Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

W dalsze trasy dętkę zabieram, ale koło domu bywa różnie. Pompuję porządnie to przebicia mam naprawdę sporadyczne. Dętka Rubena miała koło 20 lat 🙂 . Zobaczę jak dziura bo trzymała ładnie. 

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

13 godzin temu, stench napisał:

Rzeczywiście jak coś to tylko sztywna oś.

Raczej czeka cię wymiana koła lub przeplatanie bo z tego co wiem to dla Shimano nie ma konwersji z QR na 12 mm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 godzinę temu, Allmr napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znam tą firmę. Patrzyłem na tą aukcję tyle, że on w wersji 29 cali ma 470mm. Obecnie mam w amorze prawie na 500. Musiałbym podnieść kierownicę o 30 mm aby to miało sens. Za dużo. Już mam 3 podkładki. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kwasior21
Godzinę temu, kwasior21 napisał:

Znam tą firmę. Patrzyłem na tą aukcję tyle, że on w wersji 29 cali ma 470mm. Obecnie mam w amorze prawie na 500. Musiałbym podnieść kierownicę o 30 mm aby to miało sens. Za dużo. Już mam 3 podkładki. 

Zmień mostek, o ile nie just już mocno plusowy.

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, kwasior21 napisał:

Znam tą firmę. Patrzyłem na tą aukcję tyle, że on w wersji 29 cali ma 470mm. Obecnie mam w amorze prawie na 500. Musiałbym podnieść kierownicę o 30 mm aby to miało sens. Za dużo. Już mam 3 podkładki. 

🙂 500 to masz jak rower stoi oparty. Usiądź na nim, oprzyj ręce na kierownicy i wtedy niech ktoś mierzy, widelec zawsze siada A swoją drogą to te długości głównie służą zachowaniu kąta główki ramy względem podłoża.

Jak sztywny dedykowany na 26 jest za krótki to załóż 27,5

A, widzę że mierzysz 29. Będzie ok.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

3 godziny temu, stench napisał:

🙂 500 to masz jak rower stoi oparty. Usiądź na nim, oprzyj ręce na kierownicy i wtedy niech ktoś mierzy, widelec zawsze siada A swoją drogą to te długości głównie służą zachowaniu kąta główki ramy względem podłoża.

Jak sztywny dedykowany na 26 jest za krótki to załóż 27,5

A, widzę że mierzysz 29. Będzie ok.

Ano właśnie jest tak jak pisze. 500 jest przy zablokowanym amorze. Sag po odblokowaniu mam ustawiony na około 25 mm i przyznam, że jest mało komfortowo. Wolę jednak jak ugięcia nie ma. Po prostu lepiej mi się jeździ. Ciężar nie leci na ręce. 

Nareszcie pojawily sie „damki“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O 3 lata za pozno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
44 minuty temu, xajas napisał:

Dobrze by sie czula, bo poprzedni stary to tez byl Hsibike

4999€ za Bosch CX Gen5 i baterię 700 to nie jest dużo. Osiągi te same jak Gen4 ale mniejszy i lżejszy.

 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

21 minut temu, przmor napisał:

5 tysięcy euro za rower to nie jest dużo? Sufit koledze spadł na głowę czy co?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Za niemieckiego ebajka z takimi ficzerami to nie jest wysoka cena.

A jeśli chodzi o zwykłe rowery bez silnika to proszę: gravelek od Treka... 10999€

shopping?q=tbn:ANd9GcSpp-yMdO4FLggwxDlBP

Ja wiem, że świat zwariował ale to nie jest moja wina.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

6 minut temu, przmor napisał:

Poniekąd Twoja bo kupiłeś dwa rowery więc nakręcasz popyt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No w sumie... 🙂 Tyle, że moje tańsze były.

Ale komu Haibike za drogi - zawsze może wybrać popularną polską markę. Kross Moon Boost 1.0 630 za jedyne 25999 cebulionów. Drogo? Trudno orzec, bo rama karbonowa, a to nie są tanie rzeczy. Porównywalne rowery niemieckie wychodzą drożej o ok 1000€.

zdjkaruzela001.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kross to polski producent tanich rowerów.

Każdy może sobie kupić tam gravela za 19999 cebulionów. Bez silnika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I ja niby dałem dużo za swoje rowerki...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Nie wiem jak obecnie bo nie sledze rynku ale parę lat temu rowery Kross nie należały do grupy tanich rowerów, były wręcz drogie w stosunku do tego oferowały. Mowa o klasycznych rowerach.

3 godziny temu, przmor napisał:

parę lat temu rowery Kross nie należały do grupy tanich rowerów

Bo to jest polski PRODUCENT. A nie jak Romet - importer badziewia z Chin. Produkcja w EU zawsze będzie droższa niż import z Państwa Środka. Po nowych regulacjach gejropejskich nie wiem czy wgl będzie opłacalna i fabryka Krossa nie znajdzie się np. na Ukrainie.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

  • Moderatorzy

Dla mnie rowery elektryczne z silnikiem zlokalizowanym koło suportu to wadliwe rozwiązanie. Dodatkowy moment obrotowy szybko niszczy łańcuch i zębatki . Jeśli już to powinien być w tylnej piaście i dawać dopałę bez zużywania ww elementów.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

5 tysięcy euro za rower to nie jest dużo? Sufit koledze spadł na głowę czy co?
A jak inaczej, w prosty sposób, pokazać że Cię stać ;)

Przyjemność z jazdy pomijam, bo to fakt. Fajnie się jeździ na luzie.

