Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny za 7k do Myryada


asiki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po małej przerwie. Nie zapomniałem o Was, jedynie nie miałem ostatnio możliwości słuchania. Kolumienek poszukiwań ciąg dalszy, czyli co udało mi się posłuchać w sobotę. W tym miejscu jak zwykle podziękowania dla gospodarzy: tym razem Panom z Audio Forte oraz z Elektrycznej Pomarańczy.

 

Totem Hawk, Totem Sttaf

Zagrały dość podobnie. Obie konstrukcje wykazały się bardzo ładną barwą wokali, niestety okazały się dość wymagającymi dla wzmacniacza, przez co w obu przypadkach grały trochę od niechcenia, z Hawkami (jako trudniejszymi) bywały też niewielkie problemy z kontrolą basu. Sttafy zagrały dynamiczniej i lepiej kontrolowanym basem, ale nie schodzącym tak nisko jak Hawk, za to podbitym jak w wielu monitorkach (czego nie lubię). Prawdę powiedziawszy żadna z tych kolumn nie zeszła z basem w stopniu dla mnie zadowalającym, ale w końcu czego chcieć od malusich przetworników. Tego się nie przeskoczy i już ten aspekt właściwie je zdyskwalifikował. Środek był w obu kolumnach całkiem fajny, niestety na tym koniec bo dźwięk ni diabła nie chciał się odklejać. Sttafy jako tańsze miały wyraźnie gorsze wysokie tony. Mieliśmy też pewne zastrzeżenia co do samych skrzynek - czuć było wyraźnie drgania obudowy a w jednej z kolumn dość głośno brzęczały terminale (chyba coś się obluzowało).

Ostatecznie: to że mój wzmak nie wyrabiał to jedno, ale że same kolumny nie rzucają na kolana to drugie (przynajmniej mnie).

 

Monitor Audio GS20

Moja Żona jak je zobaczyła tylko sobie pomyślała: byle nie zagrały, takie brzydkie. Siadła i zaczęła sobie cośtam przeglądać. Po jakimś czasie słuchała z wielką uwagą a następnie wzięła do ręki katalog i zaczęła wybierać fornir w jakim je dziś zamówimy.

Po pierwsze fantastyczna dynamika i potężny bas. Schodzący bardzo nisko ale bez odrobiny poluzowania, trzymany za mordę jak trzeba. Ale ani przewalony, ani zbyt twardy i skrócony. Po prostu taki jaki ma być. Niski gdy trzeba i szybki gdy też trzeba. Podłoga wyłożona terakotą nieraz wyraźnie drżała. Potęga! Ale kontrolowana i w odpowiednich proporcjach.

Tony wysokie i środek na bardzo wysokim poziomie, choć wysokie bywały chwilami ciut za ostre. Wokale męskie - bardzo dobre, ale małe zastrzeżenia mieliśmy do wokali damskich, brakowało im nieco ciepła. Mała zabawa z interconnectem i wszystko gra. Może wokalom przydałoby się jeszcze nieco słodyczy, ale było naprawdę dobrze.

O Monitor Audio chodzą opinie że lubią grać głośno. Nie mogę się nie zgodzić, chociaż trudno mi powiedzieć na ile to kolumny wymagają dużych poziomów głośności żeby rozwinąć skrzydła, a na ile samemu aż chce się podgłaśniać.

Kolumny grają bardzo wciągająco, jakby były na minimalnych sterydach. Wszystko podają bardzo efektownie, ale zrównoważenie i nienachalnie czy męcząco. Może przez to nie są do końca naturalne, ale minimalnie, nie ma mowy o jakichkolwiek przerysowaniach. Fantastyczne kolumny, mój faworyt nr 1.

 

Spendor S6

Urzeczeni MonitorAudio właściwie odsłuchaliśmy Spendory dla formalności. I tu niespodzianka. Również wyborna dynamika, może minimalnie słabsza ale nadal bardzo dobra. Bas nie miał takiego zejścia, tony wysokie też ciut wycofane, ale wszystko nadal bardzo czytelne. Oba te zakresy jakby stanowiły tło dla po prostu genialnego środka który grał pierwsze skrzypce (taka gra bardzo przypomina AudioAcademy Tethys II, te były jednak wyraźnie trudniejszym obciążeniem). Wokale niezwykle realistyczne, po prostu paluszki lizać. Do tego bardzo muzykalne, przepiękna barwa. Po prostu czarują.

