Skocz do zawartości
IGNORED

Lenco L 75


Rekomendowane odpowiedzi

Zwykle firmowe ma określoną tzw długosć efektywną .I ona jest wyjściem do ustawienia odległości .oś pivotu.- tip igły.

Do tego dochodza szczególy konstrukcji.: kąt obsady headshella (jeśli "S-ka"), VTA , itp.

Popatrz na fabryczne ramiona i ich parametry geometryczne ,

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3006373
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie zakupić Lenco 75. Pierwsze moje pytanie silnik wydaje podobny dźwięk jak ten na tym filmiku

. Od czego zacząć aby usunąć ten hałas ? Na pewno będę musiał przejrzeć mechanikę w nim i pewnie poczyścić . Docelowo planuje zrobić dla niego nową plintę i dać nowe ramię.
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3012287
Udostępnij na innych stronach

Przesadziłem z tym milimetrem ale lekko wyczuwalnie się rusza choć nie wiem czy to nie jest tak aby mogło lekko się wykrzywiać przy dotykaniu nasadki silnika

 

Czy warto kupić Kit Joela wychodzi 35 euro ?

 

Przepraszam za trzeci post pod sobą ale nie wiem czemu nie ma edycji postów

Edytowane przez piotrek_poz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3012504
Udostępnij na innych stronach

Czerwone śrubki te transportowe zupełnie odkręcone . Słychać takie leciutkie stukanie tak jak na filmiku może trochę ciszej. Jeszcze nie rozbierałem silnika aby nasmarować to wszystko. Bo chodzi Tobie o te śrubki dwie transportowe ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3012553
Udostępnij na innych stronach

Czy warto kupić Kit Joela wychodzi 35 euro ?

 

Jeżeli planujesz na dłużej zaprzyjaźnić się z Lenco, to warto. Po tym zabiegu łożysko będzie pracowało w " kąpieli olejowej " , a to różnica zacna. Oczywiście pod warunkiem , że nie ma luzu osiowego na łożysku głównym.

Odnośnie kółka idlera, to z tego co pamiętam leciutki luz jest na nim zawsze.

Wydaje sie , że musisz zrobić mały przegląd silnika. Sa dwa łożyska które trzeba oczyścić i nasmarować. z przodu i z tyłu silnika, łatwo dostępne. Pamiętam , że nawet nie trzeba odkręcać silnika od płyty , jak ktos bardziej sprytny ; )

Z tłu należny odkręcić " kostkę " z przewodami i pod "plastikową" płytką jest łożysko. Ważne , aby później tą płytkę przykręcić w odwrotny sposób ( wierzchem do środka ).

Oś silnika powinna mieć po wszystkim minimalny luz rzędu 1-2 mm, jakoś tak. Broń boże nie skręcaj na sztywno !!

 

robiz

 

 

 

Przypomniałem sobie jeszcze, że jak tak cos leciutko pykało w silniku, to mógł się przesunąć taki mały plastikowy " kapturek " na końcu osi silnika przy przednim łożysku, zakrywający łożysko i smar. Trzeba by go docisnąć lekko w stronę łożyska. Ma on chyba zadanie czysto " estetyczne " aby za dużo smaru nie brudziło osi silnika.

 

robiz

Edytowane przez robiz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3012809
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - zrób tak jak tutaj, krok po kroku. Warto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3012983
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - zrób tak jak tutaj, krok po kroku. Warto.

Zapoznałem się już dokładnie z literaturą na lenco heaven :)

Myślałem o wsadzeniu nowego kołka idlerowego , jakiś Węgier robi za 30 euro ludzie bardzo chwalą. Z tym idlerem to jak się kreci to leko faluje i nie wiem czy to normalne czy nie.

 

To kit joela też kupię ponieważ planuje zostawić Lenco , tą sztukę chciałbym zostawić z orygnalnym chassis ale z nową plintą , a może kolejną sztukę już zrobić z zastosowaniem PTP.

 

A mam pytanie używa ktoś Lenco z ramionami Sme 3009 bo jakoś mało informacji o tym połączeniu , tak jak w przypadku Thorensa jest to naturalny wybór tak u Lenco dużo osób wybiera Rege albo jakieś 12 calowe ramię. Ja mam leżeć Sme 3009 chciałem je montować do mojego thorensa td-318 ale wolałbym je do Lenco.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3013056
Udostępnij na innych stronach

Będę montować SME 3009 II imp. dosłownie za kilka dni, jak znajdę chwilkę, to zdam relacje. teraz mam regę 250 - ale nie lubie tego ramienia, nie wiem co ludzie w nim widzą...brak regulacji VTA ( w lenco przeszkadza, bo talerz jest nisko, trzeba dać 2 grube, gumowe maty), brak regulacji azymutu, antiskating jakoś średnio dokładny, oryginalny trzpień przeciwwagi to jakaś budżetówka z plastiku, o interconnekcie nie wspomnę...Jak coś to dużo lepiej polować na linn basik albo akito.

