Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  257 członków

Krell Klub
IGNORED

Klub miłośników Krella


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jamówię

(Konto usunięte)

Jak widzę opinie o nadprzyrodzonych właściwościach srebrnych kabli, czyli że grają jasno (bo mają jasny kolor hehehe) to od razu wiem, że mam do czynienia z wybitnym znawcą zagadnienia audio i wysiadam z dyskusji :)

Dokładnie!ludzie uwielbiają ulegać stereotypom,jak srebro to jasno,chudo,świszcząco i analitycznie,jak miedź to plastycznie i barwnie,jak węgiel to zamulasto a jak złoto to ciepło, i tak dalej aż do wyczerpania zasobów:)

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Dokładnie!ludzie uwielbiają ulegać stereotypom,jak srebro to jasno,chudo,świszcząco i analitycznie,jak miedź to plastycznie i barwnie,jak węgiel to zamulasto a jak złoto to ciepło, i tak dalej aż do wyczerpania zasobów:)

Widziałem tu kiedyś opinię, że toslink gra zimniej niż coax. W sumie tak, to światło przecież takie zimne w tych światłowodach płynie :)

żebyśmy się dobrze rozumieli-nie mam nic przeciwko SF,lubię nieco bardziej naturalny i neutralny dżwięk.Srebro jako przewodnik ma bardzo różną sygnaturę dżwiękową.I gram na dzielonym Krellu-gdzie usłyszeć można zdecydowanie więcej.

 

mówimy o latach z przełomu wieków-MIT dopiero raczkował.obecnie na rynku jest dużo ciekawych drutów-nie muszą to być puszki.Nordtostów ze średniej półki bym nie wpiął- na pewno.

 

No co Ty. Przecież Transparent wywodzi się z MITa. Najpierw był MIT a potem Transparent. Tak na prawdę to najpierw był Monster Cable;-) a potem MIT...

 

Ja nie bronię SF natomiast akurat jesli chodzi o naturalność brzmienia średnicy i naturalność barwy dźwięku to mało jest bardziej naturalnych kolumn niż niektóre Sonusy.

No co Ty. Przecież Transparent wywodzi się z MITa. Najpierw był MIT a potem Transparent. Tak na prawdę to najpierw był Monster Cable;-) a potem MIT...

 

Ja nie bronię SF natomiast akurat jesli chodzi o naturalność brzmienia średnicy i naturalność barwy dźwięku to mało jest bardziej naturalnych kolumn niż niektóre Sonusy.

dokładnie to ująłeś-niektóre.słucha się przyjemnie i tyle.Podobnie jak stare Dynaudio. Edytowane przez triode

Panowie czy jest sens podłączać krela KAV 500i po XLR z DAC nie zbalansowanym? Czy efekt będzie żaden i dać sobie spokój? Przymierzam się do kabli MIT i nie wiem co z tym fantem.

do przetestowania przyłączy xlr w zupełności wystarczą kable ze sklepu dla muzyków pro- ,to koszt kilkudziesięciu zł.to,że w jakimś sprzęcie są takie przyłącza nic lub niewiele znaczy.

do przetestowania przyłączy xlr w zupełności wystarczą kable ze sklepu dla muzyków pro- ,to koszt kilkudziesięciu zł.to,że w jakimś sprzęcie są takie przyłącza nic lub niewiele znaczy.

 

Na przykład PROEL DIE HARD XLR. Super przewody za grosze.

Właśnie dla tego pytam czy jest sens zawracać sobie dupe XLRami jak i tak żródło jest nie zbalansowane. Czy to zawsze oznacza że nie będzie różnicy na plus.

 

Na zdrowy rozsądek nie. Ale próbuj;-). Prawda jest taka, że jak chcesz mieć odpowiedni dźwięk z Krella to MUSISZ do niego podłączyć źródło o zbalansowanej konstrukcji. I uzyć XLRów...

 

Jest trochę DACów o takiej konstrukcji.

jak dla mnie i w sprzęcie który miałem-dżwięk z przyłączy xlr jest lepszy,szybszy,z lepszym basem i atakiem-ale również szczuplejszy.próbować warto-czasem są miłe niespodzianki.