Kolumny te grają znacznie bardziej naturalnym dźwiękiem, bardzo zbliżonym do tego co słyszymy w rzeczywistości, tu zdecydowanie górują nad Monitor Audio. Czy bardziej neutralnym - nie, bo jednak basu i wysokich przydałoby się tyci więcej. Podczas gdy MonitorAudio stawia na wszystkie części pasma, Spendor koncentruje się na mistrzowskim oddaniu wokali, pozostałe zakresy utrzymując również bardzo dobre, ale jakby w cieniu. W efekcie gdy MonitorAudio gra efektownie i wciągająco, Spendor pokazuje dużo spokoju i kultury oraz niezwykłej klasy w tym co robi. Można by rzec że Monitor Audio ciut dopala dźwięk (co wyśmienicie wychodzi na dobre niektórym utworom, innym zaś nieco szkodzi), Spendor zaś go ciut uspokaja (co niektórym utworom nieco szkodzi, innym zaś wyśmienicie wychodzi na dobre).

Nie mam więc innego wyjścia i znów powiedzieć: fantastyczne kolumny.

 

Oba zestawy grają w odmienny sposób, ale oba sposoby prezentacji bardzo mi się podobają i nie jestem w stanie powiedzieć co jest dla mnie ważniejsze. Zatem na pierwszej pozycji, idąc łeb w łeb, znajdują się Monitor Audio i Spendory, resztę zostawiając daleko w tyle. Obie mnie zauroczyły. Co prawda szukam dalej czegoś co połączy zalety MonitorAudio i Spendorów, ale gdybym miał do wyboru tylko te dwie pary - już jest super! Przyznam że nadal jestem w lekkim szoku po tym co dziś usłyszeliśmy.

A że żadna z tych kolumn (oczywiście poza Totemami) nie była jakimś szczególnie trudnym obciążeniem, moje tranzystorowe maleństwo nie miało żadnych problemów z napędzeniem i w końcu mogło pokazać co tak naprawdę potrafi... pozwalając kolumnom zagrać właśnie tak jak zostały skonstruowane.

 

Pozdrawiam,

Asiki

Witaj asik

Bardzo fajny wątek

No i włąśnie chciałem napisać coś o Monitor Audio, ale doczytełem włąśnie do końca i nie musze już nic dodawać. Widzę, że przekonałeś się do tego, że:

a/ obiegowe opinie na podstawie których podchodziłeś do do nich z dystansem są nic nie warte

b/ trzeba posłuchać samemu

 

Czy bierzesz pod uwgę kolumny z drugiej ręki? Jeśli tak to poszukałbym na przykłąd Audio Physic Tempo.

 

A co do minitorów, to 20 metrów to taka wartoć graniczna: może być dobrze, ale mogą sie okazać za małe. No i konkretnego, nisko schodzącego basu z monitorów to mieć nie będziesz.

 

Pozdrawiam i miłych odsłuchów

Stempur

Preferuję raczej nówki, ale nie odrzucam używanych, o ile się trafi coś ciekawego. AP Tempo jednak będą za ciężkie - słuchałem ze Spark5 i ciut usypiało, brak prądu (opis ciut wyżej). Mój wzmak ma śliczną barwę ale niestety preferuje łatwiejsze obciążenia, dlatego tak długo szukam.

Po sobotnim odsłuchu raz na zawsze wyleczyłem się z monitorów oraz minimonitorków udających podłogówki (Totem). Jak ma być Bas to musi być czym go dmuchać.

Też widzę (o zgrozo!) że kolumny średnio za 8k nie wyczerpały potencjału wzmaka za 3k. Absurdalne, ale nic na to nie poradzę ;) Czyżby trzeba było zwiększyć budżet?

Ano, fakt, nie za mocny. Ale jest jaki jest i na razie inny nie będzie.

Takie mam tylko ogólne pytanie o Monitor Audio. Powszechna o nich opinia głosi że są to kolumny o dość ciepłym brzmieniu - nie tylko GS20, wszystkie serie. Mój wzmak jest ciepły, w połączeniu ze zdaje się RS6 były już zupełnie kominkowo i miodnie. A tu, w GS20 właśnie tego ciepełka brakowało. Kable głośnikowe? Niewygrzane kolumny? O co chodzi?

