Skocz do zawartości
IGNORED

Koszt produkcji odtwarzacza cd

suluben

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Chciałbym zakupić jakiś poważniejszy sprzęt i jak każdy, nie chciałbym przepłacić.

Co w głównej mierze (od strony fizycznej) decyduje o wartości odtwarzacza cd?

Dlaczego np. Cambridge Audio Azur 640 C v2 kosztuje 1689 zł, a Sony CDP-XE270 480 i 8 groszy :) (dane za skapiec.pl)?

Chodzi o konkretny rozkład, jaka część ile mniej więcej kosztuje - laser tyle, transformator tyle, obudowa, pilot itp. tyle a tyle. Która część dobrego cd jest najdroższa dla ceny końcowej - np. w przypadku wspomnianego Cambridge Audio Azur 640 C v2?

Pomijam odtwarzacze używane, chodzi o nowe, żeby nie wprowadzać zamieszania.

Jestem na razie laikiem w tej kwestii, więc wybaczcie, ale mam ambicje poważnej nauki w tym temacie :)

Szukałem tego w wyszukiwarkach, ale kompleksowej wiedzy na ten temat nie zdobyłem, jedynie strzątkowe informacje o kosztach niektórych laserów.

https://www.audiostereo.pl/topic/26204-koszt-produkcji-odtwarzacza-cd/

Po jaka cholere kupujesz nowy cd co ty za duzo pieniedzy masz człowieku!!!!!!!..na allegro jest np cdp970 sonego ...pochodzi jeszcze 15 lat ..gra z 350 razy lepiej od jakiegos smiesznego azurka..

To znam z fotografii, gdzie za znaczek Leica płaci się jakieś dwa razy więcej niż za sprzęt podobnej jakości marki Canon czy Nikon.

Co do kupna cd - nie napisałem, że chcę kupić nowy, tylko interesuje mnie, co najbardziej wpływa na cenę tego sprzętu.

zakładam ze chodzi o nowy za 1600zł..no to 22 procent to VAT dla pani Zyty Gilowskiej..1600-22%=1248zł teraz z 30 procent to marza sklepu załozmy 30 procent to od producenta ten cd kosztuje z 900zł...teraz cene te trzeba rozbic na wiele czynników...materiały robocizna...transport etc...wiadomo transport z obozów pracy w chinach do europy do takiego jakiegos śmiesznego kraju co własnie polska się zowie to nastepne 100zł..zostaje 800zł