Spróbuje tego Proela die-hard i się zobaczy. A głośnikowe terminatory jakie między nimi różnice? Czy może jakiś inny model do 2000zł .Szukam do Ariesów . W planach hegel hd 20 (prawdopodobnie) pewnie też nie zbalansowany.

jak zaczniesz zmieniać wszystkie druty jednocześnie to się pogubisz.według mnie najpierw głośnikowy.można popytać o ukraiński YP Sound-słucha się go przyjemnie,bas urywa głowę już w przedpokoju...lol..i nie napalaj się-po Świętach zaczną się wyprzedaże.

YP zajebisty srebrny drut ,co znamienne gra głośniej od innych kabli i jest to słyszalne,góra łgodna ,cudowna średnica i nieziemski bas

Edytowane przez Rezyslaw

jak dla mnie trochę zbyt wolny,ale fakt bardzo przyjemny w odbiorze.przy cenie ok1500zł-to jeden z lepszych na rynku.możesz popytać o np.ten: http://www.hifi.pl/ogloszenie/audio/48/148322.php

Krell powinien grać po xlr...

z perspektywy czasu i doświadczeń z Krellem na chwilę obecną do 500tki dałbym jakieś CD od Accu albo Audio Reaserch

grałem dość długo z 280tka......to jest maszyna praktycznie nie do zajechania ale...po pozbyciu się 280tki przez dwa tygodnie

słuchałem muzyki w zestawieniu Krell 500i + Accu dp78....

dp78 dało większą muzykalność,lepszą scene, większa kultura grania i w połączeniu z dynamiką i energią Krella popłynęła już muzyka wysokich lotów

Krell powinien grać po xlr...

z perspektywy czasu i doświadczeń z Krellem na chwilę obecną do 500tki dałbym jakieś CD od Accu albo Audio Reaserch

grałem dość długo z 280tka......to jest maszyna praktycznie nie do zajechania ale...po pozbyciu się 280tki przez dwa tygodnie

słuchałem muzyki w zestawieniu Krell 500i + Accu dp78....

dp78 dało większą muzykalność,lepszą scene, większa kultura grania i w połączeniu z dynamiką i energią Krella popłynęła już muzyka wysokich lotów

a jaki jest rozkład biegunów na przyłączu xlr Accu?na którym pinie ``hot``(+)?

Krell powinien grać po xlr...

z perspektywy czasu i doświadczeń z Krellem na chwilę obecną do 500tki dałbym jakieś CD od Accu albo Audio Reaserch

grałem dość długo z 280tka......to jest maszyna praktycznie nie do zajechania ale...po pozbyciu się 280tki przez dwa tygodnie

słuchałem muzyki w zestawieniu Krell 500i + Accu dp78....

dp78 dało większą muzykalność,lepszą scene, większa kultura grania i w połączeniu z dynamiką i energią Krella popłynęła już muzyka wysokich lotów

Accu trochę za cenne.Raczej poszukam dobrego DAC ale nie powiem że nie zmienię żródła bo teraz gram na Arcam 73T. Muszę mieć dac bo gram też z kompa.

 

właśnie! w Accu jest coś tam odwrotnie w XLR

z podłogowymi chyba 3.0 lub pokrewnym modelu.

 

U mnie 500i grał krótko z Contourami 3.0 ... poniewaz kupiłem Harbethy i wsiąkłem w lampę. To było bardzo dobre połaczenie ale ... Krell grał u mnie najlepiej z Thielami, a taki zestaw miałem chyba przez 7 lat, a do Contourów 3.0 lepszy jest piecyk w klasie A min. 2 x 50W np. Pass Aleph 3.

 

Pozdro

 

Krell powinien grać po xlr...

z perspektywy czasu i doświadczeń z Krellem na chwilę obecną do 500tki dałbym jakieś CD od Accu albo Audio Reaserch

grałem dość długo z 280tka......to jest maszyna praktycznie nie do zajechania ale...po pozbyciu się 280tki przez dwa tygodnie

słuchałem muzyki w zestawieniu Krell 500i + Accu dp78....

dp78 dało większą muzykalność,lepszą scene, większa kultura grania i w połączeniu z dynamiką i energią Krella popłynęła już muzyka wysokich lotów

 

Grałem na 500i z C.E.C.em TL 51 MK II po XLRach i było bardzo dobrze. To przez te 7 lat. Teraz CEC raduje już inne uszy. Bardzo dobry odtwarzacz.

