Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Piotr_1 napisał:

Tja, gnie się. Akurat! Na zawodach MTB są bardzo duże obciążenia na podjazdach. Gdyby się gięło, spadało, to nikt by na tym nie jeździł, a wstrząsy tam są bardzo duże, nie wspomniawszy o kurzu i błocie.

A kolega ma tą Huskę, silnik 80Nm, jeździec waży 130kg i jakoś się nie gnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak się nie gnie to reklamacje zgłosić. Full musi się uginać 🤷‍♂️😉😂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A jeszcze dodatkowo jeżeli mamy dużą zębatkę z przodu i dużą z tyłu, to łańcuch przenosi mniejszą siłę niż przy małej z przodu i małej z tyłu. Dodatkowo też jest więcej zębów aktywnych zaangażowanych w ciągnięcie. Te dwa fakty na pewno zmniejszają zużycie łańcucha na podjazdach. 

No i odebrałem dziś rowerek z profesjonalnego salonu w Lesznie. Olbrzymia powierzchnia i chyba z 1000 rowerów...jak w lesie, poustawiane w rzędach, a nad nimi jeszcze wiszące. W życiu nie widziałem na raz tyle rowerów. 😉
Ale do rzeczy - bardzo miła obsługa i przede wszystkim profesjonalni ludzie tam pracują. Przez zakupem - jazda próbna, sprawdzenie czy wszystko działa bez zarzutu. W gratisie dostałem pedały (hahaha...przecież bez nich bym nie wyjechał z salonu), ale od razu do wymiany na lepsze i jakiś ceramiczny smar do łańcucha. Dobre i to. Gość odradzał mi przykręcenie stopki, bo to podobno niebezpieczne dla ramy karbonowej. W ogóle z tą ramą to jak z jajeczkiem trzeba się obchodzić - nie daj Boże czymś ją walnąć, albo za mocno dokręcić nawet siodełko, bo może pęknąć. Trochę to mnie przeraża...mój 22-letni Superior na ramie aluminiowej przeżył wiele i rama oprócz odprysków lakieru ma się nadal dobrze.
Dojechałem do dworca w Lesznie, a później już w Łodzi z Chojen do domu - jakieś 7 km - jedzie się tym rowerkiem super. Żadnych tarć, przerzutki działają idealnie, praca łańcucha na zębatkach całkowicie niesłyszalna. No i dwie zębatki z przodu, a nie jedna. 😉 To chyba jednak dobry wybór, a już chciałem kupić 1x10, albo 1x11.

Panie i Panowie - Kellys Soot 80 (2024):

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ładny brzydal. Nie ma się co bać karbonu ani też obchodzić jak z jajkiem 😉. Wystarczy używać głowy, nie tylko mięśni przy dokręcaniu śrubek i będzie ok. A klucz dynamometryczny nie kosztuje majątku 😉

Bardzo ładny, gratulacje! Nie przykręca się stopki do takich rowerów 🤣 carbon ma na celu obniżenie wagi, a taka nóżka to jak kowadło. Polecam pierwszy upgrade: zmiana opon na Schwalbe.

"Tynk pożera dźwięk" 747

2 minuty temu, EmilioE napisał:

Polecam pierwszy upgrade: zmiana opon na Schwalbe.

Przecież są. Smart sam to jak dla mnie rewelacyjna opona do gravela. Świetna na szutry, a i na asfalcie fajnie się toczy. 

1 minutę temu, chudeusz napisał:

Przecież są. Smart sam to jak dla mnie rewelacyjna opona do gravela. Świetna na szutry, a i na asfalcie fajnie się toczy. 

Ano racja 😂 Założyłem, że w standardzie jakieś ciężkie, sztywne druciaki wsadzili. No jeśli tak, to trzeba może dobrać siodełko pod swoją pupę, albo chociaż zmienić owijkę 😜

"Tynk pożera dźwięk" 747

1 godzinę temu, EmilioE napisał:

to trzeba może dobrać siodełko pod swoją pupę

Mam w zapasie Stelle z dziurą na prostatę. 😆
Ale to oryginalne bardzo mi na razie odpowiada.

Nic na razie zmieniać nie będę oprócz pedałów, bo założyli takie "dojazdowe" za 18 zł. 😉

Mam pytanie...zapomniałem zapytać sprzedawcy - czemu w korbie jest dziura przelotowa? To znów jakaś pseudoteoria, że niby coś tam poprawia w osiągach?
Są do tego jakieś zaślepki? Po co tam ma się syf zbierać...

