Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, eMCZe napisał:

Góra i dół ?? Mało zyskasz. Dzielisz na prawo - lewo. Wtedy masz całkowitą separację kanałów, dużo większą przestrzeń, powietrze, scena. 

Wchodzisz z pre oba prawe kanały na jednego PA7 i podłączasz je do końcówki na wejścia L i R, a potem jeden kanał wyjść podłączasz do lewej kolumny góra i drugi kanał do tej samej kolumny dół. Potem wychodzisz oba kanały lewe do drugiego PA7 na wejście L i R i znów jeden kanał wyjścia na górę a drugi na dół drugiej kolumny. 

W tym rozwiązaniu każde PA7 prowadzi jedną kolumnę, na przykład prawy kanał tylko LF a lewy HF oczywiście po rozłaczeniu mostków na wejściach zwrotnicy. 

Grałem tak bardzo długo, warunek to pre z dwoma wyjściami na końcówki ( CA7 je ma ) i dwa takie same wzmacniacze. Układ ten nie wymaga przełączania na tryb monobloku bo wykorzystujesz oba kanały.

Jako pre mam sonego Ta-e80 ES wiec tutaj mogę druga końcówkę dołożyć. No ciekawy jestem efektu bo mam pod nosem do kupienia za dobre pieniądze.

Godzinę temu, Jarek PA-7E napisał:

No ciekawy jestem efektu

RS2.5 były w pełni kontrolowane w takim układzie przez końcówki o połowę słabsze niż PA7 z dużo lepszą sceną i basem niż jedna 2 x mocniejsza końcówka. Spróbuj, w razie pytań czy wątpliwości pisz.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

13 godzin temu, eMCZe napisał:

RS2.5 były w pełni kontrolowane w takim układzie przez końcówki o połowę słabsze niż PA7 z dużo lepszą sceną i basem niż jedna 2 x mocniejsza końcówka. Spróbuj, w razie pytań czy wątpliwości pisz.

Dzięki za rady 👌. Myślę że za niedługo zagości drugi Nak i kappy pokażą jeszcze więcej. Tymczasem wrzucę jak to obecnie wygląda :) 20220914_090552.thumb.jpg.3b8897eef2dedde3464490db99f7d420.jpg

Godzinę temu, Jarek PA-7E napisał:

wygląda

No popatrz. Znam ten sprzęt. Więc Ty jesteś byłym właścicielem moich Kappa 8. No powiem że dzięki Tobie i brzmieniu na Naku i Sony wtedy z Kappa 9 się wyleczyłem a Kappa 8 wziąłem tylko dlatego że znałem je wcześniej bo też mimo nocnego najazdu bym zrezygnowal (ale tak mówiłem, jadę, płacę, biorę nawet słuchać nie trzeba.

Ten drugi Nak o którym mówiłem że z Kappa 8 sobie nie radził był wcześniej właśnie od kumpla który miał dwa, Nak był jak z pudełka na zewnątrz i wewnątrz, śmiało można było dać na niego gwarancję. może rozmawialiście na grupie na FB jak szukałes innego wzmacniacza. Mały ten świat. 

Swoją drogą zrobił bym tym 9 przegląd bo jeżeli są z tego samego źródła co tamte 8 (to nie były 8A lecz jeden z wcześniejszych wypustów 😎 to nie zdziwił bym się gdyby nie grały nigdy jak powinny. Jak już mówiłem Kappa 8 trafiły w końcu do człowieka który ma je czym napędzić i ma porównanie z drugą parą. Po przywróceniu zwrornicom prawidłowych wartości pojawiły się wszystkie szczegóły na górze, wokal przestał być wycofany, scena dostała porządku i holografii a dół jest w pełni kontrolowany. Różnicę słychać i dosłownie czuć. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

2 godziny temu, Jarek PA-7E napisał:

Dzięki za rady 👌. Myślę że za niedługo zagości drugi Nak i kappy pokażą jeszcze więcej. Tymczasem wrzucę jak to obecnie wygląda 🙂20220914_090552.thumb.jpg.3b8897eef2dedde3464490db99f7d420.jpg

Wygląda to fajnie. Tylko ten Sony... Miałem go kiedyś i szybko pogoniłem. To jest preamp dla fanów marki .

Godzinę temu, eMCZe napisał:

No popatrz. Znam ten sprzęt. Więc Ty jesteś byłym właścicielem moich Kappa 8. No powiem że dzięki Tobie i brzmieniu na Naku i Sony wtedy z Kappa 9 się wyleczyłem a Kappa 8 wziąłem tylko dlatego że znałem je wcześniej bo też mimo nocnego najazdu bym zrezygnowal (ale tak mówiłem, jadę, płacę, biorę nawet słuchać nie trzeba.