To była dobra konfiguracja: Krell KAV-500i + Thiel CS3.6 + C.E.C TL 51 MK II.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Krell powinien grać po xlr...

z perspektywy czasu i doświadczeń z Krellem na chwilę obecną do 500tki dałbym jakieś CD od Accu albo Audio Reaserch

grałem dość długo z 280tka......to jest maszyna praktycznie nie do zajechania ale...po pozbyciu się 280tki przez dwa tygodnie

słuchałem muzyki w zestawieniu Krell 500i + Accu dp78....

dp78 dało większą muzykalność,lepszą scene, większa kultura grania i w połączeniu z dynamiką i energią Krella popłynęła już muzyka wysokich lotów

 

A miałeś odpowiednie kable XLR do łączenia Accu z Krellem? Accu ma inaczej ustawione piny. A może słuchałeś na RCA? Słuchałem 78 z McIntoshem to była tragedia z tego właśnie powodu - inne ustawienie pinów w XLR. 78 jest troche na rynku z drugiej ręki. Przy mnie pewien gość pozbył sie 78 na rzecz CD McIntosh 500.

A miałeś odpowiednie kable XLR do łączenia Accu z Krellem? Accu ma inaczej ustawione piny. A może słuchałeś na RCA? Słuchałem 78 z McIntoshem to była tragedia z tego właśnie powodu - inne ustawienie pinów w XLR. 78 jest troche na rynku z drugiej ręki. Przy mnie pewien gość pozbył sie 78 na rzecz CD McIntosh 500.

słuchałem po rca......tu nie chodzi o to że ktoś się pozbył dp78 na rzecz Mcintosha....i u mnie ta chwila również nastąpi i 78 wypadnie

z obiegu-może w przyszłym roku. Tym bardziej nie twierdzę że 78 to jakieś niewiarygodnie zajebiste CD. Problem w tym że Krell

potrzebuje Cd które da fajną barwę trochę ciepełka itd. Połączenie 500i z 280 jak dla mnie to granie zbyt techniczne,cyfrowe.

Natomiast wiem ile można zmienić w dzwięku wstawiając odpowiednie kable......sporo tego cholerstwa przerzuciłem i jakieś doświadczenie pozostało.Obecnie mam Mita Magnum MA i myślę że ta sygnatura brzmienia może idealnie pasować do Krella....

podobnie jest z kablem głoś.....z tego co mi wiadomo u Ciebie jest Kondo...zauważ że wstawienie kabli nie ,,ostrych,, typu

Mit, Kondo, Transparent,Harmonix itd .doskonale może sie sprawdzić z Krelem. Ale całej sprawy nie załatwisz wymianą kabli

dlatego proponowałem coś ciepłego do Krella i dałem przykład 78 bo tego właśnie słuchałem....

czy to będzie dp500 czy jakieś inne nie ma znaczenia....może coś Audio Reaserch CD-5?

i jeszcze jedno....wstawienie dp78 w miejsce 280 nie było próbą ,,reanimacji,, Krella tylko oczekiwanie

na e560 od dystrybutora......a muzyki na czymś trza było słuchać....

brak barwy i zbyt cyfrowe brzmienie spowodowało przesiadkę na Accu

....i to chyba tyle w temacie Krella....

 

Tylko rachunki za prąd bolą, tam trafo ma pewnie z 800 VA?

 

Pozdro

...też bym chciał wiedzieć jakie trafo jest w da88

...ponoć jest to tajemnica producenta.....z tego co mi wiadomo Jadis słynie z dobrego trafo....

....rachunki płaci żona, jak na razie nic nie mówi:):)

Połączenie 500i z 280 jak dla mnie to granie zbyt techniczne,cyfrowe.