1 godzinę temu, EmilioE napisał:

Polecam pierwszy upgrade: zmiana opon na Schwalbe.

Już wiesz, że takie właśnie są.
Jednak myślę też o grubszych, tyle że widelec dość szczupły i tu nie wejdzie więcej niż jakieś 42. Z tyłu jest szansa na więcej.

2 godziny temu, soundchaser napisał:

Panie i Panowie - Kellys Soot 80 (2024):

 

Gratulacje

2 godziny temu, browarb napisał:

No i git-niech służy i nawija kilometry👍

I noga podaje🚴‍♂️

  • Moderatorzy
37 minut temu, soundchaser napisał:

czemu w korbie jest dziura przelotowa?

Rower fajny 🙂

Rura jest przelotowa z prawej strony, z lewej raczej masz plastikową zaślepko-kontrę.

Dziura może być albo nie (zależy jaka grupa) , Nie pomaga, nie szkodzi.

Opony masz chyba Smart Samy 42. Nie kombinuj, zostaw je, to dobre opony chyba żebyś chciał jeździć po ostrych kamieniach.

Ja jeżdżę na SS 35. Nie przebijają się , trzeba tylko dobrze pompować.

Fajny zakup. Fajnie że rama carbon.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

10 minut temu, stench napisał:

Rura jest przelotowa z prawej strony, z lewej raczej masz plastikową zaślepko-kontrę.

Dziura jest na wylot. Nie ma zaślepki. 
 

11 minut temu, stench napisał:

Opony masz chyba Smart Samy 42. Nie kombinuj

Myślę o szerszych jak te się zużyją, albo kiedy będę miał ochotę pokombinować i wymienić. 😉 

 

6 minut temu, stench napisał:

To stracisz zwinność.

W jakim sensie? Węższe opony to np. większy problem z przecinaniem torów tramwajowych. Jak dziś wracałem z Chojen to miałem wrażenie, że bezpieczniej je przecinać pod większym kątem, by nie narazić się na niebezpieczeństwo upadku. Takie rzeczy czuję instynktownie jadąc rowerem. Rower to moje przedłużenie od lat, czuję go i wiem czego mogę się spodziewać, gdy poznam jego wady i zalety.

  • Moderatorzy
1 minutę temu, soundchaser napisał:

W jakim sensie? Węższe opony to np. większy problem z przecinaniem torów tramwajowych.

Lepiej przyszpiesza, zwalnia, skręca. Tory oczywiście pod nieco innym kątem ale to kwestia techniki.

Inny styl jazdy wymuszają kąty ramy i pozycja. Rower pewnie trochę bardziej nerwowy ale będziesz zadowolony 🙂

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

No i odebrałem dziś rowerek z profesjonalnego salonu w Lesznie. Olbrzymia powierzchnia i chyba z 1000 rowerów...jak w lesie, poustawiane w rzędach, a nad nimi jeszcze wiszące. W życiu nie widziałem na raz tyle rowerów.
Ale do rzeczy - bardzo miła obsługa i przede wszystkim profesjonalni ludzie tam pracują. Przez zakupem - jazda próbna, sprawdzenie czy wszystko działa bez zarzutu. W gratisie dostałem pedały (hahaha...przecież bez nich bym nie wyjechał z salonu), ale od razu do wymiany na lepsze i jakiś ceramiczny smar do łańcucha. Dobre i to. Gość odradzał mi przykręcenie stopki, bo to podobno niebezpieczne dla ramy karbonowej. W ogóle z tą ramą to jak z jajeczkiem trzeba się obchodzić - nie daj Boże czymś ją walnąć, albo za mocno dokręcić nawet siodełko, bo może pęknąć. Trochę to mnie przeraża...mój 22-letni Superior na ramie aluminiowej przeżył wiele i rama oprócz odprysków lakieru ma się nadal dobrze.
Dojechałem do dworca w Lesznie, a później już w Łodzi z Chojen do domu - jakieś 7 km - jedzie się tym rowerkiem super. Żadnych tarć, przerzutki działają idealnie, praca łańcucha na zębatkach całkowicie niesłyszalna. No i dwie zębatki z przodu, a nie jedna.  To chyba jednak dobry wybór, a już chciałem kupić 1x10, albo 1x11.
Panie i Panowie - Kellys Soot 80 (2024):
 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Klucz dynamometryczny się przyda w pierwszej kolejności później inne gadżety. Gratki. Szkoda, tylko, że tylny trójkąt już porysowany.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 minuty temu, GB napisał:

Klucz dynamometryczny się przyda w pierwszej kolejności później inne gadżety. Gratki. Szkoda, tylko, że tylny trójkąt już porysowany.