„brak chęci rozmowy jedynie szukanie winnego którym to jest sam user”

2 godziny temu, Szkice napisał:

nawet sklepy ich ni epolecają

Dziwisz się? Gdybym miał sklep rowerowy to też bym Krossa nie polecał. Polecałbym superdrogie Treki. 🙂 Bo na 1 treku mam przebitkę jak na 10 Krossach. 🙂 

1 godzinę temu, partick napisał:

A jak inaczej, w prosty sposób, pokazać że Cię stać 😉

Żeby się u mnie we wsi pokazać to bym musiał wydać dużo więcej. Tak się składa że mam za winklem dealera Bianchi i cała wieś zasuwa na lazurowych włoskich rowerkach co się chyba od 5 tysiaków zaczynają. 🙂 

Także z czym do ludzi... 😄 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

16 minut temu, il Dottore napisał:

Dziwisz się? Gdybym miał sklep rowerowy to też bym Krossa nie polecał. Polecałbym superdrogie Treki. 🙂 Bo na 1 treku mam przebitkę jak na 10 Krossach. 🙂 

Żeby się u mnie we wsi pokazać to bym musiał wydać dużo więcej. Tak się składa że mam za winklem dealera Bianchi i cała wieś zasuwa na lazurowych włoskich rowerkach co się chyba od 5 tysiaków zaczynają. 🙂 

Także z czym do ludzi... 😄 

No niekoniecznie bo cenowo wiele sięnie róznily kupowałem mtb i szukałem róznych nawet Orbea wchodził  w grę - na podobnym osprzęcie i później w ogóle zrezygnowali z krossów 

Trochę mi zeszło z montażem filmu z zeszłego weekendu. Warunki były bardzo dobre, trochę zwalonych drzew i dużo grzybiarzy. Sezon na zbieranie tychże właśnie się zaczyna.

Miłego oglądania:




_______________
Pozdrawiam
Grzegorz

to jest przyklad polaczenia geo z mtb w gravelu, sam amor koszt 3-4tys i carbonowa rama, fajny ale jeszcze wg mnie gravele sa zbyt drogie , przynajmniej na nim juz tak nie potelepie jak na sztywnym widelcu w lekkim terenie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

image.thumb.png.9a1a5a7309978a062dfdbe44cc338653.png

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

  • Moderatorzy

Mam negatywne zdanie na temat takich rowerów.

Jak ktoś chce szybko śmigać na grubszych oponach  po lekkich korzeniach to lepszy będzie XC.

Do jazdy z sakwami odpowiedni turystyk. Jak chcemy po wertepach z barankiem to rower przełajowy ma bardziej dynamiczną pozycję i sportową ramę. A na kiepską nawierzchnię to w ogóle lepsza prosta kierownica. I jeszcze do długich i szybkich jednodniowych tras po asfalcie to endurance 🙂

Ja jeżdżę po asfalcie, trochę szutry i liście i złożyłem przełajówkę z prostą kierownicą.

Napęd 1x12 przy dużej dużej tarczy również ogranicza jakość pracy przerzutki.

Tylny widelec w tej Konie ma 445. W moim 430, a w nowszych przełajówkach 425. Ten rower ma poręczność roweru Wagant.

🙂 dla mnie dużo ciekawszą propozycją jest już Kona Libre CR 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tutaj fajna i stosunkowo budżetowa przełajówka Ridleya ( choć dla mnie prywatnie uwagi warta głównie rama, bo rowery buduję sam).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

nie jestem w stanie ocenić jak dokładnie będzie jeździł bo nie siedziałem na nim ale można faktycznie coś ocenić po tabeli geo,,,

odnośnie poręczności przy skręcaniu nie tylko tylne widełki są wypadkową zachowania roweru, wg mnie większym wskazaniem jest wheelbase który jest krótszy od typowego w tej chwili roweru mtb xc więc o zwinność bym się nie martwił ale zapewne podciągnięcie przedniego koła do góry nie będzie takie proste jak to zauważyłeś przez standardowe dłuższe widełki i lekkie przeniesienie całego rozłożenia balansu wagi usera do przodu, fakty że nowe geo mtb skraca tylne widełki ale zmienia kąt głowki przez co zwiększa się rostaw osi - bardziej siedzi sie na tylnym kole co nie zawsze jest też pomocne, przy typowym mtb powiedzmy tak ale przy jeżdżeniu bardziej po płaskim z małym zaciem do mtb już raczej nie bo zmiejsza efektywność pokonywania dystansu.

dodatkowo ułatwieniem tej geo w stronę mtb jest niższy przekrok co często ratuje klejnoty w nawet lekko trudnym terenie w porowniu do klasycznych grałeli które maja wysoko jak szosówki. Podsumowując wg mnie to rower zawieszony w obszarze typowy grałel a xc i taka nisza może spodobać się właśnie wielu osobom to sprawnego pokonywania prostych szlakow terenowych bez poczucia utelepania. Osobiście nie kupiłbym takiego roweru bo sam wychodzę z założenia ze wolę bardziej geo mtb i na obecnym moim rowerze jeździ mi się bajecznie fotka niżej , Wrzuciłem tylko dla ciekawości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

dodatkowo zapomniałem napisać  , polecam smar woskowy do łańcuch - kaseta,, ten zielony, dodatkowo przyjemnie pachnie i nie lepi brudu, bardziej na lato ale jesien wiosna jest ok, kolega ma i też testowałem ten biały tu już lekko czuć mocniejsze wypłukiwanie brudu z poprzednich siwaksów  i też minimalne lepienie ale dobrze wnika w trzpienie łańcucha.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mikson

Focal + Naim

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.