Skocz do zawartości
IGNORED

Karta z najlepszym SPDIF


Gość rochu

Rekomendowane odpowiedzi

-> Kyle

"ps. dla pliku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) na realtek 883 musiałem wybrać 24 bit 44,1K aby było poprawne przekazanie."

 

U siebie nic nie musiałem zmieniać i przestawiać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

Macie rację. Po prostu zasugerowałem się okienkiem z napisem "SPDIF Sample Rate"

 

Ja zamówiłem coś takiego do swojego DAC-a. Też będzie bit-perfect.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A obsługuje wysyłanie 88,2 i 96kHz?

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

Na realtek trzeba ustawić takie parametry jak jest zapisany ciąg wav aby było prawidłowe ułożenie w strumień DTS. Realtek 883 (i pewnie nowsze) za to umożliwia transmisję PCM do nawet 192 khz przy 24 bit !

nedj, 20 Sie 2008, 21:07

 

>A obsługuje wysyłanie 88,2 i 96kHz?

 

Obsługuje 44,1k/16bit 48k/16bit 96k/16bit 192k/16bit 44,1k/24bit 48k/24bit 96k/24bit 192k/24bit ... na szczęście tryby 88,2 i 176,4 są "unikatowe" ... i tak zawsze mam 192k/24bit i resamplowanie w foobar plugiem Secret Rabbit Code w trybie Best Sinc Interpolator do 192/24.

 

ps. do testowania bit perfect oczywiście plug resamplujący wyłączony

Wiem jaka jest przepustowosc interfejsu USB. Popatrz sobie kolego na rozne rozwiazania bedace na rynku (USB->SPDIF), wiekszosc obsluguje tylko USB 1.1 i ma ograniczenie do 48k. Stad moje pytanie

-> Kyle

"Obsługuje 44,1k/16bit 48k/16bit 96k/16bit 192k/16bit 44,1k/24bit 48k/24bit 96k/24bit 192k/24bit"

 

Na aukcji PC Link znalazlem, ze znajdujacy sie w tym urzadzeniu uklad "UDA1321 is an adaptive asynchronous sink USB audio device with a continuous sampling frequency range from 5 to 55 kHz". Czyli obsluguje tylko do 48kHz.

 

Swoja droga z tego co widze, to wszystkie znane mi tego typu konwertety nie nadaja sie do "gestych" formatow. I nie jest to bynajmniej ograniczenie magistrali USB, lecz po prostu specyfikacja ukladow scalonych zastosowanych w tych urzadzeniach.

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

rbej, 24 Sie 2008, 10:01

 

>A po co obsługa powyżej 48khz??. Zupełnie zbędna. Tak samo jak 24 bity. W 95% wystarczy bitperfect

>w 16/44. I nie zanosi się że kiedyś ulegnie to zmianie.

 

a po to bo jak się ma rip z DVDA w 24/192 to chciało by się tego posłuchać w oryginale...

Poza tym powoli rozwija sie juz sprzedaz plikow lossless wysokiej gestosci. Takie pliki sa dostepne miedzy innymi od linna.

 

A bit-perfect to faktycznie podstawa :)

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

>Na aukcji PC Link znalazlem, ze znajdujacy sie w tym urzadzeniu uklad "UDA1321 is an adaptive

>asynchronous sink USB audio device with a continuous sampling frequency range from 5 to 55 kHz".

>Czyli obsluguje tylko do 48kHz.

>

>Swoja droga z tego co widze, to wszystkie znane mi tego typu konwertety nie nadaja sie do "gestych"

>formatow. I nie jest to bynajmniej ograniczenie magistrali USB, lecz po prostu specyfikacja ukladow

>scalonych zastosowanych w tych urzadzeniach.

 

Ale ja o Realtek 883 pisałem :)

TomekMad, 23 Sie 2008, 14:16

 

>Wiem jaka jest przepustowosc interfejsu USB. Popatrz sobie kolego na rozne rozwiazania bedace na

>rynku (USB->SPDIF), wiekszosc obsluguje tylko USB 1.1 i ma ograniczenie do 48k. Stad moje pytanie

 

Ale to nie jest ograniczenie USB ! Tylko najwyżej układów "konwertujących".

 

ps. 12 Mbit/s czyli USB 1 powinno wystarczyć chyba nawet na 192K 24bit x 2 kanały ... no a już na pewno wystarczy na 96/24x2

Gość rochu

(Konto usunięte)

Przy okazji chciałem potwierdzić dobrą opinię o wyjściu spdif w M-Audio Audiophile 24/96.

Jakieś dwa tygodnie nabyłem ją i przyznaję, że to bardzo dobre źródełko cyfrowe.

 

Z tego co zaobserwowałem w necie Audiophile 24/192 miała juz jakieś kłopoty ze spdif-em i zdarzały sie bugi.

Ktoś z Was może wie wiecej na ten temat?

rochu, 24 Sie 2008, 23:02

 

>12Mb/s to chyba 1,5 MB/s?

 

i tak i nie ;)

 

w tych 12Mb pewien procent to narzut protokołu - tak samo jak ethernet 1000Mb/s nie pozwala na przesłanie 125MB/s danych - jest to raczej coś koło 90MB/s

 

dwa to większość zapomina że USB pracuje w kilku trybach i pełna wydajność odnosi się dla trybu bulk

w trybie isochronous (tj. w takim działają urządzenia audio) max 80% pełnego pasma USB może przypadać na ten tryb tj. 9.6Mb/s - 24/192 w stereo to 24*192000*2 = 9216000 czyli praktycznie na granicy możliwości albo poniżej jak się doliczy nagłówki ramek (w ramce mogą być max 1024 bajty)

->josef

 

Czyli dla USB 1 nie da rady przesłać 192k/24bit bo po dodaniu dodatkowych bitów z "ramki" standardu SPDIF wyjdzie pewnie ponad 10-11 Mbit/s ... więc dla 24/192 potrzeba USB 2 (lub zbliżającego się 3)

  • 2 tygodnie później...

josef:

 

>w trybie isochronous (tj. w takim działają urządzenia audio)

 

Zasłyszane: tryb isochronous nie zapewnia żadnej korekcji błędów, toteż przy wysyłaniu sygnału muzycznego przez USB nie mamy żadnej pewności, że po drugiej stronie kabla otrzymujemy dane zgodne cyfrowo z oryginałem.

 

Prawda-li to?

Dobra, muszę zadać pytanie opisowe:

 

Zmontowałem budżetowe kino domowe.

Amplituner to koda AV500

Wiem, kiedyś zmienię.

Póki co, podstawą jest PC i torrenty HD, pewnie nic niezwykłego, biorąc pod uwagę ilość wypożyczalni filmów HD DVD i BRD.

Uzupełnieniem mojego kina w przyszłości(niedalekiej) będzie PS3 i Xbox360.

W całokształcie jestem zadowolony, problem mam z targanymi audio DTS.

Otóż słychać wyraźny przester w wysokich częstotliwościach przy passtrough dts. Mam leciwą SB audigy gamer, ongiś szczyt techniki.

Ogólnie: czsaem- w zależności od ripa z sacd, sa to drobne trzaski, czzsem jest ok, czasem nie da sie sluchac- oczywiscie problem znika gdy puszcze pc auio czyste a dekodowanie zostawie kompowi, choc osatnio mialem film w DD 2.0 i nic nie pomagało.

W wypadku puszczania filmow z plyt dvd orginalnych, zarowno w DD, jak i DTS, DTSES, dzwiek to kryształ. W WYPADKU RIPÓW najlepsza jakosc ODTWARZANIA dts daje ustawienie sprzetowe 44khz/16bit - takie jak źródło, niż orginalna specyfikacja DTS- 48khz.

Kable są OK.

Dekoder (DAC) też jak wnoszę z powyższego. Zostaje padalski sound blaster i jego niezdolnośc do resamplingu.

 

Treść zasadnicza:

Chcę kupić kartę dźwiękową która ma dużo wejść i wyjść cyfrowych, jednocześnei radzi sobie z dekompresją i kompresją takiego sygału.

prawdopodobnie byłaby podłaczona elektrycznyn coax do tunera a musiałaby przyjmować optyczne sygnały z PS2/x360/PS3/TV, (2 wejścia toslink starczą.)

Jakieś propozycje? Cena oczywiście jak najniższa, ale zależy mi na spełnieniu wymagań. pc DO GRANIA NIE MA SŁUŻYĆ - ZASADNICZO DO KINA I MUZY.

Gdyby nie DTS, DD, idealny dla Ciebie byłby Beresford DAC 7510. Ma 4 wejścia cyfrowe (2 optyki, 2 koaksjale). AFAIK ciężko znaleźć dźwiękówkę z dwoma optycznymi, szczególnie jeśli ma być na PCI...?

Gość rochu

(Konto usunięte)

Jak się Panowie zapatrujecie na poziom jittera karty?

Chyba nie jest tak różowo. Ciekawe pomiary są np tutaj:

 

http://stereophile.com/computeraudio/299/index5.html

http://stereophile.com/computeraudio/280/index6.html

 

Zastanawiam się czy w pc-audio, nie powinno brać się pod uwagę także sumarycznego jittera transportu, mostka, magistrali PCI, etc.

Jak myślicie?

Teo, 5 Wrz 2008, 22:26

 

>josef:

>

>>w trybie isochronous (tj. w takim działają urządzenia audio)

>

>Zasłyszane: tryb isochronous nie zapewnia żadnej korekcji błędów, toteż przy wysyłaniu sygnału

>muzycznego przez USB nie mamy żadnej pewności, że po drugiej stronie kabla otrzymujemy dane zgodne

>cyfrowo z oryginałem.

>

>Prawda-li to?

 

z tego co wiem to jest tylko CRC do wykrycia błędów i nie na retransmisji w przypadku ich wykrycia

Moze być PCI/PCIexpres, może być na usb, to mnie grzeje - choć wolałbym co karta siedziała w środku nie zwiększając ilości kabli :).

Generalnie w bliskiej przyszłości zmienię tv na taki z wyjściem optycznym audio, wtedy podłączenie konsol przez hdmi zamknie problem za małej ilości wejść w amplitunerze.

Także powiedzmy że starczy jeden zestaw wejsc/wyjsć elektryczny i optyczny na karcie.

 

Chodzi o to żeby karta potrafiła ustawiać poziom natężenia sygnału na wyjściu cyfrowym, częstotliwości próbkowania itp. Bez kontroli nie mogę się pozbyć przesterów. Niby da się w audigy ustawiać 44/48/96 i w połaczeniu z AC3 filter przesyłać prawie dowolny sygnał. Ale to jakoś nie zawsze działa, a zazwyczaj nie działa.

>Jak się Panowie zapatrujecie na poziom jittera karty?

>Chyba nie jest tak różowo. Ciekawe pomiary są np tutaj:

 

poziom jittera 200-300 ps to już jest bardzo dobrze.

 

Ciekawe jest to, że pojawiają się szumy (ewidentnie nie związane z jitterem) na wyjściu tego konwertera użytego przez Atkinsona przy połączeniu kablowym - wydaje mi się, że może to mieć wpływ na wynik pomiaru jittera, który mu wychodzi wtedy znacznie większy.

 

No ale wnioskuję z tego, że uzasadniona jest zasada, którą stosuję, żeby izolować elektrycznie DAC od PCta - toslink rządzi :)

 

>Zastanawiam się czy w pc-audio, nie powinno brać się pod uwagę także sumarycznego jittera

>transportu, mostka, magistrali PCI, etc.

>Jak myślicie?

 

Hmm. Mierząc jitter karty tak naprawdę mierzymy przecież sumaryczny efekt. Jitter elementów komputera można raczej zaniedbać, bo to inna zupełnie skala czasowa - mega- i gigaherce a nie kiloherce.

  • 2 tygodnie później...
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.