Witam,

Houek dobrze radzi,że w twoim pomieszczeniu lepiej spiszą się monitory. Moim zdaniem przy wokalistyce będą nie do pobica. Tutaj są do wzięcia Craffty są w dobrej cenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wiekiem się nie sugeruj - grają głośniki a nie marketing.

Pozdr,

Jarek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>asiki

 

Od pewnego czasu notorycznie kiełbasi się moje dotychczasowe konto i niestety musiałem założyć nowe.

To zresztą nie istotne.

 

Przerabiałem temat kolumn przez ostanie 3 miesiące. Być może moje doświadczenia w czymś Ci pomogą.

 

Pierwsza sprawa to jak juz ktoś zauważył sam wzmacniacz. 50W na kanał to dużo nie jest, dlatego problem z dobraniem kolumn jest większy.

 

Druga rzecz. Zgadzam się ze stwierdzeniem że do 20 m kw. można spokojnie szukać dobrych monitorów. Mogą zagrać lepiej niż podłogówki.

 

Co do moich propozycji kolumn. Tak jak pisałem przez ostanie trzy miesiące szukałem nowych kolumn do MF-a. Wzmacniacz ma 2 x 100 W więc nie sądziłem że może być problem z napędzeniem nawet dużych podłogówek. Odsłuchy pokazały coś zupełnie innego. Niektóre zestawienia zupełnie do siebie nie pasują. Miałem np. Tethys II w domu i mimo że kolumny są naprawdę dobre połączenie z moim MF okazało się nieporozumieniem. Dwa zupełnie nie pasujące do siebie urządzenia.

 

Szukałem dalej. Co jakiś czas przychodziła mi na myśl firma Xavian, ale z racji tego że na forum nic nie można o tych kolumnach znaleść za każdym razem odpuszczałem sobie temat. W końcu kiedy już zupełnie nie miałem pomysłu zacząłem jednak drążyć temat Xavianów. Obecnie mam w domu monitory Xavian XN 125 evo i jestem zadowolony.

 

Xavian jest czeską firmą, ale jej właścicielem jest Włoch. Facet ma autemtyczny talent. Robi naprawdę dobre kolumny. W cenie do 7 kzł dostaniesz i podłogówki i monitory. Jakość wykonania zwala z nóg. W tym względzie nawet za kilkakrotnie wyższą cenę trudno znaleść kolumny które były by w stanie Xavianom dorównać. Z dźwiękiem w moim odczuciu jest podobnie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Skontaktuj się z polskim dealerem panem Cezarym Wójcikiewiczem z firmy:

 

VOXAL P.P.H.U.

ul. Częstochowska 38/52

93-121 Łódż

tel. (042) 676-15-65 oraz : (501) 431-964

e-mail: [email protected]

 

Człowiek o wyjątkowej kulturze, otwarty na klienta. Łódź jest nie daleko W-wy więc na Twoim miejscu bym się tam wybrał. Xaviam może się okazać czarnym koniem w Twoich poszukiewaniach. Moim zdaniem warto spróbować.

 

Powodzenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

=> jareks, Mrok

Dzięki za podpowiedzi, ale chyba się nie skuszę.

Po doświadczeniach z CM1 i Totemami oszczędzę sobie prób wyciskania niskiego basu z 15cm maleństw. Z monitora tudzież filigranowej podłogówki prawdziwego basu się nie uzyska, z resztą po co wyciskać na siłę skoro może być naturalnie zagrany większym głośnikiem. Niestety, tego zakresu pasma nie odpuszczę.

 

Owszem, najważniejszy dla mnie jest wokal, ale nie jest to jedyny składnik dźwięku jaki się liczy (inaczej już bym wziął Spendory). Cudownie jest się rozpłynąć w ślicznym plumkaniu, ale gdy skosztowałem trochę większych konstrukcji zapragnąłem brzmienia pełnopasmowego! Głęboki bas, potęga, to są cechy z których nie chciałbym rezygnować. Oczywiście jestem w pewnym stopniu ograniczony wielkością pomieszczenia (20m2) oraz możliwościami wzmaka, ale po tym co usłyszałem z MA GS20 na pewno nie wrócę do maleństw.

Niestety apetyt rośnie w miarę jedzenia, a GS20 to też jeszcze nie koniec świata, w pewnych aspektach nadal czułem lekki niedosyt. Jedno jest jednak pewne: tylko solidne podłogówki są w stanie mnie zadowolić (no, ew. przerośnięte monitory na sporych przetwornikach).

 

Co koniecznie chciałbym przesłuchać:

- Studio16Hertz AVL, Mimo

- Amphion Creon

- Odeon Fidelio

- Dynaudio Excite 32/36

- Focal.Jmlab Chorus 816V

- Opera Seconda

- Akkus (?)

 

Jak sposobność pozwoli to:

- Acoustic Energy Aelite 3

- Proac 130/140

- Vienna Acoustic

- BC Acoustique Araxe II

 

Macie może jakieś doświadczenia z powyższymi kolumnami? Ew. inne propozycje?

 

Aha, kolumny używane oczywiście biorę pod uwagę, Hybryd oraz Lutek poświęcili sporo czasu żeby mnie do nich nakłaniać.

Ale koniecznie muszę mieć możliwość zapoznania się z nimi przed zakupem. Nie chodzi tu tylko o sprawy pradowe, bo to można ze sporym prawdopodobieństwem przewidzieć, ale głównie o to czy mi podpasuje ich brzmienie. To dla mnie jednak zbyt duży wydatek żebym miał kupować kota w worku (w sensie ostatecznego efektu brzmieniowego). Tak więc, jeśli macie jeszcze do mnie jakieś resztki cierpliwości ;), będę bardzo rad za info jak coś zobaczycie wartościowego, a wtedy ja postaram się poszukać kogoś do kogo mógłbym się wprosić ;)

Niestety, jak słusznie zauważył to Lutek, Polska jest dekady za Europą Zachodnią, w związku z czym rynek wtórny jest... biedny. Pierwotny z resztą też.

 

Powtórzę tylko moje pytanie, które ciągle mnie nurtuje. Powszechna o Monitor Audio opinia głosi że są to kolumny o dość ciepłym brzmieniu - wszystkie serie włączywszy GS20. Mój wzmak jest ciepły, w połączeniu ze zdaje się RS6 było już zupełnie kominkowo i miodnie. A tu, w GS20 właśnie tego ciepełka brakowało. Kable głośnikowe? Niewygrzane kolumny? O co chodzi?

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam,

Asiki

Proac i Vienny słuchalem. Opinie w moim wątku o kolumnach za 10 tys. zł.

A tak jeszcze mnie naszło: jeśli wyrośnięte monitory, to jak się dobrze rozjrzysz i odeziwesz się do kogo trzeba, to tylko niwiele przekroczysz budżet i kupisz podstawkowe WLM. Tam masz i dynamike, i bas, i super wokale.

Pozdrawiam Stempur

Monitor WLM potrzebuje wsparcia na dole, a to dodatkowe 2000 (Diva Control) lub ok. 10 000 zł za firmowego suba. Na szczęście jest nowa seria kolumn, która wg doniesień też jest dobra. Ceny sklepowe poniżej 10 000 zł.

Natomiast wybór firmy jak najbardziej... jedyny :-)

jedyny, to zawsze jest problem z kasą...

A jeśli mamy być "wierni" firmie, to może to:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozdrawiam Stempur

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ta osoba wystawiła kolumny do sprzedaży po 2 tygodniach od zakupu w sklepie!?

Cena spada... Gdyby wcześniej tak okazjonalnie wyceniła odsprzedaż, to pewnie bym na nich grał. Kupić półroczne Diva za 53% ceny, to niewątpliwa okazja. Dziwne, że nikt się nie decyduje.

Chyba jednak niewielu je słyszało lub uważa, że do osiągnięcia brzmienia WLM są potrzebne ich topowe konstrukcje.

Do listy dodalbym Dali Helicon 400, ktore mozna dostac wlasnie za okolo 7 tys. z drugiej reki. Maja dobrze sprasowana i nie schodzaca nisko impedancje a zatem sa przyjazne dla wszelkich wzmacniaczy. Kosztem jest nieco nizsza skutecznosc - okolo 88 dB. Co do skrajow pasma to bas schodzi wyjatkowo nisko a wysokie to 2 przetworniki wstega i kopulka o slicznych barwach jezeli elektornika nadaza. Srednica bez zarzutu. Bardzo neutralne kolumny do wszelkich stylow muzycznych i nie grymaszace co do zrodla wysterowania.

 

pzdrw

 

soso

>stempur, 14 Sie 2008, 00:38

WLM-ow nie sluchalem, ale naogol sa chwalone. Nie bardzo wiec rozumiem checi zamiany na

Thiel 1.6. Mialem (bodaj przez dwa tygodnie) te Thiele u siebie, no i niebardzo mi sie podobaly

- jedynie wizualnie. Niestety bas o wyraznym zabarwieniu plastykowo-pudelkowatym no i oczywiscie jak to typowe 2 - drozniaki..., nie za gleboki. Dla mnie osobiscie nie do przyjecia.

Szkoda, ze te WLM-y az w mazowieckiem, bo chetnie bym posluchal dla zaspokojenia ciekawosci.

Cześć,

 

=> stempur

tak, znam Twój wątek, czytam już od paru dni ;)

 

=> Wuelem

Aha, ciekawie wyglądają WLMy. Opinie o nich są dość zaskakujące - jedni cmokają z zachwytu, inni piszą że tragedia. Nie pozostaje nic innego jak posłuchać. Zastanawiam się tylko na ile taaaaki mezalians ma sens (czytałem opinie że WLM wymagają baaardzo zacnej elektroniki). Ale nic, sprawdzić trzeba.

 

=> soso

Dali Helicon 400: 4om, 88dB, może być ciężko. Ale ok, poszukam, dzięki :)

 

W kwestii budżetu: jak pisałem na początku, budżet 7k ustaliłem kierując się... zdrowym rozsądkiem. Uznałem że warto zachować zdrowe proporcje (5-6k) plus troszkę (+1k) aby kolumny były nieco na wyrost. Przewaliłem trochę kolumn i stwierdzam że ciągle mi czegoś brakuje, jak nie tego to czegoś innego, a kwota 7k za kolumny do wzmaka za 3k to wcale nie jest przesada a właściwie minimum. Bo czym są kolumny np. za 5-6k? Podłogową wersją monitora za 2-3k (jaki mam dzisiaj) albo dobrym monitorem (który w basie jednak nie ma startu do podłogówki). Dlatego budżet proszę traktować jako 7k +/- tyle ile trzeba. Oczywiście nadal w granicach zdrowego rozsądku, myślę że 10k jest tu nieprzekraczalne a dobrze by było zamknąć się w 8k.

 

Pozdrawiam,

Asiki

asiki, 14 Sie 2008, 12:09

 

>=> soso

>Dali Helicon 400: 4om, 88dB, może być ciężko. Ale ok, poszukam, dzięki :)

 

Sek w tym, ze owe 4 omy to prawdziwe 4 omy - patrz badania Kisiela w jednym z numerow Audio i rzetelny opis tych kolumn. Wiele kolumn o deklarowanych 4 omach tak naprawde spada w porywach do 2.6 (to przyklad z Focali) czy jeszcze gorszy wynik mialy jakies BC (nie pamietam modelu).

 

Poza tym te Dali Helicon 400 to jednak inna liga niz niektore z Twoje listy. Nie chce nikogo tu urazac ale znam dobrze na przyklad

 

- Focal.Jmlab Chorus 816V

- Acoustic Energy Aelite 3

- Proac 140

 

i z tej listy moim zdaniem zadna nie jest w tej samej klasie co owe Dali aczkolwiek z roznych powodow. 88dB to takze niezly wynik i nie czuje sie, ze graja ciszej niz inne kolumny (porownywalem u siebie z Dali Icon 7, ktore maja 91,5 dB).

 

pzdrw

 

soso

Proponuję dodać do listy odsłuchowej Neat Momentum 3i. Zainteresowany forumowym odsłuchem większych, podłogowych Momentum 4i, niedalej jak wczoraj słuchałem podstawkowych 3i. Zdecydowanie trafia na listę moich faworytów, tym bardziej, że cena lepsza niż w rodzimym UK (ciekawe czy to dlatego, że to nowy dystrybutor i nowa marka na naszym rynku, czy tak się utrzyma...)

  • 5 tygodni później...

Witam ponownie,

 

Dziś, dzięki uprzejmości Ministerstwa Dźwięku, mieliśmy okazję zapoznać się z trzema kolejnymi kolumnami. Oczywiście gorąco dziękuję bardzo miłemu i rzeczowemu Gospodarzowi, świetne podejście do klienta, oby więcej takich sklepów.

 

Opera Seconda (ok. 7k)

Piękna włoska stolarka, zdaje się robiona w tej samej stolarni co Sonus Faber, bardzo dobrze wykonane, również świetnie zestrojone. 89dB kolumny są nominalnie 4-omowe ale przebieg impedancji jest niezwykle łagodny zaś minimum wynosi 4.25om. W efekcie okazały się być bardzo łatwym do napędzeniania obciążeniem i zagrały tak jak zostały zaprojektowane.

Grają bardzo równo, żaden zakres nie wybija się przed szereg. Dynamika poprawna, ogólnie wszystko po prostu ok. W zasadzie ciężko było do czegoś się przyczepić. Bas co prawda nie schodził zbyt nisko, ale był doskonale kontrolowany, trzymany za mordę jak należy - w końcu są to obudowy zamknięte. Zaobserwowaliśmy też pewną szorstkości wokali, i w zasadzie tyle.

Niestety sama poprawność to dla mnie zdecydowanie za mało. Kolumny te najwidoczniej stworzono z myślą o relaksującym graniu w tle, aby niczym nie zakłócały innych czynności. Ich brzmienie nie angażuje, grają tak... do kotleta. W pewnej recenzji nawet napisano że niby wszystko ok, ale grają jakby się bały źle postawić stopę. I na pewno źle jej nie postawią, jednak to za mało żebym je zabrał do domu. Ale to już kwestia tylko i wyłącznie preferencji, komuś innemu mogą bardzo przypaść do gustu.

 

Focal Profile 918S (10k, w promocji 6.5k)

Od początku miałem obawy czy to zagra. Niby 8om, ale schodzą do 3.2om - czyli łase na prąd, czego mój wzmak z kolei nie lubi. Jednak, dzięki dość wysokiej skuteczności (90dB), zagrały z całkiem sporą werwą i solidnym fundamentem basowym. Niestety, ich apetyt na amperki ujawniał się bardzo kiepskim budowaniem sceny, prawie brak przestrzeni. Cóż, one wymagają po prostu mocnego pieca, taki z pewnością pokaże ich możliwości. Zatem szybko skoczyliśmy do gwiazdy wieczoru (poranka?) którą były...

 

Focal Electra 907 Be (w promocji 9k ze stendami)

Nieduże monitory, ale półka... parę pięter wyżej niż poprzednie zestawy.

Bas został zestrojony typowo dla niedużych monitorów, czyli brak najniższych rejestrów jest częściowo rekompensowany pewnym podbiciem wyższego basu. Mimo to, podstawa basowa była znacznie solidniejsza niż w dużo większych, 2.5-drożnych Operach.

Kolumny te mają bardzo przyjazne parametry (nominalnie 8om, minimum 5om, skuteczność 89dB). Dynamika i przestrzeń przyzwoite, choć ciut ciut brakowało do pełni szczęścia. Mam też mieszane uczucia jeśli chodzi o kontrolę basu i środek, w sumie zagrały podobnie jak w Profile. Niby ok, ale... Wydaje mi się że membrany W-Sandwich po prostu wymagają zacniejszej elektroniki i tyle. Chyba nie ma się co porywać z motyką na Słońce.

Natomiast berylowa kopułka... ludzie, jak to piszę mam ciarki na plecach! Po prostu coś pięknego! Góra była niezwykle szczegółowa, krystalicznie czysta, po prostu cudo! Nie ma co pisać, tego trzeba posłuchać! Nie mogę wyjść z szoku! Jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza) jakie słyszałem, a jakby zagrała z wyczesaną elektroniką - boję się pomyśleć.

Po odsłuchu Electry mam jedną konkluzję: dla tej kopułki warto zbudować system od podstaw. Czy się zdecyduję, nie wiem, wątpię czy dziś, ale ziarno zostało zasiane... więc któregoś dnia pewnie coś z niego wyrośnie.

 

Dochodzę do wniosku że z obecną elektroniką nie osiągnę dużo lepszego brzmienia niż z MonitorAudio GS20 czy Spendor S6. Wiem że da się lepiej, w każdej z nich nadal mi tak ciut-ciut brakowało, gdyby móc je połączyć... Niestety ogromna większość kolumn z tej i wyższej półki po prostu nie toleruje mezaliansów. A że asortyment w sklepach jest jaki jest, przerzucę jeszcze kilka par i podejmuję decyzję.

 

Pzdr,

Asiki

Nieźle sobie poczynasz. Tylko pochwalić takie zaciecie, detrminację i ... spokój! Wielu już dawno kupiłoby ( i dzisiaj pewno sprzedwałoby... za pół ceny ). TAK TRZYMAĆ!

 

Koledzy proponują monitory. Ja preferuję full range. Mając na uwadze Twoje zacięcie w zakresie uzyskania odpowiedniego basu, w 20 metrach śmiało mógłbyś postawić zamknięte podłogowce z 12 calowym głośnikiem. Obecnie większość audiofilskiego światka rezygnuje z "pełnego" basu - nie wiedzieć dlaczego?

 

Szkoda, że Myryad nie jest osiłkiem. Siłą rzeczy musisz zrezygnować z kilku znakomitych pozycji, w tym SH.

 

Może spróbować jeszcze jakichś starszych, renomowanych głośników "do lampy"?

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

=> zukzukzuk

Dzięki ;)

 

No tak, basu nie odpuszczę. W zasadzie im więcej słucham tym bardziej nie jestem w stanie odpuścić żadnego aspektu ;)

Myślałem i o trójdrożnych, ale mogą być ciężkie do uciągnięcia. Niemniej jest tylko jeden sposób żeby się o tym przekonać. Mam nadzieję że uda mi się wybrać do Krakowa aby zapoznać się z Labyrinthos OZ-1.

 

>Może spróbować jeszcze jakichś starszych, renomowanych głośników "do lampy"?

Masz coś konkretnego na myśli?

 

Rozglądam się też za wysokoskutecznymi kolumnami, to też może być dobry sposób na ominięcie moich bolączek. Na celowniku mam Amphion Creon, ale też monitory Reference 3a MM De Capo.

Macie jakieś propozycje?

 

Pzdr,

Asiki

Nie chcę polecać konkretnych modeli, bo generalnie mam "toporne" głośniki na rozkładzie. Tannoye, Audio Note, tuby, horny... Jest tego trochę.

 

Wiem jedno - za 7 kzł możesz mieć starszy głośnik z b. wysokiej półki! Tylko go spasować z Myryadem.

Co nieco znajdziesz w temacie 32788.

 

Pozdr.

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Zupełnie niespodziewanie trafiła mi się okazja odwiedzenia salonu Nautilus w Piasecznie i posłuchania paru zabawek z ich asortymentu. Tradycyjnie, wielkie podziękowana dla właścicieli za umożliwienie odsłuchu.

 

Reference 3A MM de Capo i (9k)

Bardzo ciekawa konstrukcja. Są to spore monitory zbudowane na 20cm midbasie z włókien węglowych (prod. własnej) oraz Dynaudio Esotec-u na górze. Ciekawostką jest zwrotnica - midbass jest podłączony bezpośrednio do zacisków, wysokotonówka przez 1 kondensator, zatem marzenie minimalistów. Parametry bardzo przyjazne: 8om, 92dB.

Może to moje zboczenie, ale ja jakoś nie trawię tekstylnych kopułek - tu jednak po raz pierwszy naprawdę mi się spodobało. Góra była bardzo miła, śliczna, słodka barwa, melodyjność, detalicznośc, ale też dużo powietrza i błysk, którego zawsze mi brakowało nawet w najwyższych ScanSpeakach. Wiem teraz jedno - jeśli kopuła ma być tekstylna to tylko od Dynaudio. Środek bardzo dobry, bas też przyzwoity, sprężysty, zadziwiający jak na skrzynki tej wielkości, niezła dynamika.

Mimo powyższych zalet ogólnie zagrało to trochę bez wyrazu, właściwie kiepsko. Nie ma co pisać. Sprzedawca stwierdził jednak że on bardzo dobrze zna te kolumny i z całą pewnością winna jest wszystkiemu elektronika. Podłączyliśmy więc coś nieco bardziej wyszukanego...

 

Reference 3A MM de Capo i + Accuphase E-450 + Accuphase DP-500 (9k + 18k + 16k)

To był po prostu szok! Fantastyczna detaliczność, niezła przestrzeń, piękna barwa, świetna dynamika (moja Żona z początku myślała że ze sprzedawcą robimy sobie z niej jaja puszczając inne realizacje tych samych utworów). Bas schodził ciut niżej i był lepiej kontrolowany. Oczywiście nie schodził tak nisko jak w większych podłogówkach, potęga brzmienia również nie dorównywała, oba aspekty jednak były zaskakujące jak na takie skrzynki. Zagrało to super. Jedyne czego mi brakowało to wspomnianych atrybutów większych podłogówek oraz nieco ostrości w najwyższych rejestrach (ale tu się trochę czepiam bo wysokie są naprawdę bardzo dobre).

Reasumując mogę powiedzieć że to doskonałe monitory które grają jak nieduże podłogówki. Porównując Accu+Reference3A do obecnego faworyta (Myryad+MonitorAudioGS20) muszę jednak powiedzieć że dla mnie zestawy są w pewnym stopniu porównywalne. Oczywiście klasa brzmienia, barwa, detaliczność - tutaj Accu+Reference3A po prostu bezlitośnie miażdży Myryada z MA, nie ma o czym mówić. Jednak ze względu na podłogówkowość MA, niezwykłą synergię z Myryadem oraz niemalże idealne wpasowanie w moje preferencje, zestaw Myryad+MonitorAudioGS20 w wielu utworach zagrał mi po prostu lepiej.

 

Chario Cygnus (7k)

Nieduże trójdrożne podłogówki, ładna włoska stolarka. Właściwie wszystko ok, całkiem muzykalne kolumny, bardzo ładny środek, dynamiczne, sporo przestrzeni. Zabrakło mi jedynie ciut ostrości góry, ale ja chyba jestem po prostu trochę zboczony. Bas czasem zadudnił, tu bym jednak skłaniał się raczej ku wzmakowi który ich chyba do końca nie kontrolował; po pół godziny dawania czadu że aż podłoga chodziła był nieźle gorący. To co jednak mnie zdziwiło to sama barwa. O ile środek ogólnie był niezły, to gdzieś słyszalne było pewne podbarwienie, przez co dźwięk czasami brzmiał jakoś... plastikowo. Nie wiem dlaczego, tak czy siak nie podpasiły mi i tyle.

 

Po wczorajszym odsłuchu jestem bogatszy o kilka doświadczeń:

- jeśli wysokotonówka ma być tekstylna to tylko Dynaudio,

- nawet dużym monitorom dziękujemy,

- MA GS 20 umacnia się na pozycji

- jak już kupię kolumny zacznę pomalutku ciułać na elektronikę ;)

 

Pzdr,

Asiki

 

PS. Wybaczcie że moje relacje są coraz bardziej zadawkowe, mi się już po prostu chce rzygać od słuchania w kółko tych samych utworów... Kiedy to się skończy...

To może kup te Monitor Audio. Bo tak to mozna całe życie szukac św. Graala i nic nie kupić (i nie posłuchac). Jest taki moment, kiedy trzeba powiedzieć "stop".

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

>No to moze byc problem bo Dynaudio nie sprzedaje juz komponentow na zewnatrz.

Nie zgodzę się. Skoro Reference3A jakoś zdobyli to i inni mogą. Studio16Hertz też oferują kolumny zbudowane na Esotecu. Chyba że ostatnio coś się zmieniło.

 

>To może kup te Monitor Audio. Bo tak to mozna całe życie szukac św. Graala

>i nic nie kupić (i nie posłuchac). Jest taki moment, kiedy trzeba powiedzieć "stop".

No dokładnie. Wybredność (czyt. słabość ;)) mojego wzmaka w pewnym stopniu usprawiedliwia czas poszukiwań, ale sam jestem już tym bardzo zmęczony. Trzeba kupić i się cieszyć, tym bardziej że owszem, kolumny chcę kupić na lata, ale nie na całe życie.

Jak już gdzieś pisałem, jeszcze tylko kilka typów (gł. polscy producenci) i decyzja.

Elberoth, 1 Paź 2008, 15:17

 

>To może kup te Monitor Audio. Bo tak to mozna całe życie szukac św. Graala i nic nie kupić (i nie

>posłuchac). Jest taki moment, kiedy trzeba powiedzieć "stop".

 

Ale żeś dowalił :)) w myśl zasady przygadał kocioł garnkowi, może sobie powiesz już stop ?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

spróbuj posłuchać CANTON Vento Reference 7 DC(zmieścisz sie w zakładanej kwocie).

znajomy używa cantonow z myryadem mi120 gra to naprawdę dobrze.kupił je na podstawie wielu porównań i odsłuchów.

>spróbuj posłuchać CANTON Vento Reference 7 DC(zmieścisz sie w zakładanej kwocie).

Heh, w kwocie zmieściłbym się gdybym kupował 1 sztukę ;) Chyba że używki, to wystarczy na parkę...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.