Natomiast wiem ile można zmienić w dzwięku wstawiając odpowiednie kable......sporo tego cholerstwa przerzuciłem i jakieś doświadczenie pozostało.Obecnie mam Mita Magnum MA i myślę że ta sygnatura brzmienia może idealnie pasować do Krella....

podobnie jest z kablem głoś.....z tego co mi wiadomo u Ciebie jest Kondo...zauważ że wstawienie kabli nie ,,ostrych,, typu

Mit, Kondo, Transparent,Harmonix itd .doskonale może sie sprawdzić z Krelem.

 

Też mam MITa Magnum MA XLR, dokładnie oferuje to co lubię. 400xi w połączeniu z 280 nie ma bynajmniej technicznego grania gdy zastosuje się Magnum MA, Kondo i kilka akcesoriów z Acoustic Revive. One potrafią ukazać inne oblicze dźwięku z tranzystora. Może dlatego lubię to co mam. Japońskie vodoo robi wiele cudów;-)

A-klasowe Krelle grają inaczej-niczego nie trzeba upiększać czy też maskować.jest prąd i barwa-wystarczy to pokazać.Jeżeli 280-tkę posądzacie o techniczne granie-ciekawe co byś powiedział o cd-ekach Ayona.?mnie z marzeń o szampańskiej obudowie i wychyłowych wskażnikach,wyleczył szaro-bury naleśnik od Krella-ale to każdy szuka czego innego.I dobrze bo byłoby nudno.

Porównując Krella FBI z Accuphase E-550 to jednak Krell jest bardziej plastyczny z jeszcze lepszą barwą niż Accu. Oba grały razem z Accu DP-500 i było troszeczkę za spokojnie. Od kilku dni połączyłem FBI z ARC CD8 i otrzymałem doskonałą synergię. ( nawet pilot od FBI obsługuje ARC CD8 ) ARC spasował się idealnie z Krellem . Barwa, dynamika, przestrzeń muzykalność i naturalność.

Porównując Krella FBI z Accuphase E-550 to jednak Krell jest bardziej plastyczny z jeszcze lepszą barwą niż Accu. Oba grały razem z Accu DP-500 i było troszeczkę za spokojnie. Od kilku dni połączyłem FBI z ARC CD8 i otrzymałem doskonałą synergię. ( nawet pilot od FBI obsługuje ARC CD8 ) ARC spasował się idealnie z Krellem . Barwa, dynamika, przestrzeń muzykalność i naturalność.

 

Wiadomo...amerykańskie ciągnie do swojego...;-) CD8 jest dużo lepszy niż taki ACCU CD 700, to z 500 wogóle nie może być porównania. CD700 fajnie gra jako element wieży ACCU ale jako samodzielne urządzenie ustępuję CD8. Szczególnie w kwestii basu jest przepaść.

 

Czy ktoś wygrał ostatnio w LOTTO? Jeśli tak to Mikołaj może przynieść w tym roku cos takiego;-)

 

http://allegro.pl/krell-evo-two-evo-one-krell-cast-kabel-i3783747201.html

z podłogowymi chyba 3.0 lub pokrewnym modelu.

 

Aha, z tymi starymi Contourami moglo być zestawienie było OK, bo z podłogówkami z obecnej serii (S3.4) było bez rewelacji. Generalnie, uważam, ze 400xi to jest wzmacniacz do monitorów, jak dla mnie z obrębu Dynaudio najlepiej zgrywał się z 52SE (no i oczywiście z 280CD, fajny dźwięk w takim budżecie zwłaszcza do muzyki typu rock).

 

Jeśli chodzi o 280 CD, to nie sadze, żeby ten odtwarzacz grał "cyfrowo", oczywiście jeśli mówimy o sprawnym egzemplarzu a nie różnych reanimowanych garażowo "padakach", którymi i wśród użytkowników forum handlowano, nie zawsze w dobrej wierze, ale pomińmy. W każdym razie odtwarzacz typu DP-500 czy nawet dp-78 to jest imo w sensie brzmieniowym taki skok w bok, pewnie, w zależności od reszty toru, będzie odrobinę więcej "ciepła", ale dynamiki już niekoniecznie, wiec co kto lubi. Realny upgrade względem 280CD to jest moim skromnym zdaniem np. Metronome, choćby "entry level":) model One T czy tez ARC CD7/8, etc..

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.