Ten drugi Nak o którym mówiłem że z Kappa 8 sobie nie radził był wcześniej właśnie od kumpla który miał dwa, Nak był jak z pudełka na zewnątrz i wewnątrz, śmiało można było dać na niego gwarancję. może rozmawialiście na grupie na FB jak szukałes innego wzmacniacza. Mały ten świat. 

Swoją drogą zrobił bym tym 9 przegląd bo jeżeli są z tego samego źródła co tamte 8 (to nie były 8A lecz jeden z wcześniejszych wypustów 😎 to nie zdziwił bym się gdyby nie grały nigdy jak powinny. Jak już mówiłem Kappa 8 trafiły w końcu do człowieka który ma je czym napędzić i ma porównanie z drugą parą. Po przywróceniu zwrornicom prawidłowych wartości pojawiły się wszystkie szczegóły na górze, wokal przestał być wycofany, scena dostała porządku i holografii a dół jest w pełni kontrolowany. Różnicę słychać i dosłownie czuć. 

Kappy 9 są z innego źródła. Były już na przeglądzie, wymienione kondensatory na wstęgach. 

Ale czy Nak z sony gra słabo? Tego bym nie powiedział. Ale kazdy ma inne preferencje i wymagania odnośnie sprzętu  😉 

Kappy 9 są z innego źródła. Były już na przeglądzie, wymienione kondensatory na wstęgach. 
Ale czy Nak z sony gra słabo? Tego bym nie powiedział. Ale kazdy ma inne preferencje i wymagania odnośnie sprzętu   
A dlaczego nie wymieniałeś wszystkich?
Teraz, Mikellino napisał:
21 minut temu, Jarek PA-7E napisał:
Kappy 9 są z innego źródła. Były już na przeglądzie, wymienione kondensatory na wstęgach. 
Ale czy Nak z sony gra słabo? Tego bym nie powiedział. Ale kazdy ma inne preferencje i wymagania odnośnie sprzętu  emoji6.png 

A dlaczego nie wymieniałeś wszystkich?

Serwisant powiedział że trzymają parametry wiec nie ma sensu grzebać.

8 minut temu, Jarek PA-7E napisał:

Serwisant powiedział

Parametry?? Znaczy pojemność?? Po 40 latach w kondensatorach zachodzi wiele zmian nie tylko pojemność. 

@Mikellino coś o tym wie 😎

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

1 godzinę temu, eMCZe napisał:

No popatrz. Znam ten sprzęt. Więc Ty jesteś byłym właścicielem moich Kappa 8. No powiem że dzięki Tobie i brzmieniu na Naku i Sony wtedy z Kappa 9 się wyleczyłem a Kappa 8 wziąłem tylko dlatego że znałem je wcześniej bo też mimo nocnego najazdu bym zrezygnowal (ale tak mówiłem, jadę, płacę, biorę nawet słuchać nie trzeba.

Ten drugi Nak o którym mówiłem że z Kappa 8 sobie nie radził był wcześniej właśnie od kumpla który miał dwa, Nak był jak z pudełka na zewnątrz i wewnątrz, śmiało można było dać na niego gwarancję. może rozmawialiście na grupie na FB jak szukałes innego wzmacniacza. Mały ten świat. 

Swoją drogą zrobił bym tym 9 przegląd bo jeżeli są z tego samego źródła co tamte 8 (to nie były 8A lecz jeden z wcześniejszych wypustów 😎 to nie zdziwił bym się gdyby nie grały nigdy jak powinny. Jak już mówiłem Kappa 8 trafiły w końcu do człowieka który ma je czym napędzić i ma porównanie z drugą parą. Po przywróceniu zwrornicom prawidłowych wartości pojawiły się wszystkie szczegóły na górze, wokal przestał być wycofany, scena dostała porządku i holografii a dół jest w pełni kontrolowany. Różnicę słychać i dosłownie czuć. 

Od Ciebie odkuoił je mój znajomy. Twierdzi trochę co innego niż piszesz ale nie poruszam tego tematu :) bo nie słyszałem ich na żywo więc się nie wypowiadam.

9 minut temu, Jarek PA-7E napisał:

Od Ciebie odkuoił je mój znajomy. Twierdzi trochę co innego niż piszesz

Mówisz o człowieku z Sulechowa?? Bez urazy ale mam z nim korespondencję w której pisze ze jest bardzo zadowolony tylko źródła szuka, nie znalazł źródła to zamienil je na Kappa 8.1 które pod jego wzmacniaczami są lepsze do umc umc. Wiesz że zamienil nowe miękkie kopułki na oryginalnych cewkach na inne twarde zamienniki bo ktoś mu tak polecił ?? Sam mając od niego na "remoncie" Kappa 7 dla mojego przyjaciela miałem okazję porównać jak dużo średnicy ta twarda kopułka zabiera. Mogę wrzucić Ci screen z dlugich rozmow. 

Tą zmianę kopułek w Kappa 8 wylapał od razu obecny właściciel, z nim też mam korespondencję. Wiesz że Kappa 8 po graniu na Naku i Yamie zmieniły swój charakter? Dopiero gdy dostały prądu po paru dniach znów się w pełni otworzyły. I teraz "mają bas jak młot i bardzo w punkt, góra średnica nie mam żadnych zastrzeżeń". Podeślę Ci również zrzut na priv bo daleki jestem od wstawiania rozmów prywatnych na forum. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Serwisant powiedział że trzymają parametry wiec nie ma sensu grzebać.
Przy pierwszych moich re90 dokładnie usłyszałem to samo. Niestety to nie prawda, to tylko zdanie elektronika, że polipy się nie starzeją aż tak bardzo, że to tylko pojemność a elektrolity to już schną itp.
Jestem po recapach paru Infinity, których stare kondensatory były wręcz idealne pojemnościowo.
Dopiero po wymianie wiesz jak ten głośnik powinien grać.
Tylko wymiana wszystkich da obraz z jakim konstruktor chciał wypuścić je brzmieniowo.
Zmień resztę, a zobaczysz jak powinny pracować podziały , jaka jest dynamika, barwa itd.
Nawet byś nie uwierzyć że zmiana w midbasie spowoduje inna grę w mid high. Elektronik powie, nie możliwe, nie ruszasz mid high, nie zagra inaczej - a to nieprawda....A jak ruszysz mid high to zobaczysz co pojdzie na tweetera, teoretycznie nie powinno mieć znaczenia - a ma.
Wg mnie częściowa wymiana to tak jak substytut diety. Niby zdrowy, ale ciągle z infekcją i coś leczymy..
I nie zrozum mnie źle, staram się tylko doradzić.
95cfe6f7215e0cd6810c7f30ea369d09.jpg
Teraz, Mikellino napisał:

Nawet byś nie uwierzyć że zmiana w midbasie spowoduje inna grę w mid high. Elektronik powie, nie możliwe, nie ruszasz mid high, nie zagra inaczej - a to nieprawda.

Da zmianę, bo jak midbasie masz powalony filtr to część midbasu idzie na pozostałe pasma. Zawalasz podział na jednym nie gra drugi bo na mid high idą niższe częstotliwości zakłócając pracę tych które tam brzmieć powinny. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

3 godziny temu, jacek99 napisał:

Wygląda to fajnie. Tylko ten Sony... Miałem go kiedyś i szybko pogoniłem. To jest preamp dla fanów marki .

Jaki lepszy pre polecisz w takim razie?

W dniu 28.09.2022 o 14:42, Jarek PA-7E napisał:

Jaki lepszy pre polecisz w takim razie?

Coś na lampach np. Vincent T7 lub T8 , lub inne lampowe , jak nie lampy to np. starsze Accu.  Wypróbuj jakieś inne to się sam przekonasz. Wszystko zależy też od budżetu.

3 godziny temu, olmaster napisał:


CA-7E skoro chcesz zostać przy PA-7

Tylko teraz opinie z którym się spotkałem są dosyć sprzeczne. Bo dwie osoby doradzały mi właśnie Soniaka twierdząc że Nak jest słaby. Zaś inne sugerowały nakamichi twierdząc że to świetny pre ze znakomita sekcja gramofonowa. 

1 minutę temu, Jarek PA-7E napisał:

gramofonowa

To ja należę do innej grupy, to fajne pre ale gramofonowe ma lepsze dowolna Yamaha. Co do pre to sprawdź Yamaha C4, Yamaha C2. Z Infinity grały naprawdę dobrze a sekcję gramofonowa mamy na paziomie jakiej Nak nie ma, zresztą mało które pre ma taki preamp gramofonowy ( mój obecny ma 🙂

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Mam pytanie do kogoś, kto reanimował, albo coś niecoś wie w temacie L-emim jakie były montowane w IRS Gamma, Beta, Epsilon. Chodzi mi o tą piankę co jest między folią, a magnesem  - jest tam jej w niektórych obszarach jej zdecydowanie za mało przez co wpadają w rezonans w niektórych miejscach - chciałbym jej trochę dodać jakiejś podobnej - czy ktoś z Was wie czym ją można uzupełnić?

7 godzin temu, gregorioo napisał:

pozostaje jeszcze przygotować się odpowiednio do rozkręcenia obudowy - operacja raczej dosyć ryzykowna.

Może to pomoże:

https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/infinity-beta-l-emim-buzz.896166/

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

17 godzin temu, eMCZe napisał:

W tym wątki na końcu jest pytanie, które też mnie nurtuje - z czego wykonane są paski tłumiące, bo moje są bardzo sprasowane.
Odpowiedzi nie ma tam żadnej.
Jest to filcowate, ale filc generalnie jest gęstszy - ta taśma co tam jest jest bardzo włóknista, ale ciężko stwierdzić jak ona wyglądała 35 lat temu.
 

WhatsApp Image 2022-10-07 at 16.19.19.jpeg

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.09.2022 o 17:26, eMCZe napisał:

To ja należę do innej grupy, to fajne pre ale gramofonowe ma lepsze dowolna Yamaha. Co do pre to sprawdź Yamaha C4, Yamaha C2. Z Infinity grały naprawdę dobrze a sekcję gramofonowa mamy na paziomie jakiej Nak nie ma, zresztą mało które pre ma taki preamp gramofonowy ( mój obecny ma 🙂

Mam opcję zakupu Nakamichi Ca-5 mk2 będzie lepszy twoim zdaniem od Soniaka ?

  • 1 miesiąc później...

Klubowicze mam pytanie!

właśnie zostałem właścicielem Infinity Kappa 7.2i, grają u mnie z NAD 3130 ustawionym na 4 Ohm. Wcześniej miałem Avance Omega 503 mkII. Dźwięk tych Infinity jest super, scena szeroka i dużo wyższa, dużo detali. Jednak czasami (nie każdy utwór) wydaje mi się, że średnica jest jakby za basem i wysokimi, trochę cofnięta. Czy może być to wina NAD, który ma 30W na kanał? Może warto dokupić końcówkę mocy, bo lubię dźwięk NAD czy lepiej poszukać innego mocniejszego wzmacniacza?

  • 4 tygodnie później...
W dniu 22.12.2022 o 13:31, Łukasz_71309 napisał:

Jednak czasami (nie każdy utwór) wydaje mi się, że średnica jest jakby za basem i wysokimi, trochę cofnięta.

Raczej rozjechanymi zwrotnicami i w niektórych kawałkach średnie wcinają Ci się w bas albo wysokie. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Witam wszystkich i pozdr 😃 w pon jadę po swoje kappa 7 😎💪i mam do was pytanie czym na początek je napędzić u kolegi chodziły nie najgorzej na Kenwood ka 880d ale to tak powiem plan min ,teraz chodzi u niego na 2x denon poa 800 + denon pra 1500 i już jest niezłe ale ciężko dostać taki zestaw ,myślałem jeszcze nad Kenwood ka 1100 d 2x 150  przy 8 ohm teoretycznie powinno mu wystarczyć ale czy wystarczy może wy coś polecicie lub doradzacie 90% pójdzie z DAC z tidal z czasem pewnie gramofon 

Witam.Szukam kolumn które będą grały na poddaszu zotwwrtym sufitem ,aż po kalenicę.Pomieszczenie na około 50m2.Betonowa podloga reszta konstrukcja szkieketowa.Zasilsne to będzie Krellami.W hakich modelach mam się rozglądać? NIE bardzo widzi mi się polydome ponieważ nie jest trwały . Proszę o jakieś sugestie

Godzinę temu, wojtas75 napisał:

Witam.Szukam

Hi. 

Ja osobiście mogę Ci polecić RS2.5. Słuchałem w pomieszczeniu z antresolą. Sufit salonu na wysokości około 6 metrów. 

Kolega który ma moje RS2.5 przeszedł na Martiny Logany i ma je na sprzedaż, ma też do nich zewnątrzną zwrotnicę. RS2.5 przeszły generalny remont u mnie 2 lata temu. Relacja i opis parę stron wcześniej. 

Kupując w zestawie można zbic naprawdę sporo z ceny. 

Jak byś chciał więcej to ma również swoje Gamma do sprzedania. Stan bardzo dobry. Grają u niego już rok, kupił w tym samym czasie co RS2.5 ode mnie. Niestety likwiduje kolekcję głośnikow wraz z paroma dobrymi wzmacniaczami 😞

Mogę podesłać namiar na PW. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

W dniu 19.01.2023 o 21:18, wojtas75 napisał:

Witam.Szukam kolumn które będą grały na poddaszu zotwwrtym sufitem ,aż po kalenicę.Pomieszczenie na około 50m2.Betonowa podloga reszta konstrukcja szkieketowa.Zasilsne to będzie Krellami.W hakich modelach mam się rozglądać? NIE bardzo widzi mi się polydome ponieważ nie jest trwały . Proszę o jakieś sugestie

Do takiej kubatury to i RS 1B lub Beta się zmieszczą.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.