Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zazdroszczę GB warunków do jazdy. Byłem dziś rowerem w lesie. Mozaika. Są suche miejsca , w cieniu śnieg zalega a gdzie przejechał traktor lub nawet ktoś przeszedł lód. Niebezpiecznie. Droga asfaltowa prowadząca lasem to dwie wąskie rynny a wokół gruby lód . Szkoda że nie zrobiłem zdjęć. 25 km w wolnym tempie i wielka ostrożnością. 
A gdzie ten śnieg?

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Świętokrzyskie. Dziś zrobię kilka fotek 

4 godziny temu, jackk napisał:

Bo w zimie na zewnątrz to się na narty jedzie… a rower to trenażer.

Właśnie wróciłem z nart, a pogoda tak piękna ☀️że usiedzieć w domu nie sposób 

W dniu 27.01.2025 o 19:13, jackk napisał:

Bo w zimie na zewnątrz to się na narty jedzie… a rower to trenażer.

Jest jeszcze śniegołaz.  Pięć razy w siedem dni upadków co nie miara, ale zawsze się podniosłem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Latem zawsze mam więcej wywrotek niż zimą. Zimą jakoś trzeba być bardziej skupoionym i szybko reagować, gdy rower dostaje niekontrolowwangeo poślizgu. W tamtym roku była zima  w tym roku nie ma zimy przyunajmniej tu na południu 

Kiedyś(nie wiem,jak teraz )na zimę były opony z kolcami (Ace Spiker chyba od Continentala).To naprawdę robiło robotę,z lasu się wywoziło połowę ściółki na kołach😄

1 godzinę temu, browarb napisał:

Kiedyś(nie wiem,jak teraz )na zimę były opony z kolcami (Ace Spiker chyba od Continentala).To naprawdę robiło robotę,z lasu się wywoziło połowę ściółki na kołach😄

Mam jeszcze, nawet się trzymają kupy po 20 latach. Tylko gdzie te zimy... 

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Dziś po południu zachęcony przebłyskami słońca wyskoczyłem do lasu na jazdę, a kończyłem w śnieżycy. Względnie sucho , wiec można pojechać szybciej , ale jedną glebę i tak zaliczyłem choć bez skutków, bo powoli wjeżdżając na kawałek ludu czułem że stracę równowagę i tak się niestety stało. Rower po próbach  poustawiany i dopasowany jeśli chodzi o siodełko , klamki , manetki i sag dampera i amortyzatora. Spasowaliśmy się ze sobą , choć jest zauważalnie wolniejszy od poprzednika . Tamten miał z przodu 40 zębów na blacie a ten 32 i większa koronka kasety nie rekompensuje, ale jest do lasu a nie na szosę Przy podjazdach nie staję tak często na pedałach bo blokadę mam tylko na przód i buja. To są jednak niuanse, a najważniejszy jest komfort pod tyłkiem. Damper Foxa robi robotę i jak zauważyłem nie chodzi tu o większe nierówności , bo te widoczne na hardtailu kompensuje się kolanami wstając , ale te drobne, niewidoczne i ukryte pod liśćmi, które to powodują mikrourazy kręgosłupa. Do zmiany mam jeszcze opony z 2.2 na 2.4 i zamleczenie , ale poczekam z tym do marca. Nie wiadomo , może trzeba będzie znowu powiesić rowery na kołkach. Tu zdjęcie drogi dojazdowej do lasu sprzed dwu dni. Dziś wyglądało to lepiej , ale upadek zaliczyłem 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fajnie, ale rzeczywiście na drodze sam lód.

A u mnie tak:

Dziś postanowiłem wybrać się do pobliskiego skill parku w Sobótce, by jak to mawiają anglicy "masterować" umiejętności skoków na tzw. stolikach.

Na początku szło opornie, same niedoloty. Z czasem nabierałem umiejętności i udało się przeskoczyć cały stolik kilka razy.

Zamieszczam materiał, który wykorzystywałem do weryfikacji błędów.

Jeszcze dużo pracy przede mną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz



Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
14 minut temu, GB napisał:

Fajnie, ale rzeczywiście na drodze sam lód.

A u mnie tak:

Dziś postanowiłem wybrać się do pobliskiego skill parku w Sobótce, by jak to mawiają anglicy "masterować"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) umiejętności skoków na tzw. stolikach.

Na początku szło opornie, same niedoloty. Z czasem nabierałem umiejętności i udało się przeskoczyć cały stolik kilka razy.

