się do rowerów, a rowery do samochodu.
Jeszcze wszystko może się zdarzyć 😉

1 minutę temu, Szkice napisał:

mam 182 cm i na kołach 26 czułem się jak na rowerze dla dziecka.

Otóż to właśnie. A teraz wyobraź sobie, że masz 171 i wsiadasz na 29.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, burz napisał:

Jak pisałem, wiosną podjedziemy do sklepu z tymi Kellysami na stanie (najbliższy sklep 75 km) i przymierzymy się do rowerów, a rowery do samochodu.
Jeszcze wszystko może się zdarzyć 😉

Otóż to właśnie. A teraz wyobraź sobie, że masz 171 i wsiadasz na 29.

Włoszczowska ma 170 i jeździła z powodzeniem na 29 🙂 ALe to kwestia ludzi, jak Ci pasuje 26 to elegancko tylko szkoda jak z blatami 2x że coraz mniejszy wybór wśród rowerów.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szkice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, burz napisał:

Jak pisałem, wiosną podjedziemy do sklepu z tymi Kellysami na stanie (najbliższy sklep 75 km) i przymierzymy się do rowerów, a rowery do samochodu.
Jeszcze wszystko może się zdarzyć 😉

Otóż to właśnie. A teraz wyobraź sobie, że masz 171 i wsiadasz na 29.

Ja mam 170, razem z kaskiem. Jak to mówi ślepy dżokej - nie widzę przeszkód

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, przemak said:

Większość jest 11 albo 12, bez przesady. 9 jest tani, tyle.

Ilość rzędów rosła cały czas. Myślę, że nadal będzie rosła.

Większe koła są lepsze. Z doświadczenia mojego przynajmniej. 26 to tradycja, i tak długo się trzymała.

W przedziale 9s jest nadal dostępna pełna gama twardości. Tylko  najwyższej klasy koła 27,5 czy 28 do DH są w stanie zbliżyć się do sztywności bocznej rozmiaru 26" DH ze średniej półki. W bardziej wysilonych konstrukcjach często zmniejsza się rozmiar koła do 24" (i tak są większe po założeniu niż ma rower na oponie 26x2,10). Czy są motocykle z obręczami 28"? Nie wydają mi się szczególnie popularne, bo nie słyszałem o takich. Kinetyki nie da się tanio oszukać i rozmiar 28" mogę sobie wyobrazić w pojeździe na DR i tam tego rozmiaru używam. Przy rozważaniu pancerniejszej wersji e-roweru należy stosować reguły ze świata motocykli. Już przy 750W wszelki skos łańcucha drastycznie skraca jego trwałość.

Napisałem na podstawie opinii własnej (z doświadczenia z różnymi silnikami). Jeśli komuś pasuje trwałość rzędu 200km to nikt mu nie zakazuje używać tych mniej trwałych mechanicznie rozwiązań. Tutaj poczciwa fizyka materiałowa sama podpowiada, że jeśli okładziny łańcucha mogą być grubsze, przełoży się to na wytrzymałość łańcucha. A to co jest na półkach i w jakich ilościach - nie dyskutuję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, przemak said:

Większość jest 11 albo 12, bez przesady. 9 jest tani, tyle.

Ilość rzędów rosła cały czas. Myślę, że nadal będzie rosła.

Większe koła są lepsze. Z doświadczenia mojego przynajmniej. 26 to tradycja, i tak długo się trzymała.

Nie tylko nie będzie rosła,  a wręcz wielozębatkowość zaniknie jak tylko obniżą koszty wytwarzania trwałych i lekkich skrzyń biegów do rowerów. Od kilku lat jest prawdziwy wysyp  skrzyń biegów i  IGH. Niestety norweski konkurent Rohloffa, Kinderney ogłosił postępowanie upadłościowe ale jest cała masa innych prężnych i nie mniej ciekawych:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, audiostyk napisał:

Nie tylko nie będzie rosła,  a wręcz wielozębatkowość zaniknie jak tylko obniżą koszty wytwarzania trwałych i lekkich skrzyń biegów do rowerów.

Wszystko jedno.

56 minut temu, audiostyk napisał:

W przedziale 9s jest nadal dostępna pełna gama twardości. Tylko  najwyższej klasy koła 27,5 czy 28 do DH są w stanie zbliżyć się do sztywności bocznej rozmiaru 26" DH ze średniej półki. W bardziej wysilonych konstrukcjach często zmniejsza się rozmiar koła do 24" (i tak są większe po założeniu niż ma rower na oponie 26x2,10). Czy są motocykle z obręczami 28"? Nie wydają mi się szczególnie popularne, bo nie słyszałem o takich. Kinetyki nie da się tanio oszukać i rozmiar 28" mogę sobie wyobrazić w pojeździe na DR i tam tego rozmiaru używam. Przy rozważaniu pancerniejszej wersji e-roweru należy stosować reguły ze świata motocykli. Już przy 750W wszelki skos łańcucha drastycznie skraca jego trwałość.

Napisałem na podstawie opinii własnej (z doświadczenia z różnymi silnikami). Jeśli komuś pasuje trwałość rzędu 200km to nikt mu nie zakazuje używać tych mniej trwałych mechanicznie rozwiązań. Tutaj poczciwa fizyka materiałowa sama podpowiada, że jeśli okładziny łańcucha mogą być grubsze, przełoży się to na wytrzymałość łańcucha. A to co jest na półkach i w jakich ilościach - nie dyskutuję.

Ja mam na myśli normalne rowery i ewentualnie standardowe elektryki. Normalne elektryki, nawet powiedzmy AM, mają zwykle więcej niż 9. Na motocyklach się nie znam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.