_______________
Pozdrawiam
Grzegorz
 

To grafika gór a nie porysowanie

5 godzin temu, GB napisał:

Klucz dynamometryczny się przyda w pierwszej kolejności

Już kupiłem. Podobnie jak lepsze pedały i ochronę ramy przed uderzeniami łańcucha, chociaż fabrycznie jest w tym miejscu naklejona gruba, przeźroczysta folia.
Poza tym - tylną lampkę, dużą sakwę pod ramę, uchwyt do latarki z przodu i uchwyt na smartfona.
 

 

5 godzin temu, GB napisał:

później inne gadżety

Co jeszcze się przyda?

5 godzin temu, Szkice napisał:

Szkoda, tylko, że tylny trójkąt już porysowany

Dobre, dobre...lubię poczucie humoru. 😆

5 godzin temu, Szkice napisał:

Nie znacie się na sztuce ...

Jest jeszcze parę napisów w innych miejscach, niewidocznych na zdjęciu.

  • Moderatorzy
37 minut temu, soundchaser napisał:

Co jeszcze się przyda?

A ja na stare lata kupiłem dzwonek Cateya. Nie taki na sprężynce tylko normalniejszy.

Służy mi do przeganiania pieszych ze ścieżek i chodników 🙂

38 minut temu, soundchaser napisał:

dużą sakwę pod ramę,

To oklej sobie tam ramę przezroczystą folią bo porysujesz, a szkoda.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

28 minut temu, stench napisał:

A ja na stare lata kupiłem dzwonek Cateya. Nie taki na sprężynce tylko normalniejszy.

Służy mi do przeganiania pieszych ze ścieżek i chodników 🙂

Mam dzwonek w tym starym rowerze. Dokładnie w takim celu. 😉

29 minut temu, stench napisał:

To oklej sobie tam ramę przezroczystą folią bo porysujesz, a szkoda.

Ramy w Superiorze nie porysowałem uchwytami sakwy dlatego, że jest grafitowa i lakier matowy. W Kellys jest wysoki połysk, więc może rzeczywiście trzeba ją czymś ochronić.

23 minuty temu, soundchaser napisał:

trzeba ją czymś ochronić.

Może to?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Albo to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Stream
21 minut temu, Stream napisał:

Może to?

Dzięki, ale już kupiłem coś innego, co ochroni lepiej.

44 minuty temu, soundchaser napisał:

W Kellys jest wysoki połysk

Nie jest to wysoki połysk. Lakier raczej taki ziarnisty, drobnokaszkowaty.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Redaktorzy
W dniu 3.03.2025 o 22:42, soundchaser napisał:

W jakim sensie? Węższe opony to np. większy problem z przecinaniem torów tramwajowych. Jak dziś wracałem z Chojen to miałem wrażenie, że bezpieczniej je przecinać pod większym kątem, by nie narazić się na niebezpieczeństwo upadku. Takie rzeczy czuję instynktownie jadąc rowerem.

Sound, jeśli wejdziesz na wyższy level (szersza opona) i porządny nowoczesny, komfortowy napęd 1x12" to zaczniesz samoistnie "przelatywać" nad torami kolejowymi posadowionymi na podkładach kolejowych czy to drewnianych, czy betonowych. Żeby nie było, robiłem w domu przymiarki, obliczenia, testy i przeprowadziłem uczciwie walidację mojego projektu. 😉

Dobra, żartuję i pozdrawiam tu wszystkich wielbicieli rowerów wszelakich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20200502_205233356.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

  • Redaktorzy
32 minuty temu, frank1 napisał:

Brawo, jesteś chwalebnym wyjątkiem, 99% rowerzystów nie używa dzwonków

Też kiedyś należałem to tej gromady. A bo wstyd, a bo źle wygląda. Albo strzelałem z klamek hamulcowych albo kręciłem korbą do tyłu (do czasu, bo był moment kiedy mechanizm ucichł na amen).

A potem kupiłem pierwszy swój audiofilski dzwonek. Brzmi naprawdę szlachetnie i praktycznie jest niewidoczny na kierownicy/mostku. Kupiłem ich 3 szt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_20250305_065103.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Brawo, jesteś chwalebnym wyjątkiem, 99% rowerzystów nie używa dzwonków

Jezdzenie bez dzwonka jest „kryminalne“

Zaoszczedze sobie dosadniejsze okreslenia

Karbonowe rowery za multikilo-euro, a na dzwonek za pare groszy nie wystarcza
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.