 

Kółko idlerowe nie powinno falować, gdzieś musisz mieć jakiś luz.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3013080
Udostępnij na innych stronach

Mam może minilany luz a to falowanie to chyba wydaje się od boku bo guma nie jest idealnie odlana chyba i dlatego przy obrotach widać jakby falowała. A jaki smar polecacie do łożysk w silniku , może być jakiś zwykły ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3013106
Udostępnij na innych stronach

Do osi talerza ,-olej np syntetyk samochodowy. Warunek - na końcówce łożyska z płytką musi być plastikowy "korek" , wtedy olej nie ucieknie.

To odkształcenie kółka idlera robi sie gdy nie jest odłączany jego mechanizm przy wyłaczaniu. Np po przez wyjecie kabla z sieci a nie wajhą .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3013179
Udostępnij na innych stronach

Smar stały może być litowy , ciatim.lub zielony z Ciastorany. To nie jest bardzo obciążony element,Ważny jest ten plastikowy"odrzutnik" ktory zapobiega ucieczce smaru z panewki, Nie za blisko jej bo będzie jak na filmie.Trrr.

Dobrze jest zmatowic konusowy wirnik silnika ..Np papierem 400 .i przemyć ekstrakcyjną . Podobnie uszorstnić bieżnię idlera.ale bez mycia rozpuszczalnikiem.(sucho)..To samo z bieżnią pod spodem talerza.lekkie uszorstnienie daje lepszy start.bez poslizgów robiacych jajo z idlera.

Edytowane przez ricon
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3013296
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mowa o B55 , AS jest suwakowy ( z prawej strony , wzdłuż ramienia ) , regulacja realizowana jest za pomocą sprężyny połączonej ze wspornikiem ramienia

robiz

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3014597
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za info robiz , kupiłem wczoraj B55 na " ale drogo " i stąd pytania .

 

 

Chciałbym się upwenić , wydaje mi się iż do tej plinty wrzucę mechanizm od B55 , ramię jakie planuje to RB251 - relacja jakość/cena na Ebay-u przemawia na korzyść.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

OK.

 

Suwak jest a jak wyregulować nacisk , chyba czegoś brakuje ?ciężarka z koncówki ramienia.

post-46071-0-09637200-1386499756_thumb.jpg

post-46071-0-10492800-1386499762_thumb.jpg

post-46071-0-08281100-1386499953_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3014611
Udostępnij na innych stronach

Do regulacji nacisku służy ten " sześcian ", na końcu ramienia , co widać na zdjęciu 3. Odkręcamy śrubkę i przesuwamy przód/tył. Jednak przydałby się waga, bo bez tego nie ustawisz dokładnie nacisku dla danej wkładki.

 

robiz

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3014851
Udostępnij na innych stronach

Tak to na razie u mnie wygląda, trochę "chałturniczo" zamontowane, ale planuje inną plintę, więc kiedyś będzie lepiej:) Geometria oczywiście prawidłowa, chyba udało mi się ustawić overhang idealnie, na 17,8mm:) Wózek nie jest na linii spindle-piviot, ale nie miałbym miejsca na plincie na zamontowanie wózka pod idealnym kątem. Minimalne ustawienie VTA wmaga zastosowania grubszej maty, talerz w lenco jest bardzo nisko, to może być największy problem dla zestawienia SME z tym gramofonem. Tak samo z resztą jest z regą, dlatego uważam, że najlepiej pomyśleć o dwuczęściowej plincie jeśli ktoś planuje inne ramiona do lenco - osobno napęd, osobno ramie na regulowanych kolcach.

 

Świetne ramie, ale wymaga sporo czasu na ustawienie, na pewno będę myślał w przyszłości o zmianie oryginalnego okablowania. W porównaniu de regi 250 - oczywiście brzmienie się nie zmieniło, bo to definiuje wkładka, masa efektywna jest podobna (producenci podają 12,5g dla sme i 12g dla regi), ale jest dużo, dużo dokładniej, mówiąc muzycznie - lepsza artykulacja. Nie jest to zasługa tylko regulowanego azymutu i VTA. Gdyby ktoś rozmyślał kupno regi...lepiej dozbierać więcej na linn basik+ lub SME.

 

Trochę straszne to zdjęcie wyszło, ale w rzeczywistości wygląda lepiej:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3016547
Udostępnij na innych stronach

A geometria jest ta sama? Nie wiem jak w b55, w l75 zamontowanie regi to albo wiercenie w metalowej płycie albo nowa plinta. Ja na Twoim miejscu celowałbym w linn basik, te ramiona (linn-lenco) mają chyba taki sam mounting distance.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3017566
Udostępnij na innych stronach

i przesmarowałem silnik tak jak jest na lenco heaven ale pukanie nie ustąpiło może minimalnie jest mniejsze. Nie wiem bo obecnie mam rozłożone łożysko od talerza i czy jak dojdzie talerz to może będzie ciszej chodził silnik . Bo to pukanie dochodzi z środka silnika i nie wiem czy coś więcej może rozbierać. Więc nie wiem czy nie rozglądać się za silnikiem do niego.

 

a jak wycentrować cewkę silnika ?

Edytowane przez piotrek_poz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3022951
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie stracił centryczność wirnika, Poluzuj wkręty dekli i lekko podcentruj a potem zakontrować.dokręcając je.

 

centrowanie -podczas pracy UWAGA 230V.Możesz i wygodniej jak jest luzem

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/26794-lenco-l-75/page/54/#findComment-3022995
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.