Zamieszczam materiał, który wykorzystywałem do weryfikacji błędów.

Jeszcze dużo pracy przede mną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz


 

Idzie Ci bardzo dobrze. Przez trening do perfekcji 👍

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czas na wymianę napędu  , wysiedzianego siodełka ,i zapasówka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wygląda na to, że na najbliższe tygodnie zaliczyłem dziś ostatnią jazdę. Słońce i sucho ale zimno, i gdzieniegdzie języki lodowe. Nie wiem czy to tylko moje sugestywne wrażenie , ale na zimnie bliskim 0 amortyzatory chodzą jakoś tępo, bo chyba olej gęstnieje. Przy okazji. Kupiłem nowy amor Rock Shox Pike. Jak przyjdzie założę i zobaczymy czy będzie to poprawa jakościowa nad Reba.

 

Z olejem w tulejach ślizgowych niewiele zdziałasz przy niskiej temperaturze(chyba,że wymienisz na mniejszą lepkość),ale tłumienie można odkręcić-pomoże.

  Moja Reba też pracuje teraz jakby chciała a nie mogła.

Wygląda na to, że na najbliższe tygodnie zaliczyłem dziś ostatnią jazdę. Słońce i sucho ale zimno, i gdzieniegdzie języki lodowe. Nie wiem czy to tylko moje sugestywne wrażenie , ale na zimnie bliskim 0 amortyzatory chodzą jakoś tępo, bo chyba olej gęstnieje. Przy okazji. Kupiłem nowy amor Rock Shox Pike. Jak przyjdzie założę i zobaczymy czy będzie to poprawa jakościowa nad Reba.
 
Może poodkręcaj większe przepływy powietrza.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

A gdzie są tam takie?
Jak masz regulacje kompresji i rebound'u to wydaje mi się, że jak się zrobi je bardziej żwawe to powinno kompensować zwiększoną gęstość oleju.

PS, ale ja piszę o amorze powietrznym.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz


1 minutę temu, GB napisał:

Jak masz regulacje kompresji i rebound'u to wydaje mi się, że jak się zrobi je bardziej żwawe to powinno kompensować zwiększoną gęstość oleju.

PS, ale ja piszę o amorze powietrznym.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

 

Tak. Tłumienie ustawiałem w temperaturze kilkunastu stopni i pewnie w zimnie bliskim mrozu należałby przekręcić że 2 kliki w stronę zajączka 

4 minuty temu, GB napisał:

Jak masz regulacje kompresji i rebound'u to wydaje mi się, że jak się zrobi je bardziej żwawe to powinno kompensować zwiększoną gęstość oleju.

PS, ale ja piszę o amorze powietrznym.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

 

Amor powietrzny-czyli sprężyna powietrzna zamiast stalowej,ale regulacja tłumienia hydrauliczna.

Kiedyś stare amory firmy RST miały właśnie tłumiki powietrzne,które się zatykały brudem i nie działały.

Widzę, że sporo osób w podobnym okresie roku zerka na hamulce. Lista jest sprzed paru lat.  - ponoć miarodajna i ... ja jej nie posłuchałem mimo testu praktycznego na rowerze kolegi z Magurą MT5. Jakoś skusiła mnie promocja chińskich III PRO E4. No i mam sporo klocków z Shimano M755, które tu będą pasowały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No ale to dużo zależy od tarcz i okładzin. Im cięższa tarcza, tym większą ma objętość termiczną i przy silnym hamowaniu później następują zjawiska związane z przegrzaniem. Pogoń za lekką chudą tarczą niekoniecznie się w górach sprawdzi.

XT i Saint to zaciski czterotłoczkowe.

Dodałbym jeszcze:

-tarcza cięższa=większa średnica=większa skuteczność

-rodzaj klocków(syntetyk,półmetalik,metalik)

-warunki pogodowe

-ustawienie klamek-odsunięcie w stronę środka kierownicy

XT i Saint to zaciski czterotłoczkowe.
Dodałbym jeszcze:
-tarcza cięższa=większa średnica=większa skuteczność
-rodzaj klocków(syntetyk,półmetalik,metalik)
-warunki pogodowe
-ustawienie klamek-odsunięcie w stronę środka kierownicy
Po czym wnosisz, że to 4ro tłoczkowe?

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Nie jestem na bieżąco,ale parę lat temu takie były,myślę,że konstrukcyjnie nic nie zmieniono.

O proszę🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.