Skocz do zawartości
IGNORED

Szukam sposobu na niestabilny LM6172

Mush

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Bawię się ostatnio w tuning wyjścia słuchawkowego CDka Harman/Kardon HD 740, część z Was pewnie pamięta mój niedawny wątek w tym temacie. Sporo już namieszałem i to przeważnie z bardzo dobrym skutkiem. Zabawę zacząłem od OP275, który wprowadził znaczne polepszenie względne firmowego 5218A (uporządkował górę, dodał przestrzeni, powietrza i nadal milą barwę średnicy). Niestety jak na moje 32omowe słuchawki (Grado SR60) ma chyba za małą wydajność prądową (wciąż brakuje mi w tym dźwięku mocy!) stąd pomysł na LM6172. Niestety po jego założeniu i delikatnym choćby zwiększeniu głośności jedyne co słychać to buczenie (coś jakby szukanie stacji radiowej na długich falach). Jak się domyślam LM ordynarnie się wzbudza i odmawia współpracy, mimo, ze wzmocnienie układu wynosi około 5,7. Nie mam jeszcze doświadczenia i brak mi pomysłu co z tym fantem zrobić. Po raz kolejny liczę na Wasza pomoc. Poniżej aktualny schemat tego układu.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

https://www.audiostereo.pl/topic/34248-szukam-sposobu-na-niestabilny-lm6172/

A jak daleko od opa jest ten rezystor R412 4,7k? Powinien być jak najblizej nóżek opampa.... poczytaj :

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Myślę, że dosyć blisko (R411 to odpowiednik R412 z drugiego kanału).

Dzięki za link, jutro na pewno poczytam.

Czekam na dalsze sugestie ;)

(Fotka oczywiście z firmowym OpAmpem)

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

wlutuj kondek 100pF równolegle z R412, najlepiej bezpośrednio do nóżek opampa

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

mlb, 20 Cze 2007, 03:22

>wlutuj kondek 100pF równolegle z R412, najlepiej bezpośrednio do